Рішення
від 28.03.2023 по справі 380/16001/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/16001/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Коморного О.І. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Керівника Самбірської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави про визнання протиправною бездіяльності відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради та зобов`язання вчинити дії.

Обставини справи.

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Керівника Самбірської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави з вимогами:

- визнати протиправною бездіяльність відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради Самбірського району Львівської області щодо невжиття заходів по оформленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, загальною площею 27,013 га, що перебувають в користуванні закладів освіти: ОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» - земельна ділянка площею 3,333 га; ЗЗСО І-III ст. смт. Нижанковичі - земельна ділянка 2 га; ЗЗСО І-III ст. ім.о. І.Могильницького с. Міженець - земельна ділянка 1,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Болозів - земельна ділянка 2,9 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с Боневичі - земельні ділянки 0,1 та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Боршевичі - земельна ділянка 1,47 га; ЗЗСО І ст. с Конів - земельні ділянки 0,8 та 1,4 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. П`ятниця - ділянка 1 га; ЗЗСО І-ІІ ст. ім. Б.Цицика с. Солянуватка - земельна ділянка 0,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Тернава - земельна ділянка 0,64 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Чижки - земельна ділянка площею 2,1 га; ЗДО «Колосок» смт. Нижанковичі - земельна ділянка 0,38 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Губичі - земельна ділянка 0,2 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Мігово - земельна ділянка 1,04 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Передільниця - земельна ділянка 1,58 га.; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Княжпіль - земельна ділянка 0,7 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Грушатичі - земельні ділянки площею 0,9 га та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Зоротовичі - земельна ділянка 0,2 га; ЗЗСО І ст. с. Нижня Вовча земельні ділянки площею 1 га та 0,8 га;

- зобов`язати відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради Самбірського району Львівської області вчинити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, загальною площею 27,013 га, що перебувають в користуванні закладів освіти: ОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» - земельна ділянка площею 3,333 га; ЗЗСО І-III ст. смт. Нижанковичі - земельна ділянка 2 га; ЗЗСО І-III ст. ім.о. І.Могильницького с. Міженець - земельна ділянка 1,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Болозів - земельна ділянка 2,9 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с Боневичі - земельні ділянки 0,1 та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Боршевичі - земельна ділянка 1,47 га; ЗЗСО І ст. с Конів - земельні ділянки 0,8 та 1,4 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. П`ятниця - ділянка 1 га; ЗЗСО І-ІІ ст. ім. Б.Цицика с. Солянуватка - земельна ділянка 0,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Тернава - земельна ділянка 0,64 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Чижки - земельна ділянка площею 2,1 га; ЗДО «Колосок» смт. Нижанковичі - земельна ділянка 0,38 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Губичі - земельна ділянка 0,2 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Мігово - земельна ділянка 1,04 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Передільниця - земельна ділянка 1,58 га.; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Княжпіль - земельна ділянка 0,7 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Грушатичі - земельні ділянки площею 0,9 га та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Зоротовичі - земельна ділянка 0,2 га; ЗЗСО І ст. с. Нижня Вовча земельні ділянки площею 1 га та 0,8 га.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що під час вивчення стану законності з питань дотримання земельного законодавства України Самбірською окружною прокуратурою виявлено ряд недоліків щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні загальноосвітніх закладів Добромильської міської ради Самбірського району, які негативно впливають на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд, та можуть привести, у разі їх негайного не усунення, до настання тяжких наслідків для життя та здоров`я дітей, втрати цих земельних ділянок.

Відповідно до листа відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради №267 від 31.08.2022, станом на 31.08.2022 відсутні правовстановлюючі документи на земельні ділянки закладів освіти: ОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» - земельна ділянка площею 3,333 га; ЗЗСО І-III ст. смт. Нижанковичі - земельна ділянка 2 га; ЗЗСО І-III ст. ім.о. І.Могильницького с. Міженець - земельна ділянка 1,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Болозів - земельна ділянка 2,9 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с Боневичі - земельні ділянки 0,1 та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Боршевичі - земельна ділянка 1,47 га; ЗЗСО І ст. с Конів - земельні ділянки 0,8 та 1,4 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. П`ятниця - ділянка 1 га; ЗЗСО І-ІІ ст. ім. Б.Цицика с. Солянуватка - земельна ділянка 0,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Тернава - земельна ділянка 0,64 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Чижки - земельна ділянка площею 2,1 га; ЗДО «Колосок» смт. Нижанковичі - земельна ділянка 0,38 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Губичі - земельна ділянка 0,2 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Мігово - земельна ділянка 1,04 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Передільниця - земельна ділянка 1,58 га.; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Княжпіль - земельна ділянка 0,7 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Грушатичі - земельні ділянки площею 0,9 га та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Зоротовичі - земельна ділянка 0,2 га; ЗЗСО І ст. с. Нижня Вовча земельні ділянки площею 1 га та 0,8 га.

Засновником закладів освіти є Добромильська міська рада, усі заклади освіти перебувають на балансі відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради. Протягом 2021-2022 років коштів на фінансування оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів освіти не було передбачено.

Впродовж 2021-2022 років клопотань від відділу освіти, молоді та спорту Добромильської міської ради в Добромильську міську раду про виділення коштів на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів освіти не надходило.

Відтак, на вищевказані земельні ділянки навчальних закладів, загальною площею 27,013 га, правовстановлюючі документи залишаються не оформленими.

Прокурор вважає протиправною бездіяльність відповідача, у зв`язку з чим звернувся до суду із даним позовом.

Ухвалою суду від 11 листопада 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву не подав, про розгляд справи повідомлений належним чином.

Частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Крім того, ч.4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Суд всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та,-

встановив:

Відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради (далі-відповідач) є органом місцевого самоврядування, який зареєстрований та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом 43934500.

На балансі відповідача перебувають усі заклади освіти, які знаходяться на території Добромильської міської ради.

Начальник Старосамбірського відділу Самбірської окружної прокуратури Львівської області звернувся до начальника відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради із запитом №56.04-22-2607вих-22 від 30.08.2022 про надання інформації та матеріалів в порядку ст. 23 Закону України «Про прокуратуру».

Відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради листом від 31.08.2022 №267 повідомив, що не оформлені правовстановлюючі документи на земельні ділянки закладів освіти: ОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» - земельна ділянка площею 3,333 га; ЗЗСО І-III ст. смт. Нижанковичі - земельна ділянка 2 га; ЗЗСО І-III ст. ім.о. І.Могильницького с. Міженець - земельна ділянка 1,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Болозів - земельна ділянка 2,9 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с Боневичі - земельні ділянки 0,1 та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Боршевичі - земельна ділянка 1,47 га; ЗЗСО І ст. с Конів - земельні ділянки 0,8 та 1,4 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. П`ятниця - ділянка 1 га; ЗЗСО І-ІІ ст. ім. Б.Цицика с. Солянуватка - земельна ділянка 0,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Тернава - земельна ділянка 0,64 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Чижки - земельна ділянка площею 2,1 га; ЗДО «Колосок» смт. Нижанковичі - земельна ділянка 0,38 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Губичі - земельна ділянка 0,2 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Мігово - земельна ділянка 1,04 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Передільниця - земельна ділянка 1,58 га.; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Княжпіль - земельна ділянка 0,7 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Грушатичі - земельні ділянки площею 0,9 га та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Зоротовичі - земельна ділянка 0,2 га; ЗЗСО І ст. с. Нижня Вовча земельні ділянки площею 1 га та 0,8 га.

В листі відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради від 31.08.2022 №267 також зазначено, що засновником закладів освіти є Добромильська міська рада, усі заклади освіти перебувають на балансі відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради. Фінансуються за рахунок освітньої субвенції та коштів місцевого бюджету. У 2021-2022 роках не виділялись кошти на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які перебувають у власності. Відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради не звертався до Добромильської міської ради щодо виділення коштів на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, загальною площею 27,013 га, що перебувають в користуванні закладів освіти, прокурор звернувся до суду із даним позовом.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.14 Конституції України земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ч.1 ст.3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Частиною 1 ст.92 ЗК України передбачено, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Згідно з п.«а» ч.2 ст.92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Статтею 125 ЗК України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ст.126 ЗК України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Так, відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Аналізуючи викладені норми законодавства, суд зазначає, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених відповідно до вимог закону. При цьому відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням.

Інформацією, наданою листом відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради від 31.08.2022 №267 встановлено, що не оформлені правовстановлюючі документи на земельні ділянки закладів освіти: ОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» - земельна ділянка площею 3,333 га; ЗЗСО І-III ст. смт. Нижанковичі - земельна ділянка 2 га; ЗЗСО І-III ст. ім.о. І.Могильницького с. Міженець - земельна ділянка 1,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Болозів - земельна ділянка 2,9 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с Боневичі - земельні ділянки 0,1 та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Боршевичі - земельна ділянка 1,47 га; ЗЗСО І ст. с Конів - земельні ділянки 0,8 та 1,4 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. П`ятниця - ділянка 1 га; ЗЗСО І-ІІ ст. ім. Б.Цицика с. Солянуватка - земельна ділянка 0,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Тернава - земельна ділянка 0,64 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Чижки - земельна ділянка площею 2,1 га; ЗДО «Колосок» смт. Нижанковичі - земельна ділянка 0,38 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Губичі - земельна ділянка 0,2 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Мігово - земельна ділянка 1,04 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Передільниця - земельна ділянка 1,58 га.; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Княжпіль - земельна ділянка 0,7 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Грушатичі - земельні ділянки площею 0,9 га та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Зоротовичі - земельна ділянка 0,2 га; ЗЗСО І ст. с. Нижня Вовча земельні ділянки площею 1 га та 0,8 га. Засновником закладів освіти є Добромильська міська рада, усі заклади освіти перебувають на балансі відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради. Фінансування здійснюється за рахунок освітньої субвенції та коштів місцевого бюджету. У 2021-2022 роках не виділялись кошти на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які перебувають у власності. Відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради не звертався до Добромильської міської ради щодо виділення коштів на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №802-р саме на органи виконавчої влади покладено обов`язок здійснення заходів пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт.

Відповідно до Положення про відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради, затвердженого рішенням Добромильської міської ради №7 від 04.12.2020 (далі Положення №7), відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради є структурним підрозділом апарату виконавчого комітету Добромильської міської ради.

Відповідно до п.п.3.1.15 та 3.1.17 Положення №7 відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради:

- сприяє матеріально-технічному забезпеченню навчальних закладів: уведенню в дію їх нових приміщень, комплектуванню меблями, відповідним обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками тощо;

- вносить пропозиції до виконавчого комітету ради про відкриття профільних класів, гімназій, ліцеїв, колегіумів, навчально-виховних комплексів, навчально-виховних об`єднань, спеціалізованих шкіл, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, позашкільних та навчальних закладів тощо, сприяє їх матеріальній підтримці.

Згідно п.4.15 Положення №7 відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради вносить голові Добромильської міської ради та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування навчальних закладів, закладів культури та спорту, брати безпосередню участь у формуванні бюджету спортивної та освітньо-культурної галузі громади, формуванні Програми соціально-економічного розвитку.

Таким чином, у контексті наведеного слід зазначити, що загальноосвітні школи на території Добромильської міської ради перебувають у комунальній власності міської ради, яка є їх засновником. При цьому, школи перебувають на балансі відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради та фінансуються за рахунок коштів міського бюджету.

Тобто, відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради зобов`язаний вживати заходи для оформлення правовстановлюючих документів, а міська рада на пленарних засідання розглядає внесені пропозиції до бюджету та приймає відповідне рішення.

Як встановлено з матеріалів справи, відділом освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради не внесено жодної пропозиції до міської ради щодо проекту міського бюджету про виділення коштів на проведення робіт для оформлення правовстановлюючих документів. Відтак, заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів не вживалися.

Отже, наведене свідчить, що відділом освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради будь-яка робота по виготовленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні навчальних закладів Добромильської міської ради не проводилася.

Таким чином, внаслідок бездіяльності відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради правовстановлюючі документи на земельні ділянки на даний час не оформлені, що є порушенням норм чинного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 ст.72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, відтак відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.

Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 139, 241-246, 250, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ухвалив:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради щодо невжиття заходів по оформленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, загальною площею 27,013 га, що перебувають в користуванні закладів освіти: ОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» - земельна ділянка площею 3,333 га; ЗЗСО І-III ст. смт. Нижанковичі - земельна ділянка 2 га; ЗЗСО І-III ст. ім.о. І.Могильницького с. Міженець - земельна ділянка 1,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Болозів - земельна ділянка 2,9 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с Боневичі - земельні ділянки 0,1 та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Боршевичі - земельна ділянка 1,47 га; ЗЗСО І ст. с Конів - земельні ділянки 0,8 та 1,4 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. П`ятниця - ділянка 1 га; ЗЗСО І-ІІ ст. ім. Б.Цицика с. Солянуватка - земельна ділянка 0,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Тернава - земельна ділянка 0,64 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Чижки - земельна ділянка площею 2,1 га; ЗДО «Колосок» смт. Нижанковичі - земельна ділянка 0,38 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Губичі - земельна ділянка 0,2 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Мігово - земельна ділянка 1,04 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Передільниця - земельна ділянка 1,58 га.; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Княжпіль - земельна ділянка 0,7 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Грушатичі - земельні ділянки площею 0,9 га та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Зоротовичі - земельна ділянка 0,2 га; ЗЗСО І ст. с. Нижня Вовча земельні ділянки площею 1 га та 0,8 га.

3. Зобов`язати відділ освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради (82022, Львівська область, Самбірський район, село Нове Місто, вул. Центральна, буд. 75, код ЄДРПОУ 43934500) вчинити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, загальною площею 27,013 га, що перебувають в користуванні закладів освіти: ОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» - земельна ділянка площею 3,333 га; ЗЗСО І-III ст. смт. Нижанковичі - земельна ділянка 2 га; ЗЗСО І-III ст. ім.о. І.Могильницького с. Міженець - земельна ділянка 1,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Болозів - земельна ділянка 2,9 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с Боневичі - земельні ділянки 0,1 та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Боршевичі - земельна ділянка 1,47 га; ЗЗСО І ст. с Конів - земельні ділянки 0,8 та 1,4 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. П`ятниця - ділянка 1 га; ЗЗСО І-ІІ ст. ім. Б.Цицика с. Солянуватка - земельна ділянка 0,6 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Тернава - земельна ділянка 0,64 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Чижки - земельна ділянка площею 2,1 га; ЗДО «Колосок» смт. Нижанковичі - земельна ділянка 0,38 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Губичі - земельна ділянка 0,2 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Мігово - земельна ділянка 1,04 га; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Передільниця - земельна ділянка 1,58 га.; ФОЗНЗ «ЗСШ І-III ст. м. Добромиль» ЗСШ І ст. с. Княжпіль - земельна ділянка 0,7 га; ЗЗСО І-ІІ ст. с. Грушатичі - земельні ділянки площею 0,9 га та 0,4 га; ЗЗСО І ст. с. Зоротовичі - земельна ділянка 0,2 га; ЗЗСО І ст. с. Нижня Вовча земельні ділянки площею 1 га та 0,8 га.

4. Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 28.03.2023.

Суддя Коморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2023
Оприлюднено03.04.2023
Номер документу109907396
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —380/16001/22

Рішення від 28.03.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 11.11.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні