Рішення
від 27.03.2023 по справі 910/13171/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

27.03.2023Справа № 910/13171/22

Господарський суд міста Києва у складі судді Бондарчук В.В., за участю секретаря судового засідання Ярошевської І.О., розглянувши в порядку загального позовного провадження

позовну заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Арч Хаус», м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Реклама-Копт», м. Київ

про стягнення 909 817,64 грн,

Представники сторін:

від позивача: не з`явилися;

від відповідача: не з`явилися;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Арч Хаус» (далі - ОСББ «Арч Хаус»/позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Підприємство "СеЛіТек"» (далі - ТзОВ «Підприємство "СеЛіТек"»/відповідач) про стягнення 909 817,64 грн авансового платежу за договором підряду №25/07/22 від 25.07.2022.

Господарський суд міста Києва ухвалою від 30.11.2022 позовну заяву ОСББ «Арч Хаус» залишив без руху, встановив позивачу спосіб та строк усунення недоліків поданої позовної заяви.

02.12.2022 до суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви.

Господарський суд міста Києва ухвалою від 05.12.2022 прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 30.01.2023.

30.01.2023 суд відклав підготовче засідання на 27.02.2023 у зв`язку із неявкою представника ТзОВ «Підприємство "СеЛіТек"».

У зв`язку зі зміною найменування відповідача - ТзОВ «Підприємство "СеЛіТек"» на ТзОВ «Реклама-Копт» Господарський суд міста Києва ухвалою від 31.01.2023 додатково повідомив останнього про відкладення підготовчого засідання у справі на 27.02.2023.

27.02.2023 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 27.03.2023.

27.03.2023 у судове засідання представники позивача та відповідача не з`явилися.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

25.07.2022 між Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Арч Хаус» (далі - замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Підприємство "СеЛіТек"», назву якого змінено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Реклама-Копт» (далі - підрядник) укладено договір підряду №25/07/22, відповідно до якого підрядник зобов`язався на свій ризик виконати певну роботу за завданням замовника, а замовник зобов`язався прийняти та оплатити виконану роботу.

Найменування, види та обсяг робіт визначаються у специфікації - додатку № 1 до цього договору (п. 1.2. договору).

Пунктами 1.3. та 1.4. договору передбачено, що підрядник зобов`язується виконати роботи на об`єкті (будівельному майданчику): підземному паркінгу по вул. Пирогова, 2/37 Б у Шевченківському районі міста Києва. Роботи полягають у капітальному ремонті об`єкта, а саме: підсилення плити покриття паркінгу, коригування, розуклонки частини двору над паркінгом, заміною шарів покриття плити.

В п. 2.1. договору сторони домовились, що договірна ціна за цим договором станом на день його укладення складає 2 047 423,05 грн.

Згідно п. 3.2. договору оплату робіт по даному договору замовник здійснює згідно додатку №2 «Порядок фінансування будівельних робіт та строки виконання робіт» від 25.07.2022 до даного договору. Остаточний розрахунок замовник має право здійснювати після надання підрядником замовнику повного комплекту виконавчої документації, передбаченого для такого виду робіт чинним законодавством України та Технічним завданням. У разі ненадання необхідних документів, замовник може відступити від термінів оплати, передбачених у графіку фінансування робіт, до надання цих документів та виконання робіт. Така відстрочка в оплаті не буде вважатися простроченням строків оплати зі сторони замовника.

Відповідно до п. 4.1. договору початок виконання робіт за договором починається не пізніше ніж через 5 (п`ять) календарних днів, після перерахування замовником підряднику авансового платежу в сумі 1 077 873,96 грн, початок виконання робіт сторони фіксують у двосторонньому акті.

Загальна тривалість робіт становить 90 (дев`яносто) календарних днів. Датою завершення робіт вважається дата підписання акту здачі-приймання виконаних робіт замовником. Строки виконання кожного етапу робіт визначаються у додатку №2 Порядок фінансування будівельних робіт та строки виконання робіт (п. 4.2. договору).

У відповідності до положень п. 4.3. договору, у випадку несвоєчасного початку підрядником виконання робіт, прострочення виконання підрядником окремих робіт замовник має право відмовитися від договору шляхом письмового повідомлення підрядника. У випадку такої відмови замовника, підрядник зобов`язаний протягом 5-ти робочих днів повернути замовнику отриману суму передоплати, за вирахуванням вартості фактично виконаних робіт.

Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє протягом 5 (п`яти) місяців (п. 11.1. договору).

Крім того, між сторонами підписано специфікацію, яка є додатком №1 до цього договору та відповідно до якої загальна вартість робіт складає 2 047 423,05 грн.

У додатку № 2 до договору сторони погодили порядок фінансування будівельних робіт та строки виконання робіт по кожному етапу будівельних робіт.

Так, згідно п. 1 додатку №2 до договору передоплата за поставку будівельних матеріалів, здійснюється замовником у розмірі 100%, що становить 1 077 873,96 грн, замовник здійснює протягом 5 (п`яти) банківських днів після підписання сторонами договору та виставлення підрядником рахунку.

Відповідно до п. 2 додатку №2 до договору, по закінченню «Етап робіт №1» підрядником, замовник сплачує 45 % від загальної вартості робіт по специфікації, що становить 436 297,48 грн протягом 5 (п`яти) днів після підписання сторонами відповідних актів виконаних робіт. Підрядник зобов`язується виконати «Етап робіт №1» протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня отримання авансового платежу відповідно до п. 4.1. договору.

Пунктом 3 додатку №2 до договору, по закінченню «Етап робіт №2» підрядником, замовник сплачує 45% від загальної вартості робіт по специфікації, що становить 436 297,48 грн, протягом 5 (п`яти) днів після підписання сторонами відповідних актів виконаних робіт. Підрядник зобов`язується виконати «Етап робіт №2» протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня отримання 45% від загальної вартості робіт.

У відповідності до п. 4 додатку № 2 до договору, по закінченню «Етап робіт №3» підрядником, замовник здійснює розрахунок, та сплачує 10% від загальної вартості робіт по специфікації, що становить 96 954,99 грн протягом 5 (п`яти) банківських днів після підписання акту здачі-прийому виконаних робіт. Підрядник зобов`язується виконати «Етап №3» протягом 40 (сорока) календарних днів з дня виконання попереднього етапу робіт.

25.07.2022 на виконання умов договору позивачем сплачено авансовий платіж в сумі 1 077 873,96 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 1400.

Згідно акту про початок будівельних робіт №01/08/22 (1), датою початку будівельних робіт вбачається 01.08.2022.

Відповідачем виконані, а позивачем прийняті будівельні роботи по першому етапу робіт, які включають вартість матеріалів та вартість виконаних робіт на загальну суму 368 056,32 грн, про що сторонами складено та підписано акт прийому-передачі виконаних робіт №1 від 15.08.2022.

25.08.2022 позивачем здійснено часткову оплату по першому етапу робіт на суму 200 000,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №1443.

ОСББ «Арч Хаус» стверджує, що обсяг та вартість виконаних робіт по першому етапу є меншими від погодженого об`єму та вартості у додатку № 2 до договору.

У подальшому, за твердженням позивача, відповідач припинив виконання будівельних робіт на об`єкті у повному обсязі.

12.10.2022 позивач надіслав на адресу відповідача претензію/вимогу про розірвання договору підряду №25/07/22 від 25.07.2022 та повернення частини сплачених позивачем коштів в сумі 909 817,64 грн.

ТзОВ «Реклама-Копт» вимогу не задовольнило, відповіді на неї не надало, будівельні роботи не виконало, частину сплаченого авансу також не повернуло.

Отже, у зв`язку із неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань щодо виконання будівельних робіт за договором підряду №25/07/22 від 25.07.2022, позивач звернувся до суду з цим позовом про повернення сплачених грошових коштів у сумі 909 817,64 грн.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на таке.

За своїм змістом та правовою природою укладений між сторонам правочин є договором підряду, який підпадає під правове регулювання норм ст.ст. 837-864 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України).

За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. (ст. 837 ЦК України).

Частина 1 статті 193 Господарського кодексу України (далі - ГК України) встановлює, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться і до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Частиною 2 статті 193 ГК України визначено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Положеннями статті 526 ЦК України передбачено, що зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).

Судом вище встановлено, що між позивачем та відповідачем укладено договір підряду №25/07/22 від 25.07.2022, відповідно до якого відповідач зобов`язався виконати певну роботу за завданням замовника, а замовник зобов`язався прийняти та оплатити виконану роботу.

Так, згідно п. 1 додатку № 2 до договору, передоплата за поставку будівельних матеріалів здійснюється замовником у розмірі 100%, що становить 1 077 873,96 грн, замовник здійснює протягом 5 (п`яти) банківських днів після підписання сторонами договору та виставлення підрядником рахунку.

Відповідно до п. 2 додатку № 2 до договору, по закінченню «Етап робіт №1» підрядником, замовник сплачує 45% від загальної вартості робіт по специфікації, що становить 436 297,48 грн протягом 5 (п`яти) днів після підписання сторонами відповідних актів виконаних робіт. Підрядник зобов`язується виконати «Етап робіт №1» протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня отримання авансового платежу відповідно до п. 4.1. договору.

Крім того, у додатку №2 до договору сторонами погоджено порядок виконання відповідачем будівельних робіт по кожному етапу робіт.

Так, на виконання умов договору та додатку №2 до нього позивачем згідно платіжних інструкцій №1400 від 25.07.2022 та №1443 від 25.08.2022, сплачено на користь відповідача 1 277 873,96 грн, що включає аванс у розмірі 1 077 873,96 грн та оплату по першому етапу робіт в сумі 200 000,00 грн.

При цьому, відповідачем по першому етапу робіт виконано будівельні роботи на суму 368 056,32 грн, які включають вартість матеріалів та вартість виконаних робіт, що підтверджується підписаним сторонами актом прийому-передачі виконаних робіт №1 від 15.08.2022.

Частиною 1 ст. 530 ЦК України встановлено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Згідно п. 4.2. договору загальна тривалість робіт становить 90 (дев`яносто) календарних днів. Датою завершення робіт вважається дата підписання акту здачі-приймання виконаних робіт замовником. Строки виконання кожного етапу робіт визначаються у додатку №2 Порядок фінансування будівельних робіт та строки виконання робіт.

Крім того, сторонами у додатку № 2 до договору погоджено строки виконання робіт по кожному етапу будівельних робіт.

Судом встановлено, що початком виконання будівельних робіт є 01.08.2022, проте у визначений договором строк відповідач підрядні роботи не виконав, при цьому, на підтвердження зворотного ТзОВ «Реклама-Копт» не надало суду будь-яких інших доказів.

Згідно зі ст. 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання.

Частиною 1 ст. 614 ЦК України визначено, що особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов`язання. При цьому відсутність своєї вини відповідно до ч. 2 ст. 614 ЦК України доводить особа, яка порушила зобов`язання.

Відповідно до ч. 2 ст. 849 ЦК України якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.

При цьому, у відповідності до положень п. 4.3. договору у випадку несвоєчасного початку підрядником виконання робіт, прострочення виконання підрядником окремих робіт замовник має право відмовитися від договору шляхом письмового повідомлення підрядника. У випадку такої відмови замовника, підрядник зобов`язаний протягом 5-ти робочих днів повернути замовнику отриману суму передоплати, за вирахуванням вартості фактично виконаних робіт.

Судом встановлено, що 12.10.2022 позивач надіслав на адресу відповідача претензію/вимогу про розірвання договору підряду № 25/07/22 від 25.07.2022 та повернення частини сплачених позивачем коштів в сумі 909 817,64 грн.

Однак, ця претензія залишена ТзОВ «Реклама-Копт» без задоволення.

Отже, ураховуючи встановлене вище, оскільки відповідач не надав суду жодних доказів належного виконання зобов`язання щодо виконання будівельних робіт, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ОСББ «Арч Хаус», що має наслідком задоволення вимог позивача про стягнення сплачених коштів у розмірі 909 817,64 грн.

Згідно положень статті 129 ГПК України, витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 129, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 254 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Арч Хаус» задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Реклама-Копт» (02132, місто Київ, вулиця Зарічна, будинок 1-Б; ідентифікаційний код 44174225) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Арч Хаус» (01030, місто Київ, вулиця Пирогова / Б. Хмельницького, будинок 2/37-Б; ідентифікаційний код 39744687) суму авансового платежу у розмірі 909 817 (дев`ятсот дев`ять тисяч вісімсот сімнадцять) грн 64 коп. та 13 647 (тринадцять тисяч шістсот сорок сім) грн 28 коп. - судового збору.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів в порядку, передбаченому ст. 253-259, з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 розділу XI «Перехідні положення» Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено: 30.03.2023.

Суддя В.В. Бондарчук

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.03.2023
Оприлюднено31.03.2023
Номер документу109897110
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду

Судовий реєстр по справі —910/13171/22

Рішення від 27.03.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 31.01.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 30.01.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 05.12.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 30.11.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні