Рішення
від 29.03.2023 по справі 420/18329/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/18329/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Корой С.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

15.12.2022 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому позивач просить суд:

1) визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №7314949/34156283 від 08.09.2022 року; №7314948/34156283 від 08.09.2022 року; №7314947/34156283 від 08.09.2022 року; №7314946/34156283 від 08.09.2022 року; №7314945/34156283 від 08.09.2022 року; №7314942/34156283 від 08.09.2022 року; №7314941/34156283 від 08.09.2022 року; №7314940/34156283 від 08.09.2022 року; №7302354/34156283 від 06.09.2022 року; №7302353/34156283 від 06.09.2022 року; №7302352/34156283 від 06.09.2022 року; №7302351/34156283 від 06.09.2022 року; №7302350/34156283 від 06.09.2022 року; №7302349/34156283 вiд 06.09.2022 року; №7302348/34156283 вiд 06.09.2022 року; №7302347/34156283 від 06.09.2022 року; №7302346/34156283 від 06.09.2022 року; №7302345/34156283 від 06.09.2022 року; №7302344/34156283 від 06.09.2022 року; №7314950/34156283 від 08.09.2022 року; №7466653/34156283 вiд 13.10.2022 року; №6875089/34156283 вiд 27.05.2022 року; №7450933/34156283 від 11.10.2022 року; №7450934/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450936/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450937/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450938/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450939/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450940/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450941/34156283 від 11.10.2022 року; №7450942/34156283 від 11.10.2022 року; №7450943/34156283 від 11.10.2022 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в ЄРПН складені 32 ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» податкові накладні №1 від 01.04.2022 р.; №1 від 01.06.2022 р.; №1 від 04.02.2022 р.; №1 від 07.07.2022 р.; №1 від 17.05.2022 р.; №1 від 24.03.2022 р.; №1 від 25.01.2022 р.; №2 від 08.02.2022 р.; №2 від 12.04.2022 р.; №2 від 18.07.2022 р.; №2 від 27.05.2022 р.; №3 від 13.04.2022 р.; №3 від 14.02.2022 р.; №3 від 19.07.2022 р.; №4 від 15.04.2022 р.; №4 від 24.02.2022 р.; №5 від 24.02.2022 р.; №6 від 24.02.2022 р.; №7 від 24.02.2022 р.; №1 від 01.08.2022 р.; №2 від 02.08.2022 р.; №5 від 15.08.2022 р.; №1 від 05.09.2022 р.; №2 від 07.09.2022 р.; №3 від 07.09.2022 р.; №4 від 07.09.2022 р.; №5 від 09.09.2022 р.; №6 від 12.09.2022 р.; №7 від 13.09.2022 р.; №8 від 15.09.2022 р.; №9 від 20.09.2022 р.; №10 від 26.09.2022 р. - датою їх подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач, з покликанням на фактичні обставини справи, вказує, що зміст критерію ризиковості згідно пункту 8 Критеріїв полягає в тому, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Водночас, в квитанціях до спірних податкових накладних відповідач не зазначив жодних обґрунтованих доводів щодо підстав віднесення позивача до ризикових платників податку у відповідності до пункту 8 Критеріїв. Також квитанції не містять інформації (конкретного переліку) документів, необхідних контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних, в результаті чого позивач потрапив у стан правової невизначеності.

Як вказує позивач, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого не зміг належним чином зареєструвати податкові накладні.

У позові вказано, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Як стверджує позивач, товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» на підтвердження правомірності виписування податкових накладних та реальності господарських операцій надав повні пакети документів: господарських договорів, видаткових накладних, банківських виписок, актів здачі- прийняття робіт, платіжних доручень, тощо. Сукупність первинних документів, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладених договорів, на виконання вимог яких складено спірні податкові накладні.

Ухвалою суду від 19.01.2023 року прийнято до розгляду позов і відкрито провадження в адміністративній справі.

03.02.2023 року (вх.№ЕП/3623/23) від представника відповідачів до суду надійшов відзив на позовну заяву до якого, зокрема, додано клопотання про розгляд справи №420/18329/22 в порядку загального позовного провадження.

Головне управління ДПС в Одеській області вважає, що посилання на не визначення податковим органом у квитанції № 1 переліку документів, які слід надати на розгляд комісії суперечить визначеним вимогам чинного законодавства, щодо встановленого переліку обов`язкової інформації квитанції № 1.

У відзиві вказано, що Головне управління ДПС в Одеській області розглянувши первинні документи згідно наданих повідомлень, зазначено про не надання ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» разом із повідомленням всіх необхідних пояснень та документів для підтвердження інформації зазначеної в ПН, у т.ч. недостатність трудових ресурсів та основних засобів для проведення господарської діяльності. Комісією Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних, яке оскаржує позивач. Позивач не скористався можливістю адміністративного оскарження Рішень регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН до ДПС України.

Також відповідач вказує, що за результатами проведеного аналізу господарської діяльності ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлені операції з придбання послуг у контрагентів, які мають ознаки ризиковості, а саме: ТОВ "БК"БУДУПРАВЛІННЯ №12" (код ЄДРПОУ 43184410, включено до Реєстру ризикових СГ Рішенням від 02.04.2020 року № 3211 «Наявна податкова інформація, відсутнє джерело походження товару»). Вищевказана податкова інформація (операції з придбання робіт (послуг) у контрагентів, які мають ознаки ризиковості, недостатність трудових ресурсів та основних засобів для проведення господарської діяльності) вказує на участь ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» в ризикових операціях. З метою забезпечення заходів, направлених на упередження формування та розповсюдження сум ризикового ПДВ, недопущення функціонування транзитно-конвертаційних груп, уникнення виконання податкового обов`язку підприємствами реального сектору економіки, враховуючи вимоги Постанови №1165 та вищезазначену податкову інформацію, рішенням Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 19.01.2022 року № 4787 ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» включено до Переліку ризикових платників податків (відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначених Постановою №1165), яке направлено через електронний кабінет платника.

Зважаючи на вищевикладене, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ».

Ухвалами суду від 07.02.2023 року залишено без задоволення клопотання представника відповідачів про розгляд справи №420/18329/22 в порядку загального позовного провадження.

Станом на дату вирішення даної справи інших заяв по суті справи на адресу суду не надходило.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позов і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» (ідентифікаційний код юридичної особи 34156283) зареєстроване як юридична особа 21.02.2006 року (Номер запису: 11031020000012156) та взяте на податковий облік.

Відповідно до частини першої статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Згідно з пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами економічної діяльності товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» за КВЕД є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.21 Електромонтажні роботи; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 81.30 Надання ландшафтних послуг.

Як вказано позивачем та встановлено судом, з початку 2021 року товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» було укладено та реалізовано низку господарських договорів, зокрема: Заявка на разове перевезення вантажу автомобільним транспортом від 22 березня 2022 р. (договір про надання послуг транспортного перевезення); Договір-заявка на перевезення вантажів №30/05-2022 від 30 травня 2022 р.; Договір №388 від 17.12.2021 р.; Договір №0705-01 від 05 липня 2021 р.; Договір №0225-01 від 25 лютого 2021 р.; Заявка про надання транспортних послуг від 22.03.2022 р. (договір про надання послуг транспортного перевезення); Договір субпідряду №05.01/22 від 05 січня 2022 р.; Заявка на разове перевезення вантажу автомобільним транспортом від 11 квітня 2022 р.; (договір про надання послуг транспортного перевезення); 9) Договір-заявка №25052022-2 від 25 травня 2022 р.; Договір-заявка на послуги з перевезення вантажу № PL-22008004 від 12.04.2022 р; Договір на транспортно-експедиційні послуги автотранспортом №0414-01 від 14.01.2022 p.; Договір підряду №27 від 24.02.2022 р.; Договір підряду №26 від 24.02.2022 р.; Договір підряду №25 від 24.02.2022 р.; Договір підряду №24 від 24.02.2022 р.; Договір підряду №32 КЕС від 26.08.2022 р.; Договір підряду №37 КЕС від 01.09.2022 р.; Договір підряду №36 КЕС від 30.08.2022 р.; Договір підряду №08/02-Г від 06.09.2022 р.

Судом встановлено, що на виконання умов вказаних договорів позивачем складено податкові накладні №1 від 01.04.2022 р.; №1 від 01.06.2022 р.; №1 від 04.02.2022 р.; №1 від 07.07.2022 р.; №1 від 17.05.2022 р.; №1 від 24.03.2022 р.; №1 від 25.01.2022 р.; №2 від 08.02.2022 р.; №2 від 12.04.2022 р.; №2 від 18.07.2022 р.; №2 від 27.05.2022 р.; №3 від 13.04.2022 р.; №3 від 14.02.2022 р.; №3 від 19.07.2022 р.; №4 від 15.04.2022 р.; №4 від 24.02.2022 р.; №5 від 24.02.2022 р.; №6 від 24.02.2022 р.; №7 від 24.02.2022 р.; №1 від 01.08.2022 р.; №2 від 02.08.2022 р.; №5 від 15.08.2022 р.; №1 від 05.09.2022 р.; №2 від 07.09.2022 р.; №3 від 07.09.2022 р.; №4 від 07.09.2022 р.; №5 від 09.09.2022 р.; №6 від 12.09.2022 р.; №7 від 13.09.2022 р.; №8 від 15.09.2022 р.; №9 від 20.09.2022 р.; №10 від 26.09.2022 р. (т.1 а.с.133-194, т.4 192-193, 197-198, 202-203, 207-208, 212-213, 217-218, 222, 226, 230, 234, 238, 242, 247, т.5 а.с.1, 5, 9, 13, 17, 21, 25, 29, 33, 37, 41, 45, 49, 54, 58, 62, 66, 70, 74).

Вказані податкові накладні направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, згідно квитанцій № 1 реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, так як платник податку, яким подано для реєстрації ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач скористався своїм правом та на адресу контролюючого органу ним було направлено повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та копії документів.

Судом встановлено, що Комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за розглядом наданих повідомлень та документів, прийнято рішення (т.1 а.с.22-85, т.4 а.с.196, 201, 206, 211, 216, 221, 225, 229, 233, 237, 241, 246, 250, т.5 а.с.4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44, 48, 53, 57, 61, 65, 69, 73, 77):

- № 7314949/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 27.05.2022 р.;

- № 7314948/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 01.06.2022 р.;

- № 7314947/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 07.07.2022 р.;

- №7314946/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 19.07.2022 р.;

- №7314945/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 18.07.2022 р.;

- № 7314942/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 07.09.2022 р.;

- №7314941/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 01.08.2022 р.;

- №7314940/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 02.08.2022 р.;

- № 7302354/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 04.02.2022 р.;

- №7302353/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 24.02.2022 р.;

- №7302352/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №7 від 24.02.2022 р.;

- №7302351/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 08.02.2022 р.;

- №7302350/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 14.02.2022 р.;

- №7302349/34156283 вiд 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №6 від 24.02.2022 р.;

- №7302348/34156283 вiд 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 24.02.2022 р.;

- №7302347/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 24.03.2022 р.;

- №7302346/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 12.04.2022 р.;

- №7302345/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 01.04.2022 р.;

- № 7302344/34156283 від 06.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 15.04.2022 р.;

- №7314950/34156283 від 08.09.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 17.05.2022 р.;

- № 7466653/34156283 вiд 13.10.2022; року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 13.04.2022 р.;

- № 6875089/34156283 вiд 27.05.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 25.01.2022 р.;

- №7450933/34156283 від 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №9 від 20.09.2022 р.;

- №7450934/34156283 вiд 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №10 від 26.09.2022 р.

- № 7450936/34156283 вiд 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 09.09.2022 р.;

- № 7450937/34156283 вiд 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 15.09.2022 р.;

- № 7450938/34156283 вiд 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №7 від 13.09.2022 р.;

- №7450939/34156283 вiд 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №6 від 12.09.2022 р.;

- №7450940/34156283 вiд 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 05.09.2022 р.;

- №7450941/34156283 від 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 07.09.2022 р.;

- № 7450942/34156283 від 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 15.08.2022 р.;

- №7450943/34156283 від 11.10.2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 07.09.2022 р.

Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування у вказаному рішенні зазначено «ненадання платником податків» копій документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

У вказаному рішенні зазначено, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних можуть бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Не погодившись з вищевказаними рішеннями комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7314949/34156283 від 08.09.2022 року; №7314948/34156283 від 08.09.2022 року; №7314947/34156283 від 08.09.2022 року; №7314946/34156283 від 08.09.2022 року; №7314945/34156283 від 08.09.2022 року; №7314942/34156283 від 08.09.2022 року; №7314941/34156283 від 08.09.2022 року; №7314940/34156283 від 08.09.2022 року; №7302354/34156283 від 06.09.2022 року; №7302353/34156283 від 06.09.2022 року; №7302352/34156283 від 06.09.2022 року; №7302351/34156283 від 06.09.2022 року; №7302350/34156283 від 06.09.2022 року; №7302349/34156283 вiд 06.09.2022 року; №7302348/34156283 вiд 06.09.2022 року; №7302347/34156283 від 06.09.2022 року; №7302346/34156283 від 06.09.2022 року; №7302345/34156283 від 06.09.2022 року; №7302344/34156283 від 06.09.2022 року; №7314950/34156283 від 08.09.2022 року; №7466653/34156283 вiд 13.10.2022 року; №6875089/34156283 вiд 27.05.2022 року; №7450933/34156283 від 11.10.2022 року; №7450934/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450936/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450937/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450938/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450939/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450940/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450941/34156283 від 11.10.2022 року; №7450942/34156283 від 11.10.2022 року; №7450943/34156283 від 11.10.2022 року (далі Рішення), позивач звернувся до суду з даним позовом.

Оцінюючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України; у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції).

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII, внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем сформовані податкові накладні податкові накладні №1 від 01.04.2022 р.; №1 від 01.06.2022 р.; №1 від 04.02.2022 р.; №1 від 07.07.2022 р.; №1 від 17.05.2022 р.; №1 від 24.03.2022 р.; №1 від 25.01.2022 р.; №2 від 08.02.2022 р.; №2 від 12.04.2022 р.; №2 від 18.07.2022 р.; №2 від 27.05.2022 р.; №3 від 13.04.2022 р.; №3 від 14.02.2022 р.; №3 від 19.07.2022 р.; №4 від 15.04.2022 р.; №4 від 24.02.2022 р.; №5 від 24.02.2022 р.; №6 від 24.02.2022 р.; №7 від 24.02.2022 р.; №1 від 01.08.2022 р.; №2 від 02.08.2022 р.; №5 від 15.08.2022 р.; №1 від 05.09.2022 р.; №2 від 07.09.2022 р.; №3 від 07.09.2022 р.; №4 від 07.09.2022 р.; №5 від 09.09.2022 р.; №6 від 12.09.2022 р.; №7 від 13.09.2022 р.; №8 від 15.09.2022 р.; №9 від 20.09.2022 р.; №10 від 26.09.2022 р., надіслані на реєстрацію та зареєстровані в ЄРПН.

Проте, реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена контролюючим органом з покликанням на те, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає Критеріям ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341), (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до п. 2 Порядку №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Порядок №1165).

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 2 Порядку 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог п.6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п.7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п.11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п.25 Порядку № 1165).

Судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що платник податків відповідає вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків.

На момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкової накладної, Критерії ризиковості платника податку визначені додатком 1 до Порядку №1165.

У додатку № 1 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема п. 8 «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».

Водночас, в порушення норм 10-11 Порядку № 1165, в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість. Доказів направлення позивачу відповідного рішення про включення його до переліку ризикових не надано, як і не надано протоколу проведення засідання комісії регіонального рівня з вказаного питання та прийняття відповідного рішення.

Критерій, зазначений у п.8 додатку 1 до Порядку № 1165 свідчить про те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У частині зазначення критерію ризиковості відповідач покликається лише на номер пункту та не конкретизує, про який саме ризик платника податку йдеться.

Окрім цього у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних відсутня інформація, які саме документи необхідно було надати позивачем до контролюючого органу для реєстрації спірних податкових накладних, що фактично ставить платника податку у стан невизначеності у питанні документального спростування існуючих на думку відповідача ризиків.

Суд підкреслює, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі №822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі №0940/1240/18.

Попри це, позивач намагався виконати вимоги щодо подання документів.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

Пунктами 4,5 Порядку №520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п.6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у п.5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Згідно з пунктами 9,10,11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, норми Порядку №520 визначають строк для надання пояснень та копій документів (365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в ПН/РК) і строк для прийняття рішення Комісією (5 днів з дня отримання документів).

Порядок №520 не регламентує питання дій контролюючого органу при отриманні документів, які на його думку, на відміну від думки платника податків, не є достатніми для реєстрації податкової накладної, але при наявності у платника надати ці документи до спливу 365 днів.

Тобто, зміст переліку документів, встановлений п.5 Порядку №520 свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як п. 185.1 ст. 185, так і п.187.1 ст.187 ПКУ.

При таких обставинах, суд вважає, що контролюючий орган повинен при зупиненні реєстрації податкових накладних не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п.5 Порядку №520 наведений приблизний та не вичерпний («може включати») перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

В іншому випадку така підстава для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі з підстави ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку не може бути застосована.

В той же час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, про що не заперечували відповідачі, суд приходить до висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).

При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкових накладних суд враховує, що у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних: №7314949/34156283 від 08.09.2022 року; №7314948/34156283 від 08.09.2022 року; №7314947/34156283 від 08.09.2022 року; №7314946/34156283 від 08.09.2022 року; №7314945/34156283 від 08.09.2022 року; №7314942/34156283 від 08.09.2022 року; №7314941/34156283 від 08.09.2022 року; №7314940/34156283 від 08.09.2022 року; №7302354/34156283 від 06.09.2022 року; №7302353/34156283 від 06.09.2022 року; №7302352/34156283 від 06.09.2022 року; №7302351/34156283 від 06.09.2022 року; №7302350/34156283 від 06.09.2022 року; №7302349/34156283 вiд 06.09.2022 року; №7302348/34156283 вiд 06.09.2022 року; №7302347/34156283 від 06.09.2022 року; №7302346/34156283 від 06.09.2022 року; №7302345/34156283 від 06.09.2022 року; №7302344/34156283 від 06.09.2022 року; №7314950/34156283 від 08.09.2022 року; №7466653/34156283 вiд 13.10.2022 року; №6875089/34156283 вiд 27.05.2022 року; №7450933/34156283 від 11.10.2022 року; №7450934/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450936/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450937/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450938/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450939/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450940/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450941/34156283 від 11.10.2022 року; №7450942/34156283 від 11.10.2022 року; №7450943/34156283 від 11.10.2022 року є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідно до п.23 ч.1 ст.4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Оскільки вимоги позивача про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних є похідними від вищевказаних вимог про скасування рішень, суд дійшов висновку, що вони також є такими, що підлягають задоволенню.

Решта доводів висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Необхідно зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені судом факти, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем сплачено судовий збір у розмірі 79392,00 грн.

Зважаючи на вищевикладене, оскільки рішення, які визнані судом протиправними та скасовано прийнято Головним управлінням ДПС в Одеській області, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» судового збору у розмірі 79392,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 262, 295, КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №7314949/34156283 від 08.09.2022 року; №7314948/34156283 від 08.09.2022 року; №7314947/34156283 від 08.09.2022 року; №7314946/34156283 від 08.09.2022 року; №7314945/34156283 від 08.09.2022 року; №7314942/34156283 від 08.09.2022 року; №7314941/34156283 від 08.09.2022 року; №7314940/34156283 від 08.09.2022 року; №7302354/34156283 від 06.09.2022 року; №7302353/34156283 від 06.09.2022 року; №7302352/34156283 від 06.09.2022 року; №7302351/34156283 від 06.09.2022 року; №7302350/34156283 від 06.09.2022 року; №7302349/34156283 вiд 06.09.2022 року; №7302348/34156283 вiд 06.09.2022 року; №7302347/34156283 від 06.09.2022 року; №7302346/34156283 від 06.09.2022 року; №7302345/34156283 від 06.09.2022 року; №7302344/34156283 від 06.09.2022 року; №7314950/34156283 від 08.09.2022 року; №7466653/34156283 вiд 13.10.2022 року; №6875089/34156283 вiд 27.05.2022 року; №7450933/34156283 від 11.10.2022 року; №7450934/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450936/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450937/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450938/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450939/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450940/34156283 вiд 11.10.2022 року; №7450941/34156283 від 11.10.2022 року; №7450942/34156283 від 11.10.2022 року; №7450943/34156283 від 11.10.2022 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» податкові накладні №1 від 01.04.2022 р.; №1 від 01.06.2022 р.; №1 від 04.02.2022 р.; №1 від 07.07.2022 р.; №1 від 17.05.2022 р.; №1 від 24.03.2022 р.; №1 від 25.01.2022 р.; №2 від 08.02.2022 р.; №2 від 12.04.2022 р.; №2 від 18.07.2022 р.; №2 від 27.05.2022 р.; №3 від 13.04.2022 р.; №3 від 14.02.2022 р.; №3 від 19.07.2022 р.; №4 від 15.04.2022 р.; №4 від 24.02.2022 р.; №5 від 24.02.2022 р.; №6 від 24.02.2022 р.; №7 від 24.02.2022 р.; №1 від 01.08.2022 р.; №2 від 02.08.2022 р.; №5 від 15.08.2022 р.; №1 від 05.09.2022 р.; №2 від 07.09.2022 р.; №3 від 07.09.2022 р.; №4 від 07.09.2022 р.; №5 від 09.09.2022 р.; №6 від 12.09.2022 р.; №7 від 13.09.2022 р.; №8 від 15.09.2022 р.; №9 від 20.09.2022 р.; №10 від 26.09.2022 р. - датою їх подання.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» витрати зі сплати судового збору у розмірі 79392,00 грн. (сімдесят дев`ять тисяч триста дев`яносто дві гривні, 00 копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання до П`ятого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОІМПОРТ» (вул.Хімічна, буд.5, м.Одеса, 65031, код ЄДРПОУ 34156283).

Відповідачі:

Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393);

Головне управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166).

СуддяКорой С.М.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2023
Оприлюднено03.04.2023
Номер документу109940431
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування

Судовий реєстр по справі —420/18329/22

Ухвала від 03.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 27.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 28.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 29.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 07.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні