Ухвала
від 16.03.2023 по справі 295/3095/23
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/3095/23

1-кс/295/1306/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.03.2023 року м. Житомир

Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 ,

при секретарі с/з ОСОБА_2 , розглянув винесене в кримінальному провадженні

№ 42022062190000085слідчим СВЖитомирського РУПГУНП вЖитомирській області ОСОБА_3 ,погоджене прокурором Хорошівського відділу Коростишівської окружної прокуратури ОСОБА_4 , клопотання про арешт майна, та додані до клопотання матеріали,-

В С Т А Н О В И В :

Слідчий СВЖитомирського РУПГУНП вЖитомирській області ОСОБА_3 звернулася досуду зклопотанням,в якомупросить накластиарешт намайно,яке перебуваєу власностіпідозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,а саме: земельну ділянкуз кадастровимномером 1820388300:02:004:0098,що розташованаза адресою: АДРЕСА_1 ,площею 0,2073га; земельну ділянкуз кадастровимномером 1821181200:02:002:0162,що розташованаза адресою:Житомирська область,Хорошівський район,с/радаДавидівська,площею 0,46га; квартиру,загальною площею63,2кв.м,що розташованаза адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційнийномер об`єктанерухомого майна2276157418220); транспортний засіб ГАЗ 24, рік випуску 1982, чорного кольору, державний номер НОМЕР_1 .

В клопотанніслідчий зазначила,що досудовим розслідуванням встановлено, що Черняхівська територіальна громада смт Черняхів, с. Новосілки Черняхівського району Житомирської області, обрала ОСОБА_6 Черняхівським селищним головою Черняхівського району Житомирської області, посада якого, відповідно до статті 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», віднесена до четвертої категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Згідно з ч. 2 ст. 141 Конституції України та ч. 2 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування», територіальні громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування відповідно сільського, селищного, міського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових виборах, становить п`ять років.

Частиною 1 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону.

Відповідно до рішення першої сесії Черняхівської селищної ради Черняхівського району Житомирської області сьомого скликання від 17.11.2015 року «Про підсумки виборів селищного голови та визнання його повноважень», згідно з результатами виборів визнати повноваження Черняхівського селищного голови ОСОБА_6 .

Рішенням першої сесії (перше пленарне засідання) восьмого скликання Черняхівської селищної ради Житомирського (колишнього Черняхівського) району Житомирської області від 04.12.2020 року «Про початок повноважень Черняхівського селищного голови Житомирського району Житомирської області» визнано, що ОСОБА_7 обрано на посаду Черняхівського селищного голови.

Таким чином, в період часу з 17.11.2015 року по 03.12.2020 року, ОСОБА_6 обіймав посаду Черняхівського селищного голови та був наділений повноваженнями селищного голови.

Відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова:

-забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

-організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;

-підписує рішення ради та її виконавчого комітету;

-здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;

-скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;

-забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;

-призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України «Про культуру»;

-є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою;

-представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;

-укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради;

-здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів;

-видає розпорядження у межах своїх повноважень.

Відповідно до ч. 5 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищний голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_6 , як Черняхівський селищний голова, постійно обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а тому є службовою особою в розумінні ч. 3 ст. 18 КК України.

Крім того, відповідно до наказу приватного підприємства «Водаква» № 1 від 19.11.2003 року, ОСОБА_5 приступив до виконання обов`язків директора з 19.11.2003 року з окладом, згідно штатного розкладу.

Згідно розділу 1 Статуту ПП «Водаква», засновником і власником Підприємства є ОСОБА_5 . Відповідно до розділу 5 Статуту, управління підприємством здійснює власник відповідно до Статуту на основі поєднання прав власника щодо господарського використання майна. У підприємстві за вирішенням власника створюється виконавчий орган: колегіальний дирекція), або одноособовий (директор), які призначаються власником. Дирекцію очолює генеральний директор. Дирекція (директор) вирішує усі питання діяльності Підприємства, за винятком тих, що входять до виключної компетенції власника. Власник може винести рішення про передачу частини належних йому повноважень до компетенції дирекції (директора). Дирекція (директор) відповідають за фінансово-господарську діяльність згідно покладених на них повноважень.

Відповідно до посадової інструкції № 1 директора ПП «Водаква», до посадових обов`язків директора входить, зокрема:

- директор відповідає за впровадження нових технологій, ефективного використання трудових і матеріальних ресурсів, забезпечення безпечних умов праці та виконання запланованих обсягів робіт;

- формує обсяги робіт по основному напрямку діяльності;

- організовує роботу по забезпеченню високого інженерно-технічного рівня і на стадії розробки та затвердження планів і графіків виконання робіт, проектів організації робіт та технологічних карт;

- здійснює організацію і контроль за виконанням робіт, правильною експлуатацією і безперебійною роботою всіх видів технологічного обладнання, контрольно-вимірювальних приладів, машин та механізмів;

- приймає міри по забезпеченню високої якості будівельних, ремонтних робіт і виготовленню продукції;

- забезпечує виконання робіт по стандартизації;

- здійснює контроль за дотриманням проектної, кошторисної і технологічної дисципліни.

Крім того, директор ПП «Водаква» несе відповідальність, у тому числі, за єдину технічну політику, дотримання проектно-конструкторської, технологічної дисципліни, продуктивність праці, якість та обсяги робіт в товаристві.

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи директором ПП «Водаква», постійно обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а тому є службовою особою в розумінні ч. 3 ст. 18 КК України.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, 12.11.2019 року Черняхівська селищна рада звернулася до фізичної особи-підприємця (далі - ФОП) ОСОБА_8 , з метою розробки проектної документації по об?єкту: «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області». На виконання умов договору від 06.12.2019 року № 18/19, ФОП ОСОБА_8 розроблено та передано Черняхівській селищній раді, як замовнику, робочий проект «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області» (том 1, «Загальна пояснювальна записка 18/19-ПЗ. Вихідні дані 18/19-ВД. Кошторисна документація 18/19-К, робочий проект «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області», том 2, «Архітектурно-будівельні рішення 18/19-АБ. Зовнішні мережі водопостачання 18/19-ЗВК. Водозабір підземних вод 18/19-ПВ. Силове електрообладнання 18/19-ЕМ. Опалення та вентиляція 18/19-ОВ., робочий проект «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області», том 3, «Пояснювальна записка 18/19-ПЗ. Електропостачання 18/19-ЕП»).

Після отримання вказаних робочих проектів, Черняхівською селищною радою укладено договір з філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Житомирській області на виконання експертизи кошторисної документації проектів будівництва, за результатами розгляду якої встановлено, що кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складена відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».

В свою чергу, рішенням тридцять п?ятої сесії від 20.12.2019 року Черняхівської селищної ради VII скликання «Про селищний бюджет Черняхівської селищної ради на 2020 рік затверджено на 2020 рік розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію об?єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об?єктами, згідно з додатком 5 до зазначеного рішення. Додатком 5 до зазначеного рішення затверджено видатки на будівництво свердловини в смт Черняхів Житомирської області, загальним обсягом фінансування будівництва - 1100000 грн.

Розпорядженням селищного голови № 17 від 01.04.2020 року затверджено проектно-кошторисну документацію по об?єкту: «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області».

Відповідно до ч. 1 ст. 106 Водного кодексу України, спеціальні роботи по спорудженню експлуатаційних свердловин на воду здійснюються згідно з проектно-кошторисною документацією організаціями, які мають відповідні дозволи на виконання таких робіт. Зазначена документація погоджується у порядку, встановленому Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Згідно ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності, замовник має право виконувати будівельні роботи після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1).

Частиною 2 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності заборонено виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

У відповідності до частини 6 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі якщо право на будівництво об`єкта передано іншому замовнику або змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, а також у разі коригування проектної документації на виконання будівельних робіт в установленому законодавством порядку, замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю.

В цей час, після отримання фінансування, більш точного часу розслідуванням не встановлено, у невстановленому місці у ОСОБА_6 виник злочинний умисел, з метою розтрати чужого майна бюджетних коштів, в інтересах третіх осіб.

З метою реалізації свого злочинного умислу, спрямованого на розтрату бюджетних коштів, в інтересах третіх осіб, що передбачені для фінансування об`єкту «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області», ОСОБА_6 , у невстановлений слідством час, підшукав підрядника, з яким, у подальшому, буде укладено договір підряду на здійснення робіт по об`єкту «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області», а саме директора ПП «Водаква» - ОСОБА_5 , який під час здійснення будівельних робіт, діючи згідно узгодженого з ОСОБА_6 злочинного плану, мав би під приводом виконання робіт з будівництва по вказаному об`єкту, забезпечити формальне виконання умов договору, що б надало змогу заволодіти бюджетними коштами.

Так, 06.04.2020 року між Черняхівською селищною радою, як замовником, в особі голови ОСОБА_6 , та приватним підприємством (далі ПП) «Водаква», в особі директора ОСОБА_5 , як підрядником, укладено договір № 65 (далі договір), предметом якого є виконання будівельних робіт по об`єкту «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черніхів, Черняхівського району, Житомирської області», відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації з твердою ціною - 873 000 грн.

У відповідності до пункту 10.2., замовник у строк трьох робочих днів після отримання акту приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт/та витрат (форма № КБ-3) повинен їх підписати або направити підряднику мотивовану відмову від їх підписання. Пунктом 12.2 договору визначено, що замовник має право відмовитися від прийняття закінчених будівельних робіт у разі виявлення дефектів (недоліків), які виключають можливість їх використання відповідно до мети, зазначеної у проектній документації та договорі, і не усунені або не можуть бути усунені підрядником, замовником або третьою стороною з письмовим повідомленням про це підрядника.

Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 05.07.2013 року № 293 затверджено ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», що набрав чинності 01.01.2014 року, якими затверджено типові форми первинних облікових документів у будівництві № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати».

В свою чергу, Черняхівською селищною радою, в особі селищного голови ОСОБА_6 , як замовником, 06.04.2020 року укладено з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_8 , як виконавцем, договір № 18/20Н на виконання робіт зі здійснення авторського нагляду по об?єкту: «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області». Пунктом 4.3.1. цього договору передбачено, що замовник зобов`язується повідомити виконавця про початок робіт на піднаглядному об`єкті.

Крім того, з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_9 , як інженером технічного нагляду, Черняхівською селищною радою 06.04.2020 року укладено договір № 4-2-ТН на виконання робіт по технічному нагляду.

В цей же час, з метою реалізації спільного умислу, спрямованого на заволодіння бюджетними коштами Черняхівської селищної ради, передбаченими на фінансування робіт з будівництва водозабірної свердловини в смт Черняхів та з метою приховування своїх злочинних дій, з метою уникнення відповідальності, ОСОБА_6 , порушивши зобов?язання, передбачені п.4.3.1. договору № 18/20Н, не повідомив ФОП ОСОБА_8 про початок робіт з будівництва водозабірної свердловини, внаслідок чого, її будівництво відбувалося без здійснення авторського нагляду.

В подальшому, ОСОБА_5 , реалізовуючи спільний з ОСОБА_6 умисел, з метою забезпечення формального виконання умов договору, з порушенням вимог ч. 1 ст. 106 Водного кодексу України та ст. 9 Закону України „Про архітектурну діяльність, у відповідності до якої, будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об?єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України „Про регулювання містобудівної діяльності, з відома ОСОБА_6 , без внесення відповідних змін у проектно-кошторисну документацію, провів буріння існуючої свердловини (координати 3241624.6591;5582396.5364) з відхиленням на 23,77 метра від проектного розташування свердловини (координати 3241657.5006; 5582377.9732). Відхилення від проекту призводить до потрапляння до зони санітарної охорони 1-го поясу (15 метрів) свердловини господарських будівель і споруд, водопровідних і електричних мереж, що може загрожувати життю та здоров?ю людини та порушує вимоги пункту 6 підпункту 2 для підземних джерел водопостачання постанови Кабінету Міністрів України № 2024 від 18.12.1998 року із змінами та доповненнями у редакції від 09.09.2020 року № 826 „Про правовий режим зон санітарної охорони водних об?єктів, пункту 15.1.2 ДБН В.2.5.-74:2013 Водопостання зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування, СанПиН 2640-82 Положення про порядок проектування та експлуатації ЗСО джерел водопостачання і водопроводів господарського-питного призначення.

В подальшому, ОСОБА_5 , з метою надання законності своїм злочинним діям, листом від 27.04.2020 року за № 2704 повідомив голову Черняхівської селищної ради ОСОБА_6 про те, що на будівництві водозабірної свердловини в смт Черняхів Черняхівського району Житомирської області не досягнуто проектованого дебіту води.

З метою реалізації свого спільного з ОСОБА_6 злочинного умислу, спрямованого на заволодіння бюджетними коштами, що передбачені для фінансування об`єкту «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області», у травні 2020 року директор ПП «Водаква» ОСОБА_5 , діючи умисно, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, склав, підписав та завірив печаткою акт приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) по об?єкту: «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області», зазначивши у ньому виконані роботи на суму 433365,88 грн. та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3) на аналогічну суму - 433365,88 грн. Вказані офіційні документи директор ПП «Водаква» ОСОБА_5 передав до Черняхівської селищної ради для проведення з ним розрахунку та фактичного заволодіння бюджетними коштами.

В свою чергу, згідно висновку експерта № 05-02-2023 від 03.03.2023 року, виконані будівельні роботи по об?єкту: «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області» не відповідають проектній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва. Наявні порушення вимог Водного кодексу України від 06.06.1995 року № 213/95-BP, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року № 3038-VI, Закону України Про архітектурну діяльність від 20.05.1999 року № 687-XIV, Постанови КМ України № 2024 від 18.12.1998 року (зі змінами та доповненнями у редакції N°826 (826-2020-п) від 09.09.2020 року) «Про правовий режим зон санітарної охорони водних об?єктів», ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проєктної документації на будівництво, ДБН А.2.1-1-2008 Інженерні вишукування для будівництва, ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва, ДБН А.3.2-2-2009 Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення, ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування, ДБН А.2.2-1:2021 Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС), ДСТУ 4808:2007 Джерела централізованого питного водопостачання. Гігієнічні та екологічні вимоги щодо якості води і правила вибирання, ДСТУ-Н Б В.2.5-68:2012 Настанова з будівництва, монтажу та контролю якості трубопроводів зовнішніх мереж водопостачання та каналізації.

Внесені до акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2020 року (форми КБ-2В 12185_1 2-1_ПД КБ2в) роботи та витрати не можна вважати виконаними, наявні виправлення, відповідно до проектно-кошторисної документації та вимог нормативно-правових актів у галузі будівництва. Наведені в первинній звітній документації (форми КБ-2в, КБ-3) з будівництва по об?єкту: «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області» розрахунки не відповідають нормативно-правовим актам у галузі будівництва, будівельні роботи не можна прийняти як фактично виконані, тобто, вони не підлягають внесенню до актів приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3).

Крім того, внесені до акту №l приймання виконаних будівельних робіт за травень 2020 року (форми КБ-2В) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2020 року (форма КБ-3) роботи та витрати у сумі 433,36588 тис. грн. не можна прийняти як фактично виконані.

Вартість фактично виконаних робіт, які відповідають проектно-кошторисній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, рівна 0,00 грн. Різниця між фактично виконаними роботами по об?єкту: «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області», та тими, які зазначені в акті № l приймання виконаних будівельних робіт за травень 2020 року (форми КБ-2В) складає 433,36588 тис. грн.

Діючи умисно з корисливих мотивів в інтересах третіх осіб, зловживаючи своїм службовим становищем з метою розтрати чужого майна - належних Черняхівській селищній раді бюджетних коштів, ОСОБА_6 , достовірно знаючи, що роботи по об`єкту «Будівництво водозабірної свердловини в смт. Черняхів, Черняхівського району, Житомирської області» виконані підрядником формально, без дотримання вимог пунктів 8.2.1-8.2.11 ДСТУ-Н Б В.2.5-68:2012 Настанови з будівництва, монтажу та контролю якості трубопроводів зовнішніх мереж водопостачання і каналізації, внаслідок чого, експлуатація водозабірної свердловини, відповідно до мети, зазначеної у проектній документації, неможлива та унеможливлює прийняття її в експлуатацію, не маючи на меті досягнення умов договору № 65 від 06.04.2020 року, продовжуючи реалізовувати свій спільний з ОСОБА_5 злочинний умисел, з метою заволодіння бюджетними коштами, будучи службовою особою, підписав їх та завірив печаткою.

На підставі підписаних головою Черняхівської селищної ради ОСОБА_6 та завірених печаткою акту приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3), з розрахункового рахунку Черняхівської селищної ради № НОМЕР_2 , відкритого в Державній казначейській службі України, на розрахунковий рахунок ПП «Водаква» № НОМЕР_3 , відкритий в Державній казначейський службі України у м. Києві, 07.04.2020 року перераховано грошові кошти у сумі 261 900, 00 гривень та на розрахунковий рахунок ПП «Водаква» № НОМЕР_4 , відкритий у ВАТ «Ощадбанк» м. Житомир, 05.07.2020 року перераховано грошові кошти у сумі 171 465, 88 гривень. Всього Черняхівською селищною радою перераховано грошові кошти місцевого бюджету на користь ПП «Водаква» на загальну суму 433365,88 грн., чим спричинено збитки Черняхівській селищній раді на вказану суму, що, згідно з приміткою до статті 185 КК України, є великим розміром.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у заволодінні чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому за попередньою змовою групою осіб та у великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

10.03.2023 року, в порядку ст. 278 КПК України, ОСОБА_5 вручене письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, підозрюваному ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_5 ) належить наступне нерухоме майно:

-на праві приватної власності земельна ділянка з кадастровим номером 1820388300:02:004:0098, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,2073 га;

-на праві приватної власності земельна ділянка з кадастровим номером 1821181200:02:002:0162, що розташована за адресою: Житомирська область, Хорошівський район, с/рада Давидівська, площею 0,46 га;

-об`єкт житлової нерухомості квартира, загальною площею 63,2 кв. м, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2276157418220).

Крім того, відповідно до наявної інформації, у власності підозрюваного ОСОБА_5 перебуває транспортний засіб ГАЗ 24, рік випуску 1982, чорного кольору, державний номер НОМЕР_1 .

У зв`язку з тим, що ОСОБА_5 , будучи слубовою особою, діючи умисно, зловживаючи службовим становищем, заволодів грошовими коштами у сумі 433365,88 грн., чим спричинено збитки Черняхівській селищній раді на вказану суму, відповідно до п.4 ч. 2 ст. 170 КПК України, з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, виникла необхідність у накладенні арешту на майно, яке перебуває у власності підозрюваного ОСОБА_5 .

В судове засідання слідчий не з?явилася, до клопотання додала заяву про розгляд клопотання без її участі.

З метою необхідності забезпечення арешту майна, клопотання розглядається без повідомлення власника майна.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

У відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Слідчим суддеювстановлена безумовна переконливість щодо застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт вищезазначеного майна, який допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), враховуючи правову підставу для арешту майна, слідчий суддя вважає, що клопотання обґрунтоване й підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 170-173, 372, 395 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на майно, яке перебуває у власності підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:

- земельну ділянкуз кадастровимномером 1820388300:02:004:0098,що розташованаза адресою: АДРЕСА_1 ,площею 0,2073га;

- земельну ділянку з кадастровим номером 1821181200:02:002:0162, що розташована за адресою: Житомирська область, Хорошівський район, с/рада Давидівська, площею 0,46 га;

- квартиру,загальною площею63,2кв.м,що розташованаза адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційнийномер об`єктанерухомого майна2276157418220);

- транспортний засіб ГАЗ 24, рік випуску 1982, чорного кольору, державний номер НОМЕР_1 .

Виконання ухвали покласти на слідчого СВ Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 .

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя:

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення16.03.2023
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу109748169
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —295/3095/23

Ухвала від 16.03.2023

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Полонець С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні