Ухвала
від 03.04.2023 по справі 405/6010/22
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/6010/22

провадження № 1-кс/405/1096/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.04.2023 м. Кропивницький

слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду у м. Кропивницькому клопотання старшого слідчого ВР ОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про проведення обшуку по кримінальному провадженню № 42021000000001679 від 11.08.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 191 КК України

ВСТАНОВИВ:

старший слідчий відділу СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 за погодженням з прокурором у кримінальному провадженні ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням, в якому просить дозвіл на проведення обшуку у приміщенні Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, а також всіх господарських будівлях та спорудах, які знаходяться за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, смт. Онуфріївка, вул. Центральна, 7 (раніше - Кіровоградська область, Онуфріївський район, смт. Онуфріївка, вул. 50 років Жовтня, 7 ), є спільною частковою комунальною власністюТериторіальної громади селища Онуфріївка в особі Онуфріївської селищної ради, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення документів, які мають значення як речові докази у кримінальному провадженні, а саме: заяви (клопотання) фізичних, юридичних осіб щодо передачі земель у приватну власність з числа вищевказаних земельних ділянок або за рахунок земель колишнього Онуфріївському кінного заводу №175 чи ДП «Конярство України» (з усіма додатками); висновки та протоколи земельних комісій щодо прийняття та розгляду таких заяв (клопотань), висновки та обґрунтування спеціалістів та посадових осіб Онуфріївської селищної ради з цього приводу; протоколи (з додатками) та рішення (в т.ч. проєкти) сесій Онуфріївської селищної ради щодо розгляду таких заяв (клопотань),про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, а також про державну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки; журнали вхідної кореспонденції, до яких реєструвались такі звернення; посадові інструкції (функціональні обов`язки) працівників Онуфріївської селищної ради, положення про комісії (комітети) селищної ради та її виконавчих органів; рішення про початок повноважень Онуфріївського селищного голови, про постійні комісії Онуфріївської селищної ради, про розподіл функціональних повноважень з керівництва селищної ради з додатками; листування між Онуфріївською селищною радою та ДП «Конярство України» (у т.ч. зі структурними підрозділами); документацію щодо зарахування земельного податку на рахунки селищної ради за вищевказані земельні ділянки чи сплату земельного податку ДП «Конярство України» або Онуфріївським кінним заводом №175 за період з 2011 року.

В обґрунтування клопотання слідчий вказав, що у провадженні слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області знаходяться матеріали досудового розслідування внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42021000000001679 від 11.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК Україниза ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, на підставі заяви в.о. директора ДП «Конярство України» ОСОБА_5 щодо вчинення службовими особами Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області кримінального правопорушення.

Досудовим розслідуванням встановлено, що з 2011 року Державне підприємство «Конярство України» є правонаступником майна, всіх прав та обов`язків реорганізованого шляхом приєднання до ДП «Конярство України» Державного підприємства «Онуфріївський кінний завод № 175», в т.ч. права постійного користування земельною ділянкою площею 2138,50 га на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, та площею 1551,20 га на території Павлиської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 09.02.2018 № 11-287/14-18-СГ надано ДП «Конярство України» дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у постійне користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області орієнтовним розміром 1939,8000 га. Після розроблення проектів, згідно наказів Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області за ДП «Конярство України» було зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право постійного користування земельними ділянками, розташованими на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області загальною площею 1378,2826 га.

Земельний кодекс Української РСР 1970 року (стаття 15) встановлював безстрокове і тимчасове користування землею. Землекористувачами визначалися: колгоспи, радгоспи, інші сільськогосподарські державні, кооперативні, громадські підприємства, організації і установи; промислові, транспортні, інші несільськогосподарські державні, кооперативні, громадські підприємства, організації та установи; громадяни.

Відповідно до пункту 5 Постанови Верховної Ради УРСР «Про порядок введення в дію Земельного кодексу Української РСР» від 18 грудня 1990 року 562-ХІІ громадяни, підприємства, установи, організації, які мають у користуванні земельні ділянки, надані їм до введення в дію Кодексу, зберігають свої права на користування до оформлення ними у встановленому порядку прав власності на землю або землекористування.

За змістом пунктів 1, 7 розділу X «Перехідні положення» Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи зберігають право на земельні ділянки, отримані ними до 1 січня 2002 року у власність, тимчасове користування або на умовах оренди у розмірах, що були передбачені раніше діючим законодавством

Згідно із абзацом першим пункту 2 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про державний земельний кадастр» земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.11.2019 у справі № 823/1984 /16 міститься правовий висновок про те, що відсутність у юридичної особи акта про право постійного користування земельною ділянкою не є достатньою підставою для позбавлення права землекористування. Державний акт про право постійного користування земельною ділянкою є документом, який посвідчує наявність такого права. Існування права постійного користування земельною ділянкою у відповідного суб`єкта не залежить від наявності чи відсутності у нього такого державного акта.

Аналогічна за змістом правова позиція міститься й у постанові Верховного Суду від 06.07.2021 у справі № 903/704 /20.

Верховний Суд у постановах від 05.11.2019 у справі № 906/392/18, від 12.01.2021 у справі № 908/1947/19 дійшов висновку, що право постійного користування земельною ділянкою, набуте у встановленому законодавством порядку, відповідно до законодавства, що діяло на момент набуття права постійного користування, не втрачається та не припиняється. Така ж правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 27.01.2021 у справі №906/706/19, від 12.02.2020 у справі № 914 /748/19, від 31.01.2019 у справі № 914 /839/18, а також від 10.10.2018 у справі № 907/916/17.

Верховний Суд у постанові від 06.10.2020 у справі № 917/1198/16 зазначив, що право постійного землекористування є безстроковим і може бути припинене тільки з підстав, передбачених у ст. 141 Земельного кодексу України, перелік яких є вичерпним.

Право користування земельною ділянкою, як і будь-яке інше право юридичної особи (яка припиняється в результаті реорганізації) переходить до її правонаступника (постанови Верховного Суду від 10.01.2018 у справі №922/2310/16, від 15.01.2020 у справі № 925/361/19, від 06.02.2018 у справі №911/46/15, від 02.04 .2018 у справі № 910/3561/16, від 19.04 .2018 у справі №910/9322/16, від 26.04 .2018 у справі № 914 /1874 /17, від 08.05.2018 у справі №926/2346/16, від 27.06.2018 у справі № 920/676/1739).

Також слід врахувати, що згідно частини 3 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: 1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; 2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов`язкової реєстрації.

Тобто право постійного користування, яке виникло на підставі державних актів за законодавством, що діяло до 01.01.2013, визнається дійсним.

Отже, не зважаючи на факт реєстрації чи нереєстрації права постійного користування землею у Державному реєстрі, ДП «Конярство України» має право постійного користування.

Державна реєстрація прав не є підставою набуття речового права, а вважається лише засвідченням державою вже набутого особою речового права, що унеможливлює ототожнення факту набуття речового права з фактом його державної реєстрації. Досліджуючи обставини існування в особи речового права, суд має передусім встановлювати підстави, на якій особа набула таке право, оскільки за законом сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення речового права, така підстава виникнення речового права законом не передбачена. Відповідну правову позицію викладено у постановах Верховного Суду від 12.03.2019 у справі № 911/3594 /17, від 05.06.2019 у справі № 392/1829/17, від 24.01.2020 у справі № 910/10987/18, від 29.08.2019 у справі №910/10984 /18. від 11.06.2020 у справі № 910/10006/19.

У пункті 8.4. постанови Верховного Суду від 16.01.2020 у справі №916/2675/15 зауважено, що за змістом норм Земельного кодексу УРСР в редакції закону від 08.07.1971, Земельного кодексу України від 18.12.1990 та від 25.10.2001 з подальшими змінами та доповненнями (до набуття чинності змін з 01.01.2013) порядок передачі та набуття права користування (постійного користування) на землі державної власності сільськогосподарського призначення протягом дії вказаних законів не змінювався - правовстановлюючий характер мало рішення органу, до повноважень якого належало розпорядження відповідними землями, про передачу земельної ділянки державної власності сільськогосподарського призначення в користування (постійне користування), яке було підставою для набуття прав на цю ділянку, а оформлення цього права з видачою, зокрема державного акта, мало посвідчувальний характер (зокрема, статті 4 , 16, 20 Земельного кодексу УРСР в редакції закону від 08.07.1971 тощо).

27.05.2021 набрав чинності пункт 24 Прикінцевих положень Земельного кодексу України в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», яким передбачено загальне правило про те, що з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад.

Водночас, вказаним пунктом Кодексу передбачено виключення щодо автоматичного набуття права власності територіальними громадами права комунальної власності на землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад. Зокрема, підпунктом «а» пункту 24 Прикінцевих та перехідних положень Земельного кодексу України використовуються державними підприємствами на праві постійного користування. Тобто землі державної власності, що використовуються державними підприємствами на праві постійного користування, не вважаються землями комунальної власності та залишаються у державній власності.

Проте, Онуфріївською селищною радою Олександрійського району Кіровоградської області 1 та 2 липня 2021 року здійснено за собою державну реєстрацію права власності на земельні ділянки, які перебувають в постійному користуванні та якими користується ДП «Конярство України», зокрема, на земельні ділянки площею 231,4865 га з 86,1759 до таких виключень віднесені землі, що кадастровими 3524655100:02:000:0717, 3524655100:02:000:0713, площею 51,3197 га, 3524655100:02:000:0715, площею 88,3456 га, 3524655100:50:035:0049, площею 5,6453 га.

Через вказану незаконну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки, які не вважаються комунальною власністю, ДП «Конярство України» не має змоги здійснити реєстрацію права постійного користування на земельні ділянки площею 231,4865 га на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського (колишнього Онуфріївського) району Кіровоградської області.

На згадані земельні ділянки Головним управлінням Держгеокадастру в Кіровоградській області надано дозвіл ДП «Конярство України» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування, роботи з розроблення яких виконувалися ДП «Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та оплачені ДП «Конярство України» у повному обсязі у значних сумах грошових коштів. Саме цим проектом землеустрою, який пройшов державну експертизу землевпорядної документації (Висновок Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру затверджений заступником Голови ОСОБА_6 від 08.04.2021 1293-21) були сформовані земельні ділянки та на підставі прийняття обмінних файлів ХМL, які є невід`ємною частиною Проекту землеустрою, кадастровий реєстратор надав їм кадастрові номери та видав ДП «Конярство України» Витяги про сформовані земельні ділянки, які передують затвердженню Проекту землеустрою. Тобто державна реєстрація земельної ділянки в частині присвоєння їй кадастрового номеру відбудеться лише після затвердження Проекту землеустрою, про що свідчить наступне.

Відповідно до частини другої статті 25 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки відкривається Поземельна книга, а відповідно до частини п`ятої зазначеної статті «До Поземельної книги в паперовій формі долучаються всі документи, які стали підставою для внесення відомостей до неї».

Згідно із частиною першою статті 26 зазначеного Закону «При відкритті Поземельної книги відомості до неї вносяться на підставі документації, яка подана для державної реєстрації земельної ділянки».

ДГ «Конярство України» листом від 07.06.2021 № 889 повідомило Онуфріївську селищну раду Олександрійського району Кіровоградської області про вилучення або передачі земель, якими користується ДП «Конярство України», а 06.07.2021 № 53226-022-03 проект землеустрою подано до Центру надання адміністративних послуг на затвердження Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області. Датою виконання послуги зазначено 21.07.2121, проте, на даний час проект землеустрою ще не розглянутий.

Слід зауважити, що даним проектом землеустрою сформовано дев`ять земельних ділянок загальною площею 317,8145 га, до площі якої увійшли і чотири земельні ділянки із зазначеними вище кадастровими номерами загальною площею 231,4865 га, на які Онуфріївська селищна рада Олександрійського (Онуфріївського) району Кіровоградської області зареєструвала право комунальної власності.

Тобто ДП «Конярство України» здійснювалася та здійснюється робота з додаткового оформлення існуючого права постійного користування землею у відповідності до вимог законодавства.

За вищеописаною схемою Онуфріївською селищною радою Олександрійського району Кіровоградської області у червні 2021 року було протиправно зареєстровано право комунальної власності за собою на 58 земельних ділянок площею по 2 га кожна з наступними кадастровими номерами: 3524655100:02:000:0614; 3524655100:02:000:0604; 3524655100:02:000:0609; 3524655100:02:000:0612; 3524655100:02:000:0603; 3524655100:02:000:0607; 3524655100:02:000:0593; 3524655100:02:000:0600; 3524655100:02:000:0598; 3524655100:02:000:0592; 3524655100:02:000:0591; 3524655100:02:000:0683; 3524655100:02:000:0605; 3524655100:02:000:0610; 5322480400:10:000:0611; 3524655100:02:000:0608; 3524655100:02:000:0684; 3524655100:02:000:0595; 3524655100:02:000:0613; 3524655100:02:000:0589; 3524655100:02:000:0676; 3524655100:02:000:0597; 3524655100:02:000:0606; 3524655100:02:000:0602; 3524655100:02:000:0596; 3524655100:02:000:0594; 3524655100:02:000:0556; 3524655100:02:000:0565; 3524655100:02:000:0554; 3524655100:02:000:0552; 3524655100:02:000:0559; 3524655100:02:000:0579; 3524655100:02:000:0549; 3524655100:02:000:0553; 3524655100:02:000:0550; 3524655100:02:000:0568; 3524655100:02:000:0563; 3524655100:02:000:0572; 3524655100:02:000:0557; 3524655100:02:000:0555; 3524655100:02:000:0570; 3524655100:02:000:0573; 3524655100:02:000:0564; 3524655100:02:000:0569; 3524655100:02:000:0576; 3524655100:02:000:0561; 3524655100:02:000:0560; 3524655100:02:000:0567; 3524655100:02:000:0558; 3524655100:02:000:0575; 3524655100:02:000:0574; 3524655100:02:000:0548; 3524655100:02:000:0551; 3524655100:02:000:0571; 3524655100:02:000:0562; 3524655100:02:000:0547; 3524655100:02:000:0590; 3524655100:02:000:0566.Загальна площа: 118 га.

Цими земельними ділянками також користується ДП «Конярство України» як постійний землекористувач і йому був виданий дозвіл Головним управління Держгеокадастру в Кіровоградській області на розроблення проекту відведення. Кадастрові номери були присвоєні згаданим земельним ділянкам саме внаслідок розроблення проекту землеустрою за замовленням ДП «Конярство України» щодо земель, які перебувають в його постійному користуванні.

Слід також зауважити на тому, що в межах земельної ділянки з кадастровим номером 3524655100:02:000:0717 (площею 86,1759 га) Онуфріївською селищною радою Олександрійського району Кіровоградської області у березні 2021 року було зареєстровано за собою право комунальної власності на 4 земельні площею по 2 га кожна з кадастровими номерами 3524655100:02:000:0706, 3524655100:02:000:0693, 3524655100:02:000:0695, 3524655100:02:000:0699, а в межах земельної ділянки 3524655100:02:000:0713 (площею 51,3197 га) - зареєстровано право комунальної власності на земельну ділянку 3524655100:02:000:0692 площею 2 га. Потім у квітні 2021 року ці земельні ділянки були відчужені Онуфріївською селищною радою Олександрійського району Кіровоградської області на користь 5 фізичних осіб, які через декілька днів продали ці земельні ділянки родичці Онуфріївського селищного голови Олександрійського району Кіровоградської області - ОСОБА_7 . Тобто в цьому випадку очевидною є схема виведення групою осіб земельних ділянок з державної власності з метою її заволодіння особами, пов`язаними з посадовими особами органу місцевого самоврядування у власних корисливих мотивах.

Таким чином, Онуфріївська селищна рада Олександрійського району Кіровоградської області самостійно та протиправно зареєструвала за собою право комунальної власності на землі державної власності, які, згідно Закону, не перейшли у комунальну власність територіальних громад. На сьогодні існує загроза розпорядження (передача у власність, продаж, оренда, емфітевзис тощо) згаданими вище земельними ділянками, якими користується ДП «Конярство України» та які є державною власністю.

Вказане свідчить про те, що державу було протиправно позбавлено права власності на 349,4865 га землі, а щодо ДП «Конярство України» існує загроза позбавити його права постійного користування на цю площу земель.

Крім того, встановлено, що відомості та документи щодо протиправної діяльності, пов`язаної із протиправною реєстрацією за собою право комунальної власності на землі державної власності та їх подальше відчуження, зберігаються в приміщенніОнуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, смт. Онуфріївка, вул. Центральна, 7 (колишня 50 років Жовтня, 7).

Слідчий в клопотанні вказав, що є достатньо підстав вважати, що у приміщенні Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області зберігаються оригінали документів, що стосуються суті кримінального провадження та містять відомості щодо протиправної діяльності, пов`язаної із протиправною реєстрацією за собою право комунальної власності на землі державної власності та їх подальше відчуження, а саме: заяви (клопотання) фізичних, юридичних осіб щодо передачі земель у приватну власність з числа вищевказаних земельних ділянок або за рахунок земель колишнього Онуфріївському кінного заводу №175 чи ДП «Конярство України» (з усіма додатками); висновки та протоколи земельних комісій щодо прийняття та розгляду таких заяв (клопотань), висновки та обґрунтування спеціалістів та посадових осіб Онуфріївської селищної ради з цього приводу; протоколи (з додатками) та рішення (в т.ч. проєкти) сесій Онуфріївської селищної ради щодо розгляду таких заяв (клопотань),про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, а також про державну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки; журнали вхідної кореспонденції, до яких реєструвались такі звернення; посадові інструкції (функціональні обов`язки) працівників Онуфріївської селищної ради, положення про комісії (комітети) селищної ради та її виконавчих органів; рішення про початок повноважень Онуфріївського селищного голови, про постійні комісії Онуфріївської селищної ради, про розподіл функціональних повноважень з керівництва селищної ради з додатками; листування між Онуфріївською селищною радою та ДП «Конярство України» (у т.ч. зі структурними підрозділами); документацію щодо зарахування земельного податку на рахунки селищної ради за вищевказані земельні ділянки чи сплату земельного податку ДП «Конярство України» або Онуфріївським кінним заводом №175 за період з 2011 року, які мають значення доказів у даному кримінальному провадженні, в зв`язку з чим виникла необхідність у проведенні обшуку в даному приміщенні.

У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив задовольнити.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши доводи слідчого, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, приходить до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що у провадженні слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області знаходяться матеріали досудового розслідування внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42021000000001679 від 11.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, на підставі заяви в.о. директора ДП «Конярство України» ОСОБА_5 щодо вчинення службовими особами Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області кримінального правопорушення (а.к.10 - витяг з ЄРДР).

Під час розгляду клопотання встановлено, що Онуфріївська селищна рада Олександрійського району Кіровоградської області самостійно та протиправно зареєструвала за собою право комунальної власності на землі державної власності, які, згідно Закону, не перейшли у комунальну власність територіальних громад.

Вказане свідчить про те, що державу було протиправно позбавлено права власності на 349,4865 га землі, а щодо ДП «Конярство України» існує загроза позбавити його права постійного користування на цю площу земель.

Слідчим доведено, що відомості та документи щодо протиправної діяльності, пов`язаної із протиправною реєстрацією за собою право комунальної власності на землі державної власності та їх подальше відчуження, зберігаються в приміщенні Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, смт. Онуфріївка, вул. Центральна, 7 (колишня 50 років Жовтня, 7).

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта приміщення Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, а також всіх господарських будівлях та спорудах, які знаходяться за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, смт. Онуфріївка, вул. Центральна, 7 (раніше - Кіровоградська область, Онуфріївський район, смт. Онуфріївка, вул. 50 років Жовтня, 7), є спільною частковою комунальною власністю Територіальної громади селища Онуфріївка в особі Онуфріївської селищної ради (а.к. 52-55).

Згідно з ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місце знаходження розшуку ваних осіб.

Частиною 5 статті 234 КПК України визначено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;

5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій (ч.2 ст. 93 КПК України).

На даний час проводяться слідчі та процесуальні дії, спрямовані на збирання доказів, а тому обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення документів, які мають доказове значення у кримінальному провадженні.

Крім того, потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручанняв особисте і сімейне життя особи, оскільки слідчий довів, що існує наявність достатніх відомостей, які вказують на можливість досягнення мети обшуку, що забезпечить швидке та неупереджене проведення досудового розслідування та встановлення істини у справі.

Відповідно до ч.1 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

На думку слідчого судді, органом досудового розслідування надано достатньо доказів, які б давали змогу переконатися в тому, що речі, які планується відшукати можуть знаходитися у приміщенні, яке слідчий просить піддати обшуку.

За даним клопотанням відзначається наявність достатніх підстав вважати, що вчинено кримінальне правопорушення, зазначені в клопотанні документи, які планується відшукати, мають значення для кримінального провадження, відомості, які містяться в них, можуть бути доказами під час судового розгляду, у зв`язку з чим, слід визнати наявність передбачених законом підстав для надання дозволу на проведення обшуку у вказаному приміщенні та для задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 233-235, 369-372, 376 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого - задовольнити.

Надати дозвіл на проникнення до приміщення Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, а також всіх господарських будівель та споруд, які знаходяться за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, смт. Онуфріївка, вул. Центральна, 7 (раніше - Кіровоградська область, Онуфріївський район, смт. Онуфріївка, вул. 50 років Жовтня, 7) та є спільною частковою комунальною власністю Територіальної громади селища Онуфріївка в особі Онуфріївської селищної ради, з метою проведення обшуку, задля виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання документів, які мають значення як речові докази у кримінальному провадженні, а саме: заяви (клопотання) фізичних, юридичних осіб щодо передачі земель у приватну власність з числа вищевказаних земельних ділянок або за рахунок земель колишнього Онуфріївському кінного заводу №175 чи ДП «Конярство України» (з усіма додатками); висновки та протоколи земельних комісій щодо прийняття та розгляду таких заяв (клопотань), висновки та обґрунтування спеціалістів та посадових осіб Онуфріївської селищної ради з цього приводу; протоколи (з додатками) та рішення (в т.ч. проєкти) сесій Онуфріївської селищної ради щодо розгляду таких заяв (клопотань), про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, а також про державну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки; журнали вхідної кореспонденції до яких реєструвались такі звернення; посадові інструкції (функціональні обов`язки) працівників Онуфріївської селищної ради, положення про комісії (комітети) селищної ради та її виконавчих органів; рішення про початок повноважень Онуфріївського селищного голови, про постійні комісії Онуфріївської селищної ради, про розподіл функціональних повноважень з керівництва селищної ради з додатками; листування між Онуфріївською селищною радою та ДП «Конярство України» (у т.ч. зі структурними підрозділами); документацію щодо зарахування земельного податку на рахунки селищної ради за вищевказані земельні ділянки чи сплату земельного податку ДП «Конярство України» або Онуфріївським кінним заводом №175 за період з 2011 року.

Строк дії ухвали з 03.04.2023 року по 03.05.2023 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення03.04.2023
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу110022492
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —405/6010/22

Ухвала від 03.04.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 16.11.2022

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні