Рішення
від 28.03.2023 по справі 280/758/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2023 року Справа № 280/758/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання: Деревянко А.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107,м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ ВП 44118663)

до Товариства з обмеженою відповідальністю РЕНТІКС ПРАЙМ ГРУПП (69035, м.Запоріжжя, пр. Соборний, буд.77; код ЄДРПОУ 21459317)

про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі позивач, ГУ ДПС у Запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю РЕНТІКС ПРАЙМ ГРУПП (далі відповідач, ТОВ РЕНТІКС ПРАЙМ ГРУПП), в якій позивач просить суд постановити рішення про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю РЕНТІКС ПРАЙМ ГРУПП кошти у сумі податкового боргу у розмірі 14 021,93 грн з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) які зарахувати: р/р UA218999980313010029000008001; отримувач - ГУК у Запорізький області/Запорізька область, код отримувача - 37941997, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП) МФО 899998, код класифікації доходів бюджету 14060100 з рахунків платника податків у всіх банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

В обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що станом на день звернення до суду з позовом за підприємством обліковується податковий борг з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 14021,93 грн. Платнику податків направлено податкову вимогу про сплату боргу, однак сума податкового боргу самостійно не сплачена. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 07.02.2023 відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

На зареєстровану адресу місцезнаходження відповідача м.Запоріжжя, пр. Соборний, буд.77 судом направлено копію ухвали про відкриття провадження у справі від 07.02.2023 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, який повернувся без вручення з відміткою пошти від 09.03.2023 з причиною повернення «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до пункту 5 частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (даліКАС України) днем вручення судового рішення є: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Згідно з пунктами 99, 116, 117, 119 Правил надання послуг поштового зв`язку (затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 року №270) у разі відсутності адресата поштові відправлення повертаються об`єктом поштового зв`язку відправнику за закінченням встановленого строку зберігання.

Водночас до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками «за закінченням терміну зберігання», «адресат вибув», «адресат відсутній» і т. п., з врахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.

Аналогічний підхід застосовано Верховним Судом у постанові від 28.01.2021 у справі № 820/1400/17, від 13.10.2021 у справі №340/4259/20, від 24.11.2021 у справі №280/228/20, від 29.08.2022 у справі № 522/3598/16-а тощо.

Враховуючи наведене, наявні підстави вважати, що відповідач вважається таким, що повідомлений про судовий розгляд належним чином.

На підставі наявних у суду матеріалів встановлено такі обставини.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та податкового обліку ТОВ РЕНТІКС ПРАЙМ ГРУПП (код ЄДРПОУ 21459317) зареєстровано як юридична особа, дата запису: 06.08.2002, номер запису: 107077700010208, основний вид діяльності (код КВЕД): 72.19 Дослідження й експериментальні розробки у сфері інших природничих і технічних наук.

За даними інтегрованої картки платника податків станом ТОВ РЕНТІКС ПРАЙМ ГРУПП має податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 14021,93 грн., який виник з таких підстав:

- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 27.10.2020 №34472/26-15-04-17-13 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення (Форма «Ш») №0920040417 від 28.10.2020, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 4 626,72 грн за порушення строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість (з урахуванням наявної переплати в сумі 124,79 грн, залишок не погашеного зобов`язання становить 4501,93 грн). Податкове повідомлення-рішення надіслано на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, повернулось без вручення «за закінченням встановленого терміну зберігання» (а.с. 10);

- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 16.02.2021 №345/08-01-18-06/21459317 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення (Форма «ПС») №0049911806 від 06.04.2021, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за порушення терміну подання податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2020 року в розмірі 340,00 грн. Податкове повідомлення-рішення надіслано на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.11);

- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 15.03.2021 №577/08-01-18-06/21459317, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 13.05.2021 №0066621806, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2021 року. Податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.13);

- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 15.04.2021 №916/08-01-18-06/21459317, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 08.06.2021 №0079851806, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2021 року. Податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.15);

- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 19.05.2021 №1242/08-01-18-06/21459317, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 13.07.2021 №0095631806, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2021 року. Податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.17);

-- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 17.06.2021 №5124/08-01-18-06/21459317, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 08.08.2021 №0108521806, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2021 року. Податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.19);

-- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 19.07.2021 №6484/08-01-18-06/21459317, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 07.09.2021 №0125711806, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2021 року. Податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.21);

-на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 20.08.2021 №7803/08-01-18-06/21459317, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 13.10.2021 №0147271806, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2021 року. Податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.23);

-на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 29.10.2021 №10558/08-01-18-06/21459317, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 20.12.2021 №0195131806, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 2040,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за липень, серпень 2021 року. Податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.25);

- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 26.11.2021 №11619/08-01-18-06/21459317, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 14.01.2022 №0007751806, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2021 року. Податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.27);

Контролюючий орган направляв на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкову вимогу форми «Ю» №5027-13 від 12.02.2021 на суму 4501,93 грн, яка повернулась без вручення з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.33).

У зв`язку з несплатою відповідачем грошового зобов`язання з податку на додану вартість протягом граничних строків, позивач звернувся до суду з даним позовом на виконання наданих Податковим кодексом України (далі - ПК України) повноважень.

Суд зазначає, що відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Пунктом 14.1.39 ПК України (тут і в подальшому в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, вважається податковим боргом.

Тобто виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний з несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.

Згідно з пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

За приписами ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визначається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку і сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

У силу п.36.1 ст.36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені Податковим кодексом, законами з питань митної справи.

Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).

Відповідно до пп.47.1.1 п.47.1 ст.47 ПК України відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть: юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до цього Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи.

Згідно з п.120.1 ст.120 ПК України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з пп. 54.3.3 п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до п.57.3ст.57 ПК Україниу разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту54.3статті54цьогоКодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з п.58.2ст.58 ПК Україниподаткове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Згідно п.42.2 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Абзацом 6 п.42.4 ст.42 ПК України визначено, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Як встановлено судом, контролюючий орган виконав обов`язок щодо направлення на адресу відповідача податкових повідомлень-рішень, які не вручені відповідачу з незалежних від контролюючого органу причин, отже вважаються належно врученими у відповідності до п.42.4 ст.42 ПК України.

Враховуючи відсутність доказів оскарження податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку, визначена ними сума грошового зобов`язання є узгодженою та набула статусу податкового боргу.

Відповідно до п.59.1ст.59 ПК Україниу разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.5 даної статті ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що відповідачу у встановленому порядку було направлено податкову вимогу, яка повернулась без вручення з незалежних від контролюючого органу причин, отже вважається врученою належним чином.

Відповідно до пп.20.1.34п.20.1ст.20 ПК Україниконтролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п.95.1ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом95.2ст.95 ПК Українистягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п.95.3ст.95 ПК Українистягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 ст.95 ПК України визначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи вищевикладене, сума узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 14021,93 грн. є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено, отже відповідач зобов`язаний погасити податковий борг у вищезазначеному розмірі.

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення, або спростовували наявність податкового боргу, суду не надано.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що позивачем доведено наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 14021,93 грн., у зв`язку з чим позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивачем не надано доказів понесення витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим розподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 205, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю РЕНТІКС ПРАЙМ ГРУПП у всіх банках, що обслуговують такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 14 021,93 грн. (чотирнадцять тисяч двадцять одну гривню 93 коп.), які зарахувати: р/р UA218999980313010029000008001; отримувач - ГУК у Запорізький області/Запорізька область, код отримувача - 37941997, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП) МФО 899998, код класифікації доходів бюджету 14060100.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Повне найменування сторін та інших учасників справи:

Позивач Головне управління ДПС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166; код ЄДРПОУ ВП 44118663.

Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю РЕНТІКС ПРАЙМ ГРУПП, місцезнаходження: 69035, м.Запоріжжя, пр. Соборний, буд.77; код ЄДРПОУ 21459317.

Повне судове рішення складено 28.03.2023.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2023
Оприлюднено30.03.2023
Номер документу109848018
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —280/758/23

Рішення від 28.03.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 07.02.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні