ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 червня 2010 року 10:20 № 2а-17511/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І.В. та предс тавників:
позивача: Петренка Р.О.;
відповідача: не з' явились;
третьої особи 1: не з' явились;
третьої особи 2: не з' явились
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інсп екції у Деснянському районі міста Києва
до
треті особи Громадської організації “Садівницьке товариство “Ко заче”
1. Деснянська районна у міст і Києві державна адміністрац ія
2. Головне управління юстиц ії у Київській області
про припинення державної реє страції юридичної особи
На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 11 чер вня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
29 грудня 2009 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Державна подат кова інспекція у Деснянськом у районі м. Києва (далі по текс ту - позивач, ДПІ у Деснянськом у районі м. Києва) звернулась до Окружного адміністративн ого суду міста Києва з адміні стративним позовом до Громад ської організації “Садівниц ьке товариство “Козаче” (дал і по тексту - відповідач), за у частю третіх осіб, які не заяв ляють самостійних вимог на п редмет спору, на стороні пози вача - Деснянської районної у місті Києві державної адмі ністрації (далі по тексту - т ретя особа 1) та Головного упра вління юстиції у Київській о бласті (далі по тексту - трет я особа 2), в якій просить припи нити державну реєстрацію юри дичної особи Громадської орг анізації “Садівницьке товар иство “Козаче” (ідентифікаці йний код 35139473).
В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, позива ч зазначив наявність в єдино му Державному реєстрі запису про відсутність юридичної о соби за вказаним її місцезна ходження відповідно до закон у.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 08 січня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі №2а-17511/09/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 19 лютого 2010 року.
Судове засідання неоднора зово відкладалось, у зв' язк у з неприбуттям в судове засі дання представників відпові дача та третіх осіб, а також не обхідністю одержання нових д оказів.
В судовому засіданні 11 черв ня 2010 року представник позива ча позовні вимоги підтримав.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої ста тті 17, частини першої статті 18 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ” та з урахуванням положень ч астини восьмої статті 35 Кодек су адміністративного судочи нства України така адреса вв ажається достовірною, а пові стка, направлена за нею, вруче ною юридичній особі.
Представник третьої особи 1 в судові засідання не з' яви вся, про час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, відзиву на позовну за яву не надано.
02 червня 2010 року (відповідно д о поштової відмітки на конве рті) третьою особою 2 подано за яву про розгляд справи за від сутності її представника.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
В С Т А Н О В И В:
Громадська організац ія “Садівницьке товариство “ Козаче” зареєстрована Десня нською районною державною ад міністрацією міста Києва в я кості суб' єкта підприємниц ької діяльності - юридичної о соби 04 червня 2007 року (ідентифі каційний код 35139473), за юридичною адресою: місто Київ, вул. Мило славська, 58. На податковому об ліку у Державній податковій інспекції Деснянського райо ну міста Києва перебуває з 12 л ипня 2007 року.
Спірні правовідносини рег улюються Цивільним кодексом України, Господарським коде ксом України, Законом Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців”, Законом Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”, З аконом України “Про державну податкову службу в Україні” , Законом України “Про об' єд нання громадян”.
Відповідно до частини перш ої статті 104 Цивільного Кодекс у України юридична особа при пиняється в результаті перед ання всього свого майна, прав та обов' язків іншим юридич ним особам - правонаступника м (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результа ті ліквідації; юридична особ а є такою, що припинилася, з дн я внесення до єдиного держав ного реєстру запису про її пр ипинення; порядок припинення юридичної особи в процесі ві дновлення її платоспроможно сті або банкрутства встановл юється законом.
Частиною першою статті 59 Го сподарського кодексу Україн и передбачено, що припинення діяльності суб' єкта господ арювання здійснюється шляхо м його реорганізації (злиття , приєднання, поділу, перетвор ення) або ліквідації - за рішен ням власника (власників) чи уп овноважених ним органів, за р ішенням інших осіб - засновни ків суб' єкта господарюванн я чи їх правонаступників, а у в ипадках, передбачених цим Ко дексом, - за рішенням суду.
Державним реєстратором Де снянської районної державно ї адміністрації у м. Києві вне сено запис до Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність відповідача за місцезнаходженням, вказа ного у статутних документах та Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме: м. Ки їв, вул. Милославська, 58 (витяг додається до матеріалів спра ви).
Відповідно до частини перш ої статті 19 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців”, у разі якщо зміна в ідомостей про юридичну особу , які містяться в Єдиному держ авному реєстрі, не пов' язан а із змінами, що вносяться до у становчих документів юридич ної особи, або не підлягає дер жавній реєстрації, особа, упо вноважена діяти від імені юр идичної особи (виконавчого о ргану), подає (надсилає рекоме ндованим листом з описом вкл адення) державному реєстрато ру за місцезнаходженням реєс траційної справи юридичної о соби заповнену реєстраційну картку про внесення змін до в ідомостей про юридичну особу , які містяться в Єдиному держ авному реєстрі.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач за місцез находженням, що міститься у Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців, відсутній, про факт зміни адреси не повідом ив, що є порушенням законодав ства.
Відповідно до вимог статті 38 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ” підставами для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, що н е пов' язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є: на явність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутні сть юридичної особи за вказа ним її місцезнаходженням.
Статтею 239 Господарського к одексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання відповідно до своїх пов новажень та у порядку, встано вленому законом, можуть заст осовувати до суб' єктів госп одарювання адміністративно -господарські санкції, одніє ю з яких є скасування державн ої реєстрації та ліквідація суб' єкта господарювання.
Згідно статті 247 Господарсь кого кодексу України у разі з дійснення суб' єктом господ арювання діяльності, що супе речить закону чи установчим документам, до нього може бут и застосовано адміністратив но-господарську санкцію у ви гляді скасування державної р еєстрації цього суб' єкта та його ліквідації.
Відповідно до частини друг ої статті 105 Цивільного кодекс у України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийн яв рішення про припинення юр идичної особи, призначають к омісію з припинення юридично ї особи (ліквідаційну комісі ю, ліквідатора тощо) та встано влюють порядок і строки прип инення юридичної особи відпо відно до цього Кодексу.
Відповідно до вимог пункту 6 статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців” у разі, якщо в судово му рішенні щодо припинення ю ридичної особи у зв' язку з ї ї ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквід аційна комісія), державний ре єстратор не пізніше трьох ро бочих днів від дати надходже ння такого судового рішення вносить до Єдиного державног о реєстру запис, в якому вказу є як голову комісії з припине ння (ліквідаційної комісії) ю ридичної особи керівника орг ану управління або особу, яка згідно з відомостями, внесен ими до Єдиного державного ре єстру, має право вчиняти юрид ичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо і нше не встановлено судовим р ішенням.
За таких обставин судом вст ановлено, що державним реєст ратором Деснянської районно ї у місті Києві державної адм іністрації внесено запис до Єдиного державного реєстру п ро відсутність Громадської о рганізації “Садівницьке тов ариство “Козаче” за місцезна ходженням, вказаним у статут них документах, що підтвердж ується витягом з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців станом на 26 листопада 2009 ро ку.
Крім того, відповідно до пун кту 2 частини першої статті 9 З акону України “Про систему о податкування” визначено, що платники податків і зборів (о бов' язкових платежів) зобов ' язані подавати до державни х податкових органів та інши х державних органів відповід но до законів декларації, бух галтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів).
Підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 стат ті 7 Закону України “Про опода ткування прибутку підприємс тв” передбачено, що централь ний податковий орган встанов лює порядок обліку і подання податкової звітності про ви користання коштів неприбутк ових організацій (неприбутко вих організацій, визначених в абзаці “ж” підпункту 7.11.1, у ча стині обліку і подання подат кової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню ) та вирішує питання про виклю чення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у р азі порушення ними положень цього Закону та інших законо давчих актів про неприбутков і організації.
Наказом Державної податко вої адміністрації від 11 липня 1997 року №233, зареєстрованим у Мі ністерстві юстиції України 0 6 серпня 1997 року за №290/2094, затверд жено Порядок складання звіту “Про використання коштів не прибуткових установ та орган ізацій” (далі - Порядок), яким з астосовується установами й о рганізаціями, що включені до реєстру неприбуткових орган ізацій та установ з присвоєн ням ознаки неприбутковості.
Пунктом 1.3. Порядку встановл ено, що податковий звіт про ви користання коштів неприбутк овими установами й організац іями складається за формою, щ о додається, і подається непр ибутковою установою за кожни й звітний період.
Відповідно до пункту 11.1. стат ті 11 Закону України “Про опода ткування прибутку підприємс тв” для цілей цього Закону ви користовуються такі податко ві періоди: календарні кварт ал, півріччя, три квартали, рік . Податковий період починаєт ься з першого календарного д ня податкового періоду і зак інчується останнім календар ним днем податкового періоду , крім виробників сільського сподарської продукції, визна чених статтею 14 цього Закону, для яких річний податковий п еріод починається з 1 липня по точного звітного (бюджетного ) року.
Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори, що виникають з приво ду укладання, виконання, прип инення, скасування чи визнан ня нечинними адміністративн их договорів.
Право органу державної под аткової служби звертатися до суду з заявою (позовною заяво ю) про скасування державної р еєстрації суб' єкта підприє мницької діяльності передба чене пунктом 17 статті 11 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”.
Відповідно до статті 38 Зако ном України “Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців” пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема, є неподан ня протягом року органам дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів фінансової звітності відп овідно до закону.
Відповідно до наданої пози вачем довідки від 18 лютого 2010 р оку №867 Громадська організаці я “Садівницьке товариство “К озаче” з 07 листопада 2008 року не подає до ДПІ у Деснянському р айоні м. Києва декларацій, бух галтерську звітність та інши х документів і відомостей, по в' язаних з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів), тобто бі льше одного року.
Як встановлено судом, відпо відач шляхом неподання до де ржавних податкових органів т а інших держаних органів від повідно до законів деклараці й, бухгалтерської звітності та інших документів і відомо стей, тобто невиконання обов ' язків, покладених на нього як на юридичну особу - платн ика податків, - порушив вимоги , встановлені пунктом 2 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”.
Відповідач заборгованості перед бюджетом не має, що підт верджується довідкою ДПІ у Д еснянському районі м. Києва в ід 27 листопада 2009 року №6755/9/24-028.
Разом з тим, Окружний адміні стративний суд міста Києва з вертає увагу на те, що об' єдн анням громадян є добровільне громадське формування, ство рене на основі єдності інтер есів для спільної реалізації громадянами своїх прав і сво бод. Легалізація об' єднання громадян та його ліквідація регламентуються Законом Укр аїни “Про об' єднання громад ян”.
Згідно зі статтею 3 Закону У країни “Про об' єднання гром адян” громадською організац ією є об' єднання громадян д ля задоволення та захисту св оїх законних соціальних, еко номічних, творчих, вікових, на ціонально-культурних, спорти вних та інших спільних інтер есів.
Предметом даного спору є пр ипинення юридичної особи, як а є неприбутковою організаці ю та має певні зобов' язання перед державою щодо відпові дного звітування, що усуває з астосування до спірних право відносин положень Закону Укр аїни “Про об' єднання громад ян”, оскільки останній регул ює підстави примусового розп уску об' єднання громадян і має інші правові наслідки дл я відповідача.
На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що зверне ння органу державної податко вої служби у випадках передб ачених чинним законодавство м з позовними вимогами, що спр ямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатн ості, в тому числі з вимогами п ро припинення юридичної особ и або про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності, відп овідають повноваженням орга ну державної податкової служ би, а відповідно і компетенці ї адміністративних судів.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Враховуючи, наявність в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців запису про відсут ність юридичної особи за вка заним нею місцезнаходженням , а також право органів держав ної податкової служби зверта тись до суду з заявою (позовно ю заявою) про припинення (скас ування) державної реєстрації суб' єкта підприємницької д іяльності та визнання відпов ідачем позову, суд вважає поз овні вимоги обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 136, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Державної пода ткової інспекції у Деснянськ ому районі міста Києва задов ольнити.
2. Припинити юридичну особу - Громадську організацію “С адівницьке товариство “Коза че” (ідентифікаційний код 35139473 ) та скасувати її державну реє страцію.
3. Зобов' язати державного реєстратора Деснянської рай онної у місті Києві державно ї адміністрації не пізніше н аступного робочого дня з дат и надходження судового рішен ня щодо припинення юридичної особи - Громадської організ ації “Садівницьке товариств о “Козаче” (ідентифікаційний код 35139473), внести до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців запис щодо цього судовог о рішення та здійснити заход и з припинення юридичної осо би у встановленому порядку.
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складання в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2010 |
Оприлюднено | 07.09.2010 |
Номер документу | 10995309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні