Придніпровський районний суд м.Черкаси
Справа № 711/1852/23
Номер провадження 1-кс/711/578/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2023 року м.Черкаси
Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 ,
при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду клопотання слідчого СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю у кримінальному провадженні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12022250000000154 від 13.06.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді із клопотанням в якому просить надати доступ до документів, що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Своє клопотання мотивує тим, що СУ ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню №12022250000000154 від 13.06.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України.
Підставою внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань слугували матеріали оперативного підрозділу щодо можливого розкрадання бюджетних коштів службовими особами низки суб`єктів господарської діяльності, з залученням до своєї протиправної схеми службових осіб органів державної влади, а також здійснення фінансової діяльності на території України низки суб`єктів господарської діяльності, які забезпечують фінансування дій спрямованих на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.
В ході проведення оперативно-розшукових заходів встановлено, що на території Черкаської області проводить господарську діяльність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , основний вид діяльності інші види перероблення та консервування фруктів та овочів, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 .
Встановлено, що власником (кінцевим бенефіціаром) Товариства, через ряд підприємств та офшорну компанію « ІНФОРМАЦІЯ_3 (САЙПРЕС) ЛІМІТЕД», що зареєстрована на Кіпрі, є громадянин російської федерації ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстрований в АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 , має паспорт громадянина Туреччини, а також є членом ради директорів АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
Згідно з отриманою інформацією з сайту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за посиланням ( ІНФОРМАЦІЯ_6 встановлено, що виготовлена на даному Товаристві продукція постачається до російської федерації та в республіку білорусь, що свідчить про тісний взаємозв`язок з країною агресором.
Окрім цього, станом на 24.05.2006 року у власності Товариства перебуває майновий комплекс загальною вартістю 1 822 000 гривень та 27 транспортних засобів.
На території російської федерації ОСОБА_5 є засновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (70%), ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_4 , АДРЕСА_4 .
Згідно відомостей з загально-доступного сайту ІНФОРМАЦІЯ_8 відносно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » встановлено, що дохід Товариства за 2021 рік складає 826 544 000 рублів. Водночас, Товариство надає послуги та постачає товари до Федеральної служби виконання покарань, з яких в подальшому здійснюється набір в`язнів на війну проти України.
Також, ОСОБА_5 є одним із засновників ООО « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (47%), ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_5 , АДРЕСА_5 .
Згідно відомостей з загально-доступного сайту ІНФОРМАЦІЯ_8 відносно ООО « ІНФОРМАЦІЯ_9 » встановлено, що дохід Товариства за 2021 рік складає 37 000 000 рублів. Водночас, Товариство надає послуги ІНФОРМАЦІЯ_10 по 5-ти контрактах загальною вартістю 6 165 000 рублів, до якого згідно указу Президента України від 19.03.2022 № 107/2021 застосовано персональні спеціальні економічні санкції.
Також, ОСОБА_5 є одним із засновників ООО « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (40%), ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_6 .
Згідно відомостей з загально-доступного сайту ІНФОРМАЦІЯ_8 відносно ООО « ІНФОРМАЦІЯ_11 » встановлено, що дохід Товариства за 2021 рік складає 90 000 000 грн. Водночас, Товариство постачає товари АО « ІНФОРМАЦІЯ_12 » та ООО « ІНФОРМАЦІЯ_13 » - підприємства які задіяні в торгівлі та видобуванні нафтопродуктів на території російської федерації.
Додатково встановлено, що згідно офіційного реєстру НАЗК « ІНФОРМАЦІЯ_14 » за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_15 person/ НОМЕР_7 /, ОСОБА_5 має бути включений в санкційний список найближчим часом, оскільки згідно з розробленим офіційним планом дій щодо посилення санкцій проти росії, ОСОБА_5 є ключовим керівником та членом правління російських / білоруських компаній та банків, незалежно від громадянства особи.
Згідно відомостей з загальнодоступного онлайн сервісу моніторингу реєстраційних даних українським компаній « ІНФОРМАЦІЯ_16 » встановлено, що:
- Засновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ) 66 500 грн. внеску до статутного капіталу (95%), директором якого є ОСОБА_6 ;
- Засновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 46 000 грн. внеску до статутного капіталу (99.9%), директором якого є ОСОБА_7 ;
- Засновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » є ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_19 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) - 9 463 000 грн. внеску до статутного капіталу (100%), директором якого є ОСОБА_8 .
- Засновником ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_19 " є Компанія " ІНФОРМАЦІЯ_3 (САЙПРЕС) ЛІМІТЕД" ( ІНФОРМАЦІЯ_20 (CYPRUS) LIMITED) - 66 500 грн. внеску до статутного капіталу (95%).
На підставі вказаної інформації органом досудового розслідування було отримано тимчасовий доступ до реєстраційних справ ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_19 ", що в свою чергу документально підтверджує наявність корпоративних прав ОСОБА_5 у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також те, що по теперішній час останній контролює господарську діяльність та отримує доходи від Товариства.
Враховуючи вищевикладене, в органу досудового розслідування існують достатні підстави вважати, що з території України виводились та на даний час можуть незаконно виводитись кошти до російської федерації, що може забезпечувати фінансування дій спрямованих на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.
Так, на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 24.02.2022 Про введення в дію плану оборони України та Зведеного плану територіальної оборони України, уведеного в дію Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 70/2022, Головним слідчим управлінням Національної поліції України в межах компетенції здійснюється комплекс заходів, передбачених планом оборони України, за сценарієм першим - Ескалація Російською Федерацією збройної агресії проти України, збройна агресія з боку інших держав або коаліцій держав повномасштабне застосування воєнної сили проти України шляхом проведення військових операцій з рішучими цілями, що може супроводжуватись інформаційними кампаніями, інформаційно-психологічними операціями, кіберопераціями та спеціальними операціями проти України, а також блокадою її портів, узбережжя, повітряного простору.
На теперішній час, в умовах запровадженого Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 воєнного стану в Україні, відбувається надзвичайна ситуація в економіці держави, у зв`язку з чим вживаються необхідні заходи, направлені на встановлення фізичних та юридичних осіб проросійської спрямованості, які своїми діями можуть спричинити шкоду національній безпеці України та здійснювати дії, направлені на збір і передачу представникам країни - агресора охоронювану законом інформацію, а також здійснювати фінансування проросійсько-налаштованих організацій в момент дії військового положення.
Відповідно доЗакону України«Про основнізасади примусовоговилучення вУкраїні об`єктівправа власностіросійської федераціїта їїрезидентів»,мета полягаєу захистісуверенітету ітериторіальної цілісностіУкраїни,національних інтересів,національної безпеки,забезпечення їїекономічної самостійності,прав,свобод тазаконних інтересівгромадян України,суспільства тадержави,враховуючи повномасштабнуагресивну війну,яку РосійськаФедерація розв`язалаі ведепроти Українита українськогонароду зпорушенням нормміжнародного права,вчиняючи злочинипроти людства,виходячи зположень КонституціїУкраїни,Декларації продержавний суверенітетУкраїни тазагальновизнаних міжнароднихнорм іправил,зокрема щодосуверенного праваУкраїни назахист,враховуючи УказПрезидента України"Провведення воєнногостану вУкраїні"від 24лютого 2022року №64/2022,затверджений ЗакономУкраїни "Прозатвердження УказуПрезидента України"Провведення воєнногостану вУкраїні"від 24лютого 2022року №2102-IX,з урахуваннямпотреби невідкладногота ефективногореагування нанаявні загрозинаціональним інтересамУкраїни,враховуючи положенняIVГаазької конвенціїпро закониі звичаївійни насуходолі тадодатка донеї:Положення прозакони ізвичаї війнина суходолівід 18жовтня 1907року, Верховна Рада України прийняла цей Закон, який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об`єктів права власності Російської Федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.
Відповідно до Розділу І ст.1 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів», ІНФОРМАЦІЯ_21 , яка рішенням Верховної Ради України відповідно до Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 "Визначення агресії" від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України:
- резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі;
- примусове вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів - примусове вилучення об`єктів права власності російської федерації та об`єктів права власності її резидентів з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) на користь держави Україна на підставі і в порядку, встановлених цим Законом;
- об`єкти права власності російської федерації та її резидентів - рухоме і нерухоме майно, кошти, вклади у банках, цінні папери, корпоративні права, інше майно (активи), що знаходяться (зареєстровані) на території України та безпосередньо або через афілійованих осіб належать російській федерації та її резидентам.
Відповідно до Розділу ІІ ст.2 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», цей Закон не виключає і не обмежує прав держави Україна вимагати відповідно до норм міжнародного права притягнення до відповідальності держави Російська Федерація, у тому числі вимагати відшкодування (компенсації) шкоди, заподіяної внаслідок повномасштабної агресивної війни, яку Російська Федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства.
На теперішній час, з метою повного, всебічного розслідування кримінального провадження, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, з можливістю вилучення їх копій на електронному носії інформації та/або в паперовому та завіреному належним чином вигляді, які подавало до органів статистики протягом 2019-2023 років ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_2 . Дані документи знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Потреба у вилученні вказаних документів обумовлена тим, що завдяки їх вивченню можливо встановити фактичні обсяги здійснення господарської діяльності Товариства, в тому числі відомостей про розмір отриманих дивідендів засновником - громадянином російської федерації, а також інших фактичних даних щодо причетності даного Товариства та його посадових осіб до фінансування дій спрямованих на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.
В судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явився, проте надав суду заяву, в якій просив провести розгляд клопотання за його відсутності на підставі обґрунтування, викладеного у клопотанні та з урахуванням доказів доданих до нього.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 в судове засідання не викликався відповідно до ч.2 ст.163 КПК України.
Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та дослідивши докази по даних матеріалах, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до положень ч.2 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.
Ч.1 ст.159 КПК України передбачає, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до положень ч.ч.5, 6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Інформація, тимчасовий доступ до якої просить надати слідчий, перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та відповідно до положень ч.1 ст.162 КПК України відноситься до охоронюваної законом таємниці.
Варто зазначити, що тимчасовий доступдо речейі документів проводиться лише за зареєстрованим кримінальним провадженням, тобто у разі офіційно розпочатого кримінального переслідування (п.1 ч.2 ст.160 КПК України).
Аналіз доданих до клопотання слідчого документів свідчить про те, що на даному етапі проведення досудового розслідування кримінального провадження є достатньо відомостей, які свідчать про те, що було вчинене кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.110-2 КК України.
Таким чином, як на думку слідчого судді, органом досудового розслідування доведено, що є достатньо відомостей, які підтверджують той факт, що інформація, до якої слідчий просить надати тимчасовий доступ, може бути використана в якості доказів та має суттєве значення для встановлення обставин події кримінального правопорушення, оскільки може підтвердити або спростувати такі обставини та на підставі цих відомостей можливо встановлення осіб, причетних до його вчинення, а також враховуючи неможливість отримати відомості в інший спосіб, слідчий суддя вважає, за необхідне задовольнити клопотання слідчого.
Керуючись ст.ст.159, 163-164, 166 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю у кримінальному провадженні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12022250000000154 від 13.06.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України задовольнити.
Надати тимчасовий доступ слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_9 , старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_10 , старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_11 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_12 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_13 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_14 та заступнику начальника відділу СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_15 до документів, з можливістю вилучення їх копій на електронному носії інформації та/або в паперовому та завіреному належним чином вигляді, а саме документів статистичної звітності за 2019-2023 роки по ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_2 , які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Строк дії цієї ухвали становить один місяць з дня її винесення.
Володільцю речей роз`яснити наслідки невиконання даної ухвали, передбачені ст.166 КПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2023 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 110040168 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Придніпровський районний суд м.Черкас
Піковський В. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні