Рішення
від 27.03.2023 по справі 480/1514/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2023 року Справа № 480/1514/23

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шаповала М.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/1514/23 за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Сумської районної ради Сумської області про стягнення податкової заборгованості,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Сумській області з урахуванням уточнень до позовної заяви просить суд стягнути з Сумської районної ради за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих цього платника податків та готівки, що належить цьому платнику податків, борг (недоїмку) Краснопільської районної ради по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі 708,64 грн (отримувач Головне управління ДПС у Сумській області на розрахунковий рахунок UA68999980000355619201021828, код отримувача 43995469, банк отримувача Казначейство України (ЕАП)).

Свої вимоги мотивує тим, що Сумська районна рада є органом місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ Сумського району в межах повноважень, визначених Конституцією України та іншими законодавчими актами. Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 723-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Сумської області" визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Сумської області згідно з додатком, в якому серед переліку територіальних громад Сумської області зазначено Краснопільську.

Рішенням Сумської районної ради восьмого скликання другої сесії від 16.12.2020 "Про початок реорганізації Білопільської, Краснопільської, Лебединської районних рад шляхом приєднання до Сумської районної ради" почато процедуру реорганізації шляхом приєднання до Сумської районної ради, окрім інших, Краснопільську районну раду.

Пунктом 2 вказаного Рішення установлено, що Сумська районна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків, в т.ч. Краснопільської районної ради.

Таким чином, відповідно до вказаних Розпорядження та Рішення сесії Краснопільська районна рада приєднана до Сумської районної ради, про що також зазначено в Єдиному державному реєстрі, в якому відображено останню реєстраційну дію, а саме державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації, а правонаступником є Сумська районна рада (код ЄДРПОУ 24004422)

У разі злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення платника єдиного внеску зобов`язання із сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких відповідно до законодавства перейшли його права та обов`язки.

Відповідно до даних Інформаційної системи "Податковий блок" по Краснопільській районній раді, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 26.11.2021 здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації.

Відповідно до витягу з історії недоїмок, сформованого на підставі ІКПП ІТС "Податковий блок" у Краснопільської районної ради наявний борг (недоїмка) з єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми: заробітної плати, винагород, за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (код бюджетної класифікації 71010000) на загальну суму 708,64 грн (основний платіж).

Вказаний борг виник, в результаті того, що Краснопільською районною радою 07.05.2021 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 1649, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 47201,09 грн. У зв`язку з частковою сплатою вказаної суми, розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 708,64 грн. На час подання позовної заяви вказана заборгованість з єдиного внеску не погашена.

Наведені вище обставини слугували підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою від 23.02.2023 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Представник відповідача надав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечує щодо задоволення даного адміністративного позову. Зокрема зазначає, що відповідно до пунктів 6-2 Розділу 5 "Прикінцевих і перехідних положень" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", постанови Верховної Ради України "Про ліквідацію та створення районів", рішення другої сесії восьмого скликання Сумської районної ради від 16.12.2020 "Про початок реорганізації Білопільської, Краснопільської, Лебединської районних рад шляхом приєднання до Сумської районної ради" було розпочато процедуру реорганізації Краснопільської районної ради шляхом приєднання до Сумської районної ради.

Після отримання від державного реєстратора відповідних відомостей з ЄДР про рішення засновників (учасників) юридичні особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи ДПС проводить передбачену законодавством позапланову документальну перевірку платника щодо правильності нарахування та сплати податків та зборів, підстави для проведення якої визначено пп. 78.1.7 Податкового кодексу України.

Комісією з реорганізації держєстратору були подано рішення другої сесії восьмого скликання Сумської районної ради від 16.12.2020 "Про початок реорганізації Білопільської, Краснопільської, Лебединської районних рад шляхом приєднання до Сумської районної ради" відповідно до якого він вніс запис до ЄДР, повідомив про це податкову службу та опублікував інформацію про рішення про початок реорганізації Краснопільської районної ради шляхом приєднання до Сумської районної ради.

На підставі внесеного запису в ЄДР ДПС повинна була призначити та провести перевірку (або прийняти рішення про не проведення перевірки).

Таким чином, відповідно до процедури приєднання комісією з реорганізації були проведені всі передбачені чинним законодавством заходи, зокрема, закриття рахунків Краснопільської районної ради в органах державного казначейства та банках, подання фінансової звітності Краснопільської районної ради за 2020 рік, складання проміжного ліквідаційного балансу та ліквідаційного балансу, державну реєстрацію припинення Краснопільської районної ради. Однак, відомостей щодо зазначеної заборгованості від ДПС у Сумській області на адресу комісії з реорганізації шляхом приєднання Краснопільської районної ради не надходило. Наголошує, що наявність заборгованості перешкоджає зняттю з обліку, а також припиненню юридичної особи, але заперечень чи повідомлень щодо несплати вищезазначеного боргу у державного реєстратора не було.

Тому враховуючи вищезазначене Сумська районна рада вважає, що не порушувала жодних зобов`язань щодо несплати по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі 708,64 грн, комісія з реорганізації виконала всі вичерпні дії, передбачені чинним законодавством України при здійсненні припинення юридичної особи Краспопільська районна рада.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідно до даних Інформаційної системи "Податковий блок" Сумська районна рада зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 21.05.1997 та на даний час перебуває на обліку Головного управління ДПС у Сумській області.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 723-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Сумської області" визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Сумської області згідно з додатком, в якому серед переліку територіальних громад Сумської області зазначено Краснопільську.

Рішенням Сумської районної ради восьмого скликання другої сесії від 16.12.2020 "Про початок реорганізації Білопільської, Краснопільської, Лебединської районних рад шляхом приєднання до Сумської районної ради" почато процедуру реорганізації шляхом приєднання до Сумської районної ради, окрім інших, Краснопільську районну раду.

Пунктом 2 вказаного Рішення установлено, що Сумська районна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків, в т.ч. Краснопільської районної ради. Таким чином, відповідно до вказаних Розпорядження та Рішення сесії Краснопільська районна рада приєднана до Сумської районної ради, про що також зазначено в Єдиному державному реєстрі, в якому відображено останню реєстраційну дію, а саме державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації, а правонаступником є Сумська районна рада (код ЄДРПОУ 24004422)

Відповідно до даних Інформаційної системи "Податковий блок" по Краснопільській районній раді в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 26.11.2021 здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації.

Відповідно до витягу з історії недоїмок, сформованого на підставі ІКПП ІТС "Податковий блок" у Краснопільської районної ради наявний борг (недоїмка) з єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми: заробітної плати, винагород, за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (код бюджетної класифікації 71010000) на загальну суму 708,64 грн (основний платіж).

Вказаний борг виник, в результаті того, що Краснопільською районною радою 07.05.2021 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 1649, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 47201,09 грн. У зв`язку з частковою сплатою вказаної суми, розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 708,64 грн.

На час подання позовної заяви вказана заборгованість з єдиного внеску не погашена.

У зв`язку з наявністю у Краснопільської районної ради заборгованості з єдиного внеску в загальній сумі 708,64 грн, Головне управління ДПС у Сумській області зверталось листом від 06.12.2021 № 14384/5/18-28-13-03-09 до Краснопільської районної ради з проханням розглянути питання щодо виділення коштів для забезпечення погашення заборгованості на вказану суму та надано реквізити для перерахування грошових коштів в сумі 708,64 грн.

Вказаний лист повернувся з установи поштового відділення із зазначенням причини повернення "за закінченням терміну зберігання".

У зв`язку з наявністю у Краснопільської районної ради заборгованості з єдиного внеску в загальній сумі 708,64 грн, Головне управління ДПС у Сумській області з метою стягнення недоїмки за рахунок коштів правонаступника, звернулось до Сумської районної ради, як правонаступника вказаної Краснопільської районної ради з аналогічним листом від 01.12.2022 № 4404/5/18-28-13-06 з проханням розглянути питання щодо виділення коштів для забезпечення погашення заборгованостей по Краснопільській районній раді на суму 708,64 грн.

У відповідь на вказане звернення, Сумська районна рада листом від 02.01.2023 № 70/5 "Про виділення коштів" повідомила, що 26.11.2021 Краснопільську районну раду було припинено, а кошти для погашення заборгованості по єдиному внеску у сумі 708,64 грн в Сумській районній раді відсутні.

Згідно частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI.

Відповідно до п. 2 ст. 1 Закону № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п.6 ч. 1 ст.1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена податковим органом у випадках, передбачених цим Законом.

Виключно Законом № 2464-VІ визначаються принципи збору та ведення обліку єдиного внеску; платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування; порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску (п.2 ст. 2 Закону № 2464-VІ).

Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" платниками єдиного внеску, зокрема, є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

В розумінні ст.4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" Краснопільська районна рада, правонаступником якої є Сумська районна рада, була платником єдиного внеску.

Пунктом першим частини другої статті 6 Закону № 2464 визначено, що платник єдиного внеску зобов`язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску.

Згідно частини 12 статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов`язаннями із сплати єдиного внеску зобов`язань із сплати податків, інших обов`язкових платежів, передбачених законом, або зобов`язань перед іншими кредиторами зобов`язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов`язаннями, крім зобов`язань з виплати заробітної плати (доходу).

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" завданнями центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, є забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.

Відповідно ч. 1 розділу VI Інструкції № 449 до платників, які не виконали визначені Законом обов`язки щодо нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, застосовуються заходи впливу та стягнення.

Порядок стягнення боргу платників єдиного внеску визначено ст.25 Закону № 2464-VІ та розділом VI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 № 508/26953) (далі - Інструкція № 449).

Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" податковий орган у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, надсилає в паперовій та/або електронній формі платникам єдиного внеску вимогу про сплату недоїмки з єдиного внеску.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов`язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

Відповідно до ч.4 ст. 25 Закону № 2464-VІ та п.3 розділу VI Інструкції № 449 на підставі даних інформаційної системи Головним управлінням ДПС у Сумській області сформовано та направлено Краснопільській районній раді поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-18927- 13 від 15.06.2021 на суму 708,64 грн, яка була вручена 18.06.2021 її представнику.

Заборгованість в сумі 708,64 грн згідно вказаної вимоги про сплату боргу (недоїмки), не була сплачена (оскаржена) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання вимоги.

Вищевказана вимога про сплату боргу (недоїмки) в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалась.

Пунктом 5 розділу VI Інструкції № 449 визначено, що у разі якщо платник єдиного внеску протягом 10 календарних днів з дня надходження (отримання) вимоги про сплату боргу (недоїмки) не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з податковим органом шляхом оскарження в адміністративному чи судовому порядку або не сплатив узгоджену суму боргу (недоїмки) (з дня отримання відповідного рішення податкового органу або суду), після спливу останнього дня відповідного строку така вимога вважається узгодженою (набирає чинності).

Відповідно п. 4 розділу VI Інструкції № 449 вимога про сплату боргу (недоїмки) у паперовій формі вважається належним чином надісланою (врученою), якщо вона надіслана на адресу (місцезнаходження юридичної особи, місце проживання або останньої о відомого місця перебування фізичної особи) платника єдиного внеску

рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручена платнику єдиного внеску або його законному чи уповноваженому представникові.

У разі, якщо згоди з податковим органом не досягнуто, платник єдиного внеску зобов`язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом 10 календарних днів з дня надходження рішення відповідного податкового органу або оскаржити вимогу до податкового органу вищого рівня чи в судовому порядку.

Податковий орган протягом 10 робочих днів з дня узгодження вимоги (набрання нею чинності): пред`являє її до виконання органу державної виконавчої служби в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження"; надсилає її в порядку, встановленому Законом, до органу Казначейства - відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про виконавче провадження", якщо платник єдиного внеску є бюджетною установою, державним органом, одержувачем бюджетних коштів, а також підприємством, установою або організацією, рахунки якої відкриті в органах Казначейства, (п.5 розділу VI Інструкції № 449).

Як встановлено судом, на виконання вказаної вимоги Головне управління ДПС у Сумській області звернулось до Управління Державної казначейської служби України у Краснопільському районі Сумської області із заявою про стягнення коштів з Краснопільської районної ради в примусовому порядку.

Однак, у відповідь на подану заяву, було повідомлено, що Краснопільська районна рада не має відкритих рахунків, у зв`язку з чим, не може стягнути кошти.

Оскільки, відповідач, як правонаступник Краснопільської районної ради, в порушення вимог Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", зобов`язань щодо своєчасності сплати суми недоїмки по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування не виконав позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління ДПС у Сумській області до Сумської районної ради Сумської області про стягнення податкової заборгованості задовольнити.

Стягнути з Сумської районної ради (код ЄДРПОУ 24004422, вул. Іллінська, 97, м. Суми, 40009) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих цього платника податків та готівки, що належить цьому платнику податків, борг (недоїмку) Краснопільської районної ради (код ЄДРПОУ 24007455, вул. Мезенівська, буд. 2, смт. Краснопілля Краснопільський район, Сумська область, 42400) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі 708,64 гривень.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Шаповал

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2023
Оприлюднено29.03.2023
Номер документу109816632
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —480/1514/23

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Рішення від 27.03.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 23.02.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні