ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/2962/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 березня 2023 рокум. Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Коморного О.І. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Керівника Самбірської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області про визнання протиправною бездіяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Самбірське автотранспортне підприємство 14608» та зобов`язання вчинити дії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Регіональне відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях.
Обставини справи.
До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Керівника Самбірської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, в якій містяться вимоги:
- визнати протиправною бездіяльність ТОВ «Самбірське АТП-14608» (Львівська область, Самбірський район, с. Новосільки-Гостинні, вул. Нова, 12, код ЄДРПОУ 03114879) в частині невжиття заходів щодо приведення в стан готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50522 та захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50523, що знаходяться за адресою: м. Самбір, Козацька, 16 Львівська область;
- зобов`язати ТОВ «Самбірське АТП-14608» (Львівська область, Самбірський район, с. Новосільки-Гостинні, вул. Нова, 12, код ЄДРПОУ 03114879) привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50522 та захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50523, що знаходяться за адресою: м. Самбір, Козацька, 16 Львівська область з метою використання їх за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що згідно інформації Самбірської міської ради Львівської області №2/34-9/8-6/3-22 від 17.08.2022 на території м.Самбора наявні захисні споруди цивільного захисту - сховище №50522 та сховище №50523 за адресою: Львівська область, м.Самбір, вул. Козацька, 16.
Дані захисні споруди цивільного захисту - сховище №50522 та сховище №50523 перебувають у державній власності, органом управління сховищем як об`єктом нерухомого майна є Фонд державного майна України по Львівській області. Балансоутримувач вказаних споруд цивільного захисту - сховище №50522 та сховище №50523 відповідно до Єдиного реєстру об`єктів держаної власності щодо державного майна є ТОВ «Самбірське АТП 14608».
Обмежена готовність сховищ №50522, №50523 підтверджується Актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, які проведено 25.02.2019 та 14.10.2022 балансоутримувачем із участю працівників Самбірського РВ ГУ ДСНС у Львівській області та представників Самбірської міської ради.
ТОВ «Самбірське АТП 14608» допустило бездіяльність щодо утримання захисних споруди цивільної оборони (сховищ) №50522 та №50523 у належному стані, що у свою чергу, створює загрозу для життя та здоров`я цивільного (мирного) населення через неможливість їх укриття у разі військової (терористичної) небезпеки.
Наведене суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Прокурор вважає протиправною бездіяльність відповідача, у зв`язку з чим звернувся до суду із даним позовом.
Ухвалою суду від 21 лютого 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами. Залучено до участі у справі Регіональне відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача.
Ухвалою суду від 10 березня 2023 року у задоволенні заяви в.о. керівника Самбірської окружної прокуратури про перехід в загальне позовне провадження відмовлено.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Самбірське АТП-14608» надало лист в якому повідомило про визнання позову та просило задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. В листі також зазначено, що зобов`язується по мірі надходження фінансування привести захисні споруди з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом МВС України №579 від 09.07.2018.
Третьою особою у встановлений судом строк письмові пояснення щодо заявленого позову не подано, про розгляд справи повідомлено належним чином.
Суд всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та,-
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Самбірське автотранспортне підприємство 14608» (далі- ТОВ «АТП 14608») є юридичною особою, яке зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом 03114879.
ТОВ «АТП 14608» є балансоутримувачем споруд цивільного захисту сховище №50522 та сховище №50523 відповідно до Єдиного реєстру об`єктів державної власності.
Згідно з договором від 07.06.2010 №10/20 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області та ВАТ «Самбірське АТП 14608» (на даний час ТОВ «Самбірське АТП 14608») протирадіаційні укриття №50522 та №50523 передані на зберігання ТОВ «Самбірське АТП 14608», які обліковуються на балансі і не увійшли до статутного капіталу на той час ВАТ «Самбірське АТП 14608» в процесі приватизації протягом строку дії цього договору.
Відповідно до акту приймання-передачі від 07.06.2010 орган управління майном Регіональне відділення Фонду державного майна України по Львівській області згідно з договором про безоплатне зберігання передав в строкове зберігання, а зберігач - ВАТ «Самбірське АТП 14608» прийняв на безоплатне зберігання протирадіаційні укриття сховища №50522 та №50523, які не увійшли до статутного капіталу ВАТ «Самбірське АТП 14086» і є державним майном, де сховища зазначені як неготові.
Додатковою угодою №20/6/1 від 08.06.2010 до договору зберігання продовжено строк дії договору на тих же умовах на 10 років з 08.06.2020 по 08.06.2030.
05.02.2020 та 01.06.2022 Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області проведено перевірку стану ефективного використання та збереження державного майна, яке не увійшло до статутного капіталу ВАТ «Самбірське АТП 14608» (тепер - ТОВ «Самбірське АТП 14608») у процесі його приватизації, але перебуває на його балансі та відповідно 06.02.2020 та 06.06.2022 на підставі даних перевірок складено акт перевірки в якому зазначено задовільний стан сховищ №50522 та №50523.
Обмежена готовність сховищ (протирадіаційних укриттів) №50522, №50523 підтверджується Актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, які проведено 25.02.2019 та 14.10.2022 балансоутримувачем із участю працівників Самбірського РВ ГУ ДСНС у Львівській області та представників Самбірської міської ради.
Вважаючи протиправною бездіяльність ТОВ «Самбірське АТП 14608» щодо незабезпечення утримання у готовності до використання за призначенням та не приведення в готовність до використання за призначенням захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50522 та захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50523, що розташовані за адресою: Львівська область, м. Самбір, вул. Козацька, буд. 16, прокурор звернувся до суду із даним позовом.
Спірним питанням є наявність підстав для зобов`язання балансоутримувача захисної споруди привести таку споруду у стан готовності шляхом забезпечення готовності до укриття захисної споруди цивільного захисту №50522 та №50523.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов`язок держави - захищати життя людини. Кожен має право захищати своє життя і здоров`я, життя і здоров`я інших людей від протиправних посягань.
Відповідно до ст. 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022, який продовжує діяти станом на день винесення рішення у справі.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про оборону України» від 06.12.1991 №1932-XII (далі Закон №1932-XII) оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно ст.3 Закону №1932-XII підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
Відповідно до п.14 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України (далі КЦЗ України) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.
Цивільним захистом, відповідно до ст.4 КЦЗ України, є комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних запобігання виникненню таких ситуацій та інших небезпечних подій, ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у 1 сфері пожежної та техногенної безпеки.
Пунктом 11 ч.1 ст.18 КЦЗ України встановлено, що до повноважень інших центральних органів виконавчої влади у сфері цивільного захисту належить організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту суб`єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб`єктів господарювання приватної форми власності.
Частиною 1 ст.20 КЦЗ України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.21 КЦЗ України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Пунктом 2 ч.1 ст.32 КЦЗ України встановлено, що до захисних споруд цивільного захисту належать протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.
Відповідно до ч.4 ст.32 КЦЗ України для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Згідно ч.5 ст.32 КЦЗ України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів (ч.8 ст.32 КЦЗ України).
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (надалі Порядок №138) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням. Балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Згідно з абз.1 п.9 Порядку №138 утримання фонду захисних споруд у готовність до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
Відповідно до абз.1 п.10 Порядку №138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Згідно з п.11 Порядку №138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Пунктом 1 Розділу І вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579 (далі - Вимоги №579), встановлено, що споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Згідно п.3 розд.І Вимоги №579, фонд захисних споруд складається із захисних споруд (сховищ та протирадіаційних укриттів), зокрема швидкоспоруджуваних, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів (далі - споруди фонду захисних споруд) і є основним засобом колективного захисту населення.
Пунктами 1 і 2 розд.ІІ Вимоги №579 встановлено, що споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни. Під час експлуатації захисних споруд не допускається виконання заходів, що знижують їх захисні властивості, надійність та безпеку.
Відповідно до абз.1, 2 п.7 розд.ІІ Вимоги №579 споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення (далі - обладнання споруд фонду захисних споруд) мають утримуватися в належному технічному стані. Утримання та експлуатація обладнання споруд фонду захисних споруд здійснюються згідно з вимогами і рекомендаціями, визначеними технічною документацією на них, а також відповідними нормами і правилами.
Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (п.п.1 п.2 розд.III Вимоги №579).
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п.6 розд.VIII Вимоги №579).
Для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд (п.п.1 п.2 розд.VI Вимоги №579).
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням.
Оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до Вимог №579.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (п.п.4 п.2 розд.VI Вимоги №579).
Підпунктами 5, 6 п.2 розд.VI Вимоги №579 визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.
Відповідно до п.п.8 п.2 розд.VI Вимоги №579 під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до Вимог №579.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (п.п.8 п.2 розд.VI Вимоги №579).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п.8 ст.32 КЦЗ України та п.9 Порядку №138.
Отже, власник протирадіаційного укриття або юридична особа, яка утримує його на балансі, зобов`язаний забезпечити утримання захисної споруди у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до Вимоги №579.
Судом встановлено, що укриття №50522 та №50523, які знаходяться за адресою: Львівська область, м. Самбір, вул. Козацька, буд. 16, перебувають на балансі Товариства з обмеженою відповідальністю «Самбірське АТП 14608», що підтверджується матеріалами справи та не заперечується відповідачем.
Відтак, саме ТОВ «Самбірське АТП 14608» зобов`язаний забезпечувати протирадіаційне укриття №50522 та №50523 у стані, необхідному для приведення у готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами №579.
Стан непридатності укриття №50522 та №50523 до використання за призначенням підтверджено Актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №50522 та №50523 від 25.02.2019 та 14.10.2022.
Систематичне невжиття ТОВ «Самбірське АТП 14608» визначених законодавством заходів з метою утримання у належному стані укриттів №50522 та №50523 суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Аналогічну правову позицію викладено Верховним Судом в постанові від 03.10.2018 у справі № 826/12192/16 та від 25.07.2019 у справі №820/5164/15.
Згідно ч. 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Більш того, суд зазначає, що ТОВ «Самбірське АТП 14608» визнало позовні вимоги та просило задовольнити позовні вимоги.
Відповідно до статей 47, 189 КАС України відповідач має право визнати позов повністю або частково. Відповідач може визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
Відповідно до ч.4 ст.189 КАС України, у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Суд зазначає, що подання ТОВ «Самбірське АТП 14608» заяви про визнання позову не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси, тому у суду відсутні правові та фактичні підстави не приймати визнання позову.
З урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України та поданої відповідачем заяви про визнання позову, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, відтак відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.
Разом з тим, згідно ч.1 ст.142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Відповідно до ч.3 ст.7 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VI у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, а в разі якщо домовленості про укладення мирової угоди, відмову позивача від позову або визнання позову відповідачем досягнуто сторонами за результатами проведення медіації - 60 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Відтак, враховуючи визнання позову ТОВ «Самбірське АТП 14608», судовий збір в сумі 2684,00 гривень, сплачений при подачі позовної заяви на підставі платіжного доручення №123 від 30.01.2023, підлягає поверненню Львівській обласній прокуратурі у розмірі 50 відсотків судового збору, що становить 1342,00 гривень.
Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 139, 241-246, 250, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ухвалив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною бездіяльність Товариства з обмеженою відповідальністю «Самбірське автотранспортне підприємство 14608» щодо невжиття заходів щодо приведення в стан готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50522 та захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50523, що знаходяться за адресою: Львівська область, м. Самбір, вул. Козацька, буд. 16.
3. Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Самбірське автотранспортне підприємство 14608» (81438, Львівська область, Самбірський район, село Новосілки-Гостинні, вул. Нова, буд. 12, код ЄДРПОУ 03114879) привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50522 та захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50523, що знаходяться за адресою: Львівська область, м. Самбір, вул. Козацька, буд. 16, з метою використання їх за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
4. Повернути Львівській обласній прокуратурі (79005, м. Львів, пр-т. Шевченка, буд. 17/19, код ЄДРПОУ 02910031) з Державного бюджету 50 відсотків судового збору, що становить 1342,00 гривень (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок), який сплачений на підставі платіжного доручення від 30.01.2023 року №123.
Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 28.03.2023.
Суддя Коморний О.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2023 |
Оприлюднено | 03.04.2023 |
Номер документу | 109907395 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні