Ухвала
від 29.03.2023 по справі 388/536/23
ДОЛИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 388/536/23

провадження № 2-з/388/8/2023

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.03.2023м. Долинська

Суддя Долинського районного суду Кіровоградської області Степанов С.В., отримавши заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову в справі за позовом ОСОБА_1 до Гурівської сільської ради визнання недійсним рішень органу місцевого самоврядування та визнання додаткової угоди укладеною,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 29.03.2023 подав до суду заяву про вжиття заходів забезпечення одночасно з позовною заявою про визнання недійсними рішень органу місцевого самоврядування та визнання додаткової угоди укладеною.

У заяві про забезпечення позову заявник (позивач) просить заборонити відповідачу, державним реєстраторам речових прав та державним кадастровим реєстраторам приймати рішення та вчиняти певні дії, які спрямовані на поділ чи об`єднання земельних ділянок, включення їх до переліку земельних ділянок для підготовки лотів до проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на них, та інших дій, що на думку позивача спрямовані на унеможливлення реалізації його права на поновлення договору оренди землі.

Заявником до заяви додано квитанцію, що підтверджує сплату судового збору, у встановлених порядку та розмірі.

Ухвалою від 29.03.2023 судом відкрите провадження у цивільній справі № 388/536/23.

Предметом позову є вимоги:

1.Визнати укладеною між Гурівською сільською радою (орендодавцем) та ОСОБА_1 (орендарем) додаткову угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки від 27.01.2003 р. (зареєстрованого Долинським районним відділом земельних ресурсів 28.01.2003 р. за №13 та Кіровською сільською радою Долинського району 29.01.2003 р. за № 10), на той самий строк (десять років) та на тих самих умовах, що передбачені договором.

2.Визнати недійсним рішення тридцять другої сесії восьмого скликання Гурівської сільської ради від 17.02.2023 р. № 2511 «Про припинення договору оренди землі укладеного між ОСОБА_1 та Долинською РДА від 27.01.2003 року загальною площею 296,6700 га».

3.Визнати недійсним рішення тридцять другої сесії восьмого скликання Гурівської сільської ради від 17.02.2023 р. № 2513 «Про включення до переліку земельних ділянок для підготовки лотів до проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на них та надання дозволу на розроблення відповідної документації».

4.Визнати недійсним рішення тридцять другої сесії восьмого скликання Гурівської сільської ради від 17.02.2023 р. № 2514 «Про затвердження умов проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу прав оренди (емфітевзису, суперфіцію) на земельну ділянку».

В обґрунтування необхідності забезпечення позову у даній справі заявник зазначає наступне.

27.01.2003 р. між ОСОБА_1 , як орендарем та Долинською районною державною адміністрацією як орендодавцем було укладено Договір оренди земельної ділянки від 27.01.2003 р., зареєстрований Долинським районним відділом земельних ресурсів 28.01.2003 р. за №13, щодо земельною ділянки площею 296,67 га ріллі на території Кіровської сільської ради Долинського району (далі за текстом - Договір оренди землі).

16.10.2014 р., на виконання рішення Долинського районного суду Кіровоградської області від 05.08.2013 року ухваленого у справі № 388/540/13-ц, додатковою угодою до договору оренди земельної ділянки від 27.01.2003 р. (зареєстрованого Долинським районним відділом земельних ресурсів 28.01.2003 р. за №13 та Кіровською сільською радою Долинського району 29.01.2003 р. за № 10), дію договору оренди земельної ділянки було поновлено (укладено на новий строк) на 10 (десять) років. Також було замінено у всіх частинах і пунктах договору означення органу державної влади, який виступає орендодавцем з Долинської районної державної адміністрації на Головне управління Держземагентства у Кіровоградській області у зв`язку з переходом повноважень щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування, згідно із ст. 122 Земельного кодексу України.

На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 р. № 251 «Про реорганізацію деяких територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів» територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів було реорганізовано шляхом перетворення за переліком згідно з додатком 1, в тому числі Головне управління Держземагентства у Кіровоградській області перетворено на Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.

04.08.2020 р. позивачем було направлено на адресу орендодавця - Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області лист-повідомлення від 31 липня 2020 року про поновлення договору оренди земельної ділянки від 27 січня 2003 року, зареєстрованого Долинським районним відділом земельних ресурсів 28 січня 2003 року за № 13, який був отриманий ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області засобами поштового зв`язку 05.08.2020 року. Вказаний лист органом виконавчої влади залишено без відповіді.

В грудні 2020 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2020 р. № 1113 «Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин» з метою забезпечення виконання Указу Президента України від 15 жовтня 2020 р. № 449 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин» державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру було доручено забезпечити передачу з 17 листопада 2020 р. земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність відповідно до статті 117 Земельного кодексу України, внаслідок чого дана земельна ділянка перейшла в комунальну власність Гурівської сільської ради.

02.03.2023 р. позивач звернувся до орендодавця, яким наразі є Гурівська сільська рада, із листом-повідомленням, до якого було додано проект додаткової угоди про поновлення договору оренди землі, з проханням в триденний термін підписати додаткову угоду про поновлення договору, без прийняття рішення сесією сільської ради, та надати позивачу її для подальшої реєстрації речового права у Державному реєстрі речових прав.

14.03.2023 р. позивач отримав від Гурівської сільської ради відповідь, якою позивачу було відмовлено в укладенні додаткової угоди про поновлення договору оренди землі.

Отже, між позивачем та Гурівською сільською радою, як власником земельних ділянок, виник цивільно-правовий спір щодо поновлення договору оренди землі.

16.03.2023 р. позивач звернувся до Господарського суду Кіровоградської області з позовом про визнання додаткової угоди укладеною, виходячи з того, що він є фізичною особою-підприємцем на момент виникнення спору. Позовні вимоги про визнання недійсними рішень органу місцевого самоврядування до господарського суду не заявлялися, так як позивачу на той час не було відомо про прийняття сесією Гурівської сільської ради щодо земельних ділянок позивача. Про ці рішення позивачу стало відомо з системи електронних торгів «Прозорро продажі» (https://prozorro.sale/auction/search?offset=10edrpou=04365661) та в подальшому з офіційного веб-сайту Гурівської сільської ради (ttps://gurivska-gromada.gov.ua/docs/1354079/).

Ухвалою Господарського суду Кіровоградської області 21.03.2023 р. позивачу було відмовлено у відкритті провадження у справі за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Гурівської сільської ради про визнання додаткової угоди укладеної, у зв`язку з тим, що спір підлягає розгляду за правилами цивільного судочинства.

У зв`язку з наведеним позивач звернувся з вищевказаним позовом до Долинського районного суду Кіровоградської області в порядку цивільного судочинства.

При цьому як стало відомо та з`ясувалося позивачем вже після отримання ухвали Господарського суду Кіровоградської області 21.03.2023 року, відповідач 17.02.2023 прийняв ряд рішень сесії сільської ради, спрямованих на розпорядження спірними земельними ділянками, попри поновлення договору оренди землі на новий строк.

Так, 17.02.2023 р. було прийняте рішення тридцять другої сесії восьмого скликання Гурівської сільської ради № 2511 «Про припинення договору оренди землі укладеного між ОСОБА_1 та Долинською РДА від 27.01.2003 року загальною площею 296,6700 га», яким вирішено:

1. Припинити дію договору оренди землі від 27.01.2003 року, укладеного між Долинською районною державною адміністрацією та ОСОБА_2 , зареєстрований у районному відділі земельних ресурсів за №13 від 28 січня 2003 року, загальною площею 296,6700 га земель сільськогосподарського призначення, комунальної власності, розташованих на території Гурівської сільської ради Кропивницького району, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (код класифікатора видів цільового призначення земель - 01.01). Кадастрові номери земельних ділянок 3521984400:02:000:9054, площею 4,7500 га, 3521984400:02:000:9055, площею 18,0591га,3521984400:02:000:9100, площею 64,5600га, 3521984400:02:000:9056, площею 57,4788га, 3521984400:02:000:9052, площею 40,1980га, 3521984400:02:000:9057, площею 10,1841га, 3521984400:02:000:9051, площею 101,4400 га.

2. Сільській раді вжити заходів щодо державної реєстрації припинення права оренди земельних ділянок (кадастрові номери 3521984400:02:000:9054, 3521984400:02:000:9055, 3521984400:02:000:9100, 3521984400:02:000:9056, 3521984400:02:000:9052, 3521984400:02:000:9057, 3521984400:02:000:9051) для внесення відомостей в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.

Також, 17.02.2023 р. було прийняте рішення тридцять другої сесії восьмого скликання Гурівської сільської ради № 2513 «Про включення до переліку земельних ділянок для підготовки лотів до проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на них та надання дозволу на розроблення відповідної документації», яким вирішено:

1. Включити до переліку земельних ділянок для продажу права оренди на них на конкурентних засадах (на земельних торгах у формі електронного аукціону) окремими лотами, земельні ділянки комунальної власності, загальною площею 296,67 га, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться за межами населеного пункту на території Гурівської сільської ради. Кадастрові номери земельних ділянок 3521984400:02:000:9054, площею 4,7500 га, 3521984400:02:000:9055, площею 18,0591 га, 3521984400:02:000:9100, площею 64,5600 га, 3521984400:02:000:9056, площею 57,4788 га, 3521984400:02:000:9052, площею 40,1980 га, 3521984400:02:000:9057, площею 10,1841 га, 3521984400:02:000:9051, площею 101,4400 га.

2. Надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення, комунальної власності 3521984400:02:000:9100, загальною площею 64,5600 га, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться за межами населеного пункту на території Гурівської сільської ради на чотири ділянки орієнтовною площею по 16,1400 га, без зміни цільового призначення.

3. Надати дозвіл на розроблення технічної документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення, комунальної власності 3521984400:02:000:9056, загальною площею 57,4788 га, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться за межами населеного пункту на території Гурівської сільської ради на три ділянки орієнтовною площею по 19,1596 га, без зміни цільового призначення.

4. Надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення, комунальної власності 3521984400:02:000:9052, загальною площею 40,1980 га, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться за межами населеного пункту на території Гурівської сільської ради на три ділянки орієнтовною площею по 13,3993 га, без зміни цільового призначення.

5. Надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення, комунальної власності 3521984400:02:000:9051, загальною площею 101,4400 га, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться за межами населеного пункту на території Гурівської сільської ради на шість ділянок орієнтовною площею по 16,9066 га, без зміни цільового призначення.

6. Виготовлену та погоджену у встановленому законом технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельних ділянок подати на розгляд та затвердження Гурівської сільської ради згідно норм чинного законодавства.

Також, 17.02.2023 р. було прийняте рішення тридцять другої сесії восьмого скликання Гурівської сільської ради № 2514 «Про затвердження умов проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу прав оренди (емфітевзису, суперфіцію) на земельну ділянку», яким вирішено:

1.Включити до переліку земельних ділянок для продажу права оренди на них на конкурентних засадах (на земельних торгах у формі електронного аукціону) окремими лотами, земельна ділянка загальною площею 4,7500 га, кадастровий номер 3521984400:02:000:9054, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельна ділянка загальною площею 18,0591 га, кадастровий номер 3521984400:02:000:9055, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та земельна ділянка загальною площею 10,1841 га, кадастровий номер 3521984400:02:000:9057, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходяться за межами населеного пункту на території Гурівської сільської ради .

2.Визначити Організатором земельних торгів Відділ земельних відносин та екології Гурівської сільської ради.

3.Виставити лотом №1 з продажу права оренди (емфітевзису, суперфіцію) на земельну ділянку комунальної власності, земельну ділянку загальною площею 4,7500 га, кадастровий номер 3521984400:02:000:9054, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

4. Виставити лотом №2 з продажу права оренди (емфітевзису, суперфіцію) на земельну ділянку комунальної власності, земельну ділянку загальною площею 18,0591 га, кадастровий номер 3521984400:02:000:9055, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

5. Виставити лотом №3 з продажу права оренди (емфітевзису, суперфіцію) на земельну ділянку комунальної власності, земельну ділянку загальною площею 10,1841 га, кадастровий номер 3521984400:02:000:9057, код КВЦПЗ 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

В даному випадку є обґрунтованими побоювання заявника (позивача) щодо ймовірності вчинення Гурівською сільською радою дій по розпорядженню земельними ділянками в період вирішення спору в суді.

22.03.2023 р. позивач виявив на у системи електронних торгів «Прозорро продажі» (https://prozorro.sale/auction/search?offset=10edrpou=04365661) на 20.04.2023 р. відповідачем призначені земельні торги по трьох земельних ділянках, площею до 20 га, які не підлягають обов`язковому поділу для можливості продажу прав на них на торгах, а саме:

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9054, площею 4,7500 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9055, площею 18,0591 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9057, площею 10,1841га.

При цьому, щодо решти земельних ділянок позивача відповідач прийняв рішення про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, саме:

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9051, площею 101,4400 га.

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9100, площею 64,5600 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9056, площею 57,4788 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9052, площею 40,1980 га;

При розгляді заяви громадянина ОСОБА_1 про забезпечення позову суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 2 та п. 4 ст. 150 ЦПК України, позов забезпечується:

- забороною вчиняти певні дії;

- забороною іншим особам вчиняти дії щодо предмета спору або здійснювати платежі, або передавати майно відповідачеві чи виконувати щодо нього інші зобов`язання.

Заявник вважає, що невжиття заходів до забезпечення позову шляхом заборони Гурівській сільській раді вчиняти дії по розпорядженню відповідною земельною ділянкою у випадку прийняття рішення на користь заявника не забезпечить реального захисту прав останнього на користування земельною ділянкою, що є головною метою судочинства. Натомість, вжиття заходів забезпечення позову сприятиме запобіганню порушення прав позивача та забезпечить можливість реального судового захисту.

Відповідно до ч. 11 ст. 150 ЦПК України, не допускається вжиття заходів забезпечення позову, які полягають в (або мають наслідком) припиненні, відкладенні, зупиненні чи іншому втручанні у проведення конкурсу, аукціону, торгів, тендера чи інших публічних конкурсних процедур, що проводяться від імені держави (державного органу), територіальної громади (органу місцевого самоврядування) або за участю призначеного державним органом суб`єкта у складі комісії, що проводить конкурс, аукціон, торги, тендер чи іншу публічну конкурсну процедуру.

При цьому, заявник просить суд заборонити державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"), державним кадастровим реєстраторам вчиняти реєстраційні дії щодо земельних ділянок (або їх частин), розташованих на території Гурівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області (за межами населеного пункту). Такий захід забезпечення позову не порушить вказану вище заборону, але до закінчення розгляду справи збереже стан відомостей про земельну ділянку у Державному реєстрі прав та в Державному земельному кадастрі, що дасть змогу позивачу відновити порушене право у випадку задоволення позову не вступаючи у нові судові процеси з новими власниками чи орендарями землі.

На думку позивача, невжиття таких заходів може істотно ускладнити і навіть унеможливити ефективний захист та поновлення порушених прав заявника, за захистом яких здійснено звернення до суду, оскільки заявник не зможе поновити порушене право оренди на земельну ділянку.

Частина 3 ст. 150 ЦПК України передбачає, що заходи забезпечення позову, крім арешту морського судна, що здійснюється для забезпечення морської вимоги, мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами.

Співмірність передбачає співвідношення судом негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, чи майнових наслідків заборони відповідачу, іншим особам здійснювати певні дії.

Метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій із боку відповідача чи інших учасників справи для того, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь особи, яка звернулась з позовом, в тому числі задля попередження потенційних труднощів у подальшому виконанні такого рішення.

При вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу. Заходи до забезпечення позову повинні бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Співмірність передбачає співвідношення господарським судом негативних наслідків від вжиття заходів до забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, та майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Умовою для забезпечення позову є достатньо обґрунтоване припущення щодо ймовірності вчинення відповідних дій.

Водночас, якщо позивач звертається до суду з немайновою позовною вимогою, судове рішення у разі задоволення якої не вимагатиме примусового виконання, то в даному випадку не має взагалі застосуватися та досліджуватися така підстава вжиття заходів забезпечення позову, як достатньо обґрунтоване припущення, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду, а має застосовуватися та досліджуватися така підстава вжиття заходів забезпечення позову як достатньо обґрунтоване припущення, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

В таких немайнових спорах має досліджуватися, чи не призведе невжиття заявленого заходу забезпечення позову до порушення вимоги щодо справедливого та ефективного захисту порушених прав, зокрема, чи зможе позивач їх захистити в межах одного цього судового провадження за його позовом без нових звернень до суду (аналогічну правову позицію викладено у постанові Об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 16.08.2018 у справі № 910/1040/18).

Суд враховує, що Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував на тому, що пункт 1 статті 6 Конвенції забезпечує всім "право на суд", яке охоплює право на виконання остаточного рішення, ухваленого будь-яким судом. ЄСПЛ в контексті права на виконання остаточного рішення зауважує, що метою заходу забезпечення є підтримання status quo, поки суд не визначиться щодо виправданості цього заходу. Крім того, тимчасовий захід спрямований на те, щоб протягом судового розгляду щодо суті спору суд залишався в змозі розглянути позов заявника за звичайною процедурою. ЄСПЛ також звернув увагу на те, що тимчасові забезпечувальні заходи мають на меті забезпечити протягом розгляду продовження існування стану, який є предметом спору (§§ 60, 61 рішення від 13.01.2011 у справі "Кюблер проти Німеччини", заява № 32715/06). Отже, заходи забезпечення позову, без застосування яких існує ризик такої зміни обставин, внаслідок якої подальше ухвалення остаточного рішення суду на користь позивача вже не призведе до захисту прав або інтересів позивача, по який він звертався до суду, слід розглядати як такі, що охоплені "правом на суд".

Як слідує з приписів ст. 13 Конституції України, земля є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу тощо.

Згідно з частиною 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

За правилами ст. 127 Земельного кодексу України органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

Отже, Гурівська сільська рада, як розпорядник спірної земельної ділянки, законодавчо не обмежена здійснювати дії по розпорядженню відповідною земельною ділянкою, у тому числі передавати її у власність або в користування для всіх потреб іншим особам, змінювати її межі, цільове призначення тощо.

З матеріалів позовної заяви вбачається, що відповідачем вже прийняті рішення, спрямовані на продаж на земельних торгах права оренди на спірні земельні ділянки. Також, прийнято рішення про поділ ряду земельних ділянок.

Зазначені обставини свідчать про те, що, зважаючи на наявність у Гурівської сільської ради в силу приписів статті 122 Земельного кодексу України повноважень щодо передачі земельних ділянок із земель комунальної власності відповідних територіальних громад у власність або у користування, в разі невжиття запропонованих заявником в заяві про забезпечення позову заходів існує реальна загроза подальшої передачі новосформованих ділянок у власність або в користування третім особам, що унеможливить реальне виконання рішення суду та уникнення будь-яких труднощів і ускладнень ефективного захисту або поновлення оспорюваних прав та інтересів заявника, за захистом яких він звернувся, у випадку задоволення позову, який в подальшому буде поданий.

На підставі викладеного, суд вважає, що у випадку передачі новостворених земельних ділянок у власність чи користування третім особам, позивач буде змушений захищати своє порушене право шляхом подання інших позовів до судів різних юрисдикцій, а тому невжиття заходів до забезпечення позову не забезпечить реального захисту прав позивача на спірну земельну ділянку.

Таким чином, вжиття судом заходів забезпечення позову, що визначені заявником, сприятиме запобіганню порушення прав заявника та забезпечить можливість реального судового захисту.

Суд не вбачає підстав для застосування зустрічного забезпечення, так як спір у даній справі немайновий, тому можливі збитки відповідача, які можуть бути спричинені забезпеченням позову, відсутні.

Відповідно до ст. 261 Цивільного процесуального кодексу України, ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвали, що постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).

Керуючись ст.ст. 149 - 153, 261 Цивільного процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) від 29.03.2023 про вжиття заходів забезпечення позову задовольнити.

Заборонити Гурівській сільській раді (код ЄДРПОУ 04365661, місцезнаходження: вулиця Миру, будинок 2А, село Гурівка, Кропивницький район, Кіровоградська область, 28540) вчиняти будь-які дії (крім укладення мирової угоди сторонами) щодо розпорядження, зміни цільового призначення та складу угідь, зміну конфігурації та меж, зміну кадастрових номерів, поділу чи об`єднання земельних ділянок та/або приймати рішення щодо розпорядження земельними ділянками або їх частинами (в тому числі, але не виключно, включення до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності для продажу права на них на земельних торгах, про здійснення поділу чи об?єднання земельної ділянки, про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою, про передачу у власність, про передачу в оренду чи інше користування, про продаж прав на земельних торгах, про зміну конфігурації, про зміну цільового призначення, про зміну кадастрового номера) щодо земельних ділянок, розташованих на території Гурівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області (за межами населеного пункту) з цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а саме земельних ділянок:

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9054, площею 4,7500 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9055, площею 18,0591 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9100, площею 64,5600 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9056, площею 57,4788 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9052, площею 40,1980 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9057, площею 10,1841га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9051, площею 101,4400 га.

Заборонити державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"), державним кадастровим реєстраторам вчиняти реєстраційні дії (окрім державної реєстрації речових прав за ОСОБА_1 ) щодо земельних ділянок (або їх частин), розташованих на території Гурівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області (за межами населеного пункту) з цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а саме земельних ділянок:

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9054, площею 4,7500 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9055, площею 18,0591 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9100, площею 64,5600 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9056, площею 57,4788 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9052, площею 40,1980 га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9057, площею 10,1841га;

- кадастровий номер - 3521984400:02:000:9051, площею 101,4400 га.

Стягувач: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ).

Боржник: Гурівській сільській раді (код ЄДРПОУ 04365661, місцезнаходження: вулиця Миру, будинок 2А, село Гурівка, Кропивницький район, Кіровоградська область, 28540).

Дана ухвала є виконавчим документом, набирає законної сили в порядку ст. 261 Цивільного процесуального кодексу України з моменту її підписання суддею та підлягає негайному виконанню з дня її постановлення, в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

Ухвала про забезпечення позову може бути пред`явлена до примусового виконання протягом трьох років з наступного дня після набрання ухвалою законної сили відповідно до вимог статті 12 Закону України "Про виконавче провадження".

Ухвалу може бути оскаржено протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання до Кропивницького апеляційного суду. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання.

Оригінал ухвали направити ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 та на електронну пошту: ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Копію ухвали направити Гурівській сільській раді за адресою: вулиця Миру, будинок 2А, село Гурівка, Кропивницький район, Кіровоградська область, 28540 та на електронну пошту: ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Суддя С.В. Степанов

СудДолинський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення29.03.2023
Оприлюднено30.03.2023
Номер документу109869945
СудочинствоЦивільне
КатегоріяЗаява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів

Судовий реєстр по справі —388/536/23

Ухвала від 18.07.2023

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 24.04.2023

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 18.04.2023

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 29.03.2023

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 29.03.2023

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні