Рішення
від 22.03.2023 по справі 904/3465/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.03.2023м. ДніпроСправа № 904/3465/22

за позовом Національного банку України, м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРВІС ПРОФІ ПЛЮС", м. Дніпро

про стягнення штрафних санкцій у розмірі 43 233,69 грн

Суддя Золотарьова Я.С.

Без участі представників сторін.

ПРОЦЕДУРА

Національний банк України звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРВІС ПРОФІ ПЛЮС" і просить суд стягнути штрафні санкції у розмірі 43 233,69 грн та судовий збір.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 17.10.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у ній матеріалами.

Представник відповідача 10.11.2022 подав відзив на позов.

Представник позивача 21.11.2022 подав відповідь на відзив.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан.

Судова система не припиняє працювати, але значна кількість повітряних тривог, відключення електроенергії, відсутність фінансування на поштові відправлення, призводить до збільшення часу розгляду судових справ.

Судом враховано, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до частини 2 статті 2 Господарського процесуального кодексу України суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.

Згідно частини 1 статті 4 Господарського процесуального кодексу України, статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд зазначає, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п. 35 рішення від 07.07.1989 Європейського суду з прав людини у справі "Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії" (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору (рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України").

У пункті 3 постанови № 11 від 17.10.2014 пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ "Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення" визначено, що розумним, зокрема вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту. З урахуванням практики Європейського суду з прав людини критеріями розумних строків у цивільних справах є: правова та фактична складність справи; поведінка заявника, а також інших осіб, які беруть участь у справі, інших учасників процесу; поведінка органів державної влади (насамперед суду); характер процесу та його значення для заявника (справи "Федіна проти України" від 02.09.2010, "Смірнова проти України" від 08.11.2005, "Матіка проти Румунії" від 02.11.2006, "Літоселітіс Проти Греції" від 05.02.2004).

При цьому, згідно з практикою Європейського суду з прав людини щодо тлумачення положення "розумний строк" вбачається, що строк, який можна визначити розумним, не може бути однаковим для всіх справ. Критеріями оцінки розумності строку є, зокрема складність справи та поведінка заявників.

Так, у справі "Хосце проти Нідерландів" 1998 суд вирішив, що тривалість у 8,5 років є розумною у контексті ст. 6 Конвенції, у зв`язку зі складністю справи, а у справі "Чірікоста і Віола проти Італії", 15-річний строк розгляду визнано Європейським судом з прав людини виправданим, у зв`язку з поведінкою заявників.

З огляду на викладене, з метою дотримання принципів господарського судочинства, суд розглянув справу в межах розумного строку.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, відповідно до статті 233 Господарського процесуального кодексу України, суд прийняв рішення по справі у нарадчій кімнаті.

АРГУМЕНТИ СТОРІН

Позиція позивача, викладена у позові

Позивач вказує на неналежне виконання відповідачем умов договору № 103008 від 09.04.2021. Так, відповідачем були надані відповідачу послуги на загальну суму 2 637 857,36 грн. Позивач у повному обсязі виконав умови договору та здійснив оплату за фактично надані послуги, у строк, передбачений пунктом 4.1 договору, що підтверджується реєстрами початкових міжбанківських розрахункових документів, за якими проведені операції у системі автоматизації процесів банківської та фінансово-господарської діяльності Національного банку України на загальну суму 2 637 857,36 грн.

Позивач вказує, що відповідач свої обов`язки з надання послуг на умовах встановлених цим Договором виконано неналежним чином, не у повному обсязі та з порушенням строків. Так, протягом листопада 2021 року на об`єктах НБУ № 1, 8, 9, 21 замовником було зафіксовано порушення виконавцем надання щоденних та періодичних послуг, у зв`язку із чим позивачем за неналежне виконання умов договору нараховано відповідачу штрафні санкції у розмірі 43 233,69 грн.

Позиція відповідача, викладена у відзиві на позов

Відповідач вказує, що відповідно до пунктів 2.6, 6.1. 10 Договору чек-лист формується Адміністратором об`єкту, і за відсутності зауважень чи заперечень, підписусться в кінці кожного робочого дня уповноваженим працівником Замовника та є підставою для складання щомісячних актів приймання-передавання наданих послуг; замовник зобов`язується забезпечити підтвердження підписом уповноваженого представника Замовника, внесеної Адміністратором інформації про надані послуги у чек-листах, якщо така інформація відповідає дійсності

Відтак, кожного дня після надання Відповідачем (Виконавцем послуг) Позивач (уповноважена особа Замовника) повинна або підписати чек-лист, або надати свої зауваження чи заперечення. Однак, Позивачем постійно порушувались вищезгадані пункти договору: чек-листи ніколи своєчасно не підписувались, а зауваження ніколи своєчасно не надавались; що повністю виключало можливість своєчасно реагувати Виконавцю на зауваження та повністю виключає можливість наразі підтвердити чи спростувати факт ненадання/несвоєчасного надання послуг. Чек-листи завжди підписувались Сторонами вже після підписання Актів приймання послуг, в якому зауваження Позивачем ніколи не надавались.

Окрім того, в чек-листах зауваження не конкретизовані та подекуди не відповідають дійсності.

Позивач вказує, що пунктом 6.12. Договору передбачено, що Замовник зобов`язаний приймати якісно надані послуги згідно з актами приймання-передавання наданих послуг за відповідний місяць, складених на підставі щоденних записів у чек-листах, підписаних адміністратором та уповноваженим працівником замовника, або надати виконавцю мотивовану відмову від підписання акту про приймання-передавання наданих послуг (строк мотивованої відмови становить не більше 20 робочих днів від дати отримання Замовником для підписання акта про приймання-передавання наданих послуг).

Акти приймання-передавання наданих послуг були підписані позивачем без зауважень та заперечень.

Позиція позивача, викладена у відповіді на відзив

Позивач вказує, що згідно із умовами Договору обсяг та якість фактично наданих послуг фіксується в чек-листах, які підписуються уповноваженими особами від Виконавця та Замовника на кожному об`єкті Замовника та включаються в акт про приймання-передавання наданих послуг. Обсяг не наданих послуг і наданих неякісно послуг не включаються в чек-лист та акт про приймання-передавання наданих послуг і не оплачуються Замовником (п. 2.14. Договору).

Відповідно до п. 2.15. Договору надання послуг за потребою, що надаються за заявкою, фіксується в чек-листі із зазначенням наданих обсягів послуги.

Факт ненадання, неповного надання або неякісного надання послуг, неповної кількості або неналежної якості витратних матеріалів для санітарно-технічних кімнат, порушення режиму роботи персоналу Виконавця підтверджується внесенням даних про це в чек-листи (пункт 5.5. Договору).

Чек-лист формується Адміністратором обєкту, і за відсутності зауважень чи заперечень, підписується в кінці кожного робочого дня уповноваженим працівником Замовника та є підставою для складання щомісячних актів про приймання-передавання наданих послуг (п. 2.6 Договору).

Позивачем сумісно із Відповідачем на виконання умов Договору щоденно складалися чек-листи, до яких у день їх складання та підписання вносилися зауваження щодо наданих ТОВ «Сервіс Профі Плюс» послуг.

Щоденним підписанням чек - листів під час дії Договору Відповідач належним чином підтвердив факт того, що йому відомо про наявні зауваження НБУ щодо не наданих неналежним чином Виконавцем послуг та ним сумісно з Замовником було зафіксовано такі випадки, погоджено необхідність їх усунення.

Тобто, ТОВ «Сервіс Профі Плюс» було ознайомлено зі змістом чек - листів у день їх складання сторонами за Договором, у зв`язку із чим, твердження Відповідача про несвоєчасне повідомлення йому Позивачем про наявні зауваження щодо наданих послуг є неправдивим та спростовується матеріалами справи.

Оскільки Відповідач був присутній під час складання чек -листів, відповідно до п. 2.6. Договору, необхідності у додатковому повідомленні про наявні зауваження Виконавця не було.

Пунктом 5.5. Договору встановлено, що в разі незгоди Адміністратора або Уповноваженої особи Виконавця підписати чек-лист з відображенням встановленого порушення - не пізніше наступного робочого дня створюється комісія із представників Замовника та Виконавця у складі з 4 (чотирьох) осіб, по 2 (дві) особи від кожної Сторони, що розглядають спірну ситуацію та визначають фактичний обсяг та якість наданих послуг, обсяг та якість витратних матеріалів тощо, та відображають це у відповідному акті комісії за підписом її членів.

Оскільки, така комісія жодного разу не була створена, а чек - листи підписувалися Виконавцем кожного дня, зазначене є додатковим свідченням належного фіксування сторонами за Договором зауважень щодо наданих послуг, а також погодження з ними ТОВ «Сервіс Профі Плюс».

Умовами Договору передбачено, що Замовник зобов`язаний приймати якісно надані послуги згідно з актами приймання-передавання наданих послуг за відповідний місяць, складеними на підставі щоденних записів у чек- листах, підписаних Адміністратором та уповноваженим працівником Замовника, або надати Виконавцю мотивовану відмову від підписання акту про прийняття-передавання наданих послуг (пункт 6.1.2. Договору).

Замовник має право - повернути акт про приймання-передавання наданих послуг Виконавцю без здійснення оплати в разі неналежного його оформлення (невідповідність підтверджених підписом відповідальної особи замовника об`ємів наданих послуг, ціни за одиницю виміру послуг (одиничної вартості послуг), вартості витратних матеріалів, відсутність підписів, посилання на повний номер і дату укладання цього Договору, останнього додаткового договору до цього Договору (у разі укладення) тощо) (пункт 6.2.4.

Договору).

Оплата за належним чином (якісно та у повному обсязі, визначеному згідно з Додатками 1, 2, 4, 5 до цього Договору) надані послуги здійснюється щомісячно, згідно з фактичним обсягом наданих та прийнятих Замовником послуг (щоденних, періодичних та послуг за потребою) та використаних витратних матеріалів, протягом 20 (двадцяти) робочих днів від дати підписання уповноваженими особами Сторін актів про приймання- передавання наданих послуг (п. 4.1. Договору).

Оплата за якісно надані послуги здійснюється з урахуванням авансового платежу згідно з фактичним обсягом наданих послуг та використаних при цьому вузлів, запасних частин, комплектуючих матеріалів протягом 15 робочих днів від дати підписання уповноваженими особами сторін акту про приймання-передавання наданих послуг (п. 4.2 Договору).

Замовник за Договором зобов`язався своєчасно та в повному обсязі здійснити оплату за якісно надані та прийняті за актом приймання-передавання наданих послуг послуги відповідно ло умов цього договору (п. 6.1.1. Договору).

Протягом листопада 2021 - грудня 2021 між сторонами у межах дії Договору було складено та підписано Акти № 1613 від 30.11.2021 на суму 352 145,16 грн, № 1623 від 30.11.2021 на суму 1 000 884,12 грн, № 1779 від 31.12.2021 на суму 355 678,13 грн, № 1780 від 31.12.2021 на суму 929 149,95 грн, про приймання-передавання наданих послуг за Договором. Всього було підписано Акти про приймання- передавання наданих послуг на загальну суму 2 637 857,36 грн.

3 наведеного вище вбачається, що Позивачем цілком правомірно було підписано та здійснено оплату Відповідачу за складеними Актами приймання - передавання послуг, оскільки підписання та оплата за умовами Договору, здійснюється лише за послуги надані належним чином, тоді як неякісно надані послуги або не надані ТОВ «Сервіс Профі Плюс» послуги взагалі до Акту приймання - передавання наданих послуг не вносились, а оплата не здійснювалась.

За своїм змістом Акти про приймання - передавання наданих послуг не мають містити зауваження та/або перелік недоліків, виявлених у діях/бездіяльності Відповідача під час надання ним послуг, оскільки метою складання таких актів, є затвердження переліку послуг що надані належним чином та прийняті позивачем під час виконання ТОВ «Сервіс Профі Плюс» умов Договору. Ті послуги, які Відповідачем надано не було не можуть бути прийняті Позивачем, оскільки вони не існують, а тому, відображення у Актах приймання - передавання наданих послуг переліку ненаданих послуг суперечить умовам Договору.

Про факт виявлення таких недоліків Відповідач був належним чином повідомлений в порядку передбаченому умовами Договору - шляхом оформлення позивачем щоденних чек - листів сумісно із ТОВ «Сервіс Профі Плюс».

У Відповідача, в свою чергу, також були відсутні будь-які зауваження чи заперечення щодо змісту Актів про приймання - передавання наданих послуг, про що свідчить той факт, що всі жодних претензій.

За кожен день надання послуг було складено чек-листи, в яких зазначалися надані комплексні послуги з прибирання та зауваження сторін щодо їх надання згідно Договору

При цьому, у Відповідача були відсутні будь-які зауваження чи заперечення щодо виявлених позивачем фактах надання Відповідачем послуг неналежним чином, про що свідчить те, що всі чек - листи підписано в кінці кожного робочого дня уповноваженим працівником ТОВ «Сервіс Профі Плюс» без фіксування жодних претензій. Позивачем зафіксовано у складених чек листах численні зауваження щодо виконання Відповідачем умов Договору.

Відтак, наведені твердження відповідача суперечать дійсним обставинам справи, не підтверджується жодними доказами та спростовується належними доказами, доданими позивачем до позовної заяви.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ТА ДОКАЗИ, ЩО ЇХ ПІДТВЕРДЖУТЬ

Між Національним банком України (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "СЕРВІС ПРОФІ ПЛЮС" (виконавець) було укладено договір №103008 (арк.с.28). Договір підписано електронним підписом позивача та відповідача.

Відповідно до пункту 1.1 договору, виконавець зобов`язується на власний ризик, власними силами та, у разі потреби, із залученням субпідрядних організацій, надати, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити якісно надані комплексні послуги з прибирання будівель і споруд НБУ - 90910000-9, в обсягах та відповідно до Додатку 1,2,3,4,5,6 до цього Договору (разом надалі - послуги/Послуги), включаючи хімічні, мийні засоби, інші санітарно-гігієнічні засоби, вироби з паперу санітарно-гігієнічного призначення та інші матеріали (далі - витратні матеріали), які використовуються під час надання послуг в будівлях і спорудах Замовника.

Згідно пункту 1.2 договору, послуги надаються: в офісних (службових) приміщеннях, вхідних групах, коридорах, сходах, місцях загального користування, технічних приміщеннях, на прилеглій території (далі - будівлі та споруди Замовника/об`єкти Замовника).

Пунктом 1.4 договору передбачено, що послуги за цим Договором надаються на об`єктах Замовника по групах: об`єкти № 1-27, та об`єкти №28-37 згідно із Додатком 1 до цього Договору, - усього 37 об`єктів Замовника (далі - об`єкти/об`єкти Замовника).

Види та перелік Послуг, їх кількість (обсяги), періодичність надання, перелік та кількість витратних матеріалів, що мають надаватися Виконавцем за цим Договором, а також об`єкти (будівлі) Замовника, на яких буде здійснюватися надання послуг, та інша інформація, яка потрібна для виконання умов цього Договору, зазначені в Додатках 1, 2, 4, 5 до цього Договору (пункт 1.5 договору).

Відповідно до пункту 2.1 договору, щоденні послуги, які надаються за Договором - це послуги, що надаються кожного робочого дня та в дні, що визначені Замовником, як дні проведення заходів на конкретному об`єкті Замовника.

Згідно пункту 2.2 договору, періодичні послуги - послуги, що надаються у визначені Замовником дні відповідно до визначеної ним періодичності.

Пунктом 2.3 договору передбачено, що послуги за потребою - послуги, що надаються Виконавцем після отримання від уповноважених працівників Замовника заявки на надання послуг за потребою.

Чек-лист - документальна форма фіксації щоденного обсягу та якості фактично наданих Виконавцем послуг на конкретному (-их) об`єкті(-ах), (оформлений за формою згідно з Додатком 3 до цього Договору). Чек-лист формується Адміністратором об`єкту, і за відсутності зауважень чи заперечень, підписується в кінці кожного робочого дня уповноваженим працівником Замовника та є підставою для складання щомісячних актів про приймання-передавання наданих послуг (пункт 2.6 договору).

Відповідно до пункту 2.7 договору послуги за цим Договором надаються протягом 12 (дванадцяти) календарних місяців з дати підписання цього договору або з іншої дати, погодженої Сторонами в письмовій формі шляхом обміну листами, на об`єктах № 1-37, що зазначені в Додатку 1 до цього Договору, але в будь-якому разі до закінчення строку дії цього договору.

Згідно пункту 2.12 договору, заявка на послуги за потребою надається Виконавцю електронним повідомленням на офіційну електронну адресу Виконавця zayavka_nbu@fillin.com.ua та дублюється офіційним листом, який надсилається Виконавцю поштою. Виконавець зобов`язаний підтверджувати отримання кожної заявки електронною поштою шляхом надсилання у відповідь листа електронною поштою протягом 1 (одного) робочого дня з моменту отримання такої заявки та зазначити дату і час отримання, прізвище особи, яка отримала заявку. Заявки підлягають виконанню у строк, зазначений у відповідній заявці.

Пунктом 2.13 договору, у разі неприбуття Виконавця для виконання заявки у встановлений цим Договором строк, Замовник має право скласти акт про неявку представника Виконавця для виконання послуг за потребою в односторонньому порядку, та відобразити це в чек-листі.

Обсяг та якість фактично наданих послуг фіксується в чек-листах, які підписуються уповноваженими особами від Виконавця та Замовника на кожному об`єкті Замовника та включаються в акт про приймання-передавання наданих послуг. Обсяг не наданих послуг і наданих неякісно послуг не включаються в чек-лист та акт про приймання-передавання наданих послуг і не оплачуються Замовником (пункт 2.14 договору).

Відповідно до пункту 2.15 договору, надання послуг за потребою, що надаються за заявкою, фіксується в чек-листі із зазначенням наданих обсягів послуги.

Згідно пункту 3.1 договору загальна вартість послуг за цим Договором становить 21 133 266,51 грн (двадцять один мільйон сто тридцять три тисячі двісті шістдесят шість гривень 51 копійка), у тому числі ПДВ (20%).

Пунктом 4.1 договору передбачено, що оплата за належним чином (якісно та у повному обсязі, визначеному згідно з Додатками 1, 2, 4, 5 до цього Договору) надані послуги здійснюється щомісячно, згідно з фактичним обсягом наданих та прийнятих Замовником послуг (щоденних, періодичних та послуг за потребою) та використаних витратних матеріалів, протягом 20 (двадцяти) робочих днів від дати підписання уповноваженими особами Сторін актів про приймання-передавання наданих послуг. Виконавець щомісячно, не пізніше 5 числа місяця наступного за звітним, надає Замовнику акти про приймання-передавання наданих послуг.

Розрахунок оплати за актами про приймання-передавання наданих послуг проводиться виходячи з фактично наданих послуг (щоденних, періодичних та послуг за потребою), відображених в чек- листах, а також з урахуванням здійсненого авансового платежу на суму комплектуючих, запасних частин, фурнітури, витратних матеріалів та інших виробів, що необхідні для надання таких видів послуг як "послуги з дрібного ремонту меблів, вікон, дверей та інших виробів", "послуги з прибирання та благоустрою території", послуги озеленення територій і догляду за ними, передбачені пунктами 25-38 Таблиці 2 Додатку 1 до цього Договору (пункт 4.3 договору).

Відповідно до пункту 5.1 договору, виконавець повинен надати Замовнику послуги, якість яких забезпечує безперервну роботу об`єктів Замовника, комфортні умови праці співробітникам Замовника та відповідає санітарним та гігієнічним вимогам, що регулюються державними нормативними документами.

Згідно пункту 5.5 договору факт ненадання, неповного надання або неякісного надання послуг, неповної кількості або неналежної якості витратних матеріалів для санітарно-технічних кімнат, порушення режиму роботи персоналу Виконавця підтверджується внесенням даних про це в чек-листи.

Пунктом 5.8 договору передбачено, що виконавець повинен забезпечити (відповідно до встановлених в санітарно-технічних приміщеннях паперотримачів) наявність паперу туалетного, який повинен відповідати наступним характеристикам: - в рулоні без гільзи; одношаровий; висота рулону 95 ±5 мм; довжина рулону тіп 60 метрів; щільність паперу тіп 20 г/м.кв; сировина - вторинна; без перфорації; - в рулоні на гільзі; одношаровий; висота рулону 95 ±5 мм; довжина рулону тіп 120 метрів; щільність паперу тіп 20 г/м.кв; сировина - целюлоза відбілена; з перфорацією лінії відриву. Папір туалетний повинен бути постійно в наявності, протягом робочого дня в паперотримачах в санітарно-технічних приміщеннях.

Виконавець повинен забезпечити (відповідно до встановлених в санітарно-технічних приміщеннях паперотримачів) наявність паперових рушників в рулонах, які повинні відповідати наступним характеристикам: в рулоні ((внутрішня (центральна) витяжка)); одношарові; довжина рулону тіп 130 метрів; щільність паперу тіп 20 г/м.кв; сировина - вторинна, відбілена; листки повинні відриватись по перфорації. Паперові рушники в рулонах повинні бути постійно в наявності, протягом робочого дня в паперотримачах в санітарно-технічних приміщеннях (пункт 5.9 договору).

Згідно пункту 5.10 договору, що виконавець повинен забезпечити (відповідно до встановлених в санітарно-технічних приміщеннях паперотримачів) наявність паперових рушників 2-складання (або аналог), які повинні відповідати наступним характеристикам: одношарові; кількість в упаковці 250 шт.; щільність паперу тіп 20 г/м.кв; сировина - вторинна, відбілена. Паперові рушники 2-складання повинні бути постійно в наявності, протягом робочого дня в паперотримачах в санітарно-технічних приміщеннях.

Відповідно до 6.3.1 договору, виконавець зобов`язався надати послуги у строки, встановлені цим договором та/або на підставі заявок Замовника, забезпечити дотримання графіків та режимів прибирання на об`єктах та основних вимог до якості послуг з комплексного прибирання будівель і споруд, визначених у Таблиці "Основні вимоги до якості послуг з комплексного прибирання будівель і споруд", що є Додатком 5 до цього Договору.

Пунктом 6.3.2 договору передбачено, що виконавець зобов`язався забезпечити надання послуг, якість яких відповідає вимогам, установленим в розділі 5 цього договору та безкоштовно виправляти за власною ініціативою та/або на вимогу Замовника всі виявлені недоліки наданих послуг у погоджені із Замовником строки.

Замовник має право контролювати строки, обсяги та якість надання послуг, дотримання режиму роботи персоналу Виконавця, що встановлені цим договором (пункт 6.2.2 договору).

Згідно пункту 13.1 договору цей Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими особами Сторін/накладення кваліфікованого електронного підпису уповноваженою особою Сторони, яка робить це останньою (у разі укладання у вигляді електронного документа з накладанням кваліфікованого електронного підпису) і діє до 31.05.2022 року. В частині кінцевих розрахунків за фактично надані послуги Договір діє до повного виконання зобов`язань Замовника.

Між позивачем та відповідачем підписані електронним підписом додаткові договори до Договору №103008 від 09.04.2021 (арк.с. 45, 53, 61, 70, ).

14 квітня 2021 ТОВ "Сервіс Профі Плюс" направлено НБУ лист №241 з пропозицією щодо дати початку надання послуг за Договором з 01 травня 2021 (арк.с.71).

Відповідно до листа НБУ від 19.04.2021 № 65-0008/33358 між сторонами за цим Договором було погоджено дату початку надання послуг з 01 травня 2021 року (арк.с. 72).

Протягом листопада - грудня 2021 між сторонами у межах дії Договору було складено та підписано акти приймання-передавання наданих послуг на загальну суму 2 637 857,36 грн:

- № 1613 від 30.11.2021 на суму 352 145,16 грн;

- № 1623 від 30.11.2021 на суму 1 000 884,12 грн;

- № 1779 від 31.12.2021 на суму 355 678,13 грн;

- № 1780 від 31.12.2021 на суму 929 149,95 грн (арк.с.73, 79, 94, 100).

Позивач у повному обсязі виконав умови договору та здійснив оплату за фактично надані послуги, у строк, передбачений пунктом 4.1 договору, що підтверджується реєстрами початкових міжбанківських розрахункових документів, за якими проведені операції у системі автоматизації процесів банківської та фінансово-господарської діяльності Національного банку України на загальну суму 2 637 857,36 грн.

Позивач вказує, що відповідач свої обов`язки з надання послуг на умовах встановлених цим Договором виконано неналежним чином, не у повному обсязі та з порушенням строків. Так, протягом листопада 2021 року на об`єктах НБУ № 1, 8, 9, 21 замовником було зафіксовано порушення виконавцем надання щоденних та періодичних послуг, зокрема:

- надання неповного обсягу послуг вантажників;

- порушення режиму надання послуг з прибирання службових приміщень, прибирання коридорів та сходових клітин;

- порушення режиму надання послуг з прибирання та благоустрою прилеглих територій.

На об`єктах НБУ № 1, 30, 34 в порушення вимог заявок від 09.11.2021 № 61-0016/105889, від 04.11.2021 № 61-0016/103855, від 04.11.2021 № 61-0016/103853, складених відповідно до вимог п. 2.10. та 2.15. Договору зафіксовано порушення умов надання послуг за потребою, а саме, з порушенням строків або надання у неповному обсязі, визначених Договором, послуг з:

- хімічного чищення килимових покриттів;

- послуги з дрібного ремонту меблів, вікон, дверей та інших виробів.

Протягом грудня 2021 року на об`єктах НБУ № 1, 2, 3, 29, 30, 32 замовником було зафіксовано порушення режиму надання та надання неповного обсягу наступних щоденних та періодичних послуг:

- послуг з прибирання службових приміщень;

- послуг з прибирання та благоустрою територій;

- послуг з прибирання коридорів, сходових клітин;

- послуг з дрібного ремонту меблів, вікон, дверей та інших виробів;

- послуг вантажників;

- послуг з прибирання санітарно-технічних приміщень.

Також на об`єктах НБУ № 1, 29, 30, у порушення вимог заявок від 09.12.2021 № 61-0016/117053, від 09.12.2021 № 61-0016/117475, від 08.12.2021 № 61-0016/116660, складених відповідно до п. 2.10., 2.15. Договору, зафіксовано неякісне надання або взагалі ненадання послуг за потребою, а саме:

- послуги з дезінсекції, дератизації, дезінфекції;

- послуги з дрібного ремонту меблів, вікон дверей та інших виробів;

- збивання бурульок з козирків та елементів фасадів будівель.

При цьому НБУ листом від 09.12.2021 № 61-0016/117475, направленим на адресу відповідача, додатково наголосив на необхідності надання послуги за потребою зі збивання бурульок з козирків та елементів фасадів будівель, однак Виконавцем не було направлено працівників за для надання НБУ вказаної послуги за потребою.

Відтак, протягом листопада 2021 - грудня 2021 у зв`язку із виявленими фактами недотримання ТОВ "Сервіс Профі Плюс" умов Договору в частині порушення строків надання послуг, надання не якісних, не надання, надання неповного обсягу відповідного виду послуг на конкретних об`єктах Замовника, сторонами у чек-листах зафіксовано вказані вище порушення, на підставі чого складено Акти про приймання - передавання наданих послуг за листопад, грудень 2021 року.

Вказані чек-листи та акти було погоджено між сторонами за Договором та підписано уповноваженими представниками НБУ та ТОВ «Сервіс Профі Плюс».

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ СТОРІН, ВИСНОВКИ СУДУ

Щодо правовідносин сторін

Згідно частини 1 статті 901 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

З огляду на наявний в матеріалах справи договір, між сторонами склались правовідносини надання послуг.

Щодо суми штрафних санкцій

Відповідно до положень статті 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Статтею 611 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Відповідно до статті 549 Цивільного кодексу України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.

У разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України та цим Договором (пункт 7.1 договору).

У разі порушення строків надання послуг за потребою, визначених в Додатку 1 до цього Договору (Таблиця 2) та Додатку 2 до цього Договору, відповідно до заявок Замовника, Виконавець на вимогу Замовника сплачує штрафні санкції протягом десяти робочих днів після отримання цієї вимоги в розмірі 5% від вартості несвоєчасно наданого обсягу послуг на відповідному об`єкті Замовника. За прострочення понад 10 днів додатково стягується штраф у розмірі 10% від вказаної вартості (пункт 7.11 договору).

Згідно пункту 7.15 Договору у разі порушення строків надання щоденних послуг, періодичних послуг, визначених в Додатках 1, 2 до цього Договору, або режиму роботи персоналу Виконавця (Додаток 4 до цього Договору), що зафіксовано Замовником у чек-листах, Виконавець на вимогу Замовника виплачує штрафні санкції протягом десяти робочих днів після отримання цієї вимоги в розмірі 1 000,00 грн за кожен факт порушення окремо по кожному із об`єктів Замовника, де був зафіксований відповідний факт порушення. При цьому, нарахування штрафних санкцій за кожним окремим порушенням розпочинається з другого зафіксованого у чек-листі порушення за поточний місяць на відповідному об`єкті.

У разі порушення строків надання послуг за потребою, визначених в Додатку 1 до цього Договору (Таблиця 2) та Додатку 2 до цього Договору, відповідно до заявок Замовника, Виконавець на вимогу Замовника виплачує штрафні санкції протягом десяти робочих днів після отримання цієї вимоги в розмірі 10% від вартості несвоєчасно наданого обсягу послуг на відповідному об`єкті Замовника. За прострочення понад 10 днів додатково стягується штраф у розмірі 15% від вказаної вартості (пункт 7.16. Договору).

Відповідно до пункту 7.17 договору, у разі надання Виконавцем неповного обсягу відповідного виду послуг на конкретному об`єкт Замовника, що зафіксовано Сторонами у чек-листах, вартість ненаданих послуг на об`єкті (в будівлі) Замовника не оплачується Замовником та загальна щомісячна вартість послуг, зменшується на вартість таких послуг протягом місяця. Факт надання неповного обсягу відповідного виду послуг підтверджується інформацією, затвердженою Сторонами у чек-листах. У разі, якщо протягом місяця, Сторонами в чек-листі буде зафіксовано більше, ніж два порушення обсягу відповідного виду послуг на конкретному об`єкті Замовника, визначеного в Додатку 1 до цього Договору, Виконавець на вимогу Замовника додатково сплачує штрафні санкції протягом десяти робочих днів з дати отримання цієї вимоги в розмірі 1000,00 грн за кожен факт порушення (починаючи з другого зафіксованого у чек-листі порушення за звітний місяць на відповідному об`єкті), окремо для кожного із об`єктів Замовника, де був зафіксований відповідний факт порушення.

Позивачем за неналежне виконання умов договору нараховано відповідачу штрафні санкції у розмірі 43 233,69 грн, а саме:

- на підставі п. 7.15., 7.17. Договору штрафні санкції за порушення надання щоденних, періодичних послуг у листопаді 2021 року на суму 32 000,00 грн;

- на підставі п. 7.16. Договору штрафні санкції за порушення надання послуг за потребою у листопаді 2021 року на суму 955,03 грн;

- на підставі п. п. 7.15., 7.17. Договору штрафні санкції за порушення надання щоденних, періодичних послуг у грудні 2021 року на суму 10 000,00 грн;

- на підставі п. 7.16. Договору штрафні санкції за порушення надання послуг за потребою у грудні 2021 року на суму 278,66 грн;

Суд, перевіривши наданий позивачем розрахунок, приходить до висновку, що позовні вимоги позивача в цій частині є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Суд відхиляє доводи відповідача, викладені у відзиві, з огляду на таке.

Згідно із умовами Договору обсяг та якість фактично наданих послуг фіксується в чек-листах, які підписуються уповноваженими особами від Виконавця та Замовника на кожному об`єкті Замовника та включаються в акт про приймання-передавання наданих послуг. Обсяг не наданих послуг і наданих неякісно послуг не включаються в чек-лист та акт про приймання-передавання наданих послуг і не оплачуються Замовником (п. 2.14. Договору).

Відповідно до п. 2.15. Договору надання послуг за потребою, що надаються за заявкою, фіксується в чек-листі із зазначенням наданих обсягів послуги.

Факт ненадання, неповного надання або неякісного надання послуг, неповної кількості або неналежної якості витратних матеріалів для санітарно-технічних кімнат, порушення режиму роботи персоналу Виконавця підтверджується внесенням даних про це в чек-листи (пункт 5.5. Договору).

Чек-лист формується Адміністратором об`єкту, і за відсутності зауважень чи заперечень, підписується в кінці кожного робочого дня уповноваженим працівником Замовника та є підставою для складання щомісячних актів про приймання-передавання наданих послуг (п. 2.6 Договору).

Позивачем сумісно із Відповідачем на виконання умов Договору щоденно складалися чек-листи, до яких у день їх складання та підписання вносилися зауваження щодо наданих ТОВ «Сервіс Профі Плюс» послуг.

Щоденним підписанням чек - листів під час дії Договору Відповідач належним чином підтвердив факт того, що йому відомо про наявні зауваження НБУ щодо не наданих неналежним чином Виконавцем послуг та ним сумісно з Замовником було зафіксовано такі випадки, погоджено необхідність їх усунення.

Тобто, ТОВ «Сервіс Профі Плюс» було ознайомлено зі змістом чек - листів у день їх складання сторонами за Договором, у зв`язку із чим, твердження Відповідача про несвоєчасне повідомлення йому Позивачем про наявні зауваження щодо наданих послуг є неправдивим та спростовується матеріалами справи.

Оскільки Відповідач був присутній під час складання чек -листів, відповідно до п. 2.6. Договору, необхідності у додатковому повідомленні про наявні зауваження Виконавця не було.

Пунктом 5.5. Договору встановлено, що в разі незгоди Адміністратора або Уповноваженої особи Виконавця підписати чек-лист з відображенням встановленого порушення - не пізніше наступного робочого дня створюється комісія із представників Замовника та Виконавця у складі з 4 (чотирьох) осіб, по 2 (дві) особи від кожної Сторони, що розглядають спірну ситуацію та визначають фактичний обсяг та якість наданих послуг, обсяг та якість витратних матеріалів тощо, та відображають це у відповідному акті комісії за підписом її членів.

Оскільки, така комісія жодного разу не була створена, а чек - листи підписувалися Виконавцем кожного дня, зазначене є додатковим свідченням належного фіксування сторонами за Договором зауважень щодо наданих послуг, а також погодження з ними ТОВ «Сервіс Профі Плюс».

Умовами Договору передбачено, що Замовник зобов`язаний приймати якісно надані послуги згідно з актами приймання-передавання наданих послуг за відповідний місяць, складеними на підставі щоденних записів у чек- листах, підписаних Адміністратором та уповноваженим працівником Замовника, або надати Виконавцю мотивовану відмову від підписання акту про прийняття-передавання наданих послуг (пункт 6.1.2. Договору).

Замовник має право - повернути акт про приймання-передавання наданих послуг Виконавцю без здійснення оплати в разі неналежного його оформлення (невідповідність підтверджених підписом відповідальної особи замовника обємів наданих послуг, ціни за одиницю виміру послуг (одиничної вартості послуг), вартості витратних матеріалів, відсутність підписів, посилання на повний номер і дату укладання цього Договору, останнього додаткового договору до цього Договору (у разі укладення) тощо) (пункт 6.2.4.

Договору).

Оплата за належним чином (якісно та у повному обсязі, визначеному згідно з Додатками 1, 2, 4, 5 до цього Договору) надані послуги здійснюється щомісячно, згідно з фактичним обсягом наданих та прийнятих Замовником послуг (щоденних, періодичних та послуг за потребою) та використаних витратних матеріалів, протягом 20 (двадцяти) робочих днів від дати підписання уповноваженими особами Сторін актів про прийманняпередавання наданих послуг. (п. 4.1. Договору).

Оплата за якісно надані послуги здійснюється з урахуванням авансового платежу згідно з фактичним обсягом наданих послуг та використаних при цьому вузлів, запасних частин, комплектуючих матеріалів протягом 15 робочих днів від дати підписання уповноваженими особами сторін акту про приймання-передавання наданих послуг (п. 4.2 Договору).

Замовник за Договором зобов`язався своєчасно та в повному обсязі здійснити оплату за якісно надані та прийняті за актом приймання-передавання наданих послуг послуги відповідно ло умов цього договору (п. 6.1.1. Договору).

Протягом листопада 2021 - грудня 2021 між сторонами у межах дії Договору було складено та підписано Акти № 1613 від 30.11.2021 на суму 352 145,16 грн, № 1623 від 30.11.2021 на суму 1 000 884,12 грн, № 1779 від 31.12.2021 на суму 355 678,13 грн, № 1780 від 31.12.2021 на суму 929 149,95 грн, про приймання-передавання наданих послуг за Договором. Всього було підписано Акти про приймання- передавання наданих послуг на загальну суму 2 637 857,36 грн.

3 наведеного вище вбачається, що Позивачем цілком правомірно було підписано та здійснено оплату Відповідачу за складеними Актами приймання - передавання послуг, оскільки підписання та оплата за умовами Договору, здійснюється лише за послуги надані належним чином, тоді як неякісно надані послуги або не надані ТОВ «Сервіс Профі Плюс» послуги взагалі до Акту приймання - передавання наданих послуг не вносились, а оплата не здійснювалась.

За своїм змістом Акти про приймання - передавання наданих послуг не мають містити зауваження та/або перелік недоліків, виявлених у діях/бездіяльності Відповідача під час надання ним послуг, оскільки метою складання таких актів, є затвердження переліку послуг що надані належним чином та прийняті позивачем під час виконання ТОВ «Сервіс Профі Плюс» умов Договору. Ті послуги, які Відповідачем надано не було не можуть бути прийняті Позивачем, оскільки вони не існують, а тому, відображення у Актах приймання - передавання наданих послуг переліку ненаданих послуг суперечить умовам Договору.

Про факт виявлення таких недоліків Відповідач був належним чином повідомлений в порядку передбаченому умовами Договору - шляхом оформлення позивачем щоденних чек - листів сумісно із ТОВ «Сервіс Профі Плюс».

У Відповідача, в свою чергу, також були відсутні будь-які зауваження чи заперечення щодо змісту Актів про приймання - передавання наданих послуг, про що свідчить той факт, що всі жодних претензій.

За кожен день надання послуг було складено чек-листи, в яких зазначалися надані комплексні послуги з прибирання та зауваження сторін щодо їх надання згідно Договору

При цьому, у Відповідача були відсутні будь-які зауваження чи заперечення щодо виявлених позивачем фактах надання Відповідачем послуг неналежним чином, про що свідчить те, що всі чек - листи підписано в кінці кожного робочого дня уповноваженим працівником ТОВ «Сервіс Профі Плюс» без фіксування жодних претензій. Позивачем зафіксовано у складених чек листах численні зауваження щодо виконання Відповідачем умов Договору.

Відтак, наведені твердження відповідача суперечать дійсним обставинам справи, не підтверджується жодними доказами та спростовується належними доказами, доданими позивачем до позовної заяви.

СУДОВІ ВИТРАТИ

Згідно пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Тому судовий збір у розмірі 2 481,00 грн слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРВІС ПРОФІ ПЛЮС" (49000, м.Дніпро, вул.В`ячеслава Липинського, 18, офіс 303; ідентифікаційний код 39880947) на користь Національного банку України (01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9; ідентифікаційний код 00032106) штрафні санкції у розмірі 43 233,69 грн та судовий збір у розмірі 2 481,00 грн.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Центрального апеляційного господарського суду.

Суддя Я.С. Золотарьова

Дата ухвалення рішення22.03.2023
Оприлюднено27.03.2023
Номер документу109742151
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення штрафних санкцій у розмірі 43 233,69 грн

Судовий реєстр по справі —904/3465/22

Судовий наказ від 12.04.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Золотарьова Яна Сергіївна

Рішення від 22.03.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Золотарьова Яна Сергіївна

Ухвала від 17.10.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Золотарьова Яна Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні