Рішення
від 05.04.2023 по справі 140/1675/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2023 року ЛуцькСправа № 140/1675/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Ковальчука В.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ковельський хлібокомбінат до Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Ковельський хлібокомбінат (далі ТзОВ Ковельський хлібокомбінат) звернулося з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №350593 від 06 січня 2023 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 08.11.2022 посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті проведено перевірку дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом автомобіля марки Mercedes-Benz Sprinter, реєстраційний номер НОМЕР_1 , яким керував ОСОБА_1 , за результатами якої складено акт № 333450

Під час перевірки встановлено порушення вимог перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів, визначених ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт, а саме: відсутні товарно-транспортні накладні або інший встановлений законодавством документ.

Відповідач листом від 26.12.2022 року №49246/22/24-22 повідомив товариство про розгляд 06.01.2023 року (з 10 по 12 години) справи щодо порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, виявлених під час рейдової перевірки відповідно до акта №333450 від 08.11.2022.

Позивач зазначає, що на адресу відповідача направив лист від 06.01.2023 з проханням відтермінування розгляду справи у зв`язку з необхідністю укладенню договору з адвокатом з метою представництва та захисту інтересів товариства у цих правовідносинах.

Однак відповідач 06.01.2023 прийняв оскаржувану постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №350593, якою застосував до позивача адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн.

Із накладенням на товариство штрафу не погоджується з тих підстав, що відповідно до договору оренди автомобільного транспорту № 01/09/2022, укладеного 01.09.2022 з СТзОВ імені Лесі Українки, щоденно орендує у цього товариства вищенаведений автомобіль з екіпажем, внаслідок чого відповідно до видаткових накладних №0000106678, №0000106678 як вантажовідправник здійснювало 08.11.2022 транспортування вантажу (хліба) до 15:00-16:00 цього дня, після чого транспортний засіб використовувався СТзОВ імені Лесі Українки.

Позивач зазначає, що на момент перевірки у водія були наявні усі документи, визначені статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт, а саме: товарно-транспортні накладні №221108-1 від 08,11.2022, №221108-4 від 08.11.2022 року, №221108-7 від 08.11.2022, №221108-8 від 08.11.2022.

З врахуванням наведеного просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 09.02.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.

Представник відповідача у відзиві на позовну заяву позовні вимоги не визнала, просила відмовити у задоволенні позову в повному обсязі, мотивуючи тим, що під час перевірки виявлено, що перевізником ТзОВ Ковельський хлібокомбінат 08.11.2022 здійснювалося перевезення вантажу за відсутності товарно-транспортних накладних, чим порушив вимоги статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт, внаслідок чого застосовано до позивача адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн відповідно до оскаржуваної постанови №350593 від 06 січня 2023 року.

Щодо розгляду справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт повідомляє, що перенести розгляд справи не було можливим у зв`язку із закінченням встановленого законодавством 2-х місячного строку розгляду справи з дня виявлення порушення.

Вказує на те, що позивачем не наведено жодних належних та допустимих, достатніх доказів на спростування позиції відповідача, якими він керувався при застосуванні до ТзОВ Ковельський хлібокомбінат адміністративно-господарського штрафу.

У відповіді на відзив позивач просить позов задовольнити повністю з підстав, наведених у позові.

У додаткових письмових поясненнях представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі, оскільки водієм перевізника під час перевірки не надано товарно-транспортних накладних щодо перевезення вантажу, що підтверджується відеозаписом з портативного відеореєстратора посадової особи Укртрансбезпеки. Надання таких товарно-транспортних накладних після проведення перевірки не змінює встановлених на місці події фактичних обставин, зафіксованих в акті проведення перевірки, не створює для цього акта наслідків юридично дефектного документу та не нівелює зафіксованих в акті обставин.

Інші заяви по суті справи від сторін не надходили.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що 08.11.2022 посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті на підставі направлення на рейдову перевірку №013464 від 07.11.2022 та щотижневого графіку, затвердженого від 04.11.2022 на 132 км. а/д М-19 було проведено рейдову перевірку автомобіля Mercedes-Benz Sprinter, реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить на праві власності СТзОВ імені Лесі Українки, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 , та яким керував водій ОСОБА_1 .

За результатами перевірки складено акт №333450 від 08.11.2022 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

У вказаному акті міститься інформація, що на момент проведення перевізник не забезпечив водія оформленою товарно-транспортною накладною, чим порушив вимоги статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт.

Водій від підпису в акті перевірки відмовився.

В результаті розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт Відділом державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті перевізнику СТзОВ імені Лесі Українки листом від 06.12.2022 надіслано повідомлення про розгляд справи 26.12.2022 (з 10 по 12 годину) в приміщенні цього Відділу Укртрансбезпеки.

Як свідчать матеріали справи, СТзОВ імені Лесі Українки листом від 26.12.2022 надіслав Відділу Укртрансбезпеки письмові пояснення, якими повідомив, що СТзОВ імені Лесі Українки не було на момент виявлення порушення перевізником вантажу автомобілем Mercedes-Benz Sprinter, реєстраційний номер НОМЕР_1 , оскільки відповідно до видаткових накладних №0000106678, №0000106677 перевезення вантажу 08.11.2022 до 15:00-16:00 здійснювало ТзОВ Ковельський хлібокомбінат на підставі укладеного між ТзОВ Ковельський хлібокомбінат та СТзОВ імені Лесі Українки договору оренди автомобільного транспорту № 01/09/2022 від 01 вересня 2022 року. На підтвердження вищезазначеного до письмових пояснень додано копії договору оренди автомобільного транспорту № 01/09/2022 від 01 вересня 2022 року, акта приймання-передачі автомобільного транспорту від 08 листопада 2022 року, довідки з місця роботи ОСОБА_1 .

Враховуючи вищенаведені письмові пояснення та долучені документи, Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті надіслав листом від 26.12.2022 перевізнику ТзОВ Ковельський хлібокомбінат повідомлення про розгляд 06.01.2023 (з 10 по 12 годину) в приміщенні відповідача справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, виявлених під час рейдової перевірки.

Листом від 06.01.2023 вих. №2 ТзОВ Ковельський хлібокомбінат звернулося до Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті з проханням перенести розгляд справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт на іншу дату, задля надання часу на укладення відповідного договору з адвокатом та здійснення ним належного представництва інтересів товариства.

У відповідь на даний лист позивача відповідач листом від 10.01.2023 повідомив товариство про те, що розгляд справи на більш пізню дату не є можливим, оскільки останній день двомісячного строку розгляду справи припадає на 08.01.2023. При цьому, посадові особи Укртрансбезпеки зобов`язані дотримуватись у своїй діяльності вимог законодавства.

Додатково повідомив позивача про прийняття керівником цього Відділу Укртрансбезпеки постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №350593 від 06 січня 2023 року на підставі наявних матеріалів справи та про можливість її оскарження до Державної служби України з безпеки на транспорті чи в судовому порядку.

Отже, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті 06.01.2023 винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №350593, якою постановлено стягнути з перевізника ТзОВ Ковельський хлібокомбінат штраф у сумі 17000 грн за порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме за відсутність документів, перелік яких визначений статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена п. 3 частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт.

Не погоджуючись з даною постановою, позивач оскаржив її до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту в Україні визначає Закон України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 №2344-III.

Частинами 14, 17 статті 6 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

За визначенням, наведеним в абзаці 54 статті 1 Закону України Про автомобільний транспорт, рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів суб`єкта господарювання на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагові комплекси та інші об`єкти, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту).

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (надалі - Порядок №1567).

Цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.

Згідно з пунктами 3, 4 Порядку №1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Пунктами 12, 14 Порядку №1567 передбачено, що рейдова перевірка додержання суб`єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.

Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.

Згідно з пунктом 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Відповідно до пунктів 21, 22 Порядку №1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).

У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис.

Відповідно до частин 1, 4, 5 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи.

Розглядати справи про накладення адміністративно-господарських штрафів за порушення, зазначені у цій статті, мають право посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.

Відповідно до частини 12 статті 6 Закону №2344 та пункту 2 Порядку №1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством (стаття 48 Закону № 2344).

Відповідно до частини 1 статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Частинами 2, 3 статті 48 цього Закону визначено, що документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

При оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити:

дата і місце складання;

вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення;

вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто;

пункти завантаження і розвантаження.

Відповідно до глави 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 р. за №128/2568, (далі за текстом - Правила №363) товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Відповідно до пункту 11.1. Правил №363 основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

У відповідності до пункту 11.3. Правил №363 товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом виписує Замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках.

Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі примірники товарно-транспортної накладної підписом.

Згідно пункту 11.4. Правил №363 після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її примірники.

Пунктом 11.5. Правил №363, визначено, у разі використання товарно-транспортної накладної у паперовій формі перший примірник товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - водій (експедитор) передає вантажоодержувачу, третій примірник, засвідчений підписом вантажоодержувача, передається Перевізнику.

Судом встановлено, що відповідно до видаткових накладних від 08.11.2022 №0000106678, №0000106678 постачальником товару зазначено ТзОВ Ковельський хлібокомбінат, яке здійснювало 08.11.2022 о 11:00 год на 132 км. а/д М-19 транспортування вантажу (хліба) автомобілем Mercedes-Benz Sprinter, реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить на праві власності СТзОВ імені Лесі Українки, однак відповідно до договору оренди автомобільного транспорту № 01/09/2022 від 01 вересня 2022 року та акта приймання-передачі автомобільного транспорту від 08 листопада 2022 року даний автомобіль був переданий у користування ТзОВ Ковельський хлібокомбінат разом з екіпажем, що не заперечується позивачем.

Позивач у позовній заяві та у відповіді на відзив стверджує, що у водія транспортного засобу під час проведення рейдової перевірки були наявні усі документи, на підставі яких виконуються вантажні перевезення, передбачені статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт, зокрема товарно-транспортні накладні №221108-1 від 08,11.2022, №221108-4 від 08.11.2022 року, №221108-7 від 08.11.2022, №221108-8 від 08.11.2022, копії яких додані до позову.

Однак такі твердження позивача спростовуються доданим відповідачем до відзиву відеозаписом з портативного відеореєстратора посадової особи Укртрансбезпеки, яка здійснювала рейдову перевірку.

Порядок застосування засобів фото- і відеофіксації посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті затверджено наказом Міністерства інфраструктури України від 09.08.2022 №590 (даної - Порядок №590).

Відповідно до п. 1 Порядку №590 цей Порядок регулює застосування, зберігання, видачу, приймання (повернення) засобів фото- і відеофіксації, доступу до фото- і вщеозаписів посадовими особами Укртрансбезпеки під час здійснення їхніх повноважень, а також зберігання, видалення та використання інформації, отриманої за допомогою засобів фото-1 відеофіксації.

Пунктом 4 розділу II Порядку №590 визначено, що портативний відеоресстратор, як правило, закріплюється на форменому одязі посадової особи Укртрансбезпеки або іншим способом, який забезпечує ефективну та якісну відеозйомку заходів, визначених пунктом 3 розділу І цього Порядку.

Відповідно до 5 розділу II Порядку №590 портативний відеореєстратор вмикається посадовою особою Укртрансбезпеки та повинен перебувати в режимі відеозйомки з аудіо супроводженням під час здійснення відповідних заходів, визначених пунктом 3 розділу І цього Порядку, крім випадків, пов`язаних з виникненням у посадової особи Укртрансбезпеки приватного становища (відвідування вбиральні, кімнати відпочинку, перерви для приймання їжі тощо).

Посадова особа Укртрансбезпеки зобов`язана вмикати портативний відеореєстратор під час:

рейдових перевірок (перевірок на дорозі): зупинення транспортного засобу, процесів виявлення та фіксування порушень, спілкування з фізичними особами;

планових, позапланових перевірок, під час спілкування з суб`єктами господарювання, визначеними Законами України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, Про ліцензування видів господарської діяльності, та їхніми представниками; процесу вручення посвідчення (направлення); виявлення недоліків у процесі перевірки (на усну вимогу не надано запитуваної інформації), процесу вручення акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) та ознайомлення з ним, процесу вручення припису/розпорядження, процесу вручення протоколу про адміністративне правопорушення.

Крім того, обов`язок здійснювати відеофіксацію рейдової перевірки передбачено абзацом 7 частини 19 статті 6 Закону України Про автомобільний транспорт, частиною 8 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, підпунктом 10 пункту 7 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103. Таким чином, відеозапис перевірки отриманий з дотриманням та на підставі норм чинного законодавства, а відтак відповідає вимогам статей 73-75 Кодексу адміністративного судочинства України та є належним, допустимим та достовірним доказом у даній справі.

Із відеозапису, доданого до відзиву слідує, що у водія під час рейдової перевірки були наявні видаткові накладні, копії яких додано до відзиву. Водночас, доданий відеозапис підтверджує, що водій на момент перевезення не був забезпечений усією необхідною документацію, а саме товарно-транспортними накладними на перевезення вантажу. На прохання інспектора Укртрансбезпеки водій такі документи не надав, що свідчить про їх відсутність під час проведення перевірки та під час транспортування вантажу.

За викладених обставин, беручи до уваги, що позивач виступає як перевізник, що не заперечується ним, який під час транспортування 08.11.2022 вантажу не забезпечив водія товарно-транспортними накладними на товар, що перевозився, за відсутності пояснень в акті, які б спростували наявність порушення в позивача, суд вважає, що Відділ державного нагляду контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті при прийнятті оскаржуваної постанови №350593 від 06.01.2023, діяв у спосіб, визначений законом та врахував усі докази та обставини, відтак постанова про застосування штрафу винесена правомірно.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, діяв у межах повноважень, наданих йому законодавством та довів правомірність прийнятого рішення, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

З огляду на те, що позивачу відмовлено у задоволенні позову, відсутні підстави для вирішення питання розподілу судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 2, 72-77, 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Ковельський хлібокомбінат до Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №350593 від 06 січня 2023 року відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Ковельський хлібокомбінат (45005, Волинська область, місто Ковель, 2-й провулок Ватутіна, будинок 6, код ЄДРПОУ 00377182).

Відповідач: Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області Державної служби України з безпеки на транспорті (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Підгаєцька, будинок 3).

Суддя В.Д. Ковальчук

Дата ухвалення рішення05.04.2023
Оприлюднено07.04.2023
Номер документу110028376
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —140/1675/23

Рішення від 05.04.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 09.02.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні