Рішення
від 31.03.2023 по справі 420/508/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/508/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2023 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі судді Бутенка А.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради до Південного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку, -

ВСТАНОВИВ:

Стислий зміст позовних вимог.

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Південного офісу Держаудитслужби, в якій просило: визнати протиправним та скасувати висновок Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури торгів за предметом закупівлі: код Державного класифікатора України 021:2015 - Електрична енергія (UA-2022-01-28-006614-c), який оприлюднено в електронній системі закупівель 23.12.2022 року.

Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що ним відповідно до річного плану закупівель на 2022 рік була проведена переговорна процедура закупівель (скорочена) за предметом закупівлі: код Державного класифікатора України 021:2015 - Електрична енергія (UA-2022-01-28-006614-е). Оголошення про проведення процедури закупівлі було розміщене в електронній системі закупівель 28.01.2022 року https://www.dzo.com.ua/tenders/14920469 (UA-2022-01-28-006614-е). За результатами переговорної процедури (скороченої) між Замовником торгів (Позивачем) та ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі - ТОВ «ООЕК» або Постачальник), укладений договір про закупівлю електричної енергії від 07.02.2022 № 01-10432-ПВЦ (далі - Договір). На підставі наказу Південного офісу Держаудитслужби (далі - Відповідач) від 05.12.2022 № 285 був проведений моніторинг вказаної процедури закупівлі. За результатами моніторингу 23.12.2022 року в електронній системі закупівель був оприлюднений висновок про результати моніторингу. Зазначеним висновком про результати моніторингу з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель на підставі статей 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов`язав Замовника здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за додатковою угодою від 14.11.2022 № 5 до договору про закупівлю електричної енергії у постачальника від 07.02.2022 № 01-10432-ПВЦ, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності додаткової угоди та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Позивач вважає, що висновок про результати моніторингу процедури закупівлі 28.01.2022 року UA-2022-01-28-006614-с є незаконним, таким, що ґрунтується виключно на суб`єктивних висновках посадової особи контролюючого органі та не відповідають дійсності.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що за результатами моніторингу встановлено, що Замовник за результатами переговорної процедури закупівлі (скорочена) уклав з товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі - TOB «ООЕК») договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 07.02.2022 № 01-1043Z-nBH (далі - Договір) на суму 637 665,80 грн з ПДВ. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 14.11.2022 оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду від 14.11.2022 № 5 до Договору, згідно з якою внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону. Так, Замовником згідно з додатковою угодою від 14.11.2022 № 5 до Договору, внесено зміни до істотних умов Договору та збільшено ціну за 1 кВт*год електричної енергії у зв`язку з коливанням ціни такого товару на ринку без збільшення загальної вартості Договору, що підтверджується інформацією з вебсайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua/), з 4,65 грн з ПДВ до 5,05753 грн з ПДВ, тобто збільшення становить +0,40753 грн/+8,76%. Сторони також зменшили обсяг постачання електричної енергії до 130 142 кВт*год. Додаткова угода регламентує взаємовідносини з 14.10.2022. Згідно з наданими Замовником документами, встановлено, що підставою для внесення змін до Договору згідно з додатковою угодою від 14.11.2022 № 5 був лист ТОВ «ООЕК» б/д б/н, в якому повідомляється про коливання ціни за 1 кВт*год електричної енергії на ринку електричної енергії «на добу наперед», яка є складовою ціни на електричну енергію згідно з умовами Договору, згідно з інформацією, опублікованою на сайті ДП «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua/, а саме: середньозважена ціна на електроенергію на майданчику ринку «на добу наперед» у торговій зоні об`єднаної енергетичної системи України за вересень 2022 року (01.09.2022-30.09.2022) у порівнянні з серпнем 2022 року (01.08.2022-31.08.2022) збільшилась на+17,05%. Проте, лист ТОВ «ООЕК» б/д б/н, на підставі якого Замовником укладено вищезазначену додаткову угоду, виданий самим учасником, а не уповноваженим згідно із законодавством органом, установою, організацією на надання інформації щодо коливання ціни товару на ринку. Таким чином, Замовником додатковою угодою до Договору від 14.11.2022 № 5 внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків без документального підтвердження коливання ціни такого товару на ринку, що не відповідає вимогам пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону. Постачальник (TOB «ООЕК») не є уповноваженим згідно із законодавством органом, установою, організацією на надання інформації щодо коливання ціни товару на ринку та, відповідно, не має повноважень щодо надання інформації про коливання ціни товару на ринку.

У відповіді на відзив позивач зазначає, що наявність факту коливання ціни на ринку підтверджується довідкою (ми), (листом (ми), (завіреними копіями цих довідки (ок) або листа (ів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, або інформацією з вебсайту ДП «Оператор ринку» (https;// www.oree.com.ua) (згідно з ч.ч.6, 9 ст.67 ЗУ «Про ринок електричної енергії», з урахуванням листа Мінекономрозвитку України від 14.08.2019 року № 3304-04/33869-06 «Щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії») для документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку. Зміна ціни за одиницю товару застосовується з початку розрахункового періоду, в якому відбулися такі зміни. Таким чином, інформація, яка розміщується на офіційному веб-сайті в мережі Інтернет Оператора ринку https:// www.oree.com.ua є такою, що має статус публічної, та, відповідно, відкритою для використання. Відповідно така інформація, яка є публічною та відкритою, щодо результатів торгів на ринку електроенергії за вересень 2022 року (01.09.2022-30.09.2022) у порівнянні з серпнем 2022 року (01.08.2022-30.08.2022) є підтвердженим фактом коливання ціни за одиницю товару у бік збільшення та підставою, яка визначена у договорі закупівлі у пункті 13.2., для внесення змін до договору закупівлі. Лист Постачальника TOB «ООЕК» б/д б/н. на який посилається Відповідач, слугував не підставою внесення змін до договору закупівлі, а був наданий Замовнику Постачальником в межах дотримання порядку внесення змін до договору, визначеного вимогами статті 651 ЦК України. Виходячи з законодавчих умов діяльності AT «Оператор ринку» та умов функціонування ціни на електричну енергію, Замовник в особі Позивача при укладанні додаткової угоди мав можливість упевнитися в реальному стані формування ціни на електричну енергію на ринку та згодитися з Постачальником на внесення змін до договору закупівлі електричної енергії.

Заяви чи клопотання від сторін не надходили.

Процесуальні дії, вчинені судом.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 01.02.2023 року позовну заяву Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради до Південного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

Обставини справи.

28.01.2022 року Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради в системі електронних закупівель оприлюднило інформацію про проведення відкритих торгів UA-2022-01-28-006614-c «Електрична енергія» ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія, предмет закупівлі товари, кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг - 137132 доза, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг - до 31 грудня 2022.

Оскільки замовником вже проводились відкриті торги для закупівлі електричної енергії, проте вони двічі не відбулись, за відсутності необхідної кількості учасників, а саме: UA-2021-10-06-005154-b та UA-2021-09-20-005595-c, тому у зв`язку з виникненням особливих економічних обставин з метою негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій ним було вирішено провести скорочену переговорну процедуру.

За результатами переговорної процедури (скороченої) між Замовником торгів (Позивачем) та ТОВ «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі - ТОВ «ООЕК» або Постачальник) було укладено договір про закупівлю електричної енергії від 07.02.2022 року № 01-10432-ПВЦ (далі - Договір).

ТОВ «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» листом повідомило Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради, що згідно інформації, опублікованої на сайті ДП «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua (що є документальним та безумовним підтвердженням факту коливання ціни електричної енергії згідно умов укладеного Договору), на ринку вбачається значне коливання ціни за 1 кВт*год електричної енергії на ринку електричної енергії «на добу наперед»; в порівнянні середньозважених цін на ринку «на добу наперед» у торговій зоні ОЕС (об`єднаної енергетичної системи) України за серпень 2022 р. (з 01.08.2022 р. до 31.08.2022 р.) та вересень 2022р. (з 01.09.2022 р. по 30.09.2022 р.) відсоток коливання (зміни) ціни у бік збільшення склав + 17,05 %; в свої чергу, ціна на ринку «на добу наперед» є складовою ціни на електричну енергію згідно умов Договору, а саме комерційної пропозиції.

В зв`язку з цим, ТОВ «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» в цьому листі запропонувало Комунальному некомерційному підприємству «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради збільшити з 14 листопада 2022 р. (розрахункового періоду листопада) ціну за одиницю електричної енергії до 5,05753 грн. за 1кВт*год. з ПДВ та підписати Додаткову угоду № 5 до Договору щодо зміни ціни за одиницю товару згідно із п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі».

14.11.2022 року в електронній системі закупівель Позивачем як Замовником було оприлюднене повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду до Договору від 14.11.2022 року № 5, згідно з якою внесені зміни до істотних умов договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону. В якості підстав внесення змін та додаткову угоду визначено - коливання ціни електричної енергії на ринку у бік збільшення.

Згідно п.13.2. Договору істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, у тому числі, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.

Зазначеним пунктом договору також встановлено, що наявність факту коливання ціни на ринку підтверджується довідкою (ми), (листом(ми)), (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, або інформацією з веб-сайту ДП «Оператор ринку» (https:// www.oree.com.ual (згідно з ч.ч.6, 9 ст.67 Закону України «Про ринок електричної енергії», з урахуванням листа Мінекономрозвитку України від 14.08.2019 року № 3304-04/33869-06 «Щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії») для документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку. Зміна ціни за одиницю товару застосовується з початку розрахункового періоду, в якому відбулися такі зміни.

Південним офісом Держаудитслужби згідно ч.2 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель), пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 року № 23, та наказу Південного офісу Держаудитслужби від 05.12.2022 року № 285 було проведено, крім іншого, моніторинг закупівлі UA-2022-01-28-006614-c від 28.01.2022 року.

На основі проведеного моніторингу Південний офіс Держаудитслужби 23.12.2022 року відповідно до ч.6 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» склав висновок № UA-2022-01-28-006614-c про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до якого: за результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства встановлено порушення пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону; за результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення частини п`ятої статті 8 Закону; за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена), відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі, своєчасності оприлюднення внесених змін до істотних умов договору про закупівлю, порушень не установлено.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов`язав здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за додатковою угодою від 14.11.2022 № 5 до договору про закупівлю електричної енергії у постачальника від 07.02.2022 № 01-1043Z-ПВЦ, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності додаткової угоди та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради повідомило Південний офіс Держаудитслужби про намір оскарження в суді висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 23.12.2022 року № UA-2022-01-28-006614-c.

Джерела права й акти їх застосування.

Згідно з п.11 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях закупівлі з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідно до положень ст.2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Згідно положень ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону. Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у частинах восьмій та дев`ятій статті 3 цього Закону.

Згідно з ч.2 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав: 1) дані автоматичних індикаторів ризиків; 2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель; 5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону. Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до ч.ч.3-5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі. Повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом. Строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.

Згідно з ч.ч.6-8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. У висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення. Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи. Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку. Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право: перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення закупівель, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо); безперешкодного доступу в ході державного фінансового контролю на склади, у сховища, виробничі та інші приміщення, що належать підприємствам, установам та організаціям, що контролюються; призупиняти в межах своїх повноважень бюджетні асигнування, зупиняти операції з бюджетними коштами в установленому законодавством порядку, а також застосовувати та ініціювати застосування відповідно до закону інших заходів впливу у разі виявлення порушень законодавства; залучати на договірних засадах кваліфікованих фахівців відповідних органів виконавчої влади, державних фондів, підприємств, установ і організацій для проведення контрольних обмірів будівельних, монтажних, ремонтних та інших робіт, контрольних запусків сировини і матеріалів у виробництво, контрольних аналізів сировини, матеріалів і готової продукції, інших перевірок; вимагати від керівників підконтрольних установ проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів і розрахунків, у разі відмови у проведенні таких інвентаризацій - звернутися до суду щодо спонукання до проведення таких інвентаризацій, а до ухвалення відповідного рішення судом - у присутності понятих та представників зазначених підприємств, установ і організацій, щодо яких проводиться ревізія, опечатувати каси, касові приміщення, склади та архіви на термін не більше 24 годин з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі. Порядок опечатування кас, касових приміщень, складів та архівів встановлюється Кабінетом Міністрів України; при проведенні ревізій вилучати у підприємств, установ і організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про порушення, а на підставі рішення суду - вилучати до закінчення ревізії оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який скріплюється підписами представника органу державного фінансового контролю та керівника відповідного підприємства, відповідної установи, організації, та залишенням копій таких документів таким підприємствам, установам, організаціям; одержувати від Національного банку України та його установ, банків та інших кредитних установ необхідні відомості, копії документів, довідки про банківські операції та залишки коштів на рахунках об`єктів, що контролюються, а від інших підприємств і організацій, в тому числі недержавної форми власності, що мали правові відносини із зазначеними об`єктами - довідки і копії документів про операції та розрахунки з підприємствами, установами, організаціями. Одержання від банків інформації, що становить банківську таємницю, здійснюється у порядку та обсязі, встановлених Законом України «Про банки і банківську діяльність»; одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об`єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю; пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства; порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства; накладати у випадках, передбачених законодавчими актами, на керівників та інших службових осіб підконтрольних установ, адміністративні стягнення; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів; одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань; проводити на підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється; при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку; ініціювати проведення перевірок робочими групами центральних органів виконавчої влади; 15) порушувати перед керівниками відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях.

Згідно з ч.1 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Положеннями ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті. У зв`язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі) замовником, визначеним у Законі України "Про оборонні закупівлі", а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.

Відповідно до вимог статей 651, 652 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

Згідно з пунктом 8 частини третьої статті 51 Закону України «Про ринок електричної енергії» оператор ринку надає учасникам ринку інформацію, необхідну для виконання ними функцій на ринку електричної енергії, в обсягах та порядку, визначених правилами ринку "на добу наперед" та внутрішньодобового ринку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.

Відповідно до пункту 2 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» з 01.07.2019 починають діяти балансуючий ринок та ринок допоміжних послуг, ринок «на добу наперед» (РДН) та «внутрішньодобовий ринок» (ВДР). При цьому балансуючий ринок, ринок «на добу наперед», внутрішньодобовий ринок та двосторонні договори запроваджуються одночасно.

Згідно з ч.6 ст.67 Закону України «Про ринок електричної енергії» за результатами торгів відповідно до правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники.

Оприлюднення результатів торгів на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку відповідно до статті 51 Закону України «Про ринок електричної енергії» та Постанови КМУ від 17.04.2019 року № 324 забезпечує ДП «Оператор ринку» на своєму веб-сайті (http://oree.com.ua).

Відповідно до п.8 ч.3 ст.51 Закону України «Про ринок електричної енергії» оператор ринку надає учасникам ринку інформацію, необхідну для виконання ними функцій на ринку електричної енергії, в обсягах та порядку, визначених правилами ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.

Відповідно до положень ст.1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Згідно з положеннями ст.5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Відповідно до положень ст.13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями є розпорядниками інформації стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

Висновки суду.

Під час розгляду справи суд встановив, що предметом аналізу закупівлі були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена), відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.

Під час моніторингу відповідачем було проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена), повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), оприлюднене в електронній системі закупівель 28.01.2022, рішення б/д б/н про проведення переговорів між Замовником та учасником товариство з обмеженою відповідальністю «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі ТОВ «ООЕК»), укладений договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 07.02.2022 № 01-1043Z-ПВЦ (далі Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднені в електронній системі закупівель 16.05.2022, 24.05.2022, 28.06.2022 та 14.11.2022, додаткові угоди від 16.05.2022 № 1, від 16.05.2022 № 2, від 24.05.2022 № 3, від 28.06.2022 № 4 та від 14.11.2022 № 5, пояснення та документи Замовника від 15.12.2022 отримані через електронну систему закупівель.

За результатами здійснення моніторингу відповідачем установлено, що замовником 14.11.2022 оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду до Договору від 14.11.2022 № 5, згідно з якою внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону. Водночас зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п`ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

На запит Південного офісу Держаудитслужби від 09.12.2022 щодо надання документального підтвердження щодо саме коливання ціни товару на ринку, що підтверджує підстави збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, та які стали підставою для укладання вищезазначеної додаткової угоди, Замовником 15.12.2022 надано через електронну систему закупівель відповідні пояснення та лист ТОВ «ООЕК» з пропозицією щодо збільшення ціни за одиницю товару у зв`язку з коливанням ціни за 1 кВт*год електричної енергії на ринку електричної енергії «на добу наперед» згідно з інформацією, опублікованою на сайті ДП «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua/, та яка є складовою ціни на електричну енергію згідно з умовами Договору.

Так, Замовником згідно з додатковою угодою від 14.11.2022 № 5 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору та збільшено ціну за 1 кВт*год електричної енергії у зв`язку з коливанням ціни такого товару на ринку без збільшення загальної вартості Договору, що підтверджується інформацією з веб-сайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua/), з 4,65 грн з ПДВ до 5,05753 грн з ПДВ, тобто збільшення становить +0,40753 грн/+8,76%. Сторони також зменшили обсяг постачання електричної енергії до 130 142 кВт*год. Додаткова угода регламентує взаємовідносини з 14.10.2022.

Згідно з наданими документами, підставою для внесення змін до Договору згідно з додатковою угодою від 14.11.2022 № 5 був лист ТОВ «ООЕК» б/д б/н, в якому повідомляється про коливання ціни за 1 кВт*год електричної енергії на ринку електричної енергії «на добу наперед», яка є складовою ціни на електричну енергію згідно з умовами Договору, згідно з інформацією, опублікованою на сайті ДП «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua/, а саме: середньозважена ціна на електроенергію на майданчику ринку «на добу наперед» у торговій зоні об`єднаної енергетичної системи України за вересень 2022 року (01.09.2022-30.09.2022) у порівнянні з серпнем 2022 року (01.08.2022-31.08.2022) збільшилась на +17,05%.

Суд погоджується з позивачем, що на виконання вимог статей 651, 652 Цивільного кодексу України, частин 5, 7, 8 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник та Постачальник дійшли згоди щодо внесення змін до договору про закупівлю електричної енергії від 07.02.2022 року № 01-1043Д-ПВЦ у порядку та у спосіб, що передбачений Договором, а також з підстав, що передбачені вимогами спеціального законодавства.

Тобто, додаткова угода до Договору від 14.11.2022 року № 5 була укладена з дотриманням правил оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднення додаткової угоди.

Оскільки на час укладення зазначеної додаткової угоди існували підстави для збільшення ціни товару, визначеного договором про закупівлю електричної енергії від 07.02.2022 року № 01-1043Д-ПВЦ, і такі підстави були підтверджені Постачальником у спосіб, визначений Договором, а саме пунктом 13.2 та відповідали фактично існуючим обставинам, тому вказані дії були вчинені позивачем цілком обґрунтовано.

Також, відповідно до листа НКРЕКП від 08.08.2019 року № 8312/13.1/7-19 з дати впровадження нового ринку електричної енергії для забезпечення постачання електричної енергії споживачам електропостачальники здійснюють закупівлю електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку РДН-ВДР і на балансуючому ринку. Таким чином, ціна електричної енергії як товару формується залежно від сегменту ринку, на якому електропостачальник здійснює її закупівлю.

Виходячи з законодавчих умов діяльності ДП «Оператор ринку» та умов функціонування ціни на електричну енергію, Замовник в особі Позивача при укладанні додаткової угоди мав можливість упевнитися в реальному стані формування ціни на електричну енергію на ринку з урахуванням наданого відповідного підтвердження коливання ціни на ринку електричної енергії, вказавши у листі щодо пропозиції укладення додаткової угоди офіційне оприлюднення інформації ДП «Оператор ринку» щодо коливання цін електричної енергії у визначений період.

Таким чином, суд погоджується з позивачем, що підставою для укладання додаткової угоди до Договору від 14.11.2022 року № 5 став не лист TOB «ООЕК», а документальна (офіційно опублікована на веб-сайті) інформація ДП «Оператор ринку» щодо змін у ціні на товар, оскільки відповідно до роз`яснень Мінекономрозвитку України від 14.08.2019 року сторони можуть використовувати інформацію з веб-сайту ДП «Оператор ринку» (за посиланням https://www.oree.com.ua) для документального підтвердження Факту коливання ціни електричної енергії на ринку.

Відповідно до цих роз`яснень перелік органів, установ та організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни електричної енергії на ринку та перелік підтверджуючих документів не є вичерпним. Відтак, для моніторингу зміни цін на ринку та для здійснення контролю коливання цін, позивач може використовувати ресурс офіційного сайту ДП «Оператор ринку», з якого вбачається що відбувалося коливання ціни електричної енергії на ринку.

Таким чином, інформація, яка розміщується на офіційному веб-сайті в мережі Інтернет ДП «Оператор ринку»: https:// www.oree.com.ua, є такою, що має статус публічної, та, відповідно, відкритою для використання.

Тобто, інформація щодо результатів торгів на ринку електроенергії за вересень 2022 року (01.09.2022-30.09.2022) у порівнянні з серпнем 2022 року (01.08.2022-30.08.2022) є підтвердженим фактом коливання ціни за одиницю товару у бік збільшення та підставою, яка визначена сторонами у договорі закупівлі у пункті 13.2, для внесення змін до такого договору закупівлі.

Суд погоджується з позивачем, що лист Постачальника TOB «ООЕК», на який посилається Відповідач, слугував не підставою внесення змін до договору закупівлі, а був наданий Замовнику Постачальником в межах дотримання порядку внесення змін до договору, визначеного законодавством.

Що стосується посилань відповідача про порушення позивачем порядку надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, в результаті чого встановлено порушення ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», то суд зазначає наступне.

Суд встановив, що позивачем як Замовником було надано пояснення через електронну систему закупівель 15.12.2022 року, замість 14.12.2022 року, тобто пропустивши 1 день.

Позивач зазначає, що у нього були наявні об`єктивні причини, які не дозволили виконати вказану вимогу закону, адже саме 14 грудня в м. Одесі було оголошено повітряну тривогу через масштабну ракетну атаку держави-агресора російської федерації. І саме ракетна атака стала причиною цілодобового відключення електроенергії, у тому числі за місцем роботи позивача.

Таким чином, суд вважає, що висновки відповідача про порушення позивачем ч.5 ст.8 та п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» є необґрунтованими та безпідставними.

Суд зазначає, що оскаржуваний висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 23.12.2022 року № UA-2022-01-28-006614-c не відповідає критеріям обґрунтованості, своєчасності та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача та третьої особи, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких вони спрямовані.

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 3-рп/2003р від 30.01.2003 року визначено, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

Відповідно до ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За таких обставин, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 23.12.2022 року № UA-2022-01-28-006614-c є протиправним та належить до скасування.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне стягнути з Південного офісу Держаудитслужби на користь Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2684,00 грн.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради (65074, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 1; код ЄДРПОУ: 23987641) до Південного офісу Держаудитслужби (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83; код ЄДРПОУ: 40477150) про визнання протиправним та скасування висновку - задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 23.12.2022 року № UA-2022-01-28-006614-c Південного офісу Держаудитслужби.

3. Стягнути з Південного офісу Держаудитслужби на користь Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 16» Одеської міської ради судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2684,00 грн.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

СуддяА.В. Бутенко

Дата ухвалення рішення31.03.2023
Оприлюднено03.04.2023
Номер документу109940684
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування висновку

Судовий реєстр по справі —420/508/23

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Постанова від 31.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 31.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні