Рішення
від 30.03.2023 по справі 686/3932/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/3932/23

Провадження № 2-а/686/126/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2023р. м. Хмельницький

Хмельницький міськрайонний суд в складі: головуючого судді - Продана Б.Г., при секретарі - Боднар А.П., за участю позивача - ОСОБА_1 , представника позивача - Орєхова А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління муніципальної інспекції Мукачівсмької міської ради про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

13 лютого 2023 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради про скасування постанови про адміністративне правопорушення. На обґрунтування вимог вказує, що 30.01.2023 року він отримав постанову від 15.01.2023 року серії АЄ №2300345, якою позивача визнано винним у скоєнні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладено адміністративне стягнення в розмірі 340 грн. за недотримання вимог п. 3.34 розділу 33 ПДР України та ЗУ «Про дорожній рух», за здійснення зупинки тз у зоні дії знаку 3.34 «Зупинку заборонено». Вважає таку постанову протиправною, оскільки в матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що він вчинив інкриміноване правопорушення. Із наданих доказів не вбачається, що його автомобіль здійснив зупинку в зоні дії знаку 3.34 «Зупинку заборонено», тому просить постанову по справі про адміністративне правопорушення скасувати, а також поновити строк на зверненя до суду, оскільки постанову він отримав лише 30.01.2023 року.

16.02.2023 року по справі відкрито провадження, призначено підготовче засідання.

21.09.2022 року справу призначено до слухання по суті.

21.03.2023 року представником відповідача надано відзив на позов, проти позову заперечує, вважає винесену постанову підставною та обгрунтованою, оскільки до матеріалів справи надано докази, що автомобіль BMW 730, д.н.з. НОМЕР_1 розміщено з лівого боку проїжджої частини вулиці по пров. Куруців, а саме - у зоні дії дорожнього знаку 3.34 «Зупинку заборонено». А тому інспектор діяв відповідно до вимог чинного законодавства, у зв`язку із чим просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

В судовому засіданні позивач та його представник позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, зазначених у позові, просили їх задоволити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, у поданому відзиві проти позову заперечив, просив слухати справу у його відсутності.

Заслухавши пояснення позивача, його представника, вивчивши матеріали справи, надані докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 15.01.2023 року винесено постанову серії АЄ №2300345, якою ОСОБА_1 визнано винним у скоєнні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладено адміністративне стягнення в розмірі 340 грн. за недотримання вимог п. 3.34 розділу 33 ПДР України та ЗУ «Про дорожній рух», а саме: 15.01.2023 о 12:30 в м. Мукачево, пров. Куруців 10, керуючи автомобілем BMW 730, д.н.з. НОМЕР_1 порушив вимоги дорожнього знаку та здійснив зупинку тз у зоні дії знаку 3.34 «Зупинку заборонено».

Дані обставини підтверджуються копією постанови, наявною в матеріалах справи.

Згідно ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, вина (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадській порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

При накладанні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Доказами в справі про адміністративні правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини.

Порядок притягнення осіб до адміністративної відповідальності встановлений КУпАП.

Відповідно до ст. 283 КУпАП України розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі.

Відповідно до ст. 278 КУпАП України орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: чи належить до його компетенції розгляд даної справи; чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; чи витребувано необхідні додаткові матеріали; чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України "Про дорожній рух" учасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримуватись вимог цього Закону. Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху, створювати безпечні умови для дорожнього руху, не завдавати своїми діями або бездіяльністю шкоди підприємствам, установам, організаціям і громадянам, виконувати розпорядження органів державного нагляду та контролю щодо дотримання законодавства про дорожній рух.

Так, ч. 1 ст. 122 КУпАП передбачена відповідальність за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками.

П. 3.34 розділу 33 ПДР України, знак "Зупинку заборонено", передбачено, що забороняються зупинка і стоянка транспортних засобів, крім таксі, що здійснює посадку або висадку пасажирів (розвантаження чи завантаження вантажу).

Позивач в своїх поясненнях вказує, що в матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що він вчинив інкриміноване правопорушення. Із наданих доказів не вбачається, що його автомобіль здійснив зупинку в зоні дії знаку 3.34 «Зупинку заборонено», що стало підставою винесення незаконної постанови.

Положеннями ч.1 ст.77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її позовні вимоги та заперечення.

За нормою ч.2 цієї статті, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Так, представник відповідача у поданому відзиві зазначає, що винесена постанова є підставною та обгрунтованою, просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Вказує, що з поданих фотозаписів з місця події чітко встановлюється факт вчинення інкримінованого правопорушення ОСОБА_2 , а тому відсутні підстави для скасування постанови.

Суд, вивчивши подані представником відповідача докази оцінює їх критично, оскільки, відповідно до фото, доданих до постанови, місце розташування знаку 3.34 «Зупинку заборонено» та зону його дії визначити неможливо. На зазначених фото зафіксовано автомобіль марки BMW 730, д.н.з. НОМЕР_1 на узбіччі дороги, однак вони не підтверджують факту зупинки автомобіля саме в зоні дії дорожнього знаку 3.34 «Зупинку заборонено», тобто, не підтверджують наявність складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_2 . Дана позиція також узгоджується з висновками Верховного Суду від 20.03.2019 року у справі №686/15527/16-а.

Таким чином, на підставі викладеного, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_2 відсутній склад інкримінованого правопорушення, оскільки відповідачем не доведено той факт, що автомобіль марки BMW 730, д.н.з. НОМЕР_1 здійснив зупинку саме в зоні дії дорожнього знаку 3.34, а тому представником відповідача було прийнято помилкове рішення щодо притягнення позивача до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП. За таких обставин, постанова серії АЄ № 2300345 підлягає скасуванню.

Також суд вважає, що підлягає до задоволення клопотання позивача про поновлення строку на звернення до суду, оскільки оскаржувану постанову позивач отримав лише 30.01.2023 року.

Керуючись ст. ст. 242; 243; 244, 286 КАСУ, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву задоволити.

Скасувати Постанову по справі про адміністративне правопорушення серії АЄ № 2300345 від 15.01.2023р. про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 122 ч. 1 КУпАП та накладення на нього штрафу в сумі 340 грн.

Провадження по справі закрити.

На постанову суду може бути подана апеляція до Сьомого Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 . АДРЕСА_1 , тел.

НОМЕР_2 .

Відповідач: Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради. 289600.

Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Ужгородська 25, код ЄДРПОУ

42351587.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення30.03.2023
Оприлюднено03.04.2023
Номер документу109937637
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —686/3932/23

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 02.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 30.03.2023

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні