Ухвала
від 24.03.2023 по справі 761/9994/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/9994/23

Провадження № 1-кс/761/6721/2023

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 березня 2023 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 та слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС 1 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України підполковника юстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні за № 22022000000000190 від 03.05.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1141 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий в ОВС 1 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України підполковник юстиції ОСОБА_3 , за погодженням з Офісу Генерального прокурора ОСОБА_5 , у кримінальному провадженні за № 22022000000000190 від 03.05.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1141 КК України, звернувся до слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва із клопотанням про проведення обшуку.

Клопотання мотивовано тим, що головним слідчим управлінням Служби безпеки України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022000000000190 від 03.05.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України, а також за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1141 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що за невстановлених обставин та у невстановлений час, але не пізніше 06 квітня 2022 року, громадянин України ОСОБА_6 , вступив у злочинну змову з громадянином України ОСОБА_7 , а також іншими наразі невстановленими особами, з метою здійснення перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період (період дії воєнного стану), шляхом організації незаконного масового та систематичного виїзду за межі України військовозобов`язаних осіб та громадян призовного віку, які підлягають або можуть підлягати призову за мобілізацією, що сприяє зниженню людського мобілізаційного ресурсу та належне комплектування ЗС України та інших утворених до законів України військових формувань.

Так, ОСОБА_6 , будучи директором та співзасновником ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД» (код ЄДРПОУ 43496657), спільно з іншими членами злочинної групи підшуковував осіб зазначеної вище категорії, які мали бажання виїхати закордон, отримував від них як особисто так і через інших залучених до вищевказаної протиправної діяльності осіб грошові кошти (у сумах від 2000 до 4300 доларів США),

та оформлював документи, згідно з якими останні нібито від очолюваного ним підприємства мали тимчасово виїхати закордон для доставлення гуманітарних вантажів, зокрема й в інтересах Збройних Сил України.

Встановлено, що вищевказана протиправна діяльність ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , а також інших членів злочинної групи, здійснювалась з використанням підконтрольних організацій та суб`єктів господарської діяльності, у тому числі й ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД» (код ЄДРПОУ 43496657), ТОВ «ПОРТАБЛ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 40677001), ГО «ТОВАРИСТВО ВЕТЕРАНІВ АТО З ІНВАЛІДНІСТЮ» (код ЄДРПОУ 40441605), шляхом направлення від означених підприємств та організацій до Міністерства інфраструктури України (після перейменування та реорганізації до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України) відповідних звернень (листів) та пропозицій щодо виїзду водіїв за межі України в умовах правового режиму воєнного стану та/або бронювання військовозобов`язаних, яким надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, з метою прийняття рішень про включення до переліку водіїв підприємств, які здійснюють міжнародні вантажні автомобільні перевезення, а також подальшого внесення відповідних відомостей до електронної системи «ШЛЯХ».

Так, за результатами розгляду направлених до Міністерства інфраструктури України (на даний час Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України) за підписом ОСОБА_6 , та погоджених за сприяння ОСОБА_7 й інших невстановлених наразі осіб, у період травня-грудня 2022 року понад 35 осіб (зокрема й громадяни України ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ) з числа військовозобов`язаних та громадян призовного віку, які підлягають або можуть підлягати призову за мобілізацією, отримавши як водії ТОВ "МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД" відповідний дозвіл від Міністерства інфраструктури України на виїзд за межі України в умовах правового режиму воєнного стану, виїхали за вищевказаною протиправною схемою з України та не повернулись.

В органу досудового розслідування є підстави вважати, що за місцем фактичного проживання ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , знаходяться предмети, речі і документи, які мають доказове значення для встановлення обставин вчинення перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період (період дії воєнного стану), тобто кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1141 КК України, а також організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, скоєної щодо кількох осіб, за попередньою змовою групою осіб, з корисливих мотивів, тобто кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України, та можуть бути використані у даному кримінальному провадженні як докази.

Відповідно до інформації Комунального підприємства Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації» вищевказана квартира (об`єкт житлової нерухомості) на праві приватної власності належить батьку ОСОБА_6 - ОСОБА_10 .

В зв`язку з цим , виникла необхідність у проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 .

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно ч. 1, 2 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті. Під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

За умовами ч. 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.

Порушень вимог ст. 234 КПК України, Глави 20 КПК України - слідчі (розшукові) дії, та Глави 2 КПК України - засади кримінального провадження, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено.

Крім того, заслухавши слідчого та оцінивши в сукупності доводи клопотання з долученими до нього документами, слідчий суддя вважає, що на даний час слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Як вбачається з матеріалів клопотання та встановлено слідчим суддею, головним слідчим управлінням Служби безпеки України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022000000000190 від 03.05.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України, а також за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1141 КК України.

Необхідність надання дозволу на проведення обшуку підтверджується повідомленням про вчинення кримінального правопорушення, протоколом проведення контролю за вчинення злочину від 19.09.2022 р., протоколом огляду від 10.01.2023 р., протоколом допиту підозрюваної від 07.03.2023 р., протоколом проведення слідчого експерименту від 08.03.2023 р., протоколами пред`явлення особи для впізнання від 07.03.2023 р., пропозиціями щодо бронювання, листами ІНФОРМАЦІЯ_2 , виконанням доручення слідчого від 16.03.2023 р., та іншими матеріалами, доданими до клопотання.

Відповідно до інформації Комунального підприємства Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації» квартира (об`єкт житлової нерухомості) за адресою: АДРЕСА_1 на праві приватної власності належить ОСОБА_10 .

Відтак, слідчий суддя вважає, що доданими слідчим до клопотання документами, підтверджуються наявність підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення з обставин, внесених до ЄРДР, а відшукувані речі, про які вказано у клопотанні можуть знаходитись за адресою: АДРЕСА_1 та можуть бути доказами під час судового розгляду, що в своїй сукупності свідчить про наявність підстав для надання дозволу на проведення обшуку.

Слідчий суддя приймає до уваги позицію Європейського суду з прав людини, а саме у справі «Ратушна проти України» (2010 р.) ЄСПЛ зазначив, що для санкціонування проведення обшуку житла чи іншої власності суд має бути переконаний у наявності достатніх підстав вважати, що речі, які розшукуються, можуть бути знайдені там. Коли держави вважають за необхідне вдаватись до таких заходів, як обшук житлових приміщень, з метою отримання доказів факту вчинення правопорушень, суд буде оцінювати, чи були підстави для виправдання таких заходів, відповідними та чи було дотримано принцип пропорційності. Суд також буде вивчати наявність у національному законодавстві ефективних гарантій від зловживань та свавілля та перевіряти, як ці гарантії працюють в окремому випадку, який розглядається. Критерії, які слід брати до уваги в цьому контексті - це спосіб та обставини, за яких було ухвалено постанову про проведення обшуку, інші докази, доступні на той час, а також зміст та обсяг постанови. При цьому особлива увага має приділятись гарантіям, застосованим з метою обмежити розумними рамками вплив цього заходу.

Слідчим суддею, у судовому засіданні, не було встановлено відомостей, які б беззаперечно свідчили, що надання дозволу на обшук становитиме особистий та надмірний тягар, тобто апріорі таке втручання не є свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення здійснено з дотриманням принципу законності та воно є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення та відповідає справжнім інтересам суспільства.

Відповідно до ч.2 ст. 168 КПК України тимчасове вилучення електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку для вивчення фізичних властивостей, які мають значення для кримінального провадження, здійснюється лише у разі, якщо вони безпосередньо зазначені в ухвалі суду. Забороняється тимчасове вилучення електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку, крім випадків, коли їх надання разом з інформацією, що на них міститься, є необхідною умовою проведення експертного дослідження, або якщо такі об`єкти отримані в результаті вчинення кримінального правопорушення чи є засобом або знаряддям його вчинення, а також якщо доступ до них обмежується їх власником, володільцем або утримувачем чи пов`язаний з подоланням системи логічного захисту.

Відтак, суд вважає за можливе надати дозвіл на вилучення комп`ютерної техніки та мобільних терміналів систем зв`язку (персональних комп`ютерів, моноблоків, ноутбуків, нетбуків, планшетів, мобільних телефонів, смартфонів), електронних носіїв інформації (зокрема й накопичувачів на жорстких (твердих) магнітних дисках (HDD), оптичних дисків, флеш-накопичувачів, карт пам`яті (флеш-карт), якщо вони містять інформацію щодо перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України/ інших військових формувань в особливий період й організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України.

У той же час, слідчий суддя не вбачає підстав для задоволення клопотання в частині надання дозволу на проведення обшуку для відшукання та вилучення інших речей та документів, грошових коштів, оскільки слідчим не конкретизовано індивідуальні та родові ознаки речей і документів, які планується відшукати, не обґрунтовано значення вказаних речей в рамках досудового розслідування даного кримінального провадження за правовою кваліфікацією ч. 3 ст. 332 КК України, ч. 1 ст. 1141 КК України, а також не доведено, що вказані речі та документи знаходяться у вказаному в клопотанні приміщенні.

У зв`язку з зазначеним клопотання підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 234, 235 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

клопотання старшого слідчого в ОВС 1 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України підполковника юстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні за № 22022000000000190 від 03.05.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1141 КК України, - задовольнити частково.

Надати дозвіл на проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , яка на праві приватної власності належить ОСОБА_10 , з метою виявлення та вилучення:

- комп`ютерної техніки та мобільних терміналів систем зв`язку (персональних комп`ютерів, моноблоків, ноутбуків, нетбуків, планшетів, мобільних телефонів, смартфонів), електронних носіїв інформації (зокрема й накопичувачів на жорстких (твердих) магнітних дисках (HDD), оптичних дисків, флеш-накопичувачів, карт пам`яті (флеш-карт), якщо вони містять інформацію щодо перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України/ інших військових формувань в особливий період й організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України;

- оригіналів та копій документів, що стосуються громадянин України ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , а також інших громадян України чоловічої статті віком від 18 до 60 років, що можуть мати відношення до незаконного переправлення осіб через державний кордон України, зокрема їх паспортів громадян України для виїзду за кордон, посвідчень водія, свідоцтв про приписку до призовної дільниці, документів ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

- оригіналів та копій документів щодо діяльності ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД» (код ЄДРПОУ 43496657), ТОВ «ПОРТАБЛ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 40677001), ГО «ТОВАРИСТВО ВЕТЕРАНІВ АТО З ІНВАЛІДНІСТЮ» (код ЄДРПОУ 40441605) у період 24.02.2022 по 16.03.2023, пов`язаної зі здійсненням гуманітарних вантажних перевезень, установчих документів вказаних суб`єктів господарювання та організацій; наказів про призначення на посади; посадових інструкцій/функціональних обов`язків співробітників; заявок на отримання ліцензії на право міжнародних перевезень вантажів автомобільним транспортом; звернень (заяв, листів) щодо обґрунтування обсягів гуманітарної допомоги (продуктів харчування, кормів для тварин, ліків), вантажів, кількості транспортних засобів; пропозицій щодо виїзду водіїв за межі України в умовах правового режиму воєнного стану; пропозицій щодо бронювання військовозобов`язаних, яким надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час; рішень (наказів) та додатків до них Міністерства інфраструктури України, обласних, Київської міської військової адміністрації про виїзд за межі України водіїв, що здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами; листів на адресу Адміністрації Державної прикордонної служби України щодо врахування відомостей про водіїв під час їх виїзду за межі України;

- договорів (угод, контрактів) та додатків до них з банківськими установами, банківських карток, які можуть бути використані як доказ перерахування та отримування грошових коштів учасниками злочинної групи за організацію незаконного переправлення через державний кордон України осіб; Sim-карток мобільних операторів, які можуть містити відомості щодо контактів з членами злочинної групи та їх протиправної діяльності з перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України/ інших військових формувань в особливий період й організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України; блокнотів, записників, щоденників, зошитів, чернеток з друкованими та/або рукописними записами.

Дана ухвала підлягає виконанню у строк, що не перевищує один місяць з дня її постановлення, тобто до 23.04.2023 року та надає право на проникнення до приміщень лише один раз.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.03.2023
Оприлюднено01.04.2024
Номер документу109865047
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —761/9994/23

Ухвала від 24.03.2023

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Осаулов А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні