ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
02 серпня 2010 року 10:31 № 2а-2998/10/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І. В. та предста вників:
позивача: Козак В.А.
відповідача: не з' явились
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інс пекції у Оболонському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Укрпромімп екс”
про стягнення заборгованост і
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 02 сер пня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
26 лютого 2010 року (відпов ідно до відмітки канцелярії) Державна податкова інспекці я у Оболонському районі міст а Києва (далі по тексту - пози вач, ДПІ у Оболонському район і м. Києва) звернулась до Окруж ного адміністративного суду міста Києва з адміністратив ним позовом до Товариства з о бмеженою відповідальністю “ Укрпромімпекс” (далі по текс ту - відповідач, ТОВ “Укрпро мімпекс”), в якому просить стя гнути суму податкового боргу по земельному податку з юрид ичних осіб у розмірі 75 865,82 грн.
01 березня 2010 року на підстав і протоколу розподілу справ між суддями автоматизованої системи документообігу Окру жного адміністративного суд у міста Києва справу №2а-2998/10/2670 пе редано на розгляд судді Киши нському М.І.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 02 березня 2010 року відкрито провадження в адміністратив ній справі №2а-2998/10/2670, закінчено п ідготовче провадження та при значено справу до судового р озгляду на 21 квітня 2010 року.
В судовому засіданні 21 квіт ня 2010 року розгляд адміністра тивної справи відкладався на 08 червня 2010 року у зв' язку з н еприбуттям відповідача або й ого представників, а також не обхідністю одержання нових д оказів, а саме: довідки про зна ходження відповідача в Єдино му державному реєстрі підпри ємств та організацій України .
14 червня 2010 року на підставі протоколу розподілу справ м іж суддями автоматизованої с истеми документообігу Окруж ного адміністративного суду міста Києва справу №2а-2998/10/2670 пер едано на розгляд судді Кузьм енку В.А.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 16 червня 2010 року прийнято а дміністративну справу №2а-2998/10/ 2670 та призначено справу до суд ового розгляду на 30 липня 2010 ро ку, яке відкладалося на 02 серп ня 2010 року через технічну немо жливість фіксування судовог о засідання.
В судовому засіданні 02 серп ня 2010 року представник позива ча підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю “Укрпром імпекс” зареєстровано Оболо нською районною у місті Києв і державною адміністрацією ( ідентифікаційний код 31863285) в як ості суб' єкта підприємниць кої діяльності - юридичної о соби і є платником податків і зборів, передбачених Законо м України “Про систему опода ткування” (тут і далі по текст у нормативно-правові акти в р едакції на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до даних обліко вої картки ТОВ “Укрпромімпек с” має заборгованість зі спл ати до бюджету по земельному податку з юридичних осіб у ро змірі 75 865,82 грн., яка виникла на п ідставі: 1) податкового повідо млення-рішення від 19 серпня 200 9 року №0012291503/0, яким відповідачу донараховано та визначено су му податкового зобов' язанн я за основним платежем у розм ірі 32 781,32 грн. та суму штрафних (ф інансових) санкцій у розмірі 1 639,07 грн.; 2) податкового повідом лення-рішення від 04 грудня 2009 р оку №0025001503/0, яким відповідачу ви значено суму штрафних (фінан сових) санкцій у розмірі 2 818,08 г рн.; 3) податкового повідомленн я-рішення від 04 грудня 2009 року №0025011501/0, яким відповідачу визна чено суму штрафних (фінансов их) санкцій у розмірі 5 832,69 грн., 4 ) податкового повідомлення-р ішення від 04 грудня 2009 року №00250 31503/0, яким відповідачу визначен о суму штрафних (фінансових) с анкцій у розмірі 11,59 грн.
Крім того, позивач має забор гованість у розмірі 32 783,07 грн., я ка виникла на підставі самос тійно поданого податкового р озрахунку за земельні ділянк и за 2009 рік від 02 лютого 2009 року №2 290, що підтверджується даними облікової картки відповідач а, яка наявна в матеріалах спр ави.
Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що станом на 26 лютого 2010 року за відпові дачем обліковувався борг зем ельному податку з юридичних осіб на суму 75 852,53 грн. недоїмки за основним платежем та 13,29 гр н. пені.
Судом встановлено, що визна чену та узгоджену суму подат кового зобов' язання у встан овлений законом термін і на м омент подачі позову до суду в ідповідач не сплатив.
Згідно зі статтею 67 Консти туції України кожен зобов' я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Відповідно до пункту 1.2 ста тті 1 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державним цільовими фондами” податкове зобов' я зання - зобов' язання платни ка податків сплатити до бюдж етів або державних цільових фондів відповідну суму кошті в у порядку та у строки, визнач ені цим Законом або іншими за конами України.
Абзацом першим пункту 5.1 ста тті 5 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державним цільовими фондами” передбачено, що под аткове зобов' язання, самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн им цільовими фондами” платни к податків зобов' язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов' язання, зазначе ну у поданій ним податковій д екларації, протягом десяти к алендарних днів, наступних з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 с татті 4 цього Закону для подан ня податкової декларації.
Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державним цільовими ф ондами” встановлено, що пода ткові декларації подаються з а базовий податковий (звітни й) період, що дорівнює: а) кален дарному місяцю (у тому числі п ри сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) кален дарному кварталу або календа рному півріччю (у тому числі п ри сплаті квартальних або пі врічних авансових внесків), - п ротягом 40 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) кварталу (півріччя); в) кале ндарному року, крім випадків , передбачених підпунктом “г ” підпункту 4.1.4 цього пункту, - п ротягом 60 календарних днів за останнім календарним днем з вітного (податкового) року; г) календарному року для платни ків податку на доходи фізичн их осіб (прибуткового податк у з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квар тали або рік розраховується наростаючим підсумком на під ставі показників базових под аткових періодів, з яких скла даються такі квартал, півріч чя, три квартали або рік (без у рахування авансових внесків ) згідно з відповідним законо м з питань оподаткування, так а декларація подається у стр оки, визначені цим пунктом дл я такого базового податковог о періоду. Для цілей підпункт у 4.1.4 цього пункту під терміном “базовий податковий період” слід розуміти перший податк овий період звітного року, ви значений відповідним законо м з питань оподаткування, зок рема календарний квартал для цілей оподаткування прибутк у підприємств.
З урахуванням правової поз иції, висловленої в постанов і Верховного Суду України ві д 16 вересня 2008 року (справа №08/274), О кружний адміністративний су д міста Києва звертає увагу н а те, що припис підпункту 17.1.7 пу нкту 17.1 статті 17 Законом Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податку перед бюджетами та державни ми цільовим фондами” кореспо ндує положенню підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 цього Закону, я ке, у свою чергу, містить посил ання на граничний строк підп ункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 зазна ченого Закону, а цей підпункт установлює, що для його цілей під терміном “базовий подат ковий період” слід розуміти податковий період, визначени й відповідним законом з пита нь оподаткування. Наведена п равова конструкція робить ре гулювання зрозумілим і таким , яке дає підстави для висновк у, що Закон України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податку перед бюджет ами та державними цільовим ф ондами” встановлює строки сп лати земельного податку шлях ом відсилання до норм іншого закону.
Таким спеціальним законом , який визначає розміри та пор ядок плати за використання з емельних ресурсів, а також ві дповідальність платників та контроль за правильністю об числення і справляння земель ного податку, є Закону Україн и “Про плату за землю”
Відповідно до частини перш ої статті 17 Закону України “Пр о плату за землю” податкове з обов' язання по земельному п одатку, а також по орендній пл аті за землі державної та ком унальної власності, визначен е у податковій декларації на поточний рік, сплачується рі вними частками власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за баз овий податковий (звітний) пер іод, який дорівнює календарн ому місяцю, щомісячно протяг ом 30 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 стат ті 5 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” передбачено, що под аткове зобов' язання платни ка податків, нараховане конт ролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгоджен им у день отримання платнико м податків податкового повід омлення, за винятком випадкі в, визначених підпунктом 5.2.2 ць ого пункту.
Згідно з підпунктом 6.2.4 пункт у 6.2 статті 6 Закону України “Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” податкові п овідомлення надсилаються в п орядку передбаченому для под аткових вимог та вважаються надісланими (врученими) юрид ичній особі, якщо їх передано посадовій особі такої юриди чної особи під розписки або н адіслано листом з повідомлен ням про вручення.
Відповідно до наявних в мат еріалах справи доказів подат кові повідомлення-рішення ДП І у Оболонському районі м. Киє ва: від 19 серпня 2009 року №0012291503/0, от римано уповноваженою особою відповідача - 25 серпня 2009 року (відповідно до відмітки на по відомленні про вручення пошт ового відправлення); від 04 гру дня 2009 року №0025001503/0, отримано осо бисто керівником відповідач а - 04 грудня 2009 року; від 04 грудн я 2009 року №0025011501/0, отримано особи сто керівником відповідача - 04 грудня 2009 року; від 04 грудня 2009 року №0025031503/0, отримано особисто керівником відповідача - 04 г рудня 2009 року.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” платн ик податків зобов' язаний са мостійно сплатити суму подат кового зобов' язання, зазнач ену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідно го граничного строку, передб аченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для под ання податкової декларації. У разі визначення податковог о зобов' язання контролюючи м органом за підставами, зазн аченими у підпунктах “а” - “ в” підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків коли протягом такого строку такий платник податк ів розпочинає процедуру апел яційного узгодження.
В матеріалах справи відсут ні докази сплати податкового зобов' язання зі сплати штр афних (фінансових) санкцій ви значених податковими повідо мленнями-рішеннями від 19 серп ня 2009 року №0012291503/0, від 04 грудня 2009 року №0025001503/0, від 04 грудня 2009 року №0025011501/0 та від 04 грудня 2009 року №002 5031503/0, як і відсутні докази того, що платником розпочато проц едуру апеляційного узгоджен ня.
Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статт і 5 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” передбачено, що узг оджена сума податкового зобо в' язання, не сплачена платн иком податків у строки, визна чені цією статтею, визнаєтьс я сумою податкового боргу пл атника податків.
Оскільки судом встановлен о, що податкове зобов' язанн я відповідача не сплачено в у становлені строки, таке пода ткове зобов' язання визнаєт ься податковим боргом.
Відповідно до підпункту 6.2.1 п ункту 6.1 статті 6 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.
Згідно з підпунктом 6.2.1 пункт у 6.1 статті 6 Закону України “Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” податкові в имоги також надсилаються пла тникам податків, які самості йно подали податкові деклара ції, але не погасили суму пода ткових зобов' язань у встано влені законом строки, без поп ереднього направлення (вруче ння) податкового повідомленн я.
Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статт і 6 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” податкові вимоги на дсилаються: а) перша податков а вимога - не раніше першого ро бочого дня після закінчення граничного строку сплати узг одженої суми податкового зоб ов' язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податко вого зобов' язання та виникн ення права податкової застав и на активи платника податкі в, обов' язок погасити суму п одаткового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимо га - не раніше тридцятого кале ндарного дня від дня направл ення (вручення) першої податк ової вимоги, у разі непогашен ня платником податків суми п одаткового боргу у встановле ні строки. Друга податкова ви мога додатково до відомостей , викладених у першій податко вій вимозі, може містити пові домлення про дату та час пров едення опису активів платник а податків, що перебувають у п одатковій заставі, а також пр о дату та час проведення публ ічних торгів з їх продажу.
Відповідно до підпункту 6.2.4 п ункту 6.2 статті 6 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” подат кова вимога вважається надіс ланою (врученою) юридичній ос обі, якщо її передано посадов ій особі такої юридичної осо би під розписки або надіслан о листом з повідомленням про вручення. У разі коли податко вий орган або пошта не може вр учити платнику податків пода ткове повідомлення або подат кові вимоги у зв' язку з незн аходженням посадових осіб, ї х відмовою прийняти податков е повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням факт ичного місця розташування (м ісцезнаходження) платника по датків, податковий орган роз міщує податкове повідомленн я або податкові вимоги на дош ці податкових оголошень, вст ановленій на вільному для ог ляду місці біля входу до прим іщення податкового органу. П ри цьому день розміщення так ої податкової вимоги вважаєт ься днем її вручення.
Підпунктом 6.3.2 пункту 6.3 статт і 6 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” передбачено, що у ра зі коли у платника податків, я кому було надіслано першу по даткову вимогу, виникає нови й податковий борг, друга пода ткова вимога має містити сум у консолідованого боргу. При цьому окрема податкова вимо га щодо такого нового податк ового боргу не виставляється . Консолідованим вважається борг, визначений у першій под атковій вимозі, збільшений н а суму нового податкового бо ргу, що виник до виставлення д ругої податкової вимоги.
Судом встановлено, що у зв' язку з несплатою податкового заборгованості позивачем на діслано на адресу відповідач а листом з повідомленням про вручення першу податкову ви могу від 04 лютого 2009 року №1/3464 на суму 7 106,41 грн., яка була поверну та на адресу позивача і розмі щена на дошці податкових пов ідомлень (оголошень), через не знаходження відповідача за в казаною адресою (акт від 16 бер езня 2009 року №130).
Оскільки податковий борг б ув залишився не погашеним, на адресу відповідача листом з повідомленням про вручення надіслано другу податкову ви могу від 15 квітня 2009 року №2/1573 на суму 8 286,02 грн. Друга податкова вимога була отримана відпов ідачем 22 травня 2009 року, про що свідчить підпис уповноважен ої особи відповідача на пові домленні про вручення поштов ого відправлення.
Таким чином, судом встановл ено, що податкові вимоги наді слано (вручено) відповідачу у встановленому чинним законо давством порядку та не оскар жені.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи адміністративного п озову, відповідач суду не над ав.
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” актив и платника податків можуть б ути примусово стягнені в рах унок погашення його податков ого боргу виключно за рішенн ям суду.
Враховуючи вищевикладене суд вважає позовні вимоги об ґрунтованими та такими, що пі длягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Державної податкової інс пекції у Оболонському районі міста Києва задовольнити по вністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “У крпромімпекс” (03127, м. Київ, прос пект 40-річчя Жовтня, буд.№120, кор п. 1, ідентифікаційний код 31863285) н а користь Державного бюджету України (розрахунковий раху нок №3211811700006 УДК у м. Києві, МФО 820019, о держувач: УДК у Оболонському районі міста Києва, код 26077916,) за боргованість по земельному п одатку з юридичних осіб у роз мірі 75 865,82 грн. (сімдесят п' ять тисяч вісімсот шістдесят п' ять гривень вісімдесят дві к опійки).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2010 |
Номер документу | 10973734 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні