Постанова
від 31.08.2010 по справі 2а-6075/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.19

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 серпня 2010 року Справа № 2а-6075/10/1270

11 год. 30 хв. м. Луганськ

Суддя Луганського окружно го адміністративного суду См ішлива Т.В. розглянувши у скор оченому провадженні адмініс тративну справу за адміністр ативним позовом прокурора м. Луганська в інтересах держа ви в особі державного підпри ємства «Національна енергет ична компанія «Укренерго» Ін спекції Держенергонагляду в Луганській області відокрем леного підрозділу «Держенер гонагляд у Донбаському регіо ні» до товариства з обмежено ю відповідальністю «Топсерв іс-Центр» про стягнення штра фу у сумі 1700,00 грн., -

В С Т А Н О В И В:

12.08.2010 року до Луганського окр ужного адміністративного су ду звернувся прокурор м. Луга нська в інтересах держави в о собі державного підприємств а «Національна енергетична к омпанія «Укренерго» Інспекц ії Держенергонагляду в Луган ській області відокремленог о підрозділу «Держенергонаг ляд у Донбаському регіоні» д о товариства з обмеженою від повідальністю «Топсервіс-Це нтр» про стягнення штрафу у с умі 1700,00 грн.

Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог посилаєть ся на те, що відповідно до ч. 3 ст . 27 Закону України «Про електр оенергетику» суб'єкти господ арської діяльності несуть ві дповідальність за правопору шення в електроенергетиці, з окрема, за ухилення від викон ання або несвоєчасне виконан ня рішень чи приписів Інспек ції та порушення умов ліценз ування у вигляді штрафу.

Оскільки відповідач не заб езпечив виконання заходів що до усунення порушень законод авства з метою безпечного ви користання електроустаново к, які були виявлені під час об стеження інспектором Держен ергонагляду в Луганській обл асті, відповідно до чого скла дено Акт перевірки від 04.06.2010, по становою від 16.06.2010 на відповіда ча накладено штраф за поруше ння законодавства про електр оенергетику у розмірі 1700,00 грн.

Ухвалою від 13 серпня 2010 року с праву призначено до розгляду у порядку скороченого прова дження.

30 серпня 2010 року на адресу суд у від відповідача надійшов в ідзив на позовну заяву, у яком у відповідачем правомірніст ь винесеної постанови від 16.06.20 10 щодо накладення штрафу за по рушення законодавства про ел ектроенергетику у розмірі 1700, 00 грн. не оспорюється.(а.с.30).

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.

04.01.2010 ТОВ «Топсервіс-Центр» в несено припис № 02/21-0966, зобов' яз ано виконати заходи з усунен ня виявлених порушень.(а.с.8-9).

04.06.2010, у присутності представ ника відповідача, уповноваже ною особою Державної інспекц ії з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії в Л уганській області було прове дено перевірку виконання при пису Інспекції від 04.01.2010 № 02/21-0966, пр о усунення порушень законода вства про електроенергетику .

Актом перевірки від 04.06.2010 №02/21-00 62 встановлено не виконання ві дповідачем припису Інспекці ї від 04.01.2010 № 02/21-0966.(а.с.7).

16.06.2010 інспекцією винесено пос танову №02/21-0062 про накладення шт рафу на відповідача за поруш ення законодавства про елект роенергетику на суму 1700,00 грн. у зв'язку з невиконанням припи су від 04.01.2010 № 02/21-0966, постанову про накладення штрафу надіслано відповідачу листом № 16/162/1-1354, лис т отримано відповідачем 21.06.10.(а .с.6).

Указом Президента України «Про зміни в структурі центр альних органів виконавчої вл ади" від 15.12.1999 № 1573/99 Міністерство палива та енергетики Україн и (далі - Мінпаливенерго) виз начено центральним органом в иконавчої влади на який покл адено здійснення державної п олітики в галузі паливно-ене ргетичного комплексу.

Державний енергетичний на гляд за режимами споживання електричної та теплової енер гії відповідно до Закону Укр аїни «Про електроенергетику » здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії (дал і - Держенергонагляд), яка підп орядкована безпосередньо Мі нпаливенерго в частині викон ання функцій, покладених на Д ерженергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії, затвердженим постанов ою Кабінету Міністрів Україн и № 929 від 07.08.1996, та діє у складі дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго» (далі - ДП НЕК „Ук ренерго") та його структурних підрозділів.

Відповідно до п. 1.2 Статуту ДП НЕК «Укренерго» воно заснов ано на державній власності т а підпорядковується Мінпали венерго відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 № 5 98/2000.

Головною метою діяльності ДП НЕК «Укренерго» є забезпе чення цілісності об'єднаної енергетичної системи Україн и, задоволення інтересів дер жави у сфері енергопостачанн я, здійснення централізовано го оперативно-технологічног о управління ОЕС, запобіганн я порушенням режимів і аварі ям системного значення та лі квідація можливих аварій у к раїні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Стату ту), до основних напрямків дія льності віднесено здійсненн я державного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії відпові дно до Закону України «Про ел ектроенергетику» та Положен ня (п.п. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у» до принципів державної по літики в енергетиці належать створення умов безпечної ек сплуатації об'єктів електрое нергетики, а також забезпече ння відповідальності енерго постачальників та споживачі в. Частиною 1 ст. 9 зазначеного з акону визначено, що державни й нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії (далі - Інспекція) у порядку, визнач еному законодавством Україн и, а частиною 5 ст. 9 зазначеного закону Інспекції надано пов новаження щодо застосування , у встановленому порядку, сан кцій до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів у сфері ПЕК.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 27 Зак ону України «Про електроенер гетику» суб'єкти господарськ ої діяльності несуть відпові дальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрем а, за ухилення від виконання а бо несвоєчасне виконання ріш ень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензування у вигляді штрафу.

Пунктом 10 Положення про пор ядок накладення на суб'єктів господарської діяльності шт рафів за порушення законодав ства про електроенергетику, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 21.07.1999 № 1312, передбачено, що суб'єкт господарської діяльності по винен сплатити штраф протяго м 30 днів з дня винесення поста нови, а у разі несплати штрафу у зазначений термін він стяг ується в судовому порядку. До теперішнього часу штраф від повідачем не сплачено.

Частиною 6 ст. 27 Закону Україн и «Про електроенергетику» ви значено, що суми штрафів пови нні сплачуватися до Державно го бюджету України.

Несплата суб'єктами господ арювання сум штрафів, наклад ених Державною інспекцією з енергонагляду унеможливлює виконання державою відповід них економічних програм та с причиняє значні негативні на слідки у сфері ПЕК.

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається та ї х обґрунтування.

Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 121 Конституції Укр аїни, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», ч. 4 ст. 9 Закону У країни «Про електроенергети ку», п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів госп одарської діяльності штрафі в за порушення законодавства про електроенергетику, ст.ст . 2, 6, 7, 17, 94, 158-163, 167, 1832, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги проку рора м. Луганська в інтересах держави в особі державного п ідприємства «Національна ен ергетична компанія «Укренер го» Інспекції Держенергонаг ляду в Луганській області ві докремленого підрозділу «Де рженергонагляд у Донбаськом у регіоні» задовольнити пов ністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «То псервіс-Центр» (ЄДРПОУ 33765942) до Д ержавного бюджету України шт раф у розмірі 1700,00 грн. (одна тися ча сімсот грн.).

Копію постанови наді слати сторонам невідкладно.

Постанова набирає законно ї сили у порядку визначеному ст.254 КАС України.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.

Постанова, прийнята у скор оченому провадженні, крім ви падків оскарження її в апеля ційному порядку, є остаточно ю.

Суддя Смішлива Т.В.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2010
Оприлюднено03.09.2010
Номер документу10994406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6075/10/1270

Постанова від 31.08.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні