Ухвала
від 15.03.2023 по справі 127/7048/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/7048/23

Провадження № 1-кс/127/2854/23

У Х В А Л А

Іменем України

15 березня 2023 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання: ОСОБА_2

за участю:

слідчого: ОСОБА_3

розглянувши в судовому засіданні в м. Вінниці в залі суду клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПу Вінницькійобласті ОСОБА_3 пронадання дозволуна проведенняогляду, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчийСУ ГУНПу Вінницькійобласті ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116, площею 0,3993 га, 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га за адресою: АДРЕСА_1 , де відбувається нове будівництво багатоквартирних житлових будинків із вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями та паркінгом (ЖК «Лісопарковий»), з метою визначення відповідності збудованої житлової/нежитлової нерухомості встановленим нормам у сфері будівництва та подальшого безпечного використання.

Клопотання мотивовано тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021020000000246, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, службові особи Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради, а також Департаменту архітектурно-будівельного контролю Вінницької міської ради, зловживаючи службовим становищем, з порушенням чинного законодавства видали дозвільні документи для будівництва житлового комплексу за адресою: вул. 600-річчя, 3, м. Вінниця, та не здійснюють контроль за виконанням будівельних робіт.

Будівництво багатоповерхових будинків проводиться на земельних ділянках з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 (0,2479 га), 0510100000:02:045:0115 (0,2054 га), 0510100000:02:045:0116 (0,3993 га) та 0510100000:02:045:0117 (0,2471 га), які є комунальною власністю в особі Вінницької міської ради та передані в оренду ТОВ «Лісопарк+» строком на 10 років на підставі укладених договорів оренди від 25.05.2020.

Роботи з будівництва розпочато на підставі виданих містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок від 02.06.2020 №№ 63, 64, 65, 66, повідомлень про початок підготовчих робіт ВН 010200411293, ВН 010201620255, ВН 01020Т620260. ВН 010201620270, ВН 010201620274, а також дозволів на будівельні роботи ВН 112201831684. ВН 112201831620, ВН 112201831672, ВН 112201781273.

Як встановлено у ході розслідування до 2020 року земельні ділянки на яких здійснюється будівництво знаходились у санітарній зоні з цільовим призначенням для господарської діяльності автотранспортних підприємств, однак у 2020 році на загальних громадських обговореннях про коригування генерального плану в пакет на голосування було включенням зміна цільового призначення земельних ділянок та зонування. Ділянку вивели з господарської в житлову забудову, зменшили санітарну зону, однак санітарна зона залишилась так як через паркан від забудови наявна діюча АЗС. Частина будівель ЖК будується у санітарній зоні, що є порушенням у сфері будівництва.

Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів (далі Правила) включають основні гігієнічні вимоги до планування і забудови як нових, так і існуючих міських та сільських поселень України, їх санітарного упорядкування та оздоровлення. Дотримання цих Правил повинно забезпечити найбільш сприятливі в гігієнічному відношенні життєдіяльності населення. Дані Правила є обов`язковими для дотримання всіма державними, кооперативними, організаціями та установами незалежно від відомчого підпорядкування форм власності, а також посадовими особа та громадянами України, інвесторами-громадянами інших держав

Крім цього, перевищена щільність мешканців ЖК більше ніж у два рази. В майбутньому ЖК Лісопарковий планується побудувати близько 40 тисяч квадратних метрів житла і біля 600 квартир, щільність жителів дорівнює біля 1100 людей/гектар, однак відповідно до прийнятих у 2019 році ДБН Б.2.2-12:2019 Планування і забудови територій дозволяє щільність від 150 до 450 чоловік на 1 гектар. У ході розслідування призначено оціночно-земельну експертизу. Експертиза проводиться судовими експертами Вінницького відділення Київського науково-дослідного інституту судової експертизи.

Земельні ділянки з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га на яких відбувається будівництво згідно державного реєстру речових прав на нерухоме майно є власністю Вінницької міської об`єднаної територіальної громади в особі Вінницької міської ради, відповідно до договорів оренди землі від 25.05.2020 передані в оренду ТОВ «Лісопарк+» терміном на 10 років.

У ході розслідування з метою всебічного, повного та неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, встановлення чи здійснюється будівництво житлових/нежитлових об`єктів в межах санітарно-захисної смуги, їх відстань до земельної ділянки та приміщень і споруд розміщеної поряд АЗС, проведено огляд земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га за адресою: м. Вінниця, вул. 600- річчя, 3. У ході виконання даної слідчої дії спеціалістом ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" з технічних причин за допомогою GPS приймача не вдалось визначити межі всіх земельних ділянок, координат розміщення на них житлових будинків та нежитлових споруд, а також обмежень щодо забудови ділянок, що обумовлено встановленою санітарно-захисною зоною у зв`язку спорудженою поряд АЗС «ОККО», тому обміри відстані від несучих стін житлових будинків до джерел забруднення АЗС вирахувано за допомогою спеціальної рулетки спеціаліста НДЕКЦ присутнього при огляді.

У ході розслідування призначено ряд будівельно-технічних експертиз та експертиз з безпеки життєдіяльності, у ході яких експерти мають надати відповідь на питання відповідності збудованої житлової/нежитлової нерухомості проектній документації та встановленим нормам у сфері будівництва, а також безпечності збудованого подальшій експлуатації.

На даний час для проведення зазначених експертиз виникла необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га за адресою: АДРЕСА_1 , та залученні відповідних спеціалістів і обладнання за допомогою якого можливо чітко визначити чи здійснювалось будівництво житлових/нежитлових об`єктів в межах санітарно-захисної смуги, дотримання встановлених будівельних норм при проектуванні та будівництві збудованої нерухомості.

На підставі викладеного слідчий звернувся до суду з даним клопотанням та просив його задовольнити.

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав зазначених у матеріалах клопотання.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання слідчого, матеріали кримінального провадження, заслухавши думку слідчого дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання, з огляду на таке.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Відповідно до частини першої статті 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

В той же час, за приписами частини третьої статті 233 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий, дізнавач за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді.

Згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до частини другої статті 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. (ч. 2 ст. 234 КПК)

Відповідно до частини п`ятої статті 237 КПК України при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

З поданого клопотання та доданих документів, вбачається, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021020000000246, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021020000000246 від 17.06.2021 слідує, що «Службові особи Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради, а також Департаменту архітектурно-будівельного контролю Вінницької міської ради, зловживаючи службовим становищем, з порушенням чинного законодавства видали дозвільні документи для будівництва житлового комплексу за адресою: вул. 600-річчя, 3, м. Вінниця, та не здійснюють контроль за виконанням будівельних робіт».

Обґрунтовуючи клопотання слідчим зазначається, що досудовим розслідуванням встановлено, що будівництво багатоповерхових будинків проводиться на земельних ділянках з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 (0,2479 га), 0510100000:02:045:0115 (0,2054 га), 0510100000:02:045:0116 (0,3993 га) та 0510100000:02:045:0117 (0,2471 га), які є комунальною власністю в особі Вінницької міської ради та передані в оренду ТОВ «Лісопарк+» строком на 10 років на підставі укладених договорів оренди від 25.05.2020.

Роботи з будівництва розпочато на підставі виданих містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок від 02.06.2020 №№ 63, 64, 65, 66, повідомлень про початок підготовчих робіт ВН 010200411293, ВН 010201620255, ВН 01020Т620260. ВН 010201620270, ВН 010201620274, а також дозволів на будівельні роботи ВН 112201831684. ВН 112201831620, ВН 112201831672, ВН 112201781273.

Як встановлено у ході розслідування до 2020 року земельні ділянки на яких здійснюється будівництво знаходились у санітарній зоні з цільовим призначенням для господарської діяльності автотранспортних підприємств, однак у 2020 році на загальних громадських обговореннях про коригування генерального плану в пакет на голосування було включенням зміна цільового призначення земельних ділянок та зонування. Ділянку вивели з господарської в житлову забудову, зменшили санітарну зону, однак санітарна зона залишилась так як через паркан від забудови наявна діюча АЗС. Частина будівель ЖК будується у санітарній зоні, що є порушенням у сфері будівництва.

Як вбачається з матеріалів кримінального провадження, ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 24.10.2022 по справі №127/24035/22 слідчому уже надавався дозвіл на проведення огляду земельних ділянок площею 0,2479 га, кадастровий номер 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га за адресою: м. Вінниця, вул. 600- річчя, 3, де відбувається нове будівництво багатоквартирних житлових будинків із вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями та паркінгом (ЖК «Лісопарковий»).

Як пояснив слідчий вказаний огляд проведено.

В той же час, в судовому засіданні слідчим не доведено необхідності проведення повторного огляду земельних ділянок, а тому суд дійшов до висновку, що клопотання слідчого не обґрунтоване та не підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 237, 309, 372, 395 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПу Вінницькійобласті ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення15.03.2023
Оприлюднено27.03.2023
Номер документу109761669
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —127/7048/23

Ухвала від 15.03.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні