Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
28.07.2010 р. №2а- 5095/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі
головуючого судді Зоркіна Ю.В.
при секретарі судового зас ідання Смоляр Є.А.
у присутності:
представника позивача Кі рєєвої І.І.,
представника відповідача Веселянської А.С.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом
Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "ФЗ-Студія"
про стягнення адміністратив но-господарських санкцій,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Харківське об ласне відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів, зв ернувся до Харківського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "ФЗ-Студія", в я кому просить суд стягнути з в ідповідача на користь позива ча адміністративно-господар ські санкції та пеню в розмір і 5220,28 грн.
В обґрунтування своїх позо вних вимог зазначає, що відпо відно до ч.1 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" п ідприємств (об'єднань), устано в і організацій незалежно ві д форм власності і господарю вання встановлюється нормат ив робочих місць для забезпе чення працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків від середньообліково ї чисельності штатних праців ників облікового складу за р ік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця .
Статтею 20 Закону встановлен о обов'язок підприємств (об'єд нань), установ і організацій, к рім тих, що повністю утримуют ься за рахунок коштів держав ного або місцевих бюджетів, н езалежно від форм власності і господарювання, де кількіс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим частиною перш ою статті 19 Закону, щороку спл ачують відповідним відділен ням Фонду соціального захист у інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві (в об'єднанні), в у станові, організації за кожн е робоче місце не зайняте інв алідом. Для підприємств (об'єд нань), установ і організацій н езалежно від форм власності та господарювання, на яких пр ацює від 8 до 15 осіб, розмір штра фних санкцій за робоче місце , не зайняте інвалідом, визнач ається в розмірі половини се редньої річної плати на відп овідному підприємстві (об'єд нанні), у відповідній установ і, організації.
Підприємство - відповідач у 2009 році не виконало норматив п о працевлаштуванню інваліді в у кількості 1-го робочого міс ця, внаслідок чого була нарах ована адміністративно-госпо дарська санкція у розмірі 5200,00 грн., яка на момент звернення д о суду не сплачена.
В судовому засіданні предс тавник Харківського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів підтри мав адміністративний позов у повному обсязі та просив йог о задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні визнав п озовні вимоги в повному обся зі.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приход ить до висновку, що позов підл ягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 8 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено, що державне управлі ння в галузі забезпечення со ціальної захищеності інвалі дів здійснюється центральни м органом виконавчої влади з питань праці та соціальної п олітики, Міністерством охоро ни здоров'я України та органа ми місцевого самоврядування України.
Відповідно до п.1,9 Положення про Фонд соціального захист у інвалідів, затвердженого п остановою Кабінету Міністрі в України від 26.09.2002 № 1434, Фонд соці ального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковуєть ся йому. А для реалізації покл адених на цей Фонд завдань, за погодженням з Мінпраці утво рюються територіальні відді лення Фонду в межах гранично ї чисельності його працівник ів.
Частинами 9,10 ст.20 Закону Укра їни „Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні” від 21.03.1991 № N 875-XII передбачено, щ о спори, які виникають із прав овідносин за цим Законом, вир ішуються в судовому порядку.
Відповідно до ч.3 ст.18 Закону України “Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні” № 875-ХІІ від 21.03.1991р. підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов 'язані виділяти та створюват и робочі місця для працевлаш тування інвалідів, у тому чис лі спеціальні робочі місця, с творювати для них умови прац і з урахуванням індивідуальн их програм реабілітації і за безпечувати інші соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством, н адавати державній службі зай нятості інформацію, необхідн у для організації працевлашт ування інвалідів, і звітуват и Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Каб інетом Міністрів України.
Частиною 1 статтею 19 Закону № 875-ХІІ встановлений норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків середньо о блікової чисельності штатни х працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 д о 25 чоловік - у кількості одн ого робочого місця. Відповід но до ч.3 підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.
Судом встановлено, що відпо відно до ч.1 ст.19 зазначеного за кону та згідно форми 10-ПІ “Зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів” за 2009 рі к середньооблікова чисельні сть штатних працівників облі кового складу ТОВ "ФЗ-Студія" у 2009 році становила 31 особу, тобт о, норматив для працевлаштув ання інвалідів складав 1 робо че місце.
Відповідно до п.2 “Порядку п одання підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, звітів пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування”, затвер дженого Постановою КМ Україн и №70 від 31.01.2007 р. інформацію про н аявність вільних робочих міс ць (вакантних посад) для праце влаштування інвалідів робот одавці подають центру зайнят ості за місцем їх реєстрації як платників страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття за ф ормою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомста том.
Згідно ст.18-1 Закону України “ Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні” д ержавна служба зайнятості зд ійснює пошук підходящої робо ти відповідно до рекомендаці й МСЕК, наявних у інваліда ква ліфікації та знань, з урахува нням його побажань.
Наведене свідчить про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжуєтьс я його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інваліді в на створені робочі місця, ал е покладається обов'язок вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів та інформувати про т аку кількість створених робо чих місць державну службу за йнятості та звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів.
Проте відповідачем у поруш ення п.4 ст.20 Закону України „Пр о зайнятість населення ” у 2009 р . щомісячно не подавалися до р айонного центру зайнятості з віти по формі № 3-ПН про наявні сть вільних робочих місць та потребу в працівниках, що під тверджується наданою позива чем копією листа Харківськог о міського центру зайнятості від 12.05.2010 року №6376, що вказує на фа кт невжиття підприємством у повному обсязі передбачених чинним законодавством заход ів по забезпеченню працевлаш тування інвалідів.
За таких обставин, суд прих одить до висновку, що відпові дач не вчинив всіх передбаче них законодавством заходів щ одо створення робочих місць для працевлаштування інвалі дів, що свідчить про наявніст ь вини відповідача як умови н астання господарсько-правов ої відповідальності у вигляд і адміністративно-господарс ьких санкцій.
Статтею 20 Закону № 875-ХІІ вста новлено, що підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .
Відповідно до ч.1 ст.238 Господ арського кодексу України, за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.
Стаття 218 ГК України передба чає, що підставою господарсь ко-правової відповідальност і учасника господарських від носин є вчинене ним правопор ушення у сфері господарюванн я. Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення. У раз і якщо інше не передбачено за коном або договором, суб'єкт г осподарювання за порушення г осподарського зобов'язання н есе господарсько-правову від повідальність, якщо не довед е, що належне виконання зобов 'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і не відворотних обставин за дани х умов здійснення господарсь кої діяльності.
Таким чином, адміністратив но-господарські санкції можу ть бути застосовані за поруш ення правил, встановлених за конодавчими актами. Також, ро змір пені 20,28 грн. підтверджуєт ься розрахунком пені на суму заборгованості - 5200,00 грн. по спл аті адміністративно-господа рських санкцій.
Також, слід зазначити, що ві дповідач позовні вимоги визн ав в повному обсязі.
Згідно з ч. 2 ст. 51, ч.1 ст.136 Кодекс у адміністративного судочин ства України крім прав та обо в'язків, визначених у ст. 49 цьог о Кодексу, відповідач має пра во визнати адміністративний позов повністю або частково протягом всього часу судово го розгляду.
Відповідно до ч. 4 ст. 112 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд не приймає в изнання адміністративного п озову і продовжує розгляд ад міністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечат ь закону чи порушують чиї-неб удь права, свободи або інтере си.
Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши пояснення поз ивача, суд дійшов висновку пр о прийняття визнання адмініс тративного позову, оскільки це не суперечить закону, не по рушує чиї-небудь права, свобо ди чи інтереси.
Відповідно до вимог ч.4 ст.94 К АС України, судові витрати з в ідповідача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.8-14,160-163,167,185,186 КАС Укра їни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Х арківського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальніст ю "ФЗ-Студія" про стягнення ад міністративного - господарсь ких санкцій задовольнити у п овному обсязі
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "ФЗ- Студія" (61089, Харківська область , вул.12-го Квітня,19, поштова адре са м.Харків, вул. Шарикова,27, р/р 260080102722 ЗАТ "ПроКредит Банк", МФО 3209 84, код ЄДРПОУ 33204461) на користь Хар ківського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів ( 61022, м.Харків, майда н Свободи,5, Держпром 1 під, к.16, р/ р 31219230700003, МФО 851011, ЄДРПОУ 24134567, УДК Дзе ржинського району, ГУДК у Хар ківській області) адміністра тивно-господарські санкції у розмірі 5220.28 (п'ять тисяч дві сті двадцять гривень 28 копійо к).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до ст.160 К АС України - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.
У повному обсязі постанова виготовлена 02.08.2010 року.
Суддя Ю .В. Зоркіна
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2010 |
Номер документу | 10973564 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні