Ухвала
від 28.03.2023 по справі 295/3606/23
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/3606/23

1-кс/295/1515/23

УХВАЛА

Іменем України

28.03.2023 року м. Житомир

Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

за участю слідчого ОСОБА_3 ,

розглянувши внесене у кримінальному провадженні № 62023240020000263 від 10.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, клопотання про проведення обшуку, подане старшим слідчим другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Житомирі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_3 та погоджене прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих Територіального управління Державного бюро розслідувань Житомирської обласної прокуратури ОСОБА_4 , а також додані до клопотання матеріали, -

В С Т А Н О В И В :

Слідчий за погодженням із прокурором звернувся із указаним клопотанням, в якому послався на те, що другим слідчим відділом (з дислокацією у м. Житомирі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023240020000263 від 10.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Нагляд за додержанням законів під час досудового розслідування у формі процесуального керівництва здійснюється Житомирською обласною прокуратурою.

Під час досудового розслідування встановлено, що службові особи Житомирської митниці, а саме начальник митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці ОСОБА_5 , начальник митного поста «Новоград-Волинський» Житомирської митниці ОСОБА_6 , начальник відділу митного оформлення «Житомир» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці ОСОБА_7 , начальник відділу митного оформлення «Бердичів» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці ОСОБА_8 за попередньою змовою із своїми підлеглими - головним державним інспектором ВМО «Оліївка» МП «Житомир-центральний» Житомирської митниці ОСОБА_9 , інспектором ВМО «Оліївка» МП «Житомир-центральний» Житомирської митниці ОСОБА_10 , головним державним інспектором ВМО «Бердичів» МП «Житомир-центральний» Житомирської митниці ОСОБА_11 , головним державним інспектором МП «Новоград-Волинський» Житомирської митниці ОСОБА_12 та іншими невстановленими на даний час особами 01.07.2022 здійснили митне оформлення 17 транспортних засобів із застосуванням преференцій щодо нульової ставки ПДВ та акцизного збору, передбаченої Законом України №2142-ІХ від 24.03.2022, незважаючи на те, що на підставі Закону України №2325 від 21.06.2022 зазначені преференції скасовані з 01.07.2022.

Крім цього встановлено, що з метою незаконного звільнення від сплати обов`язкових платежів за митне оформлення транспортних засобів в режимі імпорт службовими особами митниці вносились неправдиві відомості до АСМО «Інспектор» щодо фактів та часу заїзду транспортних засобів у зону митного контролю вищевказаного митного поста, оскільки на час митного оформлення автомобілі в ЗМК не поміщались, а більшість із оформлених у цей період знаходились за межами Житомирської області.

Також в ході досудового розслідування встановлено, що за зазначеною схемою протиправної діяльності на відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці (на теперішній час реорганізовано у відділ митного оформлення «Житомир» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці) оформлено 10 транспортних засобів із застосуванням преференцій щодо нульової ставки ПДВ та акцизного збору за наступними митними деклараціями, а саме:

1. UA101020/2022/24391, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 01.07.2022 року о 08:17, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:52, інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_9 ;

2. UA101020/2022/24394, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 01.07.2022 року о 08:12, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:52, інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_9 ;

3. UA101020/2022/24392, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 01.07.2022 року о 08:11, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:52, інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_9 ;

4. UA101020/2022/24393, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 01.07.2022 року о 08:26, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:52, інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_9 ;

5. UA101020/2022/24386, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 01.07.2022 року о 08:04, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:47, інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_10 ;

6. UA101020/2022/24387, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 01.07.2022 року о 08:05, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:48, інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_10 ;

7. UA101020/2022/24383, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 30.06.2022 року о 19:16, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:16. Отримані оперативні дані свідчать про те, що транспортний засіб 30.06.2022 року не був доставлений в зону митного контролю. Інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_10 ;

8. UA101020/2022/24389, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 30.06.2022 року о 21:27, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:49. Отримані оперативні дані свідчать про те, що транспортний засіб 30.06.2022 року не був доставлений в зону митного контролю. Інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_10 ;

9. UA101020/2022/24390, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 30.06.2022 року о 21:13, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:50. Отримані оперативні дані свідчать про те, що транспортний засіб 30.06.2022 року не був доставлений в зону митного контролю. Інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_10 ;

10. UA101020/2022/24388, умовне завершення переміщення вантажу (фізичний заїзд в зону митного контролю на внутрішню митницю) 30.06.2022 року о 21:18, дата прийняття співробітником митниці декларації в роботу згідно АСМО «Інспектор» 30.06.2022 року о 21:48. Отримані оперативні дані свідчать про те, що транспортний засіб 30.06.2022 року не був доставлений в зону митного контролю. Інспектор, що здійснював оформлення, - ОСОБА_10 .

За змістом клопотання, зазначеними діями за попередніми підрахунками Державному бюджету України спричинено тяжкі наслідки у вигляді несплати обов`язкових митних платежів та акцизних зборів у розмірі близько 2 000 000 грн.

Вказані обставини підтверджуються матеріалами оперативного відділу у м. Житомирі ТУ ДБР у м. Хмельницькому № 14-02-02/118/23 від 10.03.2023, матеріалами оперативного відділу у м. Житомирі ТУ ДБР у м. Хмельницькому щодо виконання доручення слідчого в порядку ст. 40 КПК України № 14-02-02/122/23 від 14.03.2023 та іншими матеріалами в сукупності.

Разом з тим, як вказує слідчий, предмети та документи, які використовувались під час вчинення злочину та можуть мати істотне значення для розслідування кримінального провадження, безпосередньо знаходяться в службових кабінетах працівників митниці, приміщеннях митниці, де зберігаються друковані та електронні носії інформації (бази даних).

До таких предметів та документів належать оригінали митних декларацій, товаро-супровідні документи, витяги з електронних баз даних митниці, можливі чорнові записи тощо. Вказані документи можуть бути як в паперовому вигляді (декларації, блокноти, роздруківки тощо), так і в електронному (на персональних комп`ютерах, ноутбуках, флеш носіях, планшетах, смартфонах та інших матеріальних носіях інформації).

Як вказує слідчий у клопотанні, в приміщенні ТОВ «ІНСОРСИНГ ФОБОС-ГРУП» (код ЄДРПОУ 43986627), яка надає послуги облаштування зони митного контролю, можуть знаходитись талони, які видавались при в`їзді кожного транспортного засобу на територію терміналу з фіксацією часу в`їзду, відео з камер спостереження, квитанції про сплату послуг за використання терміналу, інші документи, що можуть представляти інтерес для проведення досудового розслідування. Адреса ТОВ «ІНСОРСИНГ ФОБОС-ГРУП» співпадає з адресою підрозділу митного оформлення, а саме: Житомирська область, Житомирський р-н, с. Вереси, вул. Покровська, 13-Б.

На даний час у кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні обшуку в будівлях, спорудах, приміщеннях відділу митного оформлення «Житомир» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці та ТОВ «ІНСОРСИНГ ФОБОС-ГРУП», що розташовані за адресою: Житомирська область, Житомирський р-н, с. Вереси, вул. Покровська, 13-Б, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання документів, які стосуються проведення митних формальностей та оформлялись службовими особами відділу митного оформлення «Житомир» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці з ТОВ «БРВ-Україна» та ТОВ «ІНСОРСИНГ ФОБОС-ГРУП», за наступними митними деклараціями - UA101020/2022/24391, UA101020/2022/24394, UA101020/2022/24392, UA101020/2022/24393, UA101020/2022/24386, UA101020/2022/24387, UA101020/2022/24383, UA101020/2022/24389, UA101020/2022/24390, UA101020/2022/24388, зокрема, відшукання:

- належним чином оформлених витягів з АСМО «Інспектор 2006» з відомостями про спрацювання АСАУР та інших електронних систем, результатів їх відпрацювання під час проходження митних формальностей на митному пості «Житомир-центральний» Житомирської митниці, митних декларацій, контрактів, інвойсів, CMR, рахунків-фактури, контрольних талонів, актів митних оглядів (переоглядів), рішень щодо митної вартості, орієнтувань, службових записок, журналів, вантажних відомостей, тощо;

- журналу розподілу обов`язків особового складу відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці за період червня - липня місяця 2022 року;

- журналу обліку та зберігання митного забезпечення відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці із відмітками про видачу ОНП, за період червня - липня місяця 2022 року;

- технологічної схеми митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці, положення про митний пост «Житомир-центральний» Житомирської митниці, положення про відділ митного оформлення «Оліївка», положення про відділ митного оформлення «Житомир», книг нарядів відділу митного оформлення «Оліївка», договорів Державної митної служби України з ТОВ «БРВ-Україна»;

- талонів (перепусток), які видавались при в`їзді та виїзді кожного транспортного засобу на територію терміналу ТОВ «БРВ-Україна», журналів, в яких відображається час заїзду транспортних засобів в зону митного контролю з фіксацією часу в`їзду, відео з камер спостереження, квитанцій про сплату послуг за використання терміналу, інших документів, що можуть представляти інтерес для проведення досудового розслідування;

- нотатків, записників, інших документів, чорнових записів, мобільних телефонів, флеш-накопичувачів, ноутбуків, жорстких дисків та інших носіїв інформації, на яких зберігається, зокрема, інформація про здійснення митних формальностей за вищевказаними митними деклараціями, а також предметів, що зберегли на собі сліди кримінального правопорушення та свідчать про здійснення протиправних дій з боку службових осіб митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці.

На переконання слідчого, виключно в ході проведення обшуку можливо встановити фактичні дані, які свідчать про участь вказаних осіб у підготовці, плануванні та скоєнні злочину, наявність попередніх злочинних домовленостей, шляхів витрачення грошових коштів, отриманих внаслідок злочинної діяльності тощо.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав з підстав, у ньому викладених, просив його задовольнити. Зазначив, що в інший спосіб неможливо отримати ці докази, так як є ризик знищення вказаних речей, документів, інформації. Крім того додав, що раніше не звертався із клопотанням про проведення обшуку у вказаному приміщенні в рамках даного провадження.

Заслухавши пояснення слідчого, вивчивши й дослідивши клопотання про проведення обшуку та додані до нього документи, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Як вбачається із матеріалів клопотання, другим слідчим відділом (з дислокацією у м. Житомир) Територіального управління ДБР, розташованого у місті Хмельницькому, проводиться досудове розслідування в рамках кримінального провадження №62023240020000263 за фактом зловживання службовими особами митниці службовим становищем всупереч інтересам служби шляхом протиправного надання пільг щодо мита, ПДВ та акцизного збору імпортерам транспортних засобів, вчиненого за попередньою змовою та в інтересах третіх осіб, з метою одержання неправомірної вигоди для інших фізичних осіб, що спричинило тяжкі наслідки державному бюджету. Правова кваліфікація - ч. 2 ст. 364 КК України.

Із доданого до матеріалів клопотання рапорту старшого о/у з ОВС оперативного відділу у м. Житомирі ТУ ДБР, розташованого у м. Хмельницькому, ОСОБА_13 на ім`я начальника оперативного відділу у м. Житомирі ТУ ДБР, розташованого у м. Хмельницькому, ОСОБА_14 слідує, що службові особи митного поста «Житомир-центральний» та митного поста «Новоград-Волинський» Житомирської митниці, зловживаючи службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди, використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, в порушення Закону України №2325 від 21.06.2022 року, для фізичних осіб - імпортерів транспортних засобів протиправно надали преференції щодо нульової ставки мита, ПДВ та акцизного збору, звільнивши їх від сплати обов`язкових платежів до Державного бюджету на загальну суму близько 2 млн.грн., чим спричинено тяжкі наслідки.

В листі від 14.03.2023 року №14-02-02/122/23 на імя керівника другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Житомирі) ТУ ДБР, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_15 начальник оперативного відділу у м. Житомирі ТУ ДБР, розташованого у м. Хмельницькому, ОСОБА_14 вказує, що за зазначеною схемою протиправної діяльності на митному пості «Житомир центральний» Житомирської митниці оформлено 14 транспортних засобів із застосуванням преференцій щодо нульової ставки ПДВ та акцизного збору, а на митному пості «Новоград-Волинський» Житомирської митниці оформлено 3 транспортних засобів із застосуванням преференцій щодо нульової ставки ПДВ та акцизного збору

На підтвердження наведених у клопотанні відомостей до клопотання були долучені витяг з АСМО «Інспектор», витяг з ЄАІС «Інспектор» щодо місць доставки транспортних засобів тощо.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно нежитлові приміщення, розташовані за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Вереси, вул. Покровська, 13-Б, належать на праві приватної власності ТОВ «Рентзем».

Враховуючи обставини вчинення ймовірного кримінального правопорушення, так як вони викладені у клопотанні сторони обвинувачення, його правове обґрунтування, слідчий суддя дійшов висновку про можливість задоволення клопотання з огляду на наявність достатніх підстави вважати, що відшукувані речі мають значення для досудового розслідування, а відомості, які містяться у них, можуть бути доказами під час судового розгляду у кримінальному провадженні №62023240020000263.

У свою чергу, слідчий суддя вважає за доцільне відмовити у задоволенні клопотання в частині надання дозволу на проведення обшуку з метою відшукання інших документів, що можуть представляти інтерес для проведення досудового розслідування, а також предметів, що зберегли на собі сліди кримінального правопорушення та свідчать про здійснення протиправних дій з боку службових осіб митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці, оскільки надання дозволу на вилучення таких неконкретизованих речей і документів суперечить вимогам КПК України, зокрема, положенням п. 7 ч. 3 ст. 234 КПК України, та надасть можливість органу досудового розслідування вилучити фактично будь-яку річ. Решта вимог клопотання, на переконання слідчого судді, є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Зважаючи на викладені у клопотанні відомості, наведені у ч. 5 ст. 234 КПК України підстави для відмови у задоволенні клопотання, із урахуванням встановлених в судовому засіданні обставин справи, керуючись ст.ст. 234, 235 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання задовольнити частково.

Надати старшим слідчим другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Житомирі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_3 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , слідчим другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Житомирі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 дозвіл на проведення обшуку в будівлях, спорудах та приміщеннях відділу митного оформлення «Житомир» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці та ТОВ «ІНСОРСИНГ ФОБОС-ГРУП», які розташовані за адресою: Житомирська область, Житомирський р-н, с. Вереси, вул. Покровська, 13-Б із метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання речей і документів, які стосуються проведення митних формальностей та оформлялись службовими особами відділу митного оформлення «Житомир» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці з ТОВ «БРВ-Україна» та ТОВ «ІНСОРСИНГ ФОБОС-ГРУП», за наступними митними деклараціями - UA101020/2022/24391, UA101020/2022/24394, UA101020/2022/24392, UA101020/2022/24393, UA101020/2022/24386, UA101020/2022/24387, UA101020/2022/24383, UA101020/2022/24389, UA101020/2022/24390, UA101020/2022/24388, зокрема:

- належним чином оформлених витягів з АСМО «Інспектор 2006» із відомостями про спрацювання АСАУР та інших електронних систем, результатів їх відпрацювання під час проходження митних формальностей на митному пості «Житомир-центральний» Житомирської митниці, митних декларацій, контрактів, інвойсів, CMR, рахунків-фактури, контрольних талонів, актів митних оглядів (переоглядів), рішень щодо митної вартості, орієнтувань, службових записок, журналів, вантажних відомостей;

- журналу розподілу обов`язків особового складу відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці за період червня - липня місяця 2022 року;

- журналу обліку та зберігання митного забезпечення відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці із відмітками про видачу ОНП, за період червня - липня місяця 2022 року;

- технологічну схему митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці, положення про митний пост «Житомир-центральний» Житомирської митниці, положення про відділ митного оформлення «Оліївка», положення про відділ митного оформлення «Житомир», книги нарядів відділу митного оформлення «Оліївка», договори Державної митної служби України із ТОВ «БРВ-Україна» та ТОВ «ІНСОРСИНГ ФОБОС-ГРУП»;

- талони (перепустки), які видавались при в`їзді та виїзді кожного транспортного засобу на територію терміналу ТОВ «БРВ-Україна», журналів, в яких відображається час заїзду транспортних засобів в зону митного контролю з фіксацією часу в`їзду, відео з камер спостереження, квитанції про сплату послуг за використання терміналу;

- нотатків, записників, інших документів, чорнових записів, мобільних телефонів, флеш-накопичувачів, ноутбуків, жорстких дисків та інших носіїв інформації, на яких зберігається, зокрема, інформація про здійснення митних формальностей за вищевказаними митними деклараціями, що мають значення для досудового розслідування у кримінальному провадженні №62023240020000263.

Встановити строк дії ухвали до 27.04.2023 р.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення28.03.2023
Оприлюднено01.04.2024
Номер документу109871867
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —295/3606/23

Ухвала від 28.03.2023

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Кузнєцов Д. В.

Ухвала від 28.03.2023

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Кузнєцов Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні