Ухвала
від 14.03.2023 по справі 905/2340/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

14.03.2023 Справа № 905/2340/19

Господарський суд Донецької області у складі:

судді Фурсової С.М.

при секретарі судового засідання Павлюкові Д.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька область, місто Слов`янськ, площа Соборна, будинок №3; код ЄДРПОУ 13486010)

про визнання грошових вимог

у справі за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Екобудпостач», м.Київ (код ЄДРПОУ 39078100)

до Приватного акціонерного товариства «Донецький булочно-кондитерський комбінат», м.Донецьк (код ЄДРПОУ 00374545)

про банкрутство, -

ліквідатор - арбітражний керуючий Козловська Д.В.

за участю представників:

від заявника: Шашков В.В.

ліквідатор: Козловська Д.В.

В С Т А Н О В И В

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 28.12.2019 відкрито провадження у справі № 905/2340/19 про банкрутство ПрАТ «Донецький булочно-кондитерський комбінат».

Постановою Господарського суду Донецької області від 28.04.2020 у справі №905/2340/19 боржника - ПрАТ «Донецький булочно-кондитерський комбінат» визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Козловську Д. В.

В червні 2020 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення (Фонд) звернулось до Господарського суду Донецької області з заявою про визнання грошових вимог, у якій просило визнати кредиторські вимоги до ПрАТ «Донецький булочно-кондитерський комбінат» у вигляді капіталізованих платежів на загальну суму 8 507 172,04 гривень та включити їх до другої черги задоволених вимог кредиторів.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі №905/2340/19 (з урахуванням ухвали від 24.05.2021 про виправлення описки) (суддя Бокова Ю. В.) визнано грошові вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до ПрАТ «Донецький булочно-кондитерський комбінат» у вигляді капіталізованих платежів на загальну суму 3 708 636,50 гривень та включено їх до реєстру вимог кредиторів, а саме: вимоги першої черги - 4 204,00 гривень; вимоги другої черги (вимоги із зобов`язань, внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів) - 3 704 432,50 гривень. Зобов`язано ліквідатора включити визнані господарським судом вимоги до реєстру вимог кредиторів відповідно до вимог ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства. У визнанні грошових вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 гривень відмовлено.

Постановою Східного апеляційного господарського суду від 08.11.2021 ухвалу Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі №905/2340/19 залишено без змін.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 16.02.2022 у справі №905/2340/19 касаційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області задоволено частково; постанову Східного апеляційного господарського суду від 08.11.2021 та ухвалу Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі №905/2340/19 в частині відхилених грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 гривень - скасовано, справу №905/2340/19 в частині грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 гривень направлено на новий розгляд до Господарського суду Донецької області.

17.06.2022 матеріали заяви по справі №905/2340/19 надійшли до Господарського суду Донецької області та протоколом автоматичного розподілу справ від 17.06.2022 матеріали заяви у справі №905/2340/19 передано на розгляд судді Фурсової С.М.

Ухвалою суду від 22.06.2022 прийнято заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення у справі №905/2340/19 до розгляду.

Розгляд заяви неодноразово відкладався.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 07.11.2022 задоволено клопотання ліквідатора про витребування доказів, зобов`язано Департамент державної реєстрації Міністерства юстиції України надати Витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян (щодо реєстрації свідоцтва про смерть тощо) щодо ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ); ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ), ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ), ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ), ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ), ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ), ОСОБА_7 (ІПН НОМЕР_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ), ОСОБА_8 (ІПН НОМЕР_7 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ), ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_8 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ), ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_9 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ), ОСОБА_11 ( ІНФОРМАЦІЯ_11 ), ОСОБА_12 (ІПН НОМЕР_10 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ), ОСОБА_13 ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ), ОСОБА_14 (ІПН НОМЕР_11 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ), ОСОБА_15 (ІПН НОМЕР_12 , ІНФОРМАЦІЯ_15 ).

Зобов`язано Акціонерне товариство «Державний ощадний банк України» надати:

докази проходження фізичної ідентифікації в АТ «Державний ощадний банк України»;

докази відкриття банківських рахунків фізичних осіб в АТ «Державний ощадний банк України»;

докази перерахування Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення грошових коштів у вигляді призначених щомісячних страхових виплат на відкриті в АТ «Державний ощадний банк України» банківські рахунки вищевказаних осіб.

26.12.2022 до суду від Акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» надійшов лист на виконання вимог ухвали від 07.11.2022 надійшли витребувані судом докази (на електронному носії) за супровідним листом. Відповідно до зазначеного листа, надання витребуваної судом інформації в повному обсязі на даний час неможливе, оскільки деякі справи перебувають в установах банку, які знаходять на непідконтрольних Україні територіях.

Ухвалою суду від 23.01.2023 замінено заявника при розгляді заяви про визнання грошових (кредиторських) вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області його правонаступником Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області. Запропоновано Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області висловити свою правову позицію щодо заяви, яка розглядається. Департамент державної реєстрації Міністерства юстиції України повторно зобов`язано виконати вимоги ухвали Господарського суду Донецької області від 07.11.2022 у справі №905/2340/19, а саме: надати Витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, стосовно зазначених в ухвалі осіб.

На електронну адресу суду 27.02.2023 від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшли пояснення щодо заяви, яка є предметом розгляду, зазначено, що правова позиція правонаступника не змінилась, вимоги заяви підтримуються в заявленому обсязі.

27.02.2020 до суду надійшла відповідь відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України на виконання вимог ухвали Господарського суду Донецької області від 07.11.2022.

Від ліквідатора - арбітражної керуючої Козловської Діани Валеріївни 28.02.2023 надійшли клопотання про витребування в Центрального відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, щодо визначених осіб.

Заява обумовлена тим, що Департаментом державної реєстрації Міністерства юстиції України наразі не виконано вимоги ухвали Господарського суду Донецької області від 07.11.2022, а тому з метою оперативного вирішення спору по суті таку інформацію може бути надано Центральним відділом державної реєстрації актів цивільного стану.

Враховуючи надходження запитуваних відомостей від Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України, судом залишено клопотання ліквідатора про витребування доказів від 28.02.2023 без задоволення.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 28.02.2023 відкладено розгляд заяви на 14.03.2023.

Ухвалами суду від 03.02.2023 та 06.03.2023 задоволено заяви ліквідатора та представника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області відповідно про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Судове засідання 14.03.2023 проводилось в режимі відеоконференції.

Представник Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області підтримав заявлені вимоги, посилаючись висновки, які викладені у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 16.02.2022 у даній справі, Великої Палати Верховного Суду від 20.09.2018 у справі № 243/3505/16-ц.

Ліквідатор зазначав, що перебування на обліку у відділеннях Фонду 15 осіб, щодо яких виник спір, не є, на його погляд, достатніми та безумовними підставами для поновлення фактично припинених раніше призначених цим особам соціальних виплат. Жодних доказів фактичного нарахування та сплати Фондом цим особам соціальних виплат за попередні роки, зокрема з 2018 року, матеріали справи не містять. Детальний аналіз наданої АТ «Державний ощадний банк України» інформації, свідчить про те, що виплата матеріальної допомоги по майже всім з перелічених вище осіб припинилася в жовтні 2014 року. Виняток становить лише ОСОБА_3 , по якому виплати проводилися по травень 2015 року включно. Більше того, по всім особам наявна інформація про закриття рахунків відкритих для отримання соціальних виплат. Більше того, заявником не надано жодного доказу на підтвердження відсутності на даний час, підстав для припинення страхових виплат і надання соціальних послуг, зокрема у зв`язку з проживанням вказаних осіб за кордоном або на весь час, протягом якого потерпілі перебували на державному утриманні. За твердженням ліквідатора, без встановлення наявності, на час ухвалення відповідного судового рішення, права у конкретної особи на страхові виплати, призведе до безпідставної капіталізації вказаних платежів та, як наслідок, враховуючи черговість задоволення кредиторських вимог, до порушення прав інших кредиторів на задоволення їх законних і обґрунтованих вимог. З огляду на, що останній не визнає кредиторських вимог у розмірі Фонду у розмірі 4802739,54 гривень.

Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання грошових вимог у розмірі 4 802 739,54 гривень до боржника, судом встановлено наступне.

В обґрунтування поданої заяви Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області посилалось на те, що на обліку в органах Фонду перебувають 24 потерпілі особи від нещасного випадку на виробництві, які перебували у трудових відносинах з боржником-банкрутом.

Загальна сума платежів, яка підлягає капіталізації для розрахунку по 24 потерпілим на виробництві, з якими стався нещасний випадок під час роботи на Приватному акціонерному товаристві «Донецький булочно-кондитерський комбінат» становить 8 507 172,04 гривень.

Як зазначалось вище, ухвалою Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 (з урахування ухвали суду від 24.05.2021) судом задоволено заявлені грошові вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до боржника-банкрута Приватного акціонерного товариства «Донецький булочно-кондитерський комбінат» (код ЄДРПОУ 00374545) у вигляді капіталізованих платежів на загальну суму 3 571 656,05 гривень, яка складається з розрахунку потреби капіталізації коштів щодо вищезазначених осіб, а саме ОСОБА_16 (559 827,20 гривень), ОСОБА_17 (258 874,81 гривень), ОСОБА_18 (525 800,65 гривень), ОСОБА_19 (1 515 141,27 гривень), ОСОБА_20 (293 025,76 гривень), ОСОБА_21 (45 832,49 гривень), ОСОБА_22 (184 272,06 гривень) та ОСОБА_23 (188 881,81 гривень). У цій частині ухвала місцевого суду залишена без змін судами апеляційної та касаційної інстанцій.

Поряд з цим, грошові вимоги щодо наступних осіб: ОСОБА_24 , ОСОБА_15 , ОСОБА_12 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_1 та ОСОБА_14 залишені господарським судом без задоволення. Відмовляючи у визнанні кредиторських вимог Управління суд наголошував на тому, що потерпілі особи, які не звернулись у встановленому Законом порядку з заявою про виплату страхового відшкодування не втрачають право на відповідну виплату, а Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області не звільняється від обов`язку щодо виплати страхового відшкодування вказаним особам у разі їх звернення в порядку чинного законодавства.

Скасовуючи ухвалу Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі №905/2340/19 та передаючи на новий розгляд до Господарського суду Донецької області в частині відхилених грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 гривень, Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 16.02.2022 у справі №905/2340/19 надано вказівку вжити всіх передбачених законом заходів для всебічного, повного і об`єктивного встановлення обставин справи з огляду на правову природу, характер правовідносин, перевірити розрахунок грошових вимог Фонду, і в залежності від встановленого та вимог закону прийняти законне та обґрунтоване рішення.

Відповідно до ч.1 ст. 316 ГПК України вказівки, що містяться у постанові суду касаційної інстанції, є обов`язковими для суду першої та апеляційної інстанцій під час нового розгляду справи..

Згідно ч.1 ст.2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до ч.4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу. Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.

В силу ст.1 зазначеного Кодексу кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях.

Пунктом 2 частини першої статті 64 КУзПБ визначено, що у другу чергу задовольняються, зокрема, вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників).

Тлумачення пункту 2 частини першої статті 64 КУзПБ свідчить, що диспозиція цієї норми при визначенні вимог, які підлягають задоволенню у другу чергу передбачає врахування, зокрема, що:

- зобов`язання за такими вимогами виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян. Тобто законодавцем мається на увазі момент виникнення зобов`язання боржника з виплати ним страхових платежів внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян в часі, що передує введенню ліквідаційної процедури у справі;

- визначення суми відповідних платежів здійснюється шляхом їх капіталізації лише у ліквідаційній процедурі.

Тобто наведеними вимогами законодавцем визначено вимоги за зобов`язаннями боржника з виплати ним страхових платежів внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, що виникли в часі раніше введенню ліквідаційної процедури у справі з визначенням суми таких платежів шляхом їх капіталізації у ліквідаційній процедурі.

Додатковим підтвердженням такого висновку щодо можливості проведення капіталізації платежів лише у разі ліквідації боржника свідчить положення змісту частини другої статті 1205 ЦК України, яка визначає, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Відповідно до частин першої, другої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначаються Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за частиною першою статті 2 якого законодавство про соціальне страхування складається із Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, Кодексу законів про працю України, цього Закону, інших законодавчих актів та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів.

Принципами державного соціального страхування, зокрема, є: законодавче визначення умов і порядку здійснення соціального страхування, обов`язковість страхування осіб відповідно до видів соціального страхування та можливості добровільності страхування у випадках, передбачених законом, державні гарантії реалізації застрахованими особами своїх прав, обов`язковість фінансування витрат, пов`язаних із наданням страхових виплат та соціальних послуг, в обсягах, передбачених цим Законом, формування та використання коштів соціального страхування на засадах солідарності та субсидування, диференціація розміру виплати допомоги залежно від страхового стажу, економічна заінтересованість суб`єктів страхування в поліпшенні умов і безпеки праці, цільове використання коштів соціального страхування, відповідальність роботодавців та страховика за реалізацію права застрахованої особи на страхові виплати та соціальні послуги згідно з цим Законом (стаття 3 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування»).

За змістом приписів ст. 4 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» Уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку (далі - уповноважений орган управління) є Пенсійний фонд України.

Пунктом 5 частини першої статті 11 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (в редакції чинній на момент звернення до суду) визначено, що одним і джерел формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Тобто за змістом наведених норм страхувальники у разі їх ліквідації не звільняються від фінансування Фонду соціального страхування України (див. висновок, викладений у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 30.11.2021 у справі N 200/1353/21-а, постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 16.02.2022 у справі N 905/2340/19).

Порядок капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986 (далі - Порядок № 986).

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2023 №95 установлено, що капіталізація платежів у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, здійснюється до Пенсійного фонду України у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 986.

Відповідно до п. 3 Порядку № 986 капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.

Згідно з п. 4 Порядку № 986 капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу.

Пунктами 7, 8 Порядку № 986 передбачено, що капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності. У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Законодавцем у справах про банкрутство обов`язок доказування обґрунтованості вимог кредитора певними доказами покладено на заявника грошових вимог, а предметом спору в даному випадку є вирішення питання про належне документальне підтвердження цих вимог кредитором-заявником. Запроваджений законодавцем підвищений стандарт доказування у справах про банкрутство для кредиторів приводить у випадку ненадання заявником-кредитором сукупності необхідних документів на обґрунтування своїх вимог до прийняття рішення судом про відмову у визнанні таких вимог та включенні їх до реєстру вимог кредиторів. Надані кредитором докази мають відповідати засадам належності, допустимості, достовірності та вірогідності.

Комплексне дослідження доказів на предмет їх відповідності законодавчо встановленим вимогам є сутністю суддівського розсуду на стадії встановлення обсягу кредиторських вимог у справі про банкрутство.

Як вбачається із наданих заявником документів, під час роботи на приватному акціонерному товаристві «Донецький булочно-кондитерський комбінат» отримали трудове каліцтво або профзахворювання 24 особи, які знаходяться на обліку у Фонді соціального страхування України та яким на підставі Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» Фонд призначив та здійснює страхові виплати і надає соціальні послуги.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі №905/2340/19 встановлено, що суд приймає надані заявником витяги з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих» в якості належних доказів підтвердження у потерпілих осіб прав на отримання щомісячних страхових виплат, призначених на підставі статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», оскільки у вищезазначеному реєстрі зберігається аналогічна за змістом інформація.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 16.02.2022 у справі №905/2340/19 ухвалу Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 в цій частині залишено без змін, а тому викладені в ній обставини мають преюдиціарне значення та не підлягають переоцінці.

Згідно ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, яке набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Преюдиціальність - обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набрало законної сили в одній справі для суду при розгляді інших справ. Преюдиціально встановлені факти не підлягають доказуванню, оскільки їх з істинністю вже встановлено у рішенні чи вироку і немає необхідності встановлювати їх знову, тобто піддавати сумніву істинність і стабільність судового акта, який вступив в законну силу. Суть преюдиції полягає в неприпустимості повторного розгляду судом одного й того ж питання між тими ж сторонами.

Правила про преюдицію спрямовані не лише на заборону перегляду фактів і правовідносин, які встановлені в судовому акті, що вступив в законну силу. Вони також сприяють додержанню процесуальної економії в новому процесі. У випадку преюдиціального установлення певних обставин особам, які беруть участь у справі (за умови, що вони брали участь у справі при винесенні преюдиціального рішення), не доводиться витрачати час на збирання, витребування і подання доказів, а суду - на їх дослідження і оцінку. Усі ці дії вже здійснювалися у попередньому процесі, і їхнє повторення було б не лише недоцільним, але й неприпустимим з точки зору процесуальної економії.

Фондом заявлені грошові вимоги у вигляді капіталізованих платежів по 15 потерпілим від нещасних випадків на виробництві, які перебували у трудових відносинах з боржником, на загальну суму 4 802 739,54 гривень (межі перегляду заяви з кредиторськими вимогами).

На підтвердження вищевикладених обставин Фондом надано наступні документи окремо за кожною з потерпілих осіб.

1) ОСОБА_6

Згідно постанови Слов`янського ВУВД ФССУ у Донецькій області №0516/341/341/10 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілому ОСОБА_6 , номер справи 341, номер випадку 341, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 646,04 гривень Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпілий ОСОБА_6 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 14.05.1990. За висновком МСЕК від 13.12.1994 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 5 %, безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 140 552,46 гривень Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_6 не надходила.

2) ОСОБА_15

Згідно постанови Слов`янського ВУВД ФССУ у Донецькій області №0516/1407/1407/10 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_15 , номер справи 1407, номер випадку 1407, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 1379,01 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпілий ОСОБА_15 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 24.03.1994. За висновком від 14.03.1997 серія 2-18АД № 041962 потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 15% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 386 398,60 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_15 не надходила.

3) ОСОБА_12

Згідно постанови Слов`янського ВУВД ФССУ у Донецькій області №0516/2469/2469/10 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_12 , номер справи 2469, номер випадку 2469, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 403,98 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_12 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 14.03.1983. За висновком МСЕК від 29.05.1995 серія 2-18АД №042150 потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 5% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 113 195,20 гривень Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_12 не надходила.

4) ОСОБА_4

Згідно постанови Слов`янського ВУВД ФССУ у Донецькій області №0516/133/642/80 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілому ОСОБА_4 , номер справи 133, номер випадку 642, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 852,04 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпілий ОСОБА_4 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 24.02.1995. За висновком МСЕК від 09.06.2003 серія 2-18АД №007421 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 5% безстроково

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 146 823,53 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_4 не надходила.

5) ОСОБА_3

Згідно постанови Відділення ВД ФССНВВ та ПЗ у м. Авдіївка №0566/252/252/15 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілому ОСОБА_3 , номер справи 252, номер випадку 252, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 930,57 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпілий ОСОБА_3 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 14.12.1992. За висновком МСЕК від 14.03.1997 серія 2-18 АВ №041959 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 10% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 123 616,92 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_3 не надходила.

6) ОСОБА_11

Згідно постанови Дружківського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України №0517/2096/2096/16 від 24.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_11 , номер справи 2096, номер випадку 2096, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 4 185,99 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_11 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 12.08.1974. За висновком МСЕК від 13.07.1999 серія МСЕ №226981 потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 50% та 3 група інвалідності безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 924 768,91 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_11 не надходила.

7) ОСОБА_13

Згідно постанови Дружківського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України №0517/2094/2094/16 від 24.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_13 , номер справи 2094, номер випадку 2094, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 1668,80 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_11 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 12.08.1974. За висновком МСЕК від 22.12.1999 року потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 20% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 368 671,30 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_13 не надходила.

8) ОСОБА_9 .

Згідно постанови Волноваського відділення УВДФСС України в Донецькій області №0520/446/466/14 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_9 , номер справи 446, номер випадку 466, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 452,96 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_25 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 13.08.1984. За висновком МСЕК від 25.10.1990 потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 5% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 140 943,03 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_9 не надходила.

9) ОСОБА_10

Згідно постанови Волноваського відділення УВДФСС України в Донецькій області №0520/1661/1661/14 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_10 , номер справи 1661, номер випадку 1661, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 407,43 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_10 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 19.11.1990. За висновком МСЕК від 22.01.1991 потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 5% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 86 195,89 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_10 не надходила.

10) ОСОБА_5

Згідно постанови Волноваського відділення УВДФСС України в Донецькій області №0520/1821/1821/14 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_5 , номер справи 1821, номер випадку 1821, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 1357,83 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_5 перебуває на обліку з 01 квітня 2001 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 15.01.1988. За висновком МСЕК від 11.05.1990 потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 15% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 479 205,36 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_5 не надходила.

11) ОСОБА_2

Згідно постанови Волноваського відділення УВДФСС України в Донецькій області №0520/4424/4424/15 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілому ОСОБА_2 , номер справи 4424, номер випадку 4424, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2270,16 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпілий ОСОБА_2 перебуває на обліку з 07.11.2006 та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 30.05.2006. За висновком МСЕК від 17.11.2011 серія ДОН-04 №069452 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 25% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 564 725,00 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_2 не надходила.

12) ОСОБА_8

Згідно постанови Волноваського відділення УВДФСС України в Донецькій області №0520/4782/4782/15 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілому ОСОБА_8 , номер справи 4782, номер випадку 4782, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 6441,90 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпілий ОСОБА_8 перебуває на обліку з 26.11.2008 та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 07.08.2008. За висновком МСЕК від 26.11.2008 серія ДОН-04 №007648 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 65% та 3 група інвалідності, безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 783 850,39 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_8 не надходила.

13) ОСОБА_7

Згідно постанови Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області №0518/1753/1753/11 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_7 , номер справи 1753, номер випадку 1753, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 1329,00 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_7 перебуває на обліку з 16 липня 2003 року та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 15.01.2003. За висновком МСЕК від 25.07.2006 серія ДОН-04 №016220 потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 20% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 301 172,16 гривень. Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_7 не надходила.

14) ОСОБА_1

Згідно постанови Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області №0518/77/77/29 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_1 , номер справи 77, номер випадку 77, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 907,13 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_1 перебуває на обліку з 01.04.2001 та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 09.07.1992. За висновком МСЕК від 12.12.1994 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 10% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 119 144,41 гривень Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_1 не надходила.

15) ОСОБА_14

Згідно постанови Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області №0514/540/540/10 від 21.04.2020 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до статті 37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» призначено потерпілій ОСОБА_14 , номер справи 540, номер випадку 540, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 430,57 гривень. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково. Щомісячна страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

Як вбачається зі змісту вказаної постанови, потерпіла ОСОБА_14 перебуває на обліку з 01.04.2001 та має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що стався 30.06.1993. За висновком МСЕК від 22.10.1993 потерпілій встановлена стійка втрата професійної працездатності 5% безстроково.

З узагальненого розрахунку потреби капіталізованих платежів (наданого суду 19.12.2022) загальна потреба в капіталізації становить 123 476,38 гривень Фондом соціального страхування України для визначення періоду, на який розраховується капіталізація платежів, використано дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України.

Заявником надано витяг з електронної справи (скріншот) з ПЗ «Реєстр потерпілих». Разом із тим, заява про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат від ОСОБА_14 не надходила.

Згідно з ч. 1 ст. 46 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (в редакції чинній на момент звернення із заявою) страхові виплати і надання соціальних послуг припиняються:

1) на весь час проживання потерпілого за кордоном, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України;

2) на весь час, протягом якого потерпілий перебуває на державному утриманні, за умови, що частка виплати, яка перевищує вартість такого утримання, надається особам, які перебувають на утриманні потерпілого;

3) якщо з`ясувалося, що виплати призначено на підставі документів, які містять неправдиві відомості. Сума витрат на страхові виплати, отримані застрахованим, стягується в судовому порядку;

4) якщо страховий випадок настав внаслідок навмисного наміру заподіяння собі травми;

5) якщо потерпілий ухиляється від реабілітації у сфері охорони здоров`я чи професійної реабілітації або не виконує правил, пов`язаних з установленням чи переглядом обставин страхового випадку, або порушує правила поведінки та встановлений для нього режим, що перешкоджає одужанню та функціональному відновленню;

6) в інших випадках, передбачених законодавством.

Як зазначає заявник, щомісячні страхові виплати до 28.12.2018 здійснювалися відповідно до Порядку, затвердженого постановою правління Фонду № 20 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.01.2015 за № 6/26451), яким була передбачена виплата раніше призначених та нарахованих сум страхових виплат (заборгованість за минулий період) потерпілим (членам їх сімей) Донецької та Луганської областей, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції за місцем фактичного проживання перебування).

Постановою правління Фонду соціального страхування України №27 від 12.12.2018 затверджено Порядок надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для внутрішньо переміщених осіб. Визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 11.12.2014 № 20 «Про затвердження Порядку надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції», зареєстровану в Міністерстві юстиції України 12 січня 2015 року за № 6/26451.

Згідно п.1.2. Порядку внутрішньо переміщені особи мають право на призначення та/або продовження раніше призначених страхових виплат, витрат на медичну та соціальну допомогу відповідно до Закону №1105 безпосередньо в робочих органах виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - робочі органи виконавчої дирекції Фонду) або їх відділеннях за фактичним місцем проживання (перебування), що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, виданою відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 (далі - довідка про взяття на облік), з дотриманням вимог Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 № 365 (далі - Порядок № 365), та постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» (далі - постанова КМУ №637).

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 № 365 затверджено Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (Порядок № 365), згідно з п. 1 якого цей Порядок визначає механізм призначення (відновлення) внутрішньо переміщеним особам виплати довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, субсидій та пільг (далі - соціальні виплати) за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з п. 4 вказаного Порядку №365 соціальні виплати внутрішньо переміщеним особам призначаються і виплачуються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення), робочими органами Фонду соціального страхування, центрами зайнятості (далі - органи, що здійснюють соціальні виплати) за місцем їх фактичного проживання/перебування, незалежно від факту реєстрації місця проживання/перебування.

Для призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщена особа, а у визначених законодавством випадках - її законний представник подає відповідну заяву до органу, що здійснює соціальні виплати на території, де зазначена особа перебуває на обліку за місцем її фактичного проживання/перебування, незалежно від факту реєстрації місця проживання/перебування.

До заяви додається копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та пред`являється оригінал такої довідки (п. 5 Порядку № 365).

Відповідно до п. 6 Порядку № 365 структурний підрозділ з питань соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяви про призначення (відновлення) соціальних виплат надсилає запит про отримання електронної справи отримувача соціальної виплати до державного підприємства «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України», який протягом п`яти робочих днів з дня отримання такого запиту надсилає відповідну електронну справу до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Згідно з п. 7 Порядку № 365 для призначення (відновлення) соціальних виплат структурний підрозділ з питань соціального захисту населення за власною ініціативою або за зверненням органів, що здійснюють соціальні виплати, протягом 15 робочих днів з дня отримання відповідної заяви внутрішньо переміщеної особи або з дня надходження звернення від органів, що здійснюють соціальні виплати, проводить перевірку достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.

З аналізу наданої АТ «Державний ощадний банк України» інформації слідує, що соціальні виплати по майже всім з перелічених вище осіб припинилася в жовтні 2014 року. Виняток становить лише ОСОБА_3 , по якому виплати проводилися по травень 2015 року включно.

В матеріалах справи відсутні докази на підтвердження, а судом не встановлено підстав, припинення згідно з ч. 1 ст. 46 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (в редакції чинній на момент звернення із заявою) вищезазначеним особам страхових виплат.

Враховуючи ненадходження у відповідності до Порядку звернень вищевказаних 15 осіб із заявами про продовження перерахування раніше призначених щомісячних страхових виплат, Фондом соціального страхування України було припинено нарахування та здійснення виплат раніше призначених щомісячних страхових виплат.

Між тим, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 20.09.2018 у справі №243/3505/16-ц відступила від правових висновків Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладених у раніше ухваленій постанові Верховного Суду від 12.04.2017 у справі №6-51цс17, та погодилася з висновками судів попередніх інстанцій про те, що «…відсутність довідки про взяття на облік позивача як особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району АТО, не може бути підставою для невиплати позивачу страхових виплат».

Основні правові висновки Великої Палати Верховного Суду, викладені у постанові від 20.09.2018 по справі № 243/3505/16-ц:

- «…якщо позивачі з району проведення АТО тимчасово не переселився на контрольовану територію та не взятий на облік відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, затвердженого постановою КМУ від 01.10.2014 №509, то дія пункту 8 Тимчасового порядку, постанов КМУ №531, 637, 595 та постанови Правління Фонду №20 на нього не розповсюджується»;

- «… ці підзаконні акти не встановлюють відмінних від передбачених Законом №1105-ХІV особливостей проведення страхових виплат у період проведення АТО на території, тимчасово непідконтрольній органам державної влади, внаслідок чого дійшли обґрунтованого висновку, про відсутність правових підстав для невиплати позивачу страхових виплат за період із жовтня 2014 року…»;

- «Ненадання позивачем, який не є внутрішньо переміщеною особою, довідки про взяття його на облік як особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення АТО, не є підставою для невиплати позивачу страхових виплат»;

«Позивач сам має право вирішувати про необхідність звернення до Фонду про продовження страхових виплат. Відсутність такого звернення не є підставою для відмови в задоволенні позову.».

Отже, відсутність довідки про взяття на облік потерпілого як особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району АТО не може бути підставою для відмови у не проведенні капіталізованих платежів такої особи та їх визнанні.

Відтак вказані вище 15 осіб не втратили права на призначені їм страхові виплати, а не здійснення Фондом їх нарахування та виплат пов`язане із неможливістю належного здійснення органами державної влади своїх повноважень на тимчасово окупованій території України та особливістю реалізації прав деяких категорій осіб на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Крім того, невиплачені суми страхових виплат можуть бути добровільно виплачені потерпілим особам, стягнуті за рішенням суду, успадковані, а після смерті потерпілого на відшкодування шкоди мають певні категорії спадкоємців.

Відсутність відкритих банківських рахунків не є підставою для відмови у капіталізації платежів.

Відтак, судом встановлено наявність у банкрута банкрута - Приватного акціонерного товариства «Донецький булочно-кондитерський комбінат» (код ЄДРПОУ 00374545) обов`язку щодо сплати капіталізованих платежів щодо потерпілих від нещасного випадку на виробництві, які перебували у трудових відносинах з боржником, а саме ОСОБА_24 , ОСОБА_15 , ОСОБА_12 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_1 та ОСОБА_14 .

Перевіряючи узагальнений розрахунок потреби капіталізованих платежів (наданий суду 19.12.2022), судом визнано його таким, що здійснений з урахуванням відомостей щодо витрат на відшкодування шкоди потерпілому на виробництві, відомостей щодо витрат на медичну та соціальну допомогу потерпілим по страхувальнику станом на 01.03.2020, таблиць смертності та середньої очікуваної тривалості життя в Україні, а отже методологічно вірним.

За здійсненим судом перерахунком, розмір потреби в капіталізації по зазначеним вище 15 особам становить 4 684 099,86 гривень, а саме:

ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ) 123 616,62 гривень;

ОСОБА_9 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ) 140 943,03 гривень;

ОСОБА_10 ( ІНФОРМАЦІЯ_10 ) 86 195,89 гривень;

ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_5 ) 479 205,36 гривень;

ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) 564 725,00 гривень;

ОСОБА_8 ( ІНФОРМАЦІЯ_8 ) 783 850,39 гривень;

ОСОБА_13 ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ) 368 671,30 гривень;

ОСОБА_11 ( ІНФОРМАЦІЯ_11 ) 924 768,91 гривень;

ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) 77 178,62 гривень;

ОСОБА_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 ) 244 482,84 гривень;

ОСОБА_14 ( ІНФОРМАЦІЯ_14 ) 103 491,81 гривень;

ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_6 ) 140 552,46 гривень;

ОСОБА_15 ( ІНФОРМАЦІЯ_15 ) 386 398,60 гривень;

ОСОБА_12 ( ІНФОРМАЦІЯ_12 ) 113 195,20 гривень;

ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) 146 823,53 гривень.

Між тим, заявником включено до розрахунку потреби капіталізації заборгованість з виплати втраченого заробітку, яка обліковується за даними електронної справи щодо:

ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) в сумі 41 965,79 гривень;

ОСОБА_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 ) в сумі 56 689,32 гривень;

ОСОБА_14 ( ІНФОРМАЦІЯ_14 ) в сумі 19 984,57 гривень.

Однак, а ні самого розрахунку, а ні періоду за який визначено заборгованість матеріали справи не містять.

В той же час, правова природа капіталізації платежів полягає у сплаті страхувальником, який ліквідується, сум грошових зобов`язань, які призначені для забезпечення майбутніх виплат потерпілим особам, здоров`я яких зазнало шкоди під час виконання ними трудових обов`язків (див. mutatis mutandis постанову Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 16.02.2022 у справі №905/2340/19).

Системний аналіз приписів частини першої статті 59, частини першої статті 60 КУзПБ у взаємозв`язку з пунктом 2 частини першої статті 64 КУзПБ, пунктом 5 частини першої статті 11 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», частиною другою статті 1205 ЦК України, положеннями пунктів 3, 4, 7, 8 Порядку №986 свідчить, що капіталізація виплат майбутніх періодів, пов`язаних з відшкодуванням шкоди, заподіяної життю і здоров`ю громадян проводиться саме в період ліквідаційної процедури банкрута, оскільки саме після визнання підприємства банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури підприємницька діяльність підприємства закінчується та строк виконання всіх його грошових зобов`язань вважається таким, що настав.

Отже, капіталізація платежів здійснюється лише у випадку ліквідації юридичної особи - страхувальника, а у справі про банкрутство - лише після визнання боржника банкрутом та відкриття стосовно нього ліквідаційної процедури, адже сума капіталізованих платежів за свою правовою природою не є боргом у вигляді простроченої суми грошових вимог, а є лише здійсненим у ліквідаційній процедурі розрахунком виплат коштів потерпілим майбутніх періодів.

Ураховуючи наведене, тільки з моменту визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури платежі, що мають бути виплачені потерпілим в майбутньому, підлягають капіталізації та повинні бути включені до реєстру вимог кредиторів відповідно до пункту 2 частини першої статті 64 КУзПБ, оскільки здійснення капіталізації платежів безпосередньо залежить від початку ліквідації господарюючого суб`єкта (введення ліквідаційної процедури).

Тому положення частини першої статті 59 КУзПБ не застосовуються до грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів, оскільки чинне законодавство пов`язує здійснення капіталізації платежів, в тому числі у справі про банкрутство боржника, з моментом введення процедури ліквідації такої особи (ліквідаційної процедури боржника у справі про банкрутство).

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду колегії судів від 2.06.2022 у справі №22/65б.

Відтак, заборгованість зі страхових виплат, витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання не може бути включена до потреб капіталізації платежів.

Тому сума заборгованості зі страхових виплат втраченого заробітку в сумі 118 639,68 гривень не може бути включена до капіталізованих платежів, а вимоги в цій частині не можуть бути визнані грошовими вимогами до боржника.

А тому вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, в частині заборгованості зі страхових виплат втраченого заробітку в сумі 118 639,68 гривень, не можуть бути включені до суми капіталізованих платежів.

Оцінивши наявні у матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання грошових вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до боржника у вигляді капіталізованих платежів на загальну суму 4 684 099,86 гривень.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 233-234, 235, 256, 257 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

У Х В А Л И В

Визнати грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька область, місто Слов`янськ, площа Соборна, будинок №3; код ЄДРПОУ 13486010) до банкрута - приватного акціонерного товариства «Донецький булочно-кондитерський комбінат» (код ЄДРПОУ 00374545) у вигляді капіталізованих платежів на загальну суму 4 684 099,86 гривень та включити їх до реєстру вимог кредиторів, а саме:

- вимоги другої черги (вимоги із зобов`язань, що виникли заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів) - 4 684 099,86 гривень.

Ліквідатору включити визнані господарським судом вимоги до реєстру вимог кредиторів у відповідності з вимогами ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства.

У судовому засіданні 14.03.2023 оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 20.03.2023.

У відповідності до ч. 1 ст. 235 Господарського процесуального кодексу України ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через Господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://dn.arbitr.gov.ua.

Суддя С.М. Фурсова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення14.03.2023
Оприлюднено24.03.2023
Номер документу109742188
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника

Судовий реєстр по справі —905/2340/19

Ухвала від 07.11.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 07.11.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 17.10.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 03.10.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 03.10.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 21.09.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Постанова від 24.08.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Постанова від 24.08.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні