Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 березня 2023 р. № 520/12427/22
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "МАКС" (вул. Киргизька, буд. 19,м. Харків,61105) до Головного управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,33023) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "МАКС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 38253 від « 16» грудня 2022 року про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
2. Зобов`язати Головне управління ДПС у Рівненській області виключити ТОВ «ТБ МАКС» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
3. Стягнути з Головного управління ДПС у Рівненській області на користь ТОВ «ТБ МАКС» судові витрати за подання адміністративного позову у розмірі 2 481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня 00 копійок) на розрахунковий рахунок НОМЕР_1 у АТ КБ «ПриватБанк», МФО 351533.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 38253 від « 16» грудня 2022 року про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню, у зв`язку з чим просить зобов`язати відповідача виключити з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Ухвалою суду від 02.01.2023 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Представником відповідача 06.02.2023 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що в спірних правовідносинах діяв в межах чинного законодавства України, а тому оскаржуване позивачем рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 38253 від « 16» грудня 2022 року про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є такими, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «ТБ «МАКС» було створено 28 грудня 2018 року (номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи: 14801020000079349).
Видами діяльності ТОВ «ТБ «МАКС» є: - код ВЕД 46.69 - Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням (основний); - код ВЕД 47.91- Роздрібна торгівля що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; - код ВЕД 47.99 - Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; - код ВЕД 49.41 - Вантажний автомобільний транспорт; - код ВЕД 33.12 - Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; - код ВЕД 52.29 - Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; - код ВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; - код ВЕД 33.14 - Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання; - код ВЕД 33.19 - Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устатковання; - код ВЕД 33.20 - Установлення та монтаж машин і устатковання; - код ВЕД 46.19 - Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; - код ВЕД 47.19 - Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; - код ВЕД 68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
В рамках перелічених видів діяльності Товариство здійснювало діяльність з реалізації обладнання в асортименті: насоси (код УКТ ЗЕД 8413), талі електричні (код УКТ ЗЕД 8425), електродвигуни (код УКТ ЗЕД 8501), муфти до насосу (код УКТ ЗЕД 84139100), робочі колеса до насосу (код УКТ ЗЕД 84139100), фланці (код УКТ ЗЕД 7307) та інше. ТОВ «ТБ «МАКС» зареєстровано платником податку на додану вартість з 01 грудня 2019 року (Індивідуальний податковий номер 427258720304).
Також судом встановлено, що 09 лютого 2022 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТБ «МАКС» отримало в електронному сервісі ДПС «Електронний кабінет платника податків» Рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 7511 від 09 лютого 2022 року про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідно до якого зазначено, що ТОВ «ТБ «МАКС» відповідає критеріям ризиковості платника податку, підстава п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку підприємство та/ або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій.
Товариством було направлено до Головного управління ДПС у Харківській області запит на отримання публічної інформації.
Відповідно до відповіді Головного управління ДПС у Харківській області (Вих. № 116/ ЗПІ/20-40-18-03-12 від 17 лютого 2022 року), повідомлено, що за результатами засідання Комісії 1 Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вирішено, що ТОВ «ТБ «МАКС» відповідає п. 8 «Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», а саме: «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».
Вищевказане рішення було прийнято на підставі того, що у процесі провадження поточної діяльності контролюючим органом отримана податкова інформація від Державної податкової служби України щодо проведення платником ТОВ «ТБ «МАКС» операцій з придбання товарів/послуг у ризикового контрагента ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛА СТРАДА» (п.н. 43111599).
Також Головним управлінням ДПС у Закарпатській області до Закарпатської обласної прокуратури надіслано Повідомлення від 24 грудня 2021 року про ознаки кримінального правопорушення стосовно виявлених фактів по ТОВ «ЛА СТРАДА» (11 січня 2022 року до ЄРДР внесено відомості про кримінальне провадження).
За результатами обговорення діяльності підприємства запропоновано з метою упередження розповсюдження схемного кредиту внести платника ТОВ «ТБ «МАКС» до журналу ризикових підприємств ІС «Податковий блок», відповідно критерію п. 8 «Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість», що й було зроблено.
В подальшому, 21 червня 2022 року ТОВ «ТБ «МАКС» було отримано в електронному сервісі ДПС «Електронний кабінет платника податків» Рішення Головного управління ДПС у Рівненській області № 29153 від 21 червня 2022 року про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідно до якого зазначено, що ТОВ «ТБ «МАКС» відповідає критеріям ризиковості платника податку, підстава п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку платником не надано повний пакет документів передбачений пунктом 10 «Порядку зупинення реєстрації ПН/РК», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Після отримання Рішення Головного управління ДПС у Рівненській області № 29153 від 21 червня 2022 року про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, ТОВ «ТБ «МАКС» було направлено на адресу контролюючого органу Повідомлення від 26 вересня 2022 року про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.
До Повідомлення від 26 вересня 2022 року позивачем було додано документи про підтвердження факту провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, зокрема: - копія Договору поставки продукції № ЛА.2022/26.11-18 від 26 листопада 2021 року; - копія Рахунку на оплату № 234 від 26 листопада 2021 року; - копія Видаткової накладної № 234 від 26 листопада 2021 року; - копія Рахунку на оплату № 273 від 17 грудня 2021 року; - копія Видаткової накладної № 273 від 17 грудня 2021 року; - копія Податкової накладної № 5109 від 26 листопада 2021 року; - копія Податкової накладної № 2367 від 17 грудня 2021 року; - копія Договору оренди № 107а від 30 вересня 2020 року; - копія Акту прийому-передачі від 01 жовтня 2020 року до Договору оренди № 107а від 30 вересня 2020 року; - копія Повідомлення (Форма № 20-ОПП) від 08 жовтня 2020 року; - копія Повідомлення (Форма № 20-ОПП) від 24 травня 2021 року; - копія Товарно-транспортної накладної № Р234/1 від 26 листопада 2021 року; - копія Товарно-транспортної накладної № Р273/1 від 17 грудня 2021 року; - копія Договору позички обладнання від 30 вересня 2020 року; - копія Акту приймання-передачі від 30 вересня 2020 року до Договору позички обладнання від 30 вересня 2020 року; - копія Договору позички транспортного засобу від 19 травня 2021 року; - копія Наказу № 1-ОК від 30 вересня 2020 року; - копія Наказу № 7-ШТ від 30 листопада 2021 року; - копія Штатного розпису на 2021 рік; - копії Паспортів на обладнання.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було винесено Рішення № 33830 від « 19» жовтня 2022 року, відповідно до якого ТОВ «ТБ «МАКС» все одно відповідає критеріям ризиковості платника податку, підстава п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства (відсутні акти звірок, довіреності на отримання тмц, оборотно-сальдові відомості по рах. 28, 361), не надано первинних документів щодо здійснення господарських операцій з СГ, які внесені до АІС «Журналу ризикових платників», а саме: ТОВ «ЕЛІКС-ЛЮКС» та ТОВ «НОРДІКА КОМ».
Також судом встановлено, що позивачем було направлено на адресу контролюючого органу Скаргу на вищевказане Рішення з інформацією та копіями документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.
До Скарги було додано наступні документи, зокрема: - копія Договору поставки продукції № ЛА.2022/26.11-18 від 26 листопада 2021 року; - копія Рахунку на оплату № 234 від 26 листопада 2021 року; - копія Видаткової накладної № 234 від 26 листопада 2021 року; - копія Рахунку на оплату № 273 від 17 грудня 2021 року; - копія Видаткової накладної № 273 від 17 грудня 2021 року; - копія Податкової накладної № 5109 від 26 листопада 2021 року; - копія Податкової накладної № 2367 від 17 грудня 2021 року; - копія Договору поставки продукції № 04/2021/13 від 13 квітня 2021 року; - копія Рахунку на оплату № 148 від 20 червня 2021 року; - копія Видаткової накладної № 180 від 22 червня 2021 року; - копія Платіжного доручення № 317 від 06 липня 2021 року; - копія Рахунку на оплату № 127 від 21 травня 2021 року; - копія Видаткової накладної № 146 від 25 травня 2021 року; - копія Платіжного доручення № 523 від 07 грудня 2021 року; - копія Акту звірки взаєморозрахунків за 2021 рік між ТОВ "ТБ "МАКС" та ТОВ "ЕЛІКС-ЛЮКС"; - копія Договору поставки № 389-07/30 від 30 липня 2021 року; - копія Рахунку на оплату № 4 від 06 серпня 2021 року; - копія Видаткової накладної № 4 від 10 серпня 2021 року; - копія Товарно-транспортної накладної № ТТН-182 від 10 серпня 2021 року; - копія Платіжного доручення № 412 від 14 вересня 2021 року; - копія Рахунку на оплату № 53 від 19 жовтня 2021 року; - копія Видаткової накладної № 53 від 21 жовтня 2021 року; - копія Товарно-транспортної накладної № 254 від 21 жовтня 2021 року; - копія Платіжного доручення № 487 від 10 листопада 2021 року; - копія Договору оренди № 107а від 30 вересня 2020 року; - копія Акту прийому-передачі від 01 жовтня 2020 року до Договору оренди № 107а від 30 вересня 2020 року; - копія Повідомлення (Форма № 20-ОПП) від 08 жовтня 2020 року; - копія Повідомлення (Форма № 20-ОПП) від 24 травня 2021 року; - копія Товарно-транспортної накладної № Р234/1 від 26 листопада 2021 року; - копія Товарно-транспортної накладної № Р273/1 від 17 грудня 2021 року; - копія Договору позички обладнання від 30 вересня 2020 року; - копія Акту приймання-передачі від 30 вересня 2020 року до Договору позички обладнання від 30 вересня 2020 року; - копія Договору позички транспортного засобу від 19 травня 2021 року; - копія Наказу № 1-ОК від 30 вересня 2020 року; - копія Наказу № 7-ШТ від 30 листопада 2021 року; - копія Штатного розпису на 2021 рік; - Оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 (ТОВ «ЛА СТРАДА», ТОВ «ЕЛІКС- ЛЮКС», ТОВ «НОРДІКА КОМ»); - Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 (ТОВ «ЛА СТРАДА», ТОВ «ЕЛІКС- ЛЮКС», ТОВ «НОРДІКА КОМ»).
Однак, Головою Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Грабовим В.В. було винесено Рішення № 38253 від « 16» грудня 2022 року, відповідно до якого ТОВ «ТБ «МАКС» відповідає критеріям ризиковості платника податку, підстава п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства (відсутні акти звірок, довіреності на отримання тмц, оборотно- сальдові відомості по рах. 361), не надано первинних документів щодо здійснення господарських операцій з СГ, які внесені до АІС «Журналу ризикових платників», а саме: ТОВ «ЕЛІКС-ЛЮКС» та ТОВ «НОРДІКА КОМ».
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.
Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Згідно з пунктом 61.1. статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом, зокрема, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
За приписами пункту 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Відповідно до пунктів 74.1, 74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 року затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Так, відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.
Дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії ГУ ДФС), є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України та нормативно-правових актів, прийнятих на виконання вимог цього Кодексу. Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Обов`язковою ознакою дій/бездіяльності/рішень суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер.
Дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків.
Аналогічна правова позиція неоднарозово висловлювалась Верховним Судом у постановах від 20.11.2019 року по справі №480/4006/18, від 3.03.2020 року по справі №240/3665/19, по справі № 520/5168/19 від 10.07.2020, по справі № 280/1098/19 від 17.07.2020.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Також, як зазначив Верховний Суд у постанові від 27.08.2019 по справі №540/2077/18, віднесення Комісією контролюючого органу Товариства до переліку платників податків які відповідають критеріям ризиковості є передумовою зупинення податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.
Отже, законодавством передбачено певний порядок виконання податковими органами своїх функцій щодо податкового контролю, що в правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків пояснень та документів щодо проведених ним операцій. А тому, саме рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН призведе до певних негативних правових наслідків для платника податків, та, вважаючи рішення контролюючого органу неправомірним, особа може звернутись до суду за захистом прав, (свобод) та інтересів від порушень з боку суб`єкта владних повноважень, і в межах цього спору підставами позову, серед іншого, можуть бути доводи щодо неправомірності дій контролюючого органу по віднесенню платника податків до переліку таких платників податків які відповідають критеріям ризиковості.
Таким чином, віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "МАКС" до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань органів ДПС, тобто є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків. Включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "МАКС" (вул. Киргизька, буд. 19,м. Харків,61105) до Головного управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,33023) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2023 |
Оприлюднено | 29.03.2023 |
Номер документу | 109817048 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні