Рішення
від 30.03.2023 по справі 460/20005/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

30 березня 2023 року м. Рівне№460/20005/22

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 доГоловного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України та просить:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Державної податкової служби України № 3779589/2499511356 від 09.02.2022, №779591/2499511356 від 09.02.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні ФОП ОСОБА_1 № 5 від 01.12.2021, № 6 від 31.12.2021.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 01.10.2021 між ТОВ "Логістичні системи України" (Замовник) та ФОП ОСОБА_1 (Орендодавець) було укладено Договір про надання в оренду автомобілів №01, на умовах якого ФОП ОСОБА_1 зобов`язався надавати Замовнику згідно додатків № 1, 2 до Договору в оренду транспортні засоби, а ТОВ "Логістичні системи України", як Замовник, - прийняти транспортні засоби та проводити оплату на умовах, зазначених в Договорі. На виконання умов Договору № 1 від 01.10.2021 ТОВ "Логістичні системи України" згідно платіжного доручення № 6 від 01.12.2021 на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_1 було перераховано суму 70 000, 00 грн, у зв`язку з чимостанній сформував та подав для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 01.12.2021. Крім того, 31.12.2021 між ТОВ "Логістичні системи України" та ФОП ОСОБА_1 було підписано акт про надані послуги №1 на загальну суму 390000,00 грн, у зв`язку з чим до контролюючого органу було подано податкову накладну №6 від 31.12.2021 на загальну суму 320000,00 грн. Поряд з цим, за результатами обробки вказаних податкових накладних позивач отримав квитанції про зупинення реєстрації з посиланням на їх відповідність вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, у зв`язку з чим позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у відповідній податковій накладній. Позивач ствердив, що надав податковому органу усі необхідні пояснення та документи, які підтверджують реальність здійснення операції по податкових накладних. Проте, податковий орган не взяв надані позивачем пояснення та документи до уваги та прийняв рішення № 3779589/2499511356 від 09.02.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 01.12.2021 в ЄРПН та №3779591/2499511356 від 09.02.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 31.12.2021 в ЄРПН. Позивач вважає, що такі рішення контролюючого органу є протиправним та підлягають скасуванню, а тому просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 01.07.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

13.09.2022 на адресу суду надійшов спільний відзив Головного управління ДПС у Рівненській області та ДПС України на позовну заяву, у якому відповідачі проти заявлених позовних вимог заперечили. На обґрунтування заперечень зазначено, що контролюючий орган, керуючись вимогами пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, зупинив реєстрацію податкової накладної №5 від 01.12.2021, №6 від 31.12.2021 та надіслав позивачу квитанції з пропозиціями надати додаткові пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних. Зокрема, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 77.12 та 49.41.20-00.00 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Відповідач вказав, що направлене платником податків повідомлення про подання пояснень та копій документів по податковій накладній не містило повного пакету документів, передбачених вимогами п. 5 Порядку №520, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Зауважив, що в оскаржуваному рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної чітко зазначено, яких саме документів не надано позивачем. Відповідачі вважають, що оспорювані рішення прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України. Просили у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

У зв`язку з недостатністю наданих сторонами доказів на обґрунтування своїх вимог та заперечень, для об`єктивного з`ясування всіх обставин у справі суд за власною ініціативою, відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України, ухвалою від 16.03.2023 витребував від відповідача додаткові докази, а саме копії всіх документів по зупинених податкових накладних, які позивач подавав на розгляд комісії контролюючого органу.

На виконання вимог ухвали суду відповідач 27.03.2023 надіслав до суду витребувані докази.

Розглянувши заяви по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, наданими сторонами та витребуваними судом, суд встановив таке.

ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа-підприємець 15.04.2013, основний вид економічної діяльності 43.99. Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у., що стверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Зареєстрований платником податку на додану вартість з 01.10.2013.

01.10.2021 між ТОВ "Логістичні системи України" (Замовник) та ФОП ОСОБА_1 (Орендодавець) було укладено Договір про надання в оренду автомобілів №01.

Згідно Договору №01 Орендодавець зобов`язується надавати транспортні засоби згідно додатків № 1, 2, а Замовник зобов`язується прийняти зазначену техніку та проводити оплату на умовах, передбачених Договором.

Пунктом 3.1 розділу 3 Договору передбачено, що вартість послуг Орендодавця за цим Договором вказується в рахунках та актах надання послуг.

Оплата послуг здійснюється на протязі трьох робочих днів після підписання акту наданих послуг. Підставою для оплати є підписаний акт виконаних робіт (п.3.3 розділу 3 Договору).

У випадку попередньої домовленості щодо часткової передплати послуг, остаточний розрахунок здійснюється протягом трьох банківських днів з моменту отримання Замовником Акту надання послуг ( п. 3.4 розділу 3 Договору).

Додатками №1 та №2 до Договору №01 від 01.10.2021 визначено перелік автомобілів, що передаються.

По взаємовідносинах з ТОВ "Логістичні системи України" позивач виписав податкові накладні № 5 від 01.12.2021 на загальну суму 70000,00 грн, в тому числі ПДВ 11666,67 грн, та № 6 від 31.12.2021 на загальну суму 320000,00 грн, в тому числі ПДВ 53333,33 грн, з описом (номенклатурою) товарів/послуг продавця: послуги надання в оренду вантажних автомобілів.

Такі податкові накладні через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України позивач направив на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, що підтверджується квитанціями, відповідно, від 15.01.2022 реєстраційний номер 9416727930 та від 15.01.2022 реєстраційний номер 9419855616.

Суд встановив, що реєстрацію вказаних податкових накладних було зупинено.

У квитанції від 15.01.2022 реєстраційний номер 9416727930 зазначено, що: "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК від 01.12.2021 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД /ДКПП товару/послуг 49.41.20-00.00 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

У квитанції від 15.01.2022 реєстраційний номер 9419855616 зазначено, що: "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК від 31.12.2021 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД /ДКПП товару/послуг 77.12 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

На вимогу п. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України для подальшої реєстрації податкової накладної та прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної позивачем було надіслано до контролюючого органу (комісії регіонального рівня - ГУ ДПС у Рівненській області) засобами телекомунікаційного зв`язку 08.02.2022 повідомлення №1 про надання пояснень та копій документів, пояснення, а також документи по зупинених податкових накладних.

В поясненні було зазначено, зокрема, щодо основний вид діяльності ФОП ОСОБА_1 по КВЕД 43.99 "Інші спеціалізовані будівельні роботи".

В трудових відносинах перебуває 8 (вісім) найманих працівників, підтвердженням даного факту є штатний розпис та повідомлення про прийняття працівника на роботу, яке прийнято контролюючим органом. Нарахування та виплата заробітної плати здійснюється не менше встановленого рівня мінімальної зарплати, згідно чинного законодавства України. Сплата податків та виплата заробітної плати здійснюється вчасно.

Для здійснення діяльності ФОП має у власності та оренді будівельні крани, екскаватори, вантажні автомобілі.

За формами 20-ОПП подано відомості щодо викладеного, прийняті контролюючим органом.

На даний час ведеться робота з пошуку контрагентів та налагодження договірних відносин з постачальниками та покупцями.

Основним орендарем є: ТзОВ "ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" ( код ЄДРПОУ 43749508), а основним постачальником ТзОВ "ОККО-БІЗНЕС ПАРТНЕР" (ЕДРПОУ 37693620).

Щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена, повідомлено наступне:

Податкова накладна №5 від 01.12.2021 на суму 70000,00 грн, у т.ч. ПДВ 11666,67 грн (реєстраційний номер 9416727930 між ФОП ОСОБА_1 та ТзОВ "ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" було укладено Договір про надання в оренду автомобілів №01 від 01.10.2021.

31.12.2021 ФОП ОСОБА_1 підписано з ТзОВ "ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" Акт №41 від 31.12.2021.

15.12.2021 ТзОВ "ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" здійснило оплату авансу ФОП ОСОБА_1 за надані послуги в розмірі 70000,00 грн, платіжне доручення №6 від 15.12.2021, 13.01.2022 відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №5 від 01.12.2021, що має відображення в ЄРПН.

Податкова накладна №6 від 31.12.2021 на суму 320000,00 грн, у т.ч. ПДВ 53333,33 грн (реєстраційний номер 9419855616).

Між ФОП ОСОБА_1 та ТЗОВ "ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" було укладено Договір про надання в оренду автомобілів №01 від 01.10.2021.

31.12.2021 ФОП ОСОБА_1 підписано з ТОВ "ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" Акт №41 від 31.12.2021.

20.01.2022 ТзОВ "ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" здійснило оплату ФОП ОСОБА_1 за надані послуги в розмірі 100000,00 грн, платіжне доручення №12 від 20.01.2022, 15.01.2022 відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №6 від 31.12.2021, що має відображення в ЄРПН.

Наведені в поясненні відомості платник податків підтвердив наданими документами в кількості 21 додаток.

09.02.2022 комісією ГУ ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН прийнято рішення №3779589/2499511356 про відмову в реєстрації податкової накладної ФОП ОСОБА_1 №5 від 01.12.2021 з підстави ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити).

В графі «Додаткова інформація» вказано «не надано оборотно-сальдової відомості по 36 рах. б/о та/або картки по розрахунках з контрагентом. Оскільки згідно наданих копій документів встановлено невідповідність».

09.02.2022 комісією ГУ ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН прийнято рішення №3779591/2499511356 про відмову в реєстрації податкової накладної ФОП ОСОБА_1 №6 від 31.12.2021 з підстави ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

В графі «Додаткова інформація» вказано «не надано документи на придбання товарів (договору, товарно-транспортних накладних та розрахункових документів».

Вважаючи рішення від 09.02.2022 №3779589/2499511356, №3779591/2499511356 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №5 від 01.12.2021 та №6 від 31.12.2021 протиправними, позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

За правилами п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (далі іменується - ПК України) операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.7 ст. 207 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

За правилами пункту 201.10. ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» №1165 від 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі іменується - Порядок №1165).

Відповідно до пункту 3 Порядку №1165 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (пункт 4 Порядку №1165).

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3) (пункт 5 Порядку №1165).

Згідно п.6 Порядку 1165 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно п.7 Порядку 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

За правилами пункту 10, 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Порядком №1165 Додаток 3 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій.

Згідно з п. 1 зазначених Критеріїв (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), підставою для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Як встановлено зі змісту Квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 01.12.2021 №5 та від 31.12.2021 №6, контролюючий орган вказав, що вказані господарські операції платника податків відповідають п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд звертає увагу на те, що в межах цієї справи правомірність зупинення податкових накладних позивачем не оспорюється.

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

При цьому, суд зазначає, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, не означає, що платник податку повинен подати абсолютно всі, зазначені у ньому документи. Навпаки, зміст цього переліку свідчить на користь того, що враховується специфіка певних господарських операцій. Даний перелік є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами як пункту 185.1 статті 185, так і пункту 187.1 статті 187 ПК України.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку № 520, визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Суд встановив, що наведені в позові аргументи та надані до позову докази не відповідають фактичним обставинам справи як в частині документів, які слугували підставою для оформлення спірних податкових накладних, так і в частині документів, які позивач подавав на розгляд комісії регіонального рівня разом з поясненням від 08.02.2022.

Так, позивач до позовної заяви на підтвердження правомірності оформлення податкової накладної № 5 від 01.12.2021 на суму 70000,00 грн, у т.ч. ПДВ 11666,67 грн, долучив платіжне доручення № 6 від 01.12.2021 ТОВ "Логістичні системи України" на суму 70000,00 грн з призначенням платежу "Оплата за оренду автомобілів зг. з договором № 01 від 01.10.2021, ПДВ 20% - 11666,67 грн".

Однак, з пояснення № 2/01 від 08.02.2022 встановлено, що по податковій накладній № 5 від 01.12.2021 позивач покликався на те, що "15.12.2021 ТзОВ "Логістичні системи України" здійснило оплату авансу ФОП " ОСОБА_1 за надані послуги в розмірі 70000,00 грн, платіжне доручення № 6 від 15.12.2021 (додається)".

Суд встановив, що до пояснення позивач подавав контролюючому органу саме платіжне доручення № 6 від 15.12.2021 на суму 70000,00 грн та не надавав платіжного доручення на таку суму від 01.12.2021, тобто не підтверджував платіжним документом факту отримання від контрагента авансу в сумі 70000,00 грн станом на 01.12.2021 - на дату оформлення податкової накладної № 5.

Такі обставини повністю підтверджуються як Журналом розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН\РК, так і документами, наданими відповідачем на виконання ухвали суду від 16.03.2023 про витребування доказів.

Дослідженням витягу з протоколу № 27/17-00-18 від 09.02.2022 засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області суд встановив, що комісія дійшла висновку про прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки платником не надано:

- по податковій накладній від 01.12.2021 № 5 - оборотно-сальдової відомості по 36 рах. б/о та/або картки по розрахунках з контрагентом. Оскільки згідно наданих копій документів встановлено невідповідність даних (платником на підтвердження здійсненої господарської операції надано платіжне доручення на отримані кошти від ТОВ "Логістичні системи України" за № 6 від 15.12.2021 та акт про надані послуги № 41 від 31.12.2021, а податкова накладна складена 01.12.2021, що порушує п. 201.1 ст. 201 ПК України);

- по податковій накладній від 31.12.2021 № 6 - документи на придбання товарів (договору, товарно-транспортних накладних та розрахункових документів).

Саме такі обставини вказані контролюючим органом як підстава відмови в реєстрації податкових накладних у спірних рішеннях.

Суд зауважує, що відповідно до приписів пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України обов`язок платника податків скласти податкову накладну виникає за датою надходження грошових коштів на рахунок у банку.

В спірній ситуації податкову накладну № 5 позивач склав 01.12.2021, однак надав контролюючому органу платіжне доручення № 6 про надходження грошових коштів датою 15.12.2021, що також підтвердив і письмовим поясненням. Про те, що була допущена описка чи технічна помилка при наданні пояснень та копій необхідних документів, позивач в позові не вказує, однак для підтвердження правомірності своєї поведінки надає суду інший платіжний документ - платіжне доручення з аналогічним номером та сумою, однак датоване 01.12.2021.

Суд наголошує, що такий платіжний документ контролюючому органу не надавався.

Отже суд констатує, що надане платником податків на розгляд комісії відповідача платіжне доручення № 6 від 15.12.2021 не підтверджує отримання позивачем коштів в сумі 70000,00 грн від контрагента ТОВ "Логістичні системи України" на дату виписки податкової накладної № 5 від 01.12.2021.

Таким чином суд вважає обґрунтованим висновок комісії контролюючого органу про те, що надані платником податків документи не підтверджували реальності господарської операції станом на 01.12.2021 - дату оформлення податкової накладної № 5.

На час вирішення судового спору в матеріалах судової справи наявні два проведені банком платіжні доручення від ТОВ "Логістичні системи України": № 6 від 01.12.2021 на суму 70000,00 грн (яке з поясненнями по зупиненій податковій накладній позивач не подавав) та № 6 від 15.12.2021 на суму 70000,00 грн (подавав з поясненнями).

Суд звертає увагу на те, що в долученому до позову Акті звірки взаємних розрахунків за період 01.12.2021 - 17.06.2022 між ФОП ОСОБА_1 та ТОВ "Логістичні системи України" в спірному періоді відображене лише одне платіжне доручення - № 6 від 01.12.2021 на суму (кредит) 70000,00 грн та дебет 390000,00 грн реалізація товарів і послуг 31.12.2021. Платіжне доручення на суму 70000,00 грн від 15.12.2021 не відображене, що ставить під сумнів достовірність наданих позивачем до матеріалів судової справи розрахункових документів по взаємовідносинах з контрагентом.

Водночас згідно з Актом про надані послуги № 41 від 31.12.2021 (надавався до пояснення по зупинених податкових накладних) позивач надав контрагенту ТОВ "Логістичні системи України" послуги з оренди вантажних автомобілів на суму 390000,00 грн.

Отже, враховуючи проаналізовані вище приписи податкового законодавства, позивач повинен був станом на 31.12.2021 скласти податкову накладну на надані послуги на суму 390000,00 грн (якщо надання послуг передувало отриманню авансових платежів від контрагента) або, з урахуванням отриманого 01.12.2021 та 15.12.2021 авансу на загальну суму 140000,00 грн, - скласти податкові накладні 01.12.2021, 15.12.2021 (на суму 70000,00 грн авансу кожна) та від 31.12.2021 на 250000,00 грн (послуги за актом від 31.12.2021 з урахуванням часткової передплати).

Однак, за обставинами справи позивач склав податкову накладну № 6 від 31.12.2021 на суму 320000,00 грн, яка не узгоджується з первинними документами, що платник податків подавав разом з поясненнями на розгляд комісії відповідача.

Встановлені судом обставини свідчать на користь висновку, що податкова накладна № 6 від 31.12.2021 складена неправильно.

Оскільки з досліджених доказів неможливо встановити, за правилом якої події було складено податкові накладні № 5 від 01.12.2021 та № 6 від 31.12.2021, суд констатує, що надані позивачем контролюючому органу документи не підтверджують настання на дату складання податкової накладної ні такої першої події, як зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, ні відвантаження товарів/надання послуг на відповідну суму.

З огляду на наведене, суд зазначає, що інформація, зазначена у спірних податкових накладних, позивачем не була підтверджена контролюючому органу під час процедури реєстрації податкових накладних, а надані позивачем під час судового розгляду адміністративної справи платіжні документи є відмінними від тих, що подавались ним на розгляд комісії.

Відповідно до ст. 74 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом.

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Стаття 75 КАС України визначає, що достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

За правилами, встановленими ч. 1, 2 ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

З огляду на те, що платник податків на стадії адміністративного та судового провадження на підтвердження одних і тих же обставин надає різні платіжні документи по взаємовідносинах з ТОВ "Логістичні системи України", при цьому такі платіжні документи лише частково були враховані такими суб`єктами господарювання при підписанні акту звірки взаємних розрахунків за одним і тим же господарським договором, суд вважає, що надані позивачем докази не відповідають критеріям достовірності, а відтак не є належними та допустимими доказами в розумінні процесуального закону та не підтверджують заявлених вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, за результатами судового розгляду суд дійшов висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3779589/2499511356 від 09.02.2022, №779591/2499511356 від 09.02.2022 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ФОП ОСОБА_1 № 5 від 01.12.2021, № 6 від 31.12.2021 прийняті в межах повноважень та у спосіб, встановлений чинним законодавством, є правомірними та обґрунтованими. Доводи позивача та надані ним докази не спростовують правомірності таких рішень та не дають суду підстав для їх скасування.

Суд зауважує, що в розумінні КАС України захист прав, свобод та інтересів осіб завжди є наступним, тобто передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Таким чином, передумовою для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити дії (похідна вимога) повинна бути наявність факту порушення прав особи, яка звернулася до суду за захистом порушених прав, тобто вчинення таким суб`єктом протиправних дій, бездіяльності чи прийняття протиправного рішення (основна вимога), які у даному випадку відсутні.

У зв`язку з висновком суду про правомірність рішень відповідача-1 у суду відсутні підстави для зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкові накладні.

З огляду на вищевикладене, в задоволенні позову слід відмовити повністю.

Враховуючи результати судового розгляду, розподіл судових витрат відповідно до статті 139 КАС України судом не здійснюється.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позовних вимог фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 30 березня 2023 року

Учасники справи:

Позивач - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166) Відповідач - Державна податкова служби України (Львівська пошта, 8,м. Київ,04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393)

Суддя Н.О. Дорошенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2023
Оприлюднено03.04.2023
Номер документу109940922
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —460/20005/22

Рішення від 30.03.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 16.03.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 30.06.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні