УКРАЇН А
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2-а-4444/10/1070
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 липня 2010 року м. Київ
Київський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого судді Музичен ко А.В., при секретарі судового засідання Коваленко О.О., за у частю представників
позивача: - Кузюти К.О. (довірені сть від 20.01.2010 року), відповідача: - Філінської Т.А. (дові реність від 04.01.2010 року),
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу
за позовом Товариства з обмеженою від повідальністю «Бригада АС» до Комунального підприємства «Черкаське обласне об' єдна не бюро технічної інвентариз ації» про зобов' язання провести де ржавну реєстрацію права влас ності, -
В С Т А Н О В И В:
У лютому 2010 року до Черкас ького окружного адміністрат ивного суду звернувся предст авник Товариства з обмеженою відповідальністю «Бригада А С» (далі - позивач) за довіре ністю Кузюта К.О. з адміні стративним позовом до Комуна льного підприємства «Черкас ьке обласне об' єднане бюро технічної інвентаризації» (д алі - відповідач) про зобов' я зання зареєструвати за Товар иством з обмеженою відповіда льністю «Бригада АС» право в ласності та видати свідоцтво на об' єкт незавершеного бу дівництва 103-квартирного житл ового будинку за адресою: Чер каська область, селище міськ ого типу Лисянка, вулиця Пошт ова, будинок 1.
Ухвалою Черкаського окруж ного адміністративного суду від 23 березня 2010 року справу пе редано на розгляд до Київськ ого окружного адміністратив ного суду.
Ухвалою Київського окружн ого адміністративного суду в ід 8 квітня 2010 року адміністрат ивну справу прийнято до пров адження та призначено до поп ереднього судового розгляду .
У попередньому судовому за сіданні представник позивач а позовні вимоги підтримав у повному обсязі, пояснюючи ти м, що відмовою від 22 січня 2010 рок у відповідачем в реєстрації та оформленні права власност і були порушені майнові прав позивача, відмова в оформлен ні свідоцтва про право власн ості на об' єкт незавершеног о будівництва 103-квартирного ж итлового будинку, як такого, щ о не підлягає оформленню сві доцтва та реєстрації згідно з переліком об' єктів нерухо мого майна, затверджених Тим часовим положення про порядо к реєстрації права власності на нерухоме майно, затвердже ного наказом Міністерства юс тиції України від 7 лютою 2002 рок у №7/5 (далі - Тимчасове положе ння) є необґрунтованою, що ная вні всі підстави для зобов' язання відповідача, як суб' єкта владних повноважень, зд ійснити реєстрацію права вла сності позивача на об' єкт н езавершеного будівництва 103-к вартирного житлового будинк у.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, нада в суду письмові заперечення проти адміністративного поз ову.
Представник відповідача н адав суду додаткові докази, а саме: копію договору про пере дачу об' єкта незавершеного будівництва від 11 листопада 2 009 року та додаток № 1 до Передав ального акту активів та кред иторів Малого приватног о підприємства «Вектра» Това риству з обмеженою відповіда льністю «Бригада АС» від 11 лис топада 2009 року.
Закінчивши підготовче про вадження суд перейшов до суд ового розгляду справи по сут і.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, слід зазначити насту пне.
Відповідно до частини перш ої статті 104 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и особа, яка вважає, що порушен о її права, свободи чи інтерес и у сфері публічно-правових в ідносин, має право на звернен ня до адміністративного суду з адміністративним позовом.
Згідно частини першої стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.
Відповідно до статті 2 Кодек су адміністративного судочи нства України, завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень. До адміністративних судів мо жуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльніст ь суб' єктів владних повнова жень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяль ності Конституцією чи закона ми України встановлено інший порядок судового провадженн я.
Згідно з частиною першої ст атті 6 Кодексу адміністратив ного судочинства України, ко жному гарантується право на захист його прав, свобод та ін тересів незалежним і неупере дженим судом.
Відповідно до частини перш ої статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.
Згідно зі статтею 86 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд оцінює дока зи, які є у справі, за своїм вн утрішнім переконанням, що ґр унтується на їх безпосередн ьому, всебічному, повному та об' єктивному дослідженні. С уд оцінює належність, допуст имість, достовірність кожног о доказу окремо, а також доста тність і взаємний зв' язок д оказів у їх сукупності.
У судовому засіданні з' яс овано, що позивач просить суд зобов' язати Комунальне під приємство «Черкаське обласн е об' єднане бюро технічної інвентаризації» зареєструв ати за Товариством з обмежен ою відповідальністю «Бригад а АС» право власності та вида ти свідоцтво на об' єкт неза вершеного будівництва 103-квар тирного житлового будинку і не просить при цьому суд визн ати дії Комунального підприє мства «Черкаське обласне об' єднане бюро технічної інвент аризації» по винесенню рішен ня про відмову в реєстрації т а оформленні права власності незаконними.
Судом встановлено, що 12 лист опада 2009 року Мале приватне пі дприємство «Вектра» (м. Біла Ц ерква, код ЄДРПОУ 23244650) припинил ось як юридична особа внаслі док злиття з позивачем - Товар иством з обмеженою відповіда льністю «Бригада АС» (м. Біла Ц ерква, код ЄДРПОУ 34326619), що підтв ерджується витягом з Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців.
Згідно передавального акт у від 11 листопада 2009 року від Малого приватного підприє мства «Вектра» до позивача п ерейшло право власності на н езавершене будівництво 103-ква ртирного житлового будинку, розташованого за адресою: Че ркаська область, селище місь кого типу Лисянка, вулиця Пош това, будинок 1.
На підставі витягу № 14933966 про реєстрацію за Малим приватни м підприємством «Вектра» пра ва власності на нерухоме май но, виданого Звенигородським виробничим підрозділом Черк аського обласного об' єднан ого бюро технічної інвентари зації від 18 червня 2007 року, пере давального акту та документі в, що підтверджують припинен ня Малого приватного під приємства «Вектра», Позивач звернувся до Виконавчого ком ітету Лисянської селищної ра ди з заявою про визнання за ни м права власності на зазначе ний об' єкт незавершеного бу дівництва.
23 грудня 2009 року Виконавчий к омітет Лисянської селищної р ади прийняв рішення № 384, яким в изнав за Товариством з обмеж еною відповідальністю «Бриг ада АС» право власності на об ' єкт незавершеного будівни цтва 103-квартирного житлового будинку, що знаходиться за ад ресою: Черкаська область, сел ище міського типу Лисянка, ву лиця Поштова, будинок 1, та кло потав перед відповідачем про вести державну реєстрацію пр ава власності.
На виконання зазначеного р ішення Лисянської селищної р ади № 384 позивач 25 грудня 2009 року звернувся до Звенигородсько го виробничого підрозділу Ко мунального підприємства «Че ркаське обласне об' єднане б юро технічної інвентаризаці ї» із заявою про реєстрацію п рава власності на нерухоме м айно за адресою: Черкаська об ласть, селище міського типу Л исянка, вулиця Поштова, будин ок 1.
22 січня 2010 року реєстратор ві дповідача виніс рішення про відмову в реєстрації та офор мленні свідоцтва про право в ласності.
Рішення реєстратора обґру нтоване Тимчасовим положенн ям, згідно якого об' єкт неза вершеного будівництва 103-квар тирного житлового будинку не підлягає оформленню свідоцт ва та реєстрації права власн ості згідно з переліком об' єктів нерухомого майна, затв ерджених Тимчасовим положен ням.
Позивач вважає, що відмова р еєстратора відповідача пров ести державну реєстрацію пра ва власності порушує майнові права позивача та ґрунтуєть ся на суто формальних міркув аннях, до яких слід віднести в ідсутність у Тимчасовому пол оженні чітких вказівок на мо жливість реєстрації прав на об' єкт незавершеного будів ництва.
Відповідач заперечує прот и позову і вважає, що позов не підлягає задоволенню, посил аючись на те, що Звенигородсь ким виробничим підрозділом К омунального підприємства «Ч еркаське обласне об' єднане бюро технічної інвентаризац ії» правомірно відмовило у р еєстрації незавершеного буд івництва, оскільки на момент звернення Товариства з обме женою відповідальністю «Бри гада АС» реєстрації та видач і свідоцтв підлягало право в ласності на об' єкти нерухом ого майна, будівництво яких з акінчено, та які прийняті в ек сплуатацію у встановленому п орядку, за наявності матеріа лів технічної інвентаризаці ї, підготовлених тим БТІ, яке п роводить реєстрацію права вл асності на ці об' єкти (пункт 1.6. Тимчасового положення).
Відповідач зазначає, що так як до Звенигородського виро бничого підрозділу Комуналь ного підприємства «Черкаськ е обласне об' єднане бюро те хнічної інвентаризації» з бо ку Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Бригада АС» не надано документів для про ведення державної реєстраці ї права власності, згідно чин ного законодавства, на об' є кт незавершеного будівництв а за адресою: Черкаська облас ть, селище міського типу Лися нка, вулиця Поштова, будинок 1, відмова реєстратора в реєст рації права власності та вид ачі свідоцтва є правомірною.
Закон України «Про державн у реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежен ь» від 01.07.2004 № 1952-IV (зі змінами і доп овненнями) (далі - Закон) визн ачає засади створення у скла ді державного земельного кад астру єдиної системи державн ої реєстрації речових прав н а земельні ділянки та інше не рухоме майно, обмеження цих п рав. Згідно з Законом до створ ення єдиної системи органів державної реєстрації об' єк тів нерухомості така реєстра ція проводиться комунальним и підприємствами бюро техніч ної інвентаризації (далі - Б ТІ) .
БТІ проводить державну реє страцію прав власності на не рухоме майно відповідно до в имог Тимчасового положення.
На момент відмови Комуналь ного підприємства «Черкаськ е обласне об' єднане бюро те хнічної інвентаризації» в ре єстрації та оформленні права власності, вказане Тимчасов е положення діяло в редакції від 22 січня 2009 року, відповідно до внесених змін і доповнень наказом Міністерства юстиці ї України № 86/5.
Це Тимчасове положення про порядок реєстрації прав вл асності на нерухоме майно в изначає порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно в Україні і спрямоване на забезпечення визнання та захисту цих прав, створення у мов для функціонування рин ку нерухомого майна, активі зації інвестиційної діяльно сті.
Державна реєстрація прав в ласності на нерухоме майно - це внесення запису до Реєстр у прав власності на нерухом е майно у зв' язку з виникнен ням, існуванням або припинен ням права власності на нерух оме майно, що здійснюється БТ І за місцезнаходженням об'єк тів нерухомого майна на підс таві правовстановлювальних документів особи, що зверну лася до БТІ.
Реєстрації права власност і підлягають тільки об' єкти нерухомого майна, будівницт во яких закінчено та які прий няті в експлуатацію у встано вленому порядку, за наявност і матеріалів технічної інвен таризації, підготовлених ти м БТІ, яке проводить реєстра цію права власності на ці об' єкти.
Частиною третьою статті 331 Ц ивільного кодексу України пе редбачено, що до завершення будівництва (створення майн а) особа вважається власнико м матеріалів, обладнання то що, які були використані в пр оцесі цього будівництва (ств орення майна). У разі необхідн ості особа, яка виготовила (с творила) річ зі своїх матеріа лів на підставі договору, виз нається власником цієї речі, і може укласти договір щод о об' єкта незавершеного бу дівництва, право власності на який реєструється орган ом, що здійснює державну реєс трацію прав на нерухоме майн о на підставі документів, що підтверджують право власно сті або користування земель ною ділянкою для створення об' єкта нерухомого майна , проектно-кошторисної докум ентації, а також документів, щ о містять опис об' єкта неза вершеного будівництва.
Отже, на момент звернення Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Бригада АС» до З венигородського виробничог о підрозділу Комунального пі дприємства «Черкаське облас не об' єднане бюро технічної інвентаризації», крім статт і 331 Цивільного кодексу Україн и до жодного нормативно-прав ового акту не було внесено зм іни стосовно визнання, обсте ження, інвентаризації, реєст рації, оцінки об' єкта незав ершеного будівництва. Був ли ше лист Міністерства юстиції України від 10 травня 2006 року № 19 -32/1 щодо порядку проведення де ржавної реєстрації об' єкті в незавершеного будівництва .
Відповідно до листа Мініст ерства юстиції України для р еєстрації права власності на об' єкти незавершеного буд івництва, крім документів, ви значених Тимчасовим положен ням, необхідно надавати тако ж:
1) державний акт на право вл асності або постійного корис тування земельною ділянкою, що посвідчує право власност і або постійного користуванн я земельною ділянкою юридичн ою чи фізичною особою, видани й в установленому порядку або договір оренди земельн ої ділянки;
2) проектно-кошторисну докум ентацію. При цьому у реєстрац ійній справі залишаються к опії тих матеріалів проектн о-кошторисної документації , що є необхідними для іденти фікації об' єкта незаверше ного будівництва та прийнятт я реєстратором рішення про д ержавну реєстрацію об' єкта незавершеного будівництва, зокрема, коротка характерист ика об' єкта незавершеного б удівництва (будови) та його ск лад, відомості про черговіс ть будівництва та пускові к омплекси, а також перелік бу динків та споруд, що проектую ться у складі комплексу. Ця ін формація зазначається у прое ктній документації згідно з вимогами ДБН А.2.2-3 - 2004 «Проект ування. Склад, порядок розроб лення, погодження та затверд ження проектної документаці ї для будівництва», затвердж ений наказом Держбуду Украї ни від 20 січня 2004 року N 8;
3) дозвіл на виконання будів ельних робіт, виданий у встан овленому законом порядку;
4) опис об' єкта незавершено го будівництва складається п ри проведенні інвентаризаці йних робіт бюро технічної ін вентаризації;
5) документи, які підтверджу ють виникнення права власнос ті у особи на об' єкт незавер шеного будівництва, зокрема:
- якщо будівництво ведетьс я особою, яка має стати власн иком цього об' єкта після за кінчення його будівництва, т о для реєстрації подаються в ище перелічені документи;
- якщо в будівництві бере уч асть підрядник, для реєстрац ії подається крім вище перел ічених документів, договір будівельного підряду;
- якщо в будівництві беруть участь замовник та інвестор , для реєстрації подається, к рім вище перелічених докумен тів, договір між замовником т а інвестором, укладений у вст ановленому законом порядку .
Якщо об' єкт незавершеног о будівництва належить на пр аві власності двом або більш е особам, в заяві про реєстр ацію права власності вказуют ься відповідні частки кожног о із співвласників.
Відповідно до пункту 2.1. Тимч асового положення, для реєст рації виникнення, існування, припинення прав власності н а нерухоме майно до БТІ разом із заявою про реєстрацію пра в власності подаються право встановлювальні документи (д одаток 1), їх копії (нотаріальн о засвідчені), а також інші док ументи, що визначені цим Поло женням.
Зокрема, у додатку 1 до Тимча сового положення (в редакції від 22 січня 2009 року) вказаний пе релік правовстановлювальни х документів, на підставі яки х проводиться реєстрація пра ва власності на об' єкти нер ухомого майна, так, пунктом 1 ч ітко визначені договори, за я кими, відповідно до законода вства, передбачається перехі д права власності, зокрема ку півлі-продажу, міни, даруванн я, довічного утримання, лізин гу, предметом яких є нерухоме майно, про припинення права на аліменти для дитини у зв' язку з передачею права власн ості на нерухоме майно, догов ори про задоволення вимог іп отекодержателя, договори пр о виділ у натурі частки нерух омого майна, про поділ нерухо мого майна, що є в спільній ча стковій чи спільній сумісній власності. Пунктами 2 - 15 Дода тку № 1 до Тимчасового положе ння вказані інші правовстано влювальні документи, на підс таві яких проводиться реєстр ація прав власності на об' є кти нерухомого майна.
Судом встановлено, що одніє ю з причин відмови у реєстрац ії об' єкта незавершеного бу дівництва було і відсутність правовстановлювального док умента, перелік яких визначе ний у Тимчасовому положенні.
Бюро технічної інвентариз ації не є органом, що приймає р ішення про оформлення права власності на об' єкт незавер шеного будівництва і рішення про видачу правовстановлюва льного документу, а є лише орг аном, уповноваженим законода вством на реєстрацію вже існ уючого права власності. Анал огічно, і витяг про реєстраці ю права власності не є правов становлювальним документом , а лише невід' ємним додатко м до правовстановлювального документу та документом, що п ідтверджує реєстрацію права власності, а не саме право вла сності, та є актуальним лише н а момент його видачі. БТІ само стійно не має право визначат и, який документ буде мати ста тус правовстановлювального документу на об' єкт незаве ршеного будівництва, окрім р ішення суду, яке визначене у З аконі України «Про державну реєстрацію речових прав на н ерухоме майно та їх обмежень » № 1952-IV від 1 липня 2004 року, як єдин ий правовстановлювальний до кумент, на підставі якого зді йснюється реєстрація права в ласності на об' єкт незаверш еного будівництва.
Також, судом встановлено, що згідно акту приймання-перед ач від 30 травня 2007 року Регіона льне відділення Фонду держав ного майна України по Черкас ькій області передало. Мале п риватне підприємство «Вектр а» прийняло об' єкт незаверш еного будівництва 103-квартирн ого житлового будинку Відкри того акціонерного товариств а «Дашуківські бентоніти» та копію акту приймання-переда чі проектно-кошторисної і ви конавчої документації на об' єкт незавершеного будівницт ва від 09 березня 2006 року.
Саму проектно-кошторисну д окументацію Регіонального в ідділення Фонду державного м айна України по Черкаській о бласті не передало з посилан ням на акт приймання-передач і проектно-кошторисної і вик онавчої документації на об' єкт незавершеного будівницт ва 103-квартирного житлового б удинку з магазином «Гастроно м» по вулиці Поштова в селищі міського типу Лисянка від 09 б ерезня 2006 року, згідно якого го ловний спеціаліст Регіональ ного відділення Фонду держав ного майна України по Черкас ькій області Коваленко Нат алія Анатоліївна залишила зазначені документи у балан соутримувача Відкритого акц іонерного товариства «Дашук івські бентоніти» до моменту передачі новому власнику, пр о що зроблений запис на примі рнику акту позивача.
У рішенні Господарського с уду Київської області від 26 ли стопада 2009 року по справі № 3/252-09 в становлено, що колишній бала нсоутримувач Відкрите акціо нерне товариство «Дашуківсь кі бентоніти» з посиланням н а відсутність на його примір нику акта від 09 березня 2006 року напису головного спеціаліст а Регіонального відділення Ф онду державного майна Україн и по Черкаській області Ков аленко Н.А. щодо залишення д окументів у балансоутримува ча Відкритого акціонерного т овариства «Дашуківські бент оніти» в передачі зазначених документів Малому прива тному підприємству «Вектра» відмовив.
Отже, проектно-кошторисна д окументація у Малого при ватного підприємства «Вектр а» була відсутня, відповідно вона не передавалась і Товар иству з обмеженою відповідал ьністю «Бригада АС».
Пунктом 3.3. Тимчасового поло ження передбачені випадки, к оли у реєстрації прав на неру хоме майно може бути відмов лено:
заявлене право не є таким, що підлягає реєстрації відпо відно до цього Положення;
об' єкт нерухомого майна р озташований на території, ре єстрацію прав власності, на я кій здійснює інше БТІ;
із заявою про реєстрацію прав власності на нерухоме м айно звернулась особа, яка н е може бути заявником відпов ідно до цього Положення;
подані документи не відпо відають вимогам, встановлени м цим Положенням та іншими ак тами чинного законодавства У країни, або не дають змоги ус тановити відповідність зая влених прав і поданих докуме нтів вимогам законодавства;
заявлене право вже зареєст роване;
не проведено інвентаризац ійних робіт або вони проведе ні не тим БТІ, яке здійснює реє страцію прав власності на не рухоме майно;
право власності на нерухом е майно виникло на підставі д оговорів відчуження, за ная вності інформації про накл адення заборони та/або арешт у нерухомого майна з Єдиного реєстру заборон відчуження об' єктів нерухомого майна;
право власності на нерухом е майно, що перебуває у податк овій заставі, виникло без дот римання встановленого поряд ку відчуження;
відчуження нерухомого май на відбулося без отримання в итягу з Реєстру прав або стро к його дії закінчився;
при укладені договорів м іж юридичними особами, які н отаріально не засвідчені, не надано правовстановлюваль ний документ попереднього в ласника.
З пояснень сторін та наявни х у матеріалах справи доказі в суд дійшов до висновку, що од нією з причин відмови у реєст рації права власності на нер ухоме майно стала невідповід ність наданих документів вим огам, встановленим Тимчасови м положенням та іншими актам и чинного законодавства Укра їни для реєстрації права вла сності на об' єкт незавершен ого будівництва та відсутніс ть можливості видання такого документа, як свідоцтво про п раво власності на об' єкт не завершеного будівництва.
Відповідно до пункту 3.5. Тим часового положення, реєстрац ії підлягають виключно заяв лені права за умови їх відпов ідності чинному законодавст ву України і пред' явленим п равовстановлювальним докум ентам. Забороняється тлумач ення прав реєстратором або самостійне внесення ним змі н до відомостей про заявлені права власності.
Відповідно до статті 19 Конс титуції України, органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Судом встановлено, що позив ач звертався до відповідача і просив зареєструвати за То вариством з обмеженою відпов ідальністю «Бригада АС» прав о власності та видати свідоц тво на об' єкт незавершеного будівництва 103-квартирного жи тлового будинку за адресою Ч еркаська область, селище міс ького типу Лисянка, вулиця По штова, будинок 1, вказана вимог а і є предметом даного адміні стративного позову.
Однак, слід зазначити, що ві дповідно до листа Міністерст ва юстиції України від 10 травн я 2006 року № 19-32/1, на яке у своїх поя сненнях посилається позивач , і яке було єдиним документо м, яке роз' яснювало порядок державної реєстрації права власності на об' єкти незаве ршеного будівництва на момен т звернення до Звенигородськ ого виробничого підрозділу К омунального підприємства «Ч еркаське обласне об' єднане бюро технічної інвентаризац ії», чітко встановлює, що свід оцтво про право власності на об' єкт незавершеного будів ництва для державної реєстра ції цих об' єктів не видаєть ся. Після проведення державн ої реєстрації права власност і на об' єкт незавершеного б удівництва власнику (власник ам) або уповноваженій особі в идається витяг про реєстраці ю права власності на нерухом е майно та витяг з Реєстру пр ава власності на нерухоме ма йно.
Отже, зареєструвати за Това риством з обмеженою відповід альністю «Бригада АС» право власності на об' єкт незавер шеного будівництва 103-квартир ного житлового будинку, тим п аче видати свідоцтво про пра во власності реєстратор Кому нального підприємства «Черк аське обласне об' єднане бюр о технічної інвентаризації» не мав законодавчо встановл ених підстав.
Позивачем були подані пояс нення на заперечення відпові дача, у яких позивач просить с уд зобов' язати відповідача зареєструвати за Товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Бригада АС» право власно сті на об' єкт незавершеного будівництва 103-квартирного жи тлового будинку. Тобто, факти чно позивач визнав неможливі сть видачі йому свідоцтва пр о право власності на вказани й об' єкт.
Відповідно до частини перш ої статті 9 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд при вирішенні справи ке рується принципом законност і, відповідно до якого органи державної влади, органи місц евого самоврядування, їхні п осадові і службові особи зоб ов' язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.
З огляду на викладене, підс тав для скасування рішення в ідповідача не вбачається, а т ому зобов' язати його вчинит и певні дії, а саме провести ре єстрацію права власності на об' єкт незавершеного будів ництва, не виявляється можли вим.
Тим більше, відповідно до вн есених наказом Міністерства юстиції України від 17 лютого 2010 року № 324/5 змін до Тимчасового положення, які вступили в сил у 05 березня 2010 року було визнач ено порядок реєстрації прав а власності на об' єкти нез авершеного будівництва.
Пунктом 7.1 Тимчасового поло ження встановлено, що для реє страції прав власності на об ' єкти незавершеного будівн ицтва до БТІ разом із заявою п ро реєстрацію прав власності подаються документи, що підт верджують право на земельну ділянку та дозвіл на виконан ня будівельних робіт, їх копі ї.
У разі здійснення наступн их транзакцій з об' єктами н езавершеного будівництва р еєстрація права власності на такі об' єкти здійснюєтьс я відповідно до пункту 7.1 цьог о Положення (пункт 7.2 Тимчасов ого положення).
За вказаних обставин, виход ячи з заявлених позовних вим ог, суд дійшов висновку про ві дмову в задоволенні позовни х вимог в повному обсязі.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністра тивного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Бригада АС» до Комунальног о підприємства «Черкаське об ласне об' єднане бюро техніч ної інвентаризації» про зоб ов' язання провести державн у реєстрацію права власності - відмовити повністю.
Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційн е оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Повний текст постанови виг отовлено та підписано - 8 ли пня 2010 року.
Суддя: А. В. Музиченко
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 10986355 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Музиченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні