ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/3073/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 березня 2023 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Акціонерного товариства «Еротрон», про стягнення податкового боргу.
Суть справи.
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління ДПС у Львівській області (далі позивач, ГУДПС у Львівській області) з позовною заявою до Акціонерного товариства «Еротрон» (далі - відповідач) у якій просить: стягнути з Акціонерного товариства «Еротрон» (ЄДРПОУ 14314601) до бюджету кошти з рахунків у банках обслуговуючих такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 1375043,43 грн.
Підставою позову зазначено несплату відповідачем заборгованості перед бюджетом. Відповідач у встановлені строки добровільно заборгованість не погасив. Оскільки вжиті позивачем заходи для погашення податкового боргу позитивного результату не дали, позивач у межах своїх повноважень звернувся до суду із цим позовом.
Ухвалою суду від 22.02.2023 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.
Відповідач відзиву на позовну заяву суду не надав.
На адресу суду повернувся не врученим конверт з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Відповідно до довідки про причини повернення/досилання відправлення не вручене «адресат відсутній за вказаною адресою».
Відповідно до п. 66.3 ст. 66 ПК України у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків. У такому разі платник податків, визначений у п. 64.2 ст. 64 цього Кодексу, зобов`язаний подати контролюючому органу за новим місцезнаходженням відповідну заяву у десятиденний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) згідно з порядком обліку платників податків. У разі неподання такої заяви протягом 10 календарних днів платник податків або посадові особи платника податків несуть відповідальність відповідно до закону.
Суд враховує, що платник зобов`язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою, яка фактично являється його місцем проживання і за якою податковий орган правомірно надсилає усю адресовану платникові кореспонденцію. У разі невиконання цього обов`язку платник не вправі посилатись на неотримання ним документів як на обставину, що звільняє його від настання у зв`язку з цим негативних для такого платника наслідків.
Вказані висновку суду узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 06.02.2018 (справа №826/12162/17) та 09.10.2018 (справа №820/1864/17).
Відповідно до п. 42.2 ст. 42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
З урахуванням зазначеного, а також беручи до уваги те, що судом відправлено ухвалу про відкриття провадження у справу саме за адресою, вказаною у відомостях Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, то в силу вимог ч. 11 ст. 126, ч. 1 ст. 174 і п. 4 ч. 1 ст. 251 КАС України ухвала суду вважається врученою відповідачу належним чином. Тому, суд розглядає справу за наявними матеріалами.
Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (частина 2 статті 262 КАС України).
Суд на підставі позовної заяви, а також долучених письмових доказів,-
в с т а н о в и в :
Акціонерне товариство «Еротрон» (ЄДРПОУ 14314601) є платником податків; основний вид господарської діяльності згідно з КВЕД: 72.19 Дослідження й експериментальні розробки у сфері інших природничих і технічних наук.
Відповідно до довідки про податкову заборгованість від 08.02.2023 №1535/5/13-01-13-02 за відповідачем обліковується податковий борг по податку на додану вартість, по податку на нерухоме майно, по земельному податку з юридичних осіб в сумі 1375043,43 грн.
Податковий борг виник з наступних підстав.
По податку на додану вартість - 23086,76 грн.:
- податкова декларація з податку на додану вартість №9236111335 від 17.09.2020 на суму 761,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №39591673 від 20.10.2020 на суму 783,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9306983690 від 20.11.2020 на суму 772,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9339611161 від 21.12.2020 на суму 782,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9369984996 від 20.01.2021 на суму 789,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9056523198 від 19.03.2021 на суму 752,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9090062515 від 19.04.2021 на суму 764,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9132027688 від 20.05.2021 на суму 770,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9164547522 від 20.06.2021 на суму 780,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9198583190 від 20.07.2021 на суму 782,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9238206522 від 18.08.2021 на суму 783,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9311236442 від 20.10.2021 на суму 1571,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9352476626 від 21.11.2021 на суму 797,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №90366584635 від 21.02.2022 року на суму 1 628,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9052544474 від 12.05.2022 на суму 870,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9052543611 від 12.05.2022 на суму 832,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9052545715 від 12.05.2022 на суму 897,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9085147625 від 16.06.2022 на суму 921,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9121564695 від 12.07.2022 на суму 949,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9163389988 від 22.08.2022 на суму 956,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9187767933 від 20.09.2022 на суму 967,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №92093165755 від 13.10.2022 на суму 985,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9247814321 від 21.11.2022 року на суму 1010,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9273279622 від 19.12.2022 року на суму 1017,00 грн.;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9300388466 від 19.01.2023 року на суму 1024,00 грн.
Згідно з зворотнім боком облікової картки платника пеня на суму 144,76 грн.
По податку на нерухоме майно - 1132 195,69 грн.:
- Додаток 2 до податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9012173371 від 03.02.2020 на суму 145277,12 грн.;
- Додаток 2 до податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №10601490 від 18.02.2021 на суму 369 114,00 грн.;
- Додаток 2 до податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №19822593 від 29.06.2022 на суму 617804,57 грн.
По земельному податку з юридичних осіб - 219760,98 грн.:
- податковий розрахунок земельного податку №9012120435 від 03.02.2020 на суму 19133,65 грн.;
- податковий розрахунок земельного податку №27897045 від 05.07.2021 на суму 45920,69 грн.;
- податковий розрахунок земельного податку №12627713 від 21.02.2022 на суму 49089,17 грн.;
- податковий розрахунок земельного податку №19467198 від 22.06.2022 на суму 105617,47 грн.
Позивачем виставлено податкову вимогу №97-15 від 01.10.2013.
За таких підстав та у зв`язку із несплатою відповідачем суми грошових зобов`язань у добровільному порядку, позивач звернувся до суду із даним позовом про їх стягнення в судовому порядку.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до частини 1 статті 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Однією із основних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до пункту 4 частини 3 статті 2 КАС України є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Вирішуючи спір у даній адміністративній справі суд керувався, зокрема, такими нормами ПК України.
Відповідно до підпункту 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 ПК України орган стягнення уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з пунктом 41.2 статті 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
У пункті 57.1 статті 57 ПК України зазначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання декларації, крім випадків, встановленим цим Кодексом.
Відповідно до пункту 57.2 статті 57 ПК України у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов`язання платника податків з причин, не пов`язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання у строки, визначені в цьому Кодексі, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпункті 54.3.1-54.3.6 пункті 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем узгодження.
Всупереч наведеним нормам чинного законодавства платник податків не вжив достатніх заходів для погашення податкових зобов`язань.
Судом встановлено, що на даний час суми податків є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов`язання, не сплачена платником податків у термін).
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 ПК України надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання статті 59 ПК України ГУДПС у Львівській області виставлено податкову вимогу. В матеріалах справи є докази її надсилання та отримання суб`єктом господарювання. Докази оскарження зазначеної вимоги відсутні.
Відповідно до пункту 42.2 статті 42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Тобто, податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів. При цьому податковим законодавством не передбачено необхідності повторного направлення платнику податків податкової вимоги у разі зміни (крім зменшення до нуля) суми його податкового боргу.
Статтею 20 ПК України визначено права контролюючих органів.
Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи маюсь право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункту 95.2, 95.3 статті 95 ПК України).
Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Законом України Про внесення змін до ПК України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 №1797-VІІІ внесені зміни до ПК України та статті 19-1 Кодексу викладено в новій редакції, відповідно до якої функції з погашення податкового боргу закріплено за ГУДПС у Львівській області.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно з ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з частиною 2 статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Станом на день розгляду справи у суді, відповідач жодних заперечень по суті позовних вимог чи доказів сплати податкового боргу до суду не надав.
Враховуючи викладене суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до приписів статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки позивач не надав доказів понесення таких судових витрат, суд не має підстав вирішувати питання про їх розподіл.
Керуючись статтями 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 263, 294-295 КАС України, суд,-
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Акціонерного товариства «Еротрон» (ЄДРПОУ 14314601) до бюджету кошти з рахунків у банках обслуговуючих такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в сумі 1375043 (один мільйон триста сімдесят п`ять тисяч сорок три) грн. 43 коп.
3.Судові витрати не стягувати.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяКравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2023 |
Оприлюднено | 05.04.2023 |
Номер документу | 109968001 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні