Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 серпня 2010 року Справа № 2а-5680/10/1270
Луганськ ий окружний адміністративни й суд у складі:
судді Смішливої Т.В.
при секретарі судового зас ідання Попові М.Г. ,
за участю представн иків сторін:
від позивача: Кудим В.О.(довір еність №12/10-025 від 11.01.10)
від відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Кра снодонської об'єднаної дер жавної податкової інспекції Луганської області до Малог о приватного підприємства «С алют» про примусове стягненн я активів боржника у розмірі 2380,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
22 липня 2010 року Краснодонськ а об'єднана державна податк ова інспекція Луганської обл асті звернулася до суду з поз овом до Малого приватного пі дприємства «Салют» про стягн ення податкового боргу шляхо м звернення стягнення на акт иви, в якому зазначив, що підпр иємство відповідача має забо ргованість перед бюджетом у розмірі 2380,00 грн.
Мале приватне підприємств о «Салют» зареєстровано вико навчим комітетом Северодоне цької міської ради народних депутатів 01.06.1993 за № 464§8 і внесен о в Єдиний державний реєстр п ідприємств та організацій Ук раїни за № 20161863.
Станом на 20.07.2010 у відповідача виник податковий борг у сумі 2380,00 грн. з податку на прибуток.
Позивач просив стягнути з в ідповідача податковий борг у сумі 2380,00 грн. з податку на прибу ток.
В судовому засіданні представник позивача позовн і вимоги підтримав в повному обсязі, надав пояснення анал огічні позовній заяві, проси в позов задовольнити.
Відповідач в судові засіда ння жодного разу не з'являв ся, хоча про день, час та місце розгляду справи повідомлявс я завчасно та належним чином . При цьому, суд вважає за необ хідне зазначити, що судові по вістки малому приватному під приємству «Салют» направля лися за адресою, вказаною Кра снодонською ОДПІ у позовній заяві та зазначеному в Єдино му Державному реєстрі підпри ємств та організацій України . Однак, усі поштові відправле ння за адресою - вул.Гоголя,16 , м.Сєвєродонецьк, Луганська о бласть, 93400, та за адресою - вул . Леніна,43, м.Сєвєродонецьк, Луг анська область, 93404, повернуто д о суду з причин - «за зазначе ною адресою не значиться». (а.с .19,23,24).
Відповідно до статті 35 Коде ксу адміністративного судоч инства України (КАС України) в важається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру.
При цьому, слід враховувати , що відповідно до частини пер шої статті 18 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців» від 15 травня 20 03 року №755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдино го державного реєстру, були в несені до нього, то такі відом ості вважаються достовірним и і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки д о них не внесено відповідних змін.
В зв'язку з тим, що будь-яких в ідомостей відносно зміни міс ця реєстрації відповідач дер жавному реєстратору не надав , записи до реєстру не вносили сь, суд позбавлений можливос ті повідомити відповідача пр о розгляд даної справи за інш ою адресою.
Таким чином, на підставі вик ладеного, керуючись нормами КАС України відповідно до як их адміністративна справа ма є бути розглянута і вирішена протягом розумного строку т а виходячи зі змісту статті 128 КАС України неявка уповнова женого представника відпові дача без поважних причин або неповідомлення про причини неприбуття, не є перешкодою д ля розгляду справи протягом розумного строку, у зв'язку з чим судом ухвалено розглян ути справу за наявними в ній м атеріалами.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, перевірив ши матеріали справи, вирішив ши питання чи мали місце обст авини, якими обґрунтовувалис я вимоги та заперечення, та як ими доказами вони підтверджу ються, чи є інші фактичні дані , які мають значення для виріш ення справи, та докази на їх пі дтвердження, яку правову нор му належить застосувати до ц их правовідносин, суд приход ить до висновку про те, що позо в підлягає задоволенню з так их підстав.
Судом встановлено, що мале п риватне підприємство «Салют » зареєстроване виконавчим к омітетом Северодонецької мі ської ради народних депутаті в у якості юридичної особи 01.06.1 993 за № 464§8 і внесено в Єдиний дер жавний реєстр підприємств та організацій України за № 20161863. ( а.с. 3)
Краснодонська оптова база малого приватного підприємс тва «Салют» є структурним пі дрозділом малого приватного підприємства «Салют» без пр ава юридичної особи, про що св ідчить положення про Краснод онську оптову базу малого пр иватного підприємства «Салю т». Відповідно до п.п.2.2.3 звіт фі нансово-господарської діяль ності здійснюється централі зовано. Перерахування за усі ма видами податків провадить ся головним підприємством за місцем знаходження оптової бази.(а.с. 5 - 8)
24 лютого 2010 року за неподання податкових декларацій з под атку на прибуток за 1 кв. 2007, 6 міс .2007, 9 міс.2007, 11 міс.2007, 2007 рік, 1 кв.2008, 6 міс .2008, 9 міс.2008, 11 міс.2008, 2008 рік, 1 кв.2009, 6 міс .2009, 9 міс.2009, 2009 рік, на підставі пп. 1 7.1.1 ст.17 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» податковим орга ном складено акт №162/15-25359311 від 12.02.20 10 та прийнято податкове повід омлення-рішення №0000391540/0 від 24.02.2010 п ро застосування до платника податків штрафних санкцій в сумі 2380 грн.
Податкове повідомлення рі шення надсилалося відповіда чу на юридичну адресу, але пов ернулось у зв'язку з ненахо дженням адресату за даною ад ресою, про що свідчать коріне ць податкового повідомлення - рішення від 24.02.2010 № 0000391540/0, конве рт та зворотне повідомлення про вручення (а.с. 11 - 14).
Відповідно до п.4.9 Порядку на правлення органами державно ї податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків, затвердженог о наказом Державної податков ої адміністрації України від 21 червня 2001 зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 11 червня 2003 р. за N 467/7788, день розмі щення такого податкового пов ідомлення на дошці податкови х оголошень (повідомлень), заф іксований в акті про причини неможливості його вручення платнику податків, вважаєтьс я днем його вручення.
Згідно п.п. 6.2.4 п.6.2. ст. 6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» у разі коли податковий орган а бо пошта не може вручити плат нику податків податкове пові домлення або податкові вимог и у зв'язку з незнаходженням п осадових осіб, їх відмовою пр ийняти податкове повідомлен ня або податкову вимогу, незн аходженням фактичного місця розташування (місцезнаходже ння) платника податків, подат ковий орган розміщує податко ве повідомлення або податков і вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на в ільному для огляду місці біл я входу до приміщення податк ового органу. При цьому день р озміщення такої податкової в имоги вважається днем її вру чення.
Враховуючи вищевказане, по зивачем було складено акт не можливості вручення податко вого повідомлення - рішення № 0000391540/0 від 24.02.2010 по оптовій базі М ПП «САЛЮТ» (ідент. код - 25359311) ві д 25.02.2010 вих. № 20 та розміщено пові домлення - рішення № 0000391540/0 від 24.02.2010 на дошці оголошень. (а.с. 15).
Податкове повідомлення-рі шення платником податків в а дміністративному або судово му порядку відповідачем не о скаржувалось.
Тобто, сума зобов'язання виз начена в податкових вимогах відповідно до статті 5 Закону № 2181-ІІІ є узгодженою та в зв'яз ку з несплатою до бюджету в ст роки визначені законодавств ом набула статусу податковог о боргу.
Статтею 10 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» визначені функці ї державних податкових інспе кцій в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспек цій. Зокрема, відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 вказаного Закону вони подають до судів позови до пі дприємств, установ, організа цій та громадян про стягненн я в доход держави заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.
Згідно з п. 11 ч. 1 ст. 11 Закону вон и мають право застосовувати до платників податків фінанс ові (штрафні) санкції, стягува ти до бюджетів та державних ц ільових фондів суми недоїмки , пені у випадках, порядку та р озмірах, встановлених закона ми України.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» платники податків і збо рів (обов'язкових платежів) зо бов'язані, зокрема, подавати д о державних податкових орган ів та інших державних органі в відповідно до законів декл арації, бухгалтерську звітні сть та інші документи і відом ості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (о бов'язкових платежів).
Відповідно до п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 З акону України «Про порядок п огашення зобов`язань перед б юджетами та державними цільо вими фондами» платник податк ів, що не подає податкову декл арацію у строки, визначені за конодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян за кожне таке неподанн я або її затримку.
Оскільки платник податків не подав декларацію у встано влений законодавством строк , тому контролюючий орган пра вильно наклав на нього штраф в порядку та розмірі, що відпо відали вимогам законодавств а.
Відповідно до п.п. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 З акону податкове зобов'язання платника податків, нарахова не контролюючим органом відп овідно до пунктів 4.2 та 4.3 статт і 4 цього Закону, вважається уз годженим у день отримання пл атником податків податковог о повідомлення, за винятком в ипадків, визначених підпункт ом 5.2.2 цього пункту, який регулю є право платника податків зв ернутися до контролюючого ор гану із скаргою про перегляд визначеної суми податкового зобов'язання або прийнятого ним будь-якого іншого рішенн я.
Рішення податкового орган у, в якому визначена сума штра фної санкції, в порядку, перед баченому п.п. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов`язань перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», до контролюючого орг ану не оскаржено. Тому таке по даткове зобов'язання платник а податків вважається узгодж еним.
Відповідачем не надано док азів сплати узгодженої суми податкового зобов'язання т а штрафних санкцій.
Згідно з п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашен ня зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена пла тником податків у строки, виз начені цією статтею, визнаєт ься сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону України «Про порядок по гашення зобов`язань перед бю джетами та державними цільов ими фондами» активи платника податків можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Факт наявності у відповіда ча несплаченого податкового боргу підтверджено матеріал ами справи.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, Суд дій шов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, як і підтверджуються достатнім и доказами, які свідчать про о бґрунтованість позовних вим ог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається та ї х обґрунтування.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 94, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Красн одонської об'єднаної держа вної податкової інспекції Лу ганської області до Малого п риватного підприємства «Сал ют» задовольнити повністю.
Стягнути з Малого приватно го підприємства «Салют» (93404, м. Северодонецьк, вул. Леніна, 43, к од ЄДРПОУ 20161863) на користь держа вного бюджету заборгованіст ь по сплаті податку на прибут ок у сумі 2380,00 грн. (дві тисячі тр иста вісімдесят грн.) код плат ежу 11021000 р/р 31115009700028, одержувач Крас нодонське УДК, код одержувач а 24048922, банк ГУДКУ в Луганській о бласті, МФО 804013.
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після по вернення апеляційної скарги , відмови у відкритті апеляці йного провадження або набран ня законної сили рішенням за наслідками апеляційного про вадження
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Смішлива Т.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 10994384 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні