КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2а-4020/10/1070
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 травня 2010 року Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Спиридонової В.О.,
за участю секретаря судового засідання Пономаренка Б.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Славутичі Київської області до закритого акціонерного товариства «У.М.- Комунікейшен» про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
16.03.2010 року Державна податкова інспекція у м. Славутичі звернулася до Київського окружного адміністративного суду з позовом до закритого акціонерного товариства «У.М.- Комунікейшен» про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що закрите акціонерне товариство «У.М.- Комунікейшен» не подало державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про юридичну особу до Державної податкової інспекції у м. Славутичі Київської області, що відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 775-IV є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Відповідач в судове засідання не з’явився, хоча був належним чином повідомлений відповідно до вимог ст. ст. 35, 37 Кодексу адміністративного судочинства України. Заперечень проти позову до суду не надав, заяв чи клопотань щодо розгляду справи за його відсутності до суду не надсилав, про розгляд справи був повідомлений належним чином. Враховуючи вимоги ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи і наявні у справі докази, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню з наступних підстав.
18.03.1999 року виконавчим комітетом Славутицької міської ради Київської області закрите акціонерне товариство «У.М.- Комунікейшен» зареєстровано як юридичну особу (ЄДРПОУ № 30353015), відповідно до цього зроблено запис про державну реєстрацію № 13601200000000532 та видане свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Закрите акціонерне товариство «У.М.-Комунікейшен» знаходиться на обліку як платник податків у ДПІ в м. Славутичі Київської області з 24.03.1999 року відповідно до довідки № 41 від 24.03.1999 року наданої ДПІ у м. Славутичі Київської області.
Згідно із довідкою, наданою ДПІ у м. Славутичі Київської області, у закритого акціонерного товариства «У.М.- Комунікейшен» станом на 01.02.2010 року податкова заборгованість із сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) відсутня.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Як встановлено ч. 1 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Згідно з ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Як встановлено судом та підтверджується копією довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, 18.05.2009 року до Єдиного державного реєстру внесено запис № 13601060001000532 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу ЗАТ «У.М.- Комунікейшен», а 26.05.2009 року внесено запис № 13601430003000532 щодо відсутності юридичної особи відповідача за вказаною адресою.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 Кодексу.
Оскільки доказів, які б спростовували доводи позивача, суду не надано, суд вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими, а незнаходження юридичної особи відповідача за вказаною у свідоцтві про державну реєстрацію адресою та неповідомлення державного реєстратора про зміну місцезнаходження - встановленими фактами.
Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачено п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ.
Згідно з п. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Статтею 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.
Київський окружний адміністративний суд вважає за необхідне зазначити, що Господарським кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» вжиті різні терміни для визначення такого правового інституту, як припинення юридичної особи. У Господарському кодексі України, вживаються терміни «скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання», «припинення діяльності суб’єкта господарювання». Водночас, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» вживає термін «припинення юридичної особи». Термін «припинення юридичної особи» вживається також у ст. 104 Цивільного кодексу України.
Утім, усі зазначені вище нормативно-правові акти (ч. 2 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ч. 2 ст. 104, ч. 5 ст. 111 Цивільного кодексу України, ч. 7 ст. 59 Господарського кодексу України) пов’язують момент припинення юридичної особи (суб’єкта господарювання) з однією подією: внесенням до державного реєстру запису про припинення такої особи (суб’єкта господарювання).
Виходячи із приписів ч. 4 ст. 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моменту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юридична особа є такою, що припиняється.
Викладене дає підстави для висновку, що будь-які позовні вимоги, спрямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатності, мають бути розцінені як вимоги про припинення юридичної особи, яка в свою чергу, відповідає повноваженням органу державної податкової служби, а відповідно і компетенції адміністративних судів.
Відповідно до п. 6 ст. 38 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Таким чином, суд приходить до висновку щодо можливості задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 159 - 163, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - закрите акціонерне товариство «У.М.- Комунікейшен» (ЄДРПОУ № 30353015, адреса: 07100, Київська область, м. Славутич, Бєлгородський квартал, буд. 6, кв. 185).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, протягом десяти днів з дня її складання у повному обсязі шляхом подання через Київський окружний адміністративний суд заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя В.О. Спиридонова
Постанову складено у повному обсязі 18.05.2010 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 10986785 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні