РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
20 березня 2023 р. Справа № 120/10669/22
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Богоноса М.Б., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії
УСТАНОВИВ
20.12.2022 у Вінницький окружний адміністративний суд надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" (далі позивач, ТОВ "ВІТАПРОМБУД") до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2).
У позовній заяві позивач просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 26.08.2022 № 7256750/44651998, від 26.08.2022 № 7256712/44651998 та від 07.09.2022 № 7305071/44651998;
- зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 5 від 02.08.2022, № 6 від 05.08.2022 та № 9 від 19.08.2022.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що Товариством складено та надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні № 5 від 02.08.2022, № 6 від 05.08.2022 та № 9 від 19.08.2022
Згідно отриманих квитанцій податкові накладні прийнято, але їх реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99.40 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем на виконання вимог, які вказані в квитанціях надано пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Однак рішеннями від 26.08.2022 № 7256750/44651998, від 26.08.2022 № 7256712/44651998 та від 07.09.2022 № 7305071/44651998 відмовлено у реєстрації податкових накладних.
Підставою прийняття цих рішень зазначено: "ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків".
У додатковій інформації зазначено "не надано первинні документи, а саме: акт звірки на дату виникнення податкових зобов`язань".
Позивачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних оскаржено в адміністративному порядку. Однак його скарги залишено без задоволення, а рішення - без змін, що й спонукало платника податків звернутися до суду.
У позовній заяві Товариство зазначає, що ним надано усі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, а тому просить скасувати рішення про відмову у реєстрації податкових накладних та зобов`язати зареєструвати їх у Єдиному реєстрі.
Ухвалою від 23.12.2022 відкрито провадження у адміністративний справі та вирішено її розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін відповідно до положень ст. 262 КАС України. Також встановлено відповідачам 15-денний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву.
11.01.2023 на адресу суду надійшли відзиви на позовну заяву від відповідача 1 та відповідача 2, у яких відповідачі просили суд у задоволенні вимог позову відмовити повністю.
Як на мотив для відзиву відповідачі зіслалися на те, що в реєстрації податкових накладних було відмовлено так як платник податків не надав копій документів, а саме: первинних документів, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження/розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки накладних та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Оскільки на момент прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних позивач не виконав всіх умов визначених законом, не надав необхідних документів на підтвердження реальності господарської операції, у контролюючого органу були відсутні підстави для реєстрації податкових накладних.
Дослідивши наявні у справі докази та аргументи, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
ТОВ "ВІТАПРОМБУД" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 08.02.2022. Основним видом економічної діяльності згідно КВЕД 41.20 є "Будівництво житлових і нежитлових будівель".
22.06.2022 між ТОВ "ВІТАПРОМБУД" (Контрагент) та Філія "ПТАХОКОМПЛЕКС" Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІННИЦЬКА ПТАХОФАБРИКА" (МХП) було укладено договір № 22062022-І (Том 1 а.с. 39-44).
Згідно п.1.1 Договору Контрагент зобов`язується у встановлені строки за завданням МХП виконати роботи, зазначені в додатках до Договору, а МХП прийняти та оплатити зазначені роботи.
Загальна вартість робіт, що є предметом цього Договору вказується у Додатку № 2 до цього договору (п. 2.1 Договору).
Відповідно до Додатку до Договору від 22.06.2022 № 22062022 загальна вартість даного Договору не перевищує 2280000,00 грн з урахуванням ПДВ. На момент укладення Договору вартість замовлених робіт складає 323760,00 грн з урахуванням ПДВ (Том 1 а.с. 45).
07.07.2022 укладено Додаткову угоду до Договору від 22.06.2022 № 22062022-І. Згідно п. 4.1 та 4.2 Угоди авансовий платіж в розмірі 30% від вартості замовлених робіт протягом 7 банківських днів з дати підписання Договору на підставі отриманого від Контрагента рахунку-фактури. Остаточний платіж в розмірі 70% від вартості виконаних робіт, вказаної у відповідному Акті приймання-передачі виконаних робіт, не пізніше першого платіжного дня по закінченню строку 5 банківських днів з моменту підписання сторонами відповідного Акта (а.с. 81).
24.06.2022 між Приватним підприємством "УКРАЇНСЬКИЙ ПРОДУКТ" (Виконавець) та ТОВ "ВІТАПРОМБУД" (Замовник) укладено договір про виготовлення та поставку товару № 10 (Том 1 а.с. 126-129).
Відповідно до п. 1.1 Договору сторони домовились про те, що Виконавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, виготовити, доставити та передати у власність Замовнику бетон в кількості та на умовах, зазначених в Додатках до цього Договору, а Замовник зобов`язується прийняти товар і оплатити його вартість на умовах цього Договору.
Загальна сума Договору буде визначатися на основі підписаних видаткових накладних та актів на послуги перевезення (п. 3.1 Договору).
Згідно п. 4.1 Виконавець зобов`язаний виготовити готові бетонні суміші по ДСТУ Б В.2.7-176-2008 "Суміші бетонні та бетон. Загальні технічні умови" із застосуванням портландцементу по ДСТУ Б В 2.7-46-2010 "Цементи загальнобудівельного призначення" та підтверджується документом про якість, виданим Виконавцем на кожну партію товару.
Застосувати пісок по ДСТУ БВ 2.7-32-95 "Будівельні матеріали: пісок щільний природний для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт. Технічні умови". Застосувати щебінь по ДСТУ Б В.2.7-75-98 "Будівельні матеріали: щебінь і гравій, щільні природні для будівельних матеріалів, конструкцій і робіт. Технічні умови".
За п. 7.1, 7.2 та 7.3 Договору ціна товару за одиницю, найменування товару по позиціях, марках, видам вказуються сторонами у Специфікації, який є його невід`ємною частиною. Ціни в Специфікації визначені без врахування ПДВ. Ціни на товар, вказані в Специфікації, є твердими та зміні не підлягають.
Оплата за цим Договором здійснюється Замовником поетапно у порядку та в розмірах, визначених цим Договором.
Замовник перераховує авансовий платіж у розмірі 100% на об`єм поточної заявки, на підставі рахунку - фактури Виконавця в найближчий платіжний день.
За результатами господарської операції у якій позивач набув статусу постачальника товарів, робіт, послуг та відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України ним складено податкові накладні від 02.08.2022 № 5 на загальну суму 62412,00 грн в т.ч. ПДВ 10402,00 грн, від 05.08.2022 № 6 на загальну суму 97819,24 грн в т.ч. ПДВ 16303,21 грн та від 19.08.2022 № 9 на загальну суму 50867,52 грн в т.ч. ПДВ 8477,92 грн.
Згідно отриманих квитанцій податкові накладні прийнято, але їх реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99.40 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем на виконання вимог, які вказані в квитанціях надано пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Однак рішеннями від 26.08.2022 № 7256750/44651998, від 26.08.2022 № 7256712/44651998 та від 07.09.2022 № 7305071/44651998 відмовлено у реєстрації податкових накладних.
Підставою прийняття цих рішень зазначено: "ненаданням платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків".
У додатковій інформації зазначено "не надано первинні документи, а саме: акт звірки на дату виникнення податкових зобов`язань".
Позивачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних оскаржено в адміністративному порядку. Однак його скарги залишено без задоволення, а рішення - без змін, що й спонукало платника податків звернутися до суду.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходить з наступного.
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно п. п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI, об`єктом оподаткування є у тому числі, операції із постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів / послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29 грудня 2010 № 1246 (далі - Порядок від 29.12.2010 № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку від 29.12.2010 № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку від 29.12.2010 № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 № 1165, яка набула чинності з 01.02.2020, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності / невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет. Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет (п. 8, 9 Порядку № 1165).
Пунктами 10-11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних позивача слугувало те, що податкові накладні відповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас на момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначалися додатком 3 до Порядку № 1165.
Так, пунктом 1 додатку 3 до Порядку № 1165 до ознак ризиковості здійснення операцій віднесено наступні: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Отже, пункт 1 додатку 3 до Порядку № 1165 Критеріїв ризиковості здійснення операцій містить одну із можливих ознак ризиковості здійснення операцій, якою є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Змістовний аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, що вимагає пункт 11 Порядку № 1165.
Проте відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Судом встановлено, що контролюючим органом не наведено належного обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначеного у спірних податкових накладних на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
Відтак квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку № 1165, в частині необхідності зазначення критерію (критеріїв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Вказані недоліки квитанцій, окрім того, що характеризують рішення як необґрунтовані, ще й фактично ставлять платника податку у стан невизначеності у питанні документального спростування, існуючих на думку відповідача, ризиків.
Відтак, допущені державним органом помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються, як і не можуть покладати на таких осіб тягар відповідальності.
Попри це, позивач намагався виконати вимоги щодо спростування сумнівів контролюючого органу у спосіб подання документів.
Оцінюючи дії платника податку та прийняті за наслідком їх вчинення рішення відповідача, суд враховує наступне.
Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 9 - 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
В квитанціях про зупинення, була відсутня інформація, які саме документи позивачу потрібно направити для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак в рішеннях від 26.08.2022 № 7256750/44651998, від 26.08.2022 № 7256712/44651998 та від 07.09.2022 № 7305071/44651998 підставою вказано ненадання платником податків копій документів, а саме:
- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Суд встановив, що з метою реєстрації в ЄРПН податкових накладних відповідно до дати їх надсилання, позивачем було надіслано пояснення та документи, а саме:
- Договір від 22.06.2022 № 22062022-І, укладений між ТОВ "ВІТАПРОМБУД" та Філія "ПТАХОКОМПЛЕКС" Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІННИЦЬКА ПТАХОФАБРИКА" (Том 1 а.с. 39-44);
- Додаткова угода від 07.07.2022 до договору 22.06.2022 № 22062022-І (Том 1 а.с. 81);
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року від 15.07.2022 № 1 (Том 1 а.с. 83-86);
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року від 29.07.2022 № 1 (Том 1 а.с. 94-97);
- Виписка банку від 17.08.2022 за період з 01.07.2022 по 31.07.2022 (Том 1 а.с. 104-105);
- Акт звірки взаєморозрахунків за період з 24.06.2022 по 11.08.2022 між ТОВ "ВІТАПРОМБУД" та Філія "ПТАХОКОМПЛЕКС" Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІННИЦЬКА ПТАХОФАБРИКА" від 11.08.2022 (Том 1 а.с. 107);
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2022 року від 02.08.2022 № 2 (Том 1 а.с. 109-112);
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2022 року від 02.08.2022 № 3 (Том 1 а.с. 118-121);
- Договір про виготовлення та поставку товару від 24.06.2022 № 10, укладений між ПП "УКРАЇНСЬКИЙ ПРОДУКТ" та ТОВ "ВІТАПРОМБУД" (Том 1 а.с. 126-129);
- Видаткова накладна від 20.07.2022 № РН-0000289 (Том 1 а.с. 224);
- Видаткова накладна від 02.07.2022 № РН-0000231 (Том 1 а.с. 226);
- Видаткова накладна від 04.07.2022 № РН-0000230 (Том 1 а.с. 228);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 02.07.2022 № ОУ-0000223 (Том 1 а.с. 232);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 04.07.2022 № ОУ-0000222 (Том 1 а.с. 234);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 05.07.2022 № ОУ-0000229 (Том 1 а.с. 236);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 30.06.2022 № ОУ-0000214 (Том 1 а.с. 238);
- Видаткова накладна від 30.06.2022 № РН-0000222 (Том 1 а.с. 240);
- Видаткова накладна від 15.07.2022 № РН-0000270 (Том 1 а.с. 242);
- Видаткова накладна від 16.07.2022 № РН-0000275 (Том 1 а.с. 244);
- Видаткова накладна від 19.07.2022 № РН-0000285 (Том 1 а.с. 246);
- Видаткова накладна від 20.07.2022 № РН-0000289 (Том 1 а.с. 248);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 15.07.2022 № ОУ-0000262 (Том 1 а.с. 250);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 16.07.2022 № ОУ-0000267 (Том 2 а.с. 2);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 20.07.2022 № ОУ-0000281 (Том 2 а.с. 4);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 19.07.2022 № ОУ-0000277 (Том 2 а.с. 6);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 22.07.2022 № ОУ-0000290 (Том 2 а.с. 8);
- Податкова накладна від 15.07.2022 № 1 (Том 2 а.с. 10-11);
- Статут ТОВ "ВІТАПРОМБУД" від 03.02.2022 (Том 2 а.с. 13-30);
- Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 09.02.2022 № 59400136010 (Том 2 а.с. 32-33);
- Рішення одноособового учасника ТОВ "ВІТАПРОМБУД" від 24.06.2022 № 2/2022 (Том 2 а.с. 35-36);
- Податкова накладна від 22.07.2022 № 3 (Том 2 а.с. 38-39);
- Податкова накладна від 27.07.2022 № 3 (Том 2 а.с. 41-42);
- Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 29.07.2022 № 1 до податкової накладної від 22.07.2022 № 3 (Том 2 а.с. 44-45);
- Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 29.07.2022 № 2 до податкової накладної від 27.07.2022 № 3 (Том 2 а.с. 47-48);
- Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.08.2022 № 7157685/44651998 (Том 2 а.с. 50-51);
- Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.08.2022 № 7256781/44651998 (Том 2 а.с. 54-55);
- Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.08.2022 № 7256107/44651998 (Том 2 а.с. 58-59);
- Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.08.2022 № 7202630/44651998 (Том 2 а.с. 62-63);
- Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.08.2022 № 7202612/44651998 (Том 2 а.с. 66-67);
- Заключна виписка за період з 22.07.2022 по 22.07.2022 від 04.09.2022 (Том 2 а.с 74);
- Заключна виписка за період з 27.07.2022 по 27.07.2022 від 04.09.2022 (Том 2 а.с 76);
- Платіжне доручення від 22.07.2022 № 3746160003 (Том 2 а.с. 78);
- Платіжне доручення від 27.07.2022 № 376964001 (Том 2 а.с. 80);
- Платіжне доручення від 27.07.2022 № 376964002 (Том 2 а.с. 82);
- Пояснення від 05.09.2022 № 01/09 (Том 2 а.с. 84-86);
- Наказ від 31.05.2022 № 4 (Том 2 а.с. 88);
- Наказ від 24.06.2022 № 4/1 (Том 2 а.с. 90);
- Штатний розпис від 01.06.2022 (Том 2 а.с. 92);
- Договір про надання транспортних послуг від 24.06.2022 № 15, укладений між Комунальним підприємством "Ладижинський комбінат комунальних підприємств" Ладижинської міської ради та ТОВ "ВІТАПРОМБУД" (Том 2 а.с. 94-96);
- Договір оренди техніки від 26.07.2022 № 26/07/22 (Том 2 а.с. 99-100);
- Акт здачі-приймання робіт (надання послуг від 25.07.2022 № 1474 (Том 2 а.с. 103)
- Заключна виписка за період з 05.08.2022 по 05.08.2022 (Том 3 а.с. 90);
- Платіжне доручення від 05.08.2022 № 3821070016 (Том 3 а.с. 92);
- Платіжне доручення від 05.08.2022 № 3821070001 (Том 3 а.с. 94);
- Платіжне доручення від 05.08.2022 № 3821070015 (Том 3 а.с. 96);
- Видаткова накладна від 05.08.2022 № РН-0000357 (Том 3 а.с. 250);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 03.08.2022 № ОУ-0000320 (Том 4 а.с. 2);
- Видаткова накладна від 03.08.2022 № РН-0000343 (Том 4 а.с. 4);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 04.08.2022 № ОУ-0000325 (Том 4 а.с. 6);
- Видаткова накладна від 04.08.2022 № РН-0000350 (Том 4 а.с. 8);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 05.08.2022 № ОУ-0000331 (Том 4 а.с. 10);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 11.08.2022 № ОУ-0000342 (Том 4 а.с. 12);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 12.08.2022 № ОУ-0000345 (Том 4 а.с. 14);
- Видаткова накладна від 12.08.2022 № РН-0000374 (Том 4 а.с. 16);
- Видаткова накладна від 11.08.2022 № РН-0000371 (Том 4 а.с. 18);
- Заключна виписка за період з 19.08.2022 по 19.08.2022 (Том 4 а.с. 20);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 15.08.2022 № ОУ-0000349 (Том 4 а.с. 22);
- Видаткова накладна від 15.08.2022 № РН-0000380 (Том 4 а.с. 24);
- Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 18.08.2022 № ОУ-0000356 (Том 4 а.с. 26);
- Видаткова накладна від 18.08.2022 № РН-0000389 (Том 4 а.с. 28).
Відповідно до п. 25-26 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.
Згідно п. 42 Порядку № 1165 рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.
Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (п. 44 Порядку № 1165).
Відповідно до п. 45 Порядку № 1165 розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення (п. 46 Порядку № 1165).
Суд зазначає, що відповідачами не надано до суду доказів додержання вимог п. 44 Порядку № 1165 - результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Посилання відповідачів на те, що позивачем не надано документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, суд вважає безпідставними, оскільки такі документи були долучені позивачем до письмових пояснень про що зазначено вище.
Також, суд встановив, що надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів, за формальними критеріями відображають господарську операцію ТОВ "ВІТАПРОМБУД" та є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Крім того, суд зазначає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування містять інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, однак в квитанціях зазначена інформація відсутня.
Відтак, зважаючи, що позивачем надано контролюючому органу достатні документів для спростування сумнівів про ризиковість, суд доходить висновку, що у відповідача не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкових накладних позивача.
В цьому випадку, під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навів обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування ТОВ "ВІТАПРОМБУД" в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас суд вважає передчасними аргументи відповідачів про нереальний характер господарських операцій, адже приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності.
Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Аналогічний висновок висловлено у постанові Верховного Суду від 7 грудня 2022 року по справі №500/2237/20.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у цій частині.
Що ж до позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні ТОВ "ВІТАПРОМБУД" в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з нормами п. п. 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно ч. 3 ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні від 02.08.2022 № 5, від 05.08.2022 № 6 та від 19.08.2022 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги підлягають задоволенню.
Отже, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір в розмірі 7443,00 грн, належить стягнути на користь ТОВ "ВІТАПРОМБУД" за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Вінницькій області, яка діє в складі Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.08.2022 № 7256750/44651998, від 26.08.2022 № 7256712/44651998 та від 07.09.2022 № 7305071/44651998.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" від 02.08.2022 № 5, від 05.08.2022 № 6 та від 19.08.2022 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.
Стягнути із Головного управління ДПС у Вінницькій області за рахунок бюджетних асигнувань, в користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" сплачений при зверненні до суду судовий збір у сумі 3721,50 грн (три тисячі сімсот двадцять одна гривня 50 копійок).
Стягнути із Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань, в користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" сплачений при зверненні до суду судовий збір у сумі 3721,50 грн (три тисячі сімсот двадцять одна гривня 50 копійок).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІТАПРОМБУД" - вул. Гонти, буд. 22а, м. Вінниця, 21022, код ЄДРПОУ 44651998;
Відповідач 1: Головне управління ДПС у Вінницькій області - вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21036, код ЄДРПОУ 43142454;
Відповідач 2: Державна податкова служба України - Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393.
Суддя Богоніс Михайло Богданович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2023 |
Оприлюднено | 27.03.2023 |
Номер документу | 109780666 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні