КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2а-4036/10/1070
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 травня 2010 року Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Спиридонової В.О.,
за участю секретаря судового засідання Пономаренка Б.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Яготинської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області до закритого акціонерного товариства «КСВ» про скасування державної реєстрації,
ВСТАНОВИВ:
16 березня 2010 року Яготинська міжрайонна державна податкова інспекція Київської області звернулася до Київського окружного адміністративного суду з позовом до закритого акціонерного товариства «КСВ» про скасування державної реєстрації.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що закрите акціонерне товариство «КСВ» не подає податкової звітності до Яготинської міжрайонної державної податкової інспекції з лютого 2005 року, що відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 775-IV є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
09.04.2010 року позивач подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач в судове засідання не з’явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання. Заперечень проти позову до суду не надавав, заяв чи клопотань щодо розгляду справи за його відсутності до суду не надсилав. Враховуючи вимоги ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи і наявні у справі докази, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню з наступних підстав.
18.02.1998 року Згурівською районною державною адміністрацією Київської області закрите акціонерне товариство «КСВ» зареєстровано (перереєстровано) як суб’єкт підприємницької діяльності - юридична особа (ЄДРПОУ № 14327940).
Закрите акціонерне товариство «КСВ» знаходиться на обліку як платник податків у Яготинській МДПІ з 26.06.1993 року.
Згідно з довідкою № 22/10/151 від 04.03.2010 року наданою Яготинською МДПІ, закрите акціонерне товариство «КСВ» не подає податкової звітності з лютого 2005 року, останній звіт відповідачем подано 10.02.2005 року.
Відповідно до довідки № 110/10/24 від 04.03.2010 року наданої Яготинською МДПІ, закрите акціонерне товариство «КСВ» не має заборгованості по сплаті податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів.
Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачене п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ.
Згідно з п. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках передбачених законом.
Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Статтею 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.
Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 775-IV, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Крім того, відповідно до вимог ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.
Київський окружний адміністративний суд вважає за необхідне зазначити, що Господарським кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» вжиті різні терміни для визначення такого правового інституту, як припинення юридичної особи. У Господарському кодексі України, вживаються терміни «скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання», «припинення діяльності суб’єкта господарювання». Водночас, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» вживає термін «припинення юридичної особи». Термін «припинення юридичної особи» вживається також у ст. 104 Цивільного кодексу України.
Утім, усі зазначені вище нормативно-правові акти (ч. 2 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ч. 2 ст. 104, ч. 5 ст. 111 Цивільного кодексу України, ч. 7 ст. 59 Господарського кодексу України) пов’язують момент припинення юридичної особи (суб’єкта господарювання) з однією подією: внесенням до державного реєстру запису про припинення такої особи (суб’єкта господарювання).
Виходячи із приписів ч. 4 ст. 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моменту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юридична особа є такою, що припиняється.
Викладене дає підстави для висновку, що будь-які позовні вимоги, спрямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатності, мають бути розцінені як вимоги про припинення юридичної особи, яка в свою чергу, відповідає повноваженням органу державної податкової служби, а відповідно і компетенції адміністративних судів.
Відповідно до п. 6 ст. 38 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Таким чином, суд приходить до висновку щодо можливості задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 159 - 163, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - закрите акціонерне товариство «КСВ» (ЄДРПОУ № 14327940, адреса: 07600, Київська область, смт. Згурівка, вул. Українська, буд. 1), зареєстровану Згурівською районною державною адміністрацією Київської області.
Копію постанови, після набрання нею законної сили, надіслати державному реєстратору Згурівської районної державної адміністрації Київської області для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи - закритого акціонерного товариства «КСВ» (ЄДРПОУ № 14327940, адреса: 07600, Київська область, смт. Згурівка, вул. Українська, буд. 1).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, протягом десяти днів з дня її складання у повному обсязі шляхом подання через Київський окружний адміністративний суд заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя В.О. Спиридонова
Постанову складено у повному обсязі 20.05.2010 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 10986796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні