ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 серпня 2010 року < Текст > Справа № 2а-3396/10/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О., розглянувши у місті Запоріжжі у письмовому провадженні адміністративну справу
за заявою Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Підприємства споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ»
про стягнення суми адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009році
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Підприємства споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ», про стягнення 5564 грн. 32 коп. суми адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році. В позові позивач зазначив, що відповідач є юридичною особою, що використовує найману працю працівників, отже за приписами Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» повинно забезпечувати працевлаштування інвалідів в установлених законодавством нормативах. Відповідно до Звіту, наданого підприємством за 2009 рік, середньооблікова чисельність працюючих інвалідів на підприємстві відповідача є меншою ніж установлено нормативом (не працевлаштовано 1 особу - інваліда), у зв’язку з чим, відповідачу було нараховані адміністративно-господарські санкції у сумі 5470 грн. 84 коп. та пеня у сумі 93 грн. 48 коп. Зазначену суму адміністративно-господарських санкцій та пені Підприємство споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ» у добровільному порядку не сплатило, тому позивач просить стягнути з відповідача 5564 грн. 32 коп. у примусовому порядку.
26.08.2010 р. позивачем подано заяву про зменшення позовних вимог, якою позивач просить стягнути з відповідача 93 грн. 48 коп. пені, та подано заяву про розгляд справи за відсутності його представника.
Відповідач у судове засідання двічі не з’явився. Про час, місця розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч. 6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
В зв’язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ч. 4 ст. 41 КАС України не здійснюється, справа розглядається у письмовому провадженні.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Судом встановлено, що Підприємство споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ» здійснює господарську діяльність на умовах використання найманої праці, має у штаті 12 працівників.
Відповідно до ч. 8 ст. 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.
Відповідно до приписів ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого Законом, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунку кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
11.02.2010 р. відповідачем – Підприємством споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ» подано до органів Фонду соціального захисту інвалідів Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2009 р., відповідно до якого, середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві склала 12 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність – 1.
Водночас, відповідно до Списку працюючих інвалідів – штатних працівників, які були зайняті на підприємстві в 2009 р. на підприємстві працював 1 інвалід протягом 5 місяців.
Таким чином, кількість працевлаштованих інвалідів складає «0» осіб і відповідачем не було дотримано визначеного нормативу працевлаштування інвалідів у кількості 1 особи.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів є менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2009 р визначена середньорічна заробітна плата штатного працівника, яка становить 10942 грн. 00 коп.
Відповідно до наданого позивачем розрахунку, сума адміністративно-господарських санкцій для підприємства відповідача складає 5470 грн. 84 коп.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 зазначеного Закону визначено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за весь її строк.
За прострочення платежу за період з 16.04.2010 р. по 01.06.2010 р. позивачем обгрунтовано нарахована пеня у сумі 93 грн. 48 коп.
Таким чином, загальна сума, яка підлягає перерахуванню на користь Фонду соціального захисту інвалідів складає 5564 грн. 32 коп., в тому числі санкції за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів у сумі 5470 грн. 84 коп. і пеня у сумі 93 грн. 48 коп., оскільки підприємством не надано суду доказів створення та надання робочого місця 1 особі інваліда.
Підприємством споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ» платіжними дорученнями від 17.06.2010 р. № 559, від 29.06.2010 р. № 571, перераховано на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 5470 грн. 84 коп. санкції за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів.
Пеня в сумі 93 грн. 48 коп. на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів не перерахована.
Відповідно до ч. 9, 10 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.
За таких обставин, враховуючи положення ч. 1 ст. 11 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості) та ч. 1 ст. 71 КАС України (кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення) суд дійшов висновку, що заявлені Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів Запорізької області вимоги про стягнення Підприємства споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ» пені у сумі 93 грн. 48 коп. обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Відповідно до п. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.158 -163 КАС України, ст.ст. 19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст. 69 Господарського кодексу України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Підприємства споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ» (72100, м. Приморськ, вул. Курортна, 19, код ЄДРПОУ 33579925) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню у сумі 93 грн. 48 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.О.Нестеренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 10994170 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні