Ухвала
від 23.03.2023 по справі 520/6008/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

У Х В А Л А

про залишення позову без руху

23 березня 2023 р. № 520/6008/23

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Волошин Д.А., розглянувши матеріали позовної заяви Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Фірми "КОЛОРИТ" - Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення адміністративно-господарських санкцій,

У С Т А Н О В И В :

Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд стягнути з Приватного акціонерного товариства "АТП-16329" на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 1 під., 16 офіс, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 14070760, отримувач: ГУК Харків обл/МТГ Харків/50070000. код: 37874947. р/р ІВАХ: UА658999980313171230000020649, Банк отримувача: Казначейство України) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю та пеню за порушення термінів сплати адміністративно господарських санкцій у розмірі разом 38788.67 грн (тридцять вісім тисяч сімсот вісімдесят вісім грн. 67 коп.)

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу. Крім того, при вирішенні питання про відкриття провадження у справі судом досліджується дотримання позивачем строку, передбаченого для звернення до адміністративного суду відповідно до приписів ст. 122 КАС України.

В даній справі вказаний строк звернення до адміністративного суду, відповідно до абз. 2 ч.2 ст. 122 КАС України, складає три місяці з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог.

Слід мати на увазі, що строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. При цьому перебіг такого строку починається з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (пункт 1 статті 32 зазначеної Конвенції), наголошує, що позовна давність - це законне право правопорушника уникнути переслідування або притягнення до суду після закінчення певного періоду після скоєння правопорушення. Застосування строків позовної давності має кілька важливих цілей, а саме: забезпечувати юридичну визначеність і остаточність, захищати потенційних відповідачів від прострочених позовів, та запобігати несправедливості, яка може статися в разі, якщо суди будуть змушені вирішувати справи про події, що мали місце у далекому минулому, спираючись на докази, які вже, можливо, втратили достовірність і повноту із плином часу (пункт 51 рішення від 22.10.1996 за заявами №22083/93, 22095/93 у справі Стаббінгс та інші проти Сполученого Королівства , пункт 570 рішення від 20.09.2011 за заявою у справі ВАТ Нафтова компанія Юкос проти Росії ).

Встановлення строків звернення до суду з відповідними позовними заявами законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними, передбачених КАС України, певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків.

Отже, право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків для звернення до суду, якими чинне законодавство обмежує звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою соціальних спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними. Після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

Рішенням Конституційного Суду України від 13.12.2011р. № 17-рп/2011 визначено, що держава може встановленням відповідних процесуальних строків обмежувати строк звернення до суду, що не впливає на зміст та обсяг конституційного права на судовий захист і доступ до правосуддя.

Також слід враховувати, що поважними причинами пропущення строку, передбаченого для звернення до адміністративного суду визнаються лише ті обставини, які були чи об`єктивно є непереборними, тобто не залежать від волевиявлення особи, що звернулась з позовом, пов`язані з дійсно істотними обставинами, перешкодами чи труднощами, що унеможливили своєчасне звернення до суду. Такі обставини мають бути підтверджені відповідними та належними доказами.

За матеріалами позовної заяви позивач вказує, що у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році на відповідача покладено зобов`язання сплатити адміністративно-господарські санкції до 15 квітня 2022 року. Згідно з розрахунком, середньорічна заробітна плата штатного працівника за 2021 рік у Фірма «КОЛОРИТ»-Товариство з обмеженою відповідальністю складала 78180,00 грн. Станом на 15.04.2022 сума адміністративно-господарських санкцій відповідачем не сплачена, та складає 39590 грн. Пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 3198.67 грн. Оскільки вищезазначені суми відповідачем сплачено частково у сумі 4000 грн, утворилася заборгованість у розмірі 38788.67 грн.

З урахуванням наведеного строк для звернення до адміністративного суду сплив 15.07.2022, а до суду позивач звернувся 21.03.2023, в зв`язку з чим строк для звернення до суду було ним пропущено.

Разом з позовною заявою позивачем надано заяву про поновлення пропущеного ним строку для звернення до суду, в якій він просить визнати причини пропуску строку подання адміністративного позову поважними та поновити пропущений строк.

В обґрунтування заяви посилається на те, що відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану" та наказу Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю від 24.02.2022 №14 щодо не можливості нормального функціонування відділення під час воєнного стану вводиться режим простою до кінця воєнного стану. Відповідно до наказу Харківського обласного відділення від 01.09.2022 №15 вводиться дистанційний режим праці.

Оцінюючи вказані доводи, суд зазначає що з 24.02.2022 наказом №14 Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю введено простій в роботі позивача, а з 01.09.2022 згідно наказу №15 простій в роботі позивача припинено та введено дистанційний режим праці.

Обставина запровадження простою не є об`єктивно непереборною, тобто такою, що не залежить від волевиявлення позивача та свідчить про безперечну неможливість звернення позивача до суду з позовною заявою.

Факт запровадження воєнного стану в Україні з 24.02.2022 без обґрунтування неможливості звернення до суду саме позивачем у встановлені строки, у зв`язку із запровадження такого, не може безумовно вважатись поважною причиною для безумовного поновлення цих строків. Така правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 29.09.2022 у справі № 500/1912/22.

Також, посилання позивача на те, що частково позивача було профінансовано у жовтні 2022 року та Наказом № 80-м Міністерства соціальної політики України паспорт бюджетної програми на 2023 рік було затверджено лише 23 лютого 2023 та тільки після цього у березні поточного року були виділені кошти на сплату судового збору не може бути визнана поважною та обґрунтованою причиною пропуску строку звернення до суду, оскільки спричинена діями самого позивача, доводів про відсутність коштів на сплату судового збору позивачем фактично не сформульовано та не доведено. Окрім того, строк звернення до суду з даним позовом закінчився ще 15.07.2022, доказів про відсутність коштів на сплату судового збору до цього періоду позивачем також на подано.

В пункті 52 Постанови Верховного Суду від 29.09.2022 у справі № 500/1912/22 зазначено, що при застосуванні процесуальних норм слід уникати як надмірного формалізму, так і надмірної гнучкості, які можуть призвести до нівелювання процесуальних вимог, встановлених законом.

Згідно приписів ч. 1 ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, якщо підстави заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що заява позивача про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду є необґрунтованою, а наведені в ній підстави для поновлення строку - неповажними.

Відповідно, адміністративний позов Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про стягнення адміністративно-господарських санкцій поданий з порушенням вимог ст. 122 КАС України.

Таким чином, усуваючи недоліки позовної заяви позивачу необхідно надати до суду заяву про поновлення строку звернення до суду та зазначити інші підстави для поновлення строку.

Відповідно до пункту частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 122, 123, 160, 161, 169, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В :

Клопотання Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про поновлення строку звернення до суду - залишити без задоволення.

Позовну заяву Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Фірми "КОЛОРИТ" - Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення адміністративно-господарських санкцій - залишити без руху.

Надати позивачу термін - десять календарних днів для усунення недоліків позовної заяви шляхом надання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із зазначенням інших обґрунтованих та поважних причин його пропуску.

Копію ухвали невідкладно надіслати позивачу.

Роз`яснити позивачеві, що у разі невиконання вимог ухвали позовна заява підлягає поверненню.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Д.А. Волошин

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2023
Оприлюднено27.03.2023
Номер документу109755991
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —520/6008/23

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Рішення від 09.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні