Справа № 761/13312/20
Провадження № 1-кс/761/8330/2020
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 травня 2020 року Шевченківський районний суд м. Києва у складі:
слідчого судді: ОСОБА_1
при секретарі: ОСОБА_2
розглянувши клопотання заступника начальника слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень транзитно-конвертаційних груп слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у м.Києві ОСОБА_3 , внесеного по кримінальному провадженню за №32020100000000060 від 03.02.2020 року, за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212 КК України, про проведення обшуку
В С Т А Н О В И В:
Заступник начальника слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень транзитно-конвертаційних груп слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у м.Києві ОСОБА_3 звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням, погоджене з прокурором ОСОБА_4 у кримінальному провадженні №32020100000000060 від 03.02.2020 року, за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212 КК України, про проведення обшуку.
Клопотання обґрунтовано тим, що службові особи ТОВ «Антранс» (код ЄДРПОУ: 39956057), перебуваючи у м. Києві, у період серпня 2018 - грудня 2019 в порушення вимог діючого законодавства (ч.1,8 ст. 257, ч.2 ст.71, ст.106, ст.285, ч.1 ст.266 Митного кодексу України, ст. 190, ст. 206 Податкового кодексу України) випустили у вільний обіг шляхом передачі в оренду підприємствам ТОВ "Іноваційна транспортна компанія" (код 41428805), ТОВ "Перша Українська вантажна компанія" (код 38955754), ТОВ "Меркурій Інтер Сервіс" (код 40194557), ТОВ "Статейра" (код 40884583), ТОВ "Ліал Транс" (код 42136680), ТОВ "Лайтон Стоун" (код 42302880) транспортні засоби (залізничні вагони), які було попередньо імпортовано із застосування митного режиму «Тимчасове ввезення». В результаті вказаних дій до бюджету не надійшли кошти на суму 4 778 956,89 грн.
Порушення податкового законодавства по вказаними операціями підтверджується висновком експерта за результатами проведення дослідження №1-23/01/2020дос від 23.01.2020 року.
Відповідно протоколів огляду наявних інформаційних ресурсів встановлено:
ТОВ «Антранс» (код ЄДРПОУ: 39956057) зареєстроване 18.08.2015 року Деснянською районною державною адміністрацією в м. Києві за №10661020000012107. Юридична адреса: м. Київ, проспект Маяковського, буд. 68, кв. 233. Перебуває на обліку за основним місцем обліку в ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві. Зареєстровано платником ПДВ, має діюче свідоцтво №200239090 від 01.12.2015. Основний вид діяльності: 52.29- інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.
Органом досудового розслідування отримано висновок експерта «Дослідницького інформаційно-консультаційного центру» за результатами проведення дослідження №1-23/01/2020-дос за результатами якого встановлено, що в порушення ч. 1 та ч. 8 ст. 257, ч. 2 ст. 71, ст.. 106, ст.. 285, ч. 1 ст. 266 Митного кодексу України, ст. 190, ст. 206 Податкового кодексу України сума податку на додану вартість (20%) та мита (5%) не нарахованого та не сплаченого до державного бюджету Україну ТОВ «Антранс» (код ЄДРПОУ: 39956057) при імпорті транспортних засобів (залізничні вагони) та заявлені їх митному органу в митний режим «тимчасове ввезення» з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами у період серпень 2018 - грудень 2019 року за умови передачі протягом 2018-2019 р.р. вказаних транспортних засобів (залізничних вагонів) на території України в оренду підприємствам ТОВ "Іноваційна транспортна компанія" (код 41428805), ТОВ "Перша Українська вантажна компанія" (код 38955754), ТОВ "Меркурій Інтер Сервіс" (код 40194557), ТОВ "Статейра" (код 40884583), ТОВ "Ліал Транс" (код 42136680), ТОВ "Лайтон Стоун" (код 42302880) та за умови недекларування товарів (залізничних вагонів) у відповідний митний режим та недотримання вимог такого режиму становить 4 778 956,89 грн.
Встановлено, що підприємство ТОВ «Антранс» (код ЄДРПОУ: 39956057) укладено зовнішньоекономічні контракти №58PV від 01.07.2018, №58CM від 01.10.2018, №22KR від 01.04.2019 року з компанією нерезидентом Sia Antrans LV (Рига), щодо оренди в останнього залізничних вагонів.
В подальшому ТОВ «Антранс» оформлено та подано 17 митних декларації, пов`язаних з ввезенням на митну територію України транспортних засобів у митному режимі «Тимчасового ввезення» (залізничні вагони).
Товариством під час митного оформлення залізничних вагонів сформовано та подано до Київської міської митниці ДФС сформовано та подано наступні митні декларації: МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254322 від 04.09.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254308 від 23.08.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254302 від 07.08.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254363 від 15.11.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254363 від 15.11.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254381 від 10.12.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254380 від 06.12.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254379 від 06.12.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254378 від 06.12.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254347 від 23.10.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254371 від 26.11.2018, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/254367 від 22.11.2018, МД ІМ 31 АА №UA100090/2019/304043 від 10.06.2019, МД ІМ 31 АА №UA100090/2019/304044 від 10.06.2019, МД ІМ 31 АА №UA100090/2019/304040 від 07.06.2019, МД ІМ 31 АА №UA100090/2019/304035 від 13.05.2019, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/261436 від 21.10.2019, МД ІМ 31 АА №UA100070/2019/261434 від 21.10.2019 року, та застосовано Преференцію 198 на підставі положень Додатка Е Конвенції про тимчасове ввезення від 26.09.1990 та відповідно до глави 18 Митного кодексу України.
Факт передачі Товариством транспортних засобів (залізничних вагонів) у користування іншим суб`єктам господарювання підтверджується зареєстрованими у Єдиному реєстрі податкових накладних ДФС України (ЄРПН) податковими накладними виписаними та зареєстрованими службовими особами ТОВ «Антранс».
Так, службовими особами ТОВ «Антранс» зареєстровано податкові накладні, відповідно до яких у вільний обіг випускались залізничні вагони шляхом передачі в оренду підприємствам ТОВ "Іноваційна транспортна компанія" (код 41428805), ТОВ "Перша Українська вантажна компанія" (код 38955754), ТОВ "Меркурій Інтер Сервіс" (код 40194557), ТОВ "Статейра" (код 40884583), ТОВ "Ліал Транс" (код 42136680), ТОВ "Лайтон Стоун" (код 42302880).
Таким чином у відповідності до висновку експерта за результатами проведення дослідження №1-23/01/2020дос від 23.01.2020 року та встановленим фактам під час здійснення досудового розслідування виявлено порушення щодо невиконання вимог митного режиму «тимчасове ввезення» ч.1 ст. 71, ч. 7 ст. 106, ч.1 ст. 285 Митного кодексу України; ст. 190, ст. 206 Податкового кодексу України.
В ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ «Антранс» знаходиться за адресою: м.Київ, вул. О.Гнчара, буд.41.
Як зазначає в клопотанні слідчий, за вказаною адресою можуть зберігатися речі та документи, які мають важливе значення для встановлення істини у даному кримінальному провадженні.
У судове засідання заступник начальника слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень транзитно-конвертаційних груп слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у м.Києві ОСОБА_3 не з`явився, про розгляд клопотання повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Вивчивши матеріали клопотання, суд вважає, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з ч. 2 ст. 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
За ч. 1 та ч. 2 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді. При цьому під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.
Питання щодо проведення такої слідчої дії як обшук врегульовано ст. 234 КПК України.
Так, ч. 1 ст. 234 КПК України визначено: обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
При цьому, за ч. 2 цієї статті Кодексу, до клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
Відповідно до ч. 1 ст. 132 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Частиною 4 ст. 234 КПК України визначено, що клопотання про обшук розглядається у суді в день його надходження за участю слідчого або прокурора.
При цьому, клопотання має відповідати вимогам ч. 3 ст. 234 КПК України, зокрема в ньому мають бути зазначені відомості про особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться, про речі, документи або осіб, яких планується відшукати, та до клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
Необхідність долучення слідчим, прокурором до клопотання оригіналів чи копій документів, якими він обґрунтовує своє клопотання, є необхідним з метою перевірки слідчим суддею обставин, визначених у ч. 5 ст. 234 КПК України.
Згідно з ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Отже, слідчий, прокурор, ініціюючи проведення такої слідчої дії, як обшук житла чи іншого володіння особи має довести наявність достатніх підстав вважати, що відшукані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи і можуть бути доказами саме у вказаному слідчим, прокурором кримінальному провадженні.
Згідно зі ст.ст. 91, 92 КПК України, у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням. Обов`язок доказування покладається на слідчого, прокурора.
Статтею 22 КПК України передбачено, що кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом. Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом. У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
Слідчий в судове засідання не з`явився, вимоги клопотання не підтримав, не обґрунтував причини призначення обшуку приміщення, не довів наявності достатніх для цього підстав, у зв`язку з якими подається клопотання, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Неявка без поважної причини сторони кримінального провадження, якою подане клопотання про призначення обшуку, свідчить про фактичне не підтримання поданого клопотання та не доведення згаданих обставин, що має оцінюватись як підстава для відмови в задоволенні такого клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 233-236, 309 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання заступника начальника слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень транзитно-конвертаційних груп слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у м.Києві ОСОБА_3 , внесеного по кримінальному провадженню за №32020100000000060 від 03.02.2020 року, за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212 КК України, про проведення обшуку- відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2020 |
Оприлюднено | 05.04.2024 |
Номер документу | 109998575 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Мальцев Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні