Постанова
від 11.06.2010 по справі 2а-17511/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 червня 2010 року 10:20 № 2а-17511/09/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І.В. та предс тавників:

позивача: Петренка Р.О.;

відповідача: не з' явились;

третьої особи 1: не з' явились;

третьої особи 2: не з' явились

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Державної податкової інсп екції у Деснянському районі міста Києва

до

треті особи Громадської організації “Садівницьке товариство “Ко заче”

1. Деснянська районна у міст і Києві державна адміністрац ія

2. Головне управління юстиц ії у Київській області

про припинення державної реє страції юридичної особи

На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 11 чер вня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

29 грудня 2009 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Державна подат кова інспекція у Деснянськом у районі м. Києва (далі по текс ту - позивач, ДПІ у Деснянськом у районі м. Києва) звернулась до Окружного адміністративн ого суду міста Києва з адміні стративним позовом до Громад ської організації “Садівниц ьке товариство “Козаче” (дал і по тексту - відповідач), за у частю третіх осіб, які не заяв ляють самостійних вимог на п редмет спору, на стороні пози вача - Деснянської районної у місті Києві державної адмі ністрації (далі по тексту - т ретя особа 1) та Головного упра вління юстиції у Київській о бласті (далі по тексту - трет я особа 2), в якій просить припи нити державну реєстрацію юри дичної особи Громадської орг анізації “Садівницьке товар иство “Козаче” (ідентифікаці йний код 35139473).

В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, позива ч зазначив наявність в єдино му Державному реєстрі запису про відсутність юридичної о соби за вказаним її місцезна ходження відповідно до закон у.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 08 січня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі №2а-17511/09/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 19 лютого 2010 року.

Судове засідання неоднора зово відкладалось, у зв' язк у з неприбуттям в судове засі дання представників відпові дача та третіх осіб, а також не обхідністю одержання нових д оказів.

В судовому засіданні 11 черв ня 2010 року представник позива ча позовні вимоги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої ста тті 17, частини першої статті 18 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ” та з урахуванням положень ч астини восьмої статті 35 Кодек су адміністративного судочи нства України така адреса вв ажається достовірною, а пові стка, направлена за нею, вруче ною юридичній особі.

Представник третьої особи 1 в судові засідання не з' яви вся, про час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, відзиву на позовну за яву не надано.

02 червня 2010 року (відповідно д о поштової відмітки на конве рті) третьою особою 2 подано за яву про розгляд справи за від сутності її представника.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

В С Т А Н О В И В:

Громадська організац ія “Садівницьке товариство “ Козаче” зареєстрована Десня нською районною державною ад міністрацією міста Києва в я кості суб' єкта підприємниц ької діяльності - юридичної о соби 04 червня 2007 року (ідентифі каційний код 35139473), за юридичною адресою: місто Київ, вул. Мило славська, 58. На податковому об ліку у Державній податковій інспекції Деснянського райо ну міста Києва перебуває з 12 л ипня 2007 року.

Спірні правовідносини рег улюються Цивільним кодексом України, Господарським коде ксом України, Законом Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців”, Законом Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”, З аконом України “Про державну податкову службу в Україні” , Законом України “Про об' єд нання громадян”.

Відповідно до частини перш ої статті 104 Цивільного Кодекс у України юридична особа при пиняється в результаті перед ання всього свого майна, прав та обов' язків іншим юридич ним особам - правонаступника м (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результа ті ліквідації; юридична особ а є такою, що припинилася, з дн я внесення до єдиного держав ного реєстру запису про її пр ипинення; порядок припинення юридичної особи в процесі ві дновлення її платоспроможно сті або банкрутства встановл юється законом.

Частиною першою статті 59 Го сподарського кодексу Україн и передбачено, що припинення діяльності суб' єкта господ арювання здійснюється шляхо м його реорганізації (злиття , приєднання, поділу, перетвор ення) або ліквідації - за рішен ням власника (власників) чи уп овноважених ним органів, за р ішенням інших осіб - засновни ків суб' єкта господарюванн я чи їх правонаступників, а у в ипадках, передбачених цим Ко дексом, - за рішенням суду.

Державним реєстратором Де снянської районної державно ї адміністрації у м. Києві вне сено запис до Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність відповідача за місцезнаходженням, вказа ного у статутних документах та Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме: м. Ки їв, вул. Милославська, 58 (витяг додається до матеріалів спра ви).

Відповідно до частини перш ої статті 19 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців”, у разі якщо зміна в ідомостей про юридичну особу , які містяться в Єдиному держ авному реєстрі, не пов' язан а із змінами, що вносяться до у становчих документів юридич ної особи, або не підлягає дер жавній реєстрації, особа, упо вноважена діяти від імені юр идичної особи (виконавчого о ргану), подає (надсилає рекоме ндованим листом з описом вкл адення) державному реєстрато ру за місцезнаходженням реєс траційної справи юридичної о соби заповнену реєстраційну картку про внесення змін до в ідомостей про юридичну особу , які містяться в Єдиному держ авному реєстрі.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач за місцез находженням, що міститься у Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців, відсутній, про факт зміни адреси не повідом ив, що є порушенням законодав ства.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ” підставами для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, що н е пов' язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є: на явність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутні сть юридичної особи за вказа ним її місцезнаходженням.

Статтею 239 Господарського к одексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання відповідно до своїх пов новажень та у порядку, встано вленому законом, можуть заст осовувати до суб' єктів госп одарювання адміністративно -господарські санкції, одніє ю з яких є скасування державн ої реєстрації та ліквідація суб' єкта господарювання.

Згідно статті 247 Господарсь кого кодексу України у разі з дійснення суб' єктом господ арювання діяльності, що супе речить закону чи установчим документам, до нього може бут и застосовано адміністратив но-господарську санкцію у ви гляді скасування державної р еєстрації цього суб' єкта та його ліквідації.

Відповідно до частини друг ої статті 105 Цивільного кодекс у України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийн яв рішення про припинення юр идичної особи, призначають к омісію з припинення юридично ї особи (ліквідаційну комісі ю, ліквідатора тощо) та встано влюють порядок і строки прип инення юридичної особи відпо відно до цього Кодексу.

Відповідно до вимог пункту 6 статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців” у разі, якщо в судово му рішенні щодо припинення ю ридичної особи у зв' язку з ї ї ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквід аційна комісія), державний ре єстратор не пізніше трьох ро бочих днів від дати надходже ння такого судового рішення вносить до Єдиного державног о реєстру запис, в якому вказу є як голову комісії з припине ння (ліквідаційної комісії) ю ридичної особи керівника орг ану управління або особу, яка згідно з відомостями, внесен ими до Єдиного державного ре єстру, має право вчиняти юрид ичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо і нше не встановлено судовим р ішенням.

За таких обставин судом вст ановлено, що державним реєст ратором Деснянської районно ї у місті Києві державної адм іністрації внесено запис до Єдиного державного реєстру п ро відсутність Громадської о рганізації “Садівницьке тов ариство “Козаче” за місцезна ходженням, вказаним у статут них документах, що підтвердж ується витягом з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців станом на 26 листопада 2009 ро ку.

Крім того, відповідно до пун кту 2 частини першої статті 9 З акону України “Про систему о податкування” визначено, що платники податків і зборів (о бов' язкових платежів) зобов ' язані подавати до державни х податкових органів та інши х державних органів відповід но до законів декларації, бух галтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів).

Підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 стат ті 7 Закону України “Про опода ткування прибутку підприємс тв” передбачено, що централь ний податковий орган встанов лює порядок обліку і подання податкової звітності про ви користання коштів неприбутк ових організацій (неприбутко вих організацій, визначених в абзаці “ж” підпункту 7.11.1, у ча стині обліку і подання подат кової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню ) та вирішує питання про виклю чення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у р азі порушення ними положень цього Закону та інших законо давчих актів про неприбутков і організації.

Наказом Державної податко вої адміністрації від 11 липня 1997 року №233, зареєстрованим у Мі ністерстві юстиції України 0 6 серпня 1997 року за №290/2094, затверд жено Порядок складання звіту “Про використання коштів не прибуткових установ та орган ізацій” (далі - Порядок), яким з астосовується установами й о рганізаціями, що включені до реєстру неприбуткових орган ізацій та установ з присвоєн ням ознаки неприбутковості.

Пунктом 1.3. Порядку встановл ено, що податковий звіт про ви користання коштів неприбутк овими установами й організац іями складається за формою, щ о додається, і подається непр ибутковою установою за кожни й звітний період.

Відповідно до пункту 11.1. стат ті 11 Закону України “Про опода ткування прибутку підприємс тв” для цілей цього Закону ви користовуються такі податко ві періоди: календарні кварт ал, півріччя, три квартали, рік . Податковий період починаєт ься з першого календарного д ня податкового періоду і зак інчується останнім календар ним днем податкового періоду , крім виробників сільського сподарської продукції, визна чених статтею 14 цього Закону, для яких річний податковий п еріод починається з 1 липня по точного звітного (бюджетного ) року.

Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори, що виникають з приво ду укладання, виконання, прип инення, скасування чи визнан ня нечинними адміністративн их договорів.

Право органу державної под аткової служби звертатися до суду з заявою (позовною заяво ю) про скасування державної р еєстрації суб' єкта підприє мницької діяльності передба чене пунктом 17 статті 11 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”.

Відповідно до статті 38 Зако ном України “Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців” пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема, є неподан ня протягом року органам дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів фінансової звітності відп овідно до закону.

Відповідно до наданої пози вачем довідки від 18 лютого 2010 р оку №867 Громадська організаці я “Садівницьке товариство “К озаче” з 07 листопада 2008 року не подає до ДПІ у Деснянському р айоні м. Києва декларацій, бух галтерську звітність та інши х документів і відомостей, по в' язаних з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів), тобто бі льше одного року.

Як встановлено судом, відпо відач шляхом неподання до де ржавних податкових органів т а інших держаних органів від повідно до законів деклараці й, бухгалтерської звітності та інших документів і відомо стей, тобто невиконання обов ' язків, покладених на нього як на юридичну особу - платн ика податків, - порушив вимоги , встановлені пунктом 2 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”.

Відповідач заборгованості перед бюджетом не має, що підт верджується довідкою ДПІ у Д еснянському районі м. Києва в ід 27 листопада 2009 року №6755/9/24-028.

Разом з тим, Окружний адміні стративний суд міста Києва з вертає увагу на те, що об' єдн анням громадян є добровільне громадське формування, ство рене на основі єдності інтер есів для спільної реалізації громадянами своїх прав і сво бод. Легалізація об' єднання громадян та його ліквідація регламентуються Законом Укр аїни “Про об' єднання громад ян”.

Згідно зі статтею 3 Закону У країни “Про об' єднання гром адян” громадською організац ією є об' єднання громадян д ля задоволення та захисту св оїх законних соціальних, еко номічних, творчих, вікових, на ціонально-культурних, спорти вних та інших спільних інтер есів.

Предметом даного спору є пр ипинення юридичної особи, як а є неприбутковою організаці ю та має певні зобов' язання перед державою щодо відпові дного звітування, що усуває з астосування до спірних право відносин положень Закону Укр аїни “Про об' єднання громад ян”, оскільки останній регул ює підстави примусового розп уску об' єднання громадян і має інші правові наслідки дл я відповідача.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що зверне ння органу державної податко вої служби у випадках передб ачених чинним законодавство м з позовними вимогами, що спр ямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатн ості, в тому числі з вимогами п ро припинення юридичної особ и або про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності, відп овідають повноваженням орга ну державної податкової служ би, а відповідно і компетенці ї адміністративних судів.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи, наявність в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців запису про відсут ність юридичної особи за вка заним нею місцезнаходженням , а також право органів держав ної податкової служби зверта тись до суду з заявою (позовно ю заявою) про припинення (скас ування) державної реєстрації суб' єкта підприємницької д іяльності та визнання відпов ідачем позову, суд вважає поз овні вимоги обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 136, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Державної пода ткової інспекції у Деснянськ ому районі міста Києва задов ольнити.

2. Припинити юридичну особу - Громадську організацію “С адівницьке товариство “Коза че” (ідентифікаційний код 35139473 ) та скасувати її державну реє страцію.

3. Зобов' язати державного реєстратора Деснянської рай онної у місті Києві державно ї адміністрації не пізніше н аступного робочого дня з дат и надходження судового рішен ня щодо припинення юридичної особи - Громадської організ ації “Садівницьке товариств о “Козаче” (ідентифікаційний код 35139473), внести до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців запис щодо цього судовог о рішення та здійснити заход и з припинення юридичної осо би у встановленому порядку.

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складання в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.06.2010
Оприлюднено07.09.2010
Номер документу10995309
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17511/09/2670

Постанова від 11.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні