У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 183/3631/23
№ 1-кс/183/1261/23
03 квітня 2023 року слідчий суддя Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали клопотання слідчого Другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Сєвєродонецьку) Територіального управління Державного бюро розслідувань розташованого у м. Краматорську, ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 11.07.2022 року за №62022050020000340 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, -
В С Т А Н О В И Л А:
27 березня 2023 року слідчий Другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Сєвєродонецьку) Територіального управління Державного бюро розслідувань розташованого у м. Краматорську, ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, в якому посилається на те, що ним проводиться досудове розслідування кримінального провадження, яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань №62022050020000340 від 11.07.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом начальника Головного управління Національної поліції в Луганській області № 70 о/с від 02.02.2021 року ОСОБА_4 призначено на посаду старшого дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції №2 Сватівського районного відділу поліції ГУНП в Луганській області (далі - Сватівський РВП ГУНП в Луганській області). Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», правоохоронними органами окрім інших є органи Національної поліції, таким чином, ОСОБА_4 є працівником правоохоронного органу.
Згідно ст. 17 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.
Згідно ст. 18 Закону України «Про Національну поліцію» поліцейський зобов`язаний:
1)неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги поліцейського;
2)професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва;
3)поважати і не порушувати прав і свобод людини;
4)надавати невідкладну, зокрема домедичну і медичну, допомогу особам, які постраждали внаслідок правопорушень, нещасних випадків, а також особам, які опинилися в безпорадному стані або стані, небезпечному для їхнього життя чи здоров`я;
5)зберігати інформаціюз обмеженимдоступом,яка сталайому відомау зв`язкуз виконаннямслужбових обов`язків;
6)інформувати безпосереднього керівника про обставини, що унеможливлюють його подальшу службу в поліції або перебування на займаній посаді.
Поліцейський на всій території України незалежно від посади, яку він займає, місцезнаходження і часу доби в разі звернення до нього будь-якої особи із заявою чи повідомленням про події, що загрожують особистій чи публічній безпеці, або в разі безпосереднього виявлення таких подій зобов`язаний вжити необхідних заходів з метою рятування людей, надання допомоги особам, які її потребують, і повідомити про це найближчий орган поліції.
Відповідно до ст. 63 Закону України «Про Національну поліцію» ОСОБА_4 присягнув на вірність Українському народові та зобов`язався, усвідомлюючи свою високу відповідальність, вірно служити Українському народові, дотримуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти права і свободи людини, честь держави, з гідністю нести високе звання поліцейського та сумлінно виконувати свої службові обов`язки.
Водночас ОСОБА_4 складеної ним присяги не дотримався та в умовах, коли Український народ героїчно протистоїть російському агресору, у порушення вимог ст. ст. 1, 2, 17 Конституції України, ст. ст. 2, 63 Закону України «Про Національну поліцію», зрадив українській державі та всьому Українському народові, вчинивши злочин проти основ національної безпеки України за наступних обставин.
Так, 24.02.2022 року військовослужбовці Збройних Сил Російської Федерації шляхом збройної агресії з погрозою застосування зброї та її фактичним застосуванням незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Автономній республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське та оборонне значення, та здійснили окупацію частин вказаної території, чим вчинили дії з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується по цей час та призводить до загибелі значної кількості людей та інших тяжких наслідків.
На підставі Указу Президента України «Про введення воєнного стану в України» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб введено воєнний стан.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженого Законом України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14 березня 2022 року № 2119-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженого Законом України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 21 квітня 2022 року № 2212-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженого Законом України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 22 травня 2022 року № 2263-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженого Законом України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 17 серпня 2022 року № 2500-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 16 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 16 листопада 2022 року № 2738-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 06 лютого 2023 року № 58/2023, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 07 лютого 2023 року № 2915-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2022 року строком на 90 діб.
З березня 2022 року військовослужбовці збройних сил РФ, шляхом збройної агресії, спільно з представниками так званої «лнр», які є частиною окупаційної адміністрації країни-агресора РФ, здійснили тимчасову окупацію території смт.Троїцьке Сватівського району Луганської області, де розташовані державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та інші об`єкти та інфраструктури України.
Так, з березня 2022 року, але не пізніше 22.04.2022 року, більш точна дата та час під час досудового розслідування не встановлені, ОСОБА_4 перебуваючи на території смт.Троїцьке Сватівського району Луганської області, яка з березня 2022 року тимчасово окупована зс країни-агресора РФ, будучи громадянином України та працівником правоохоронного органу - старшим дільничним офіцером поліції сектору превенції відділення поліції № 2 Сватівського районного відділу поліції ГУНП в Луганській області, діючи умисно та добровільно, зустрівся з представниками так званої «лнр», що є частиною окупаційної адміністрації країни-агресора РФ, які запропонували йому безперешкодно перейти на сторону окупанта, тобто на бік ворога України у воєнний час, та здійснювати подальшу «службу» у одному із структурних підрозділів «міністерства внутрішніх справ лнр» (далі - «мвс лнр») окупаційної адміністрації РФ.
Далі ОСОБА_4 , діючи умисно та усвідомлюючи протиправність своїх дій, добровільно надав згоду представникам так званої «лнр», що є частиною окупаційної адміністрації країни-агресора РФ, на свій безперешкодний вступ до незаконно створеного структурного підрозділу «мвс лнр», а саме так званого «троїцького районного відділу внутрішніх справ мвс лнр» (мовою оригіналу - «троицкого ровд мвд лнр», далі - «троїцький рввс мвс лнр»), роботу якого організовано в незаконно захоплених адміністративних будівлях ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , тобто ОСОБА_4 таким чином перейшов на бік ворога, усвідомлюючи при цьому те, що в період триваючого збройного конфлікту, в умовах воєнного стану, вказане шкодить суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканості, обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці України.
Після чого, ОСОБА_4 розпочав свою «службу» у вказаному структурному підрозділі так званого «мвс лнр» окупаційної адміністрації РФ - «троїцькому рввс мвс лнр», завдаючи шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці України.
29.09.2022 року у відповідності до ст. ст. 276-278 КПК України складено письмове повідомлення про підозру у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України.
У зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації, воєнним станом в Україні, захопленням смт. Троїцьке, Сватівського району, Луганської області та проведенням бойових дій, беручи до уваги існування достатніх підстав вважати, що ОСОБА_4 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити письмове повідомлення про підозру та повістки про виклик, вказане позбавило орган досудового розслідування можливості вручити йому письмове повідомлення про підозру від 29.09.2022 року у день його складання, у зв`язку з чим, зазначене повідомлення про підозру та повістки про виклики відповідно до вимог ч. 1 ст. 278, ст. ст. 111, 135 КПК України направлено у спосіб, передбачений для вручення повідомлень, а саме опубліковано 20.06.2022 року на офіційному сайті Офісу Генерального прокурора та офіційному сайті видання Кабінету Міністрів України, тобто засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження газети «Урядовий кур`єр» .
Разом зтим,на викликислідчого підозрюваний ОСОБА_4 до органу досудового розслідування жодного разу не з`явився, про неможливість та причини неприбуття не повідомив.
Таким чином,29.09.2022 року увказаному кримінальномупровадженні ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , набув статусу підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України.
Постановою слідчого за погодженням із прокурором, на підставі ст.281 КПК України підозрюваного ОСОБА_4 оголошено у розшук, а досудове розслідування у кримінальному провадженні зупинено, на підставі п.1 ст.280 КПК України.
Також, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4
належить на праві приватної власності квартира за адресою: АДРЕСА_2 .
Також, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4
належить на праві спільної сумісної власності будинок за адресою: АДРЕСА_3 .
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 належить на праві приватної власності земельна ділянка площею 1,8742 га з кадастровим номером 4425485000:07:002:0126.
Також, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 належить на праві приватної власності земельна ділянка площею 0,1244 га з кадастровим номером 4425455100:03:001:0423.
Санкція ч. 2 ст. 111 КК України передбачає конфіскацію майна як вид покарання.
Виходячи із зазначеного, орган досудового розслідування дійшов до висновку про необхідність накладення арешту на вищевказане майно підозрюваного ОСОБА_4 , з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України.
Прокурор у судове засідання не з`явився, надав заяву суду в якій своє клопотання підтримав та просив розглянути його без його участі.
Згідно з ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалось у зв`язку з неприбуттям у судове засідання осіб, які беруть участь у судовому провадженні.
Слідчий суддя, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали дійшов такого висновку.
Відповідно до вимог ст. 170-171 КПК України слідчий звернувся до суду з клопотанням про арешт майна з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання, яке обґрунтоване та відповідає нормам чинного законодавства.
Так, окрім документів, які зазначені в клопотанні слідчого, на обґрунтування повідомленої підозри вчинення кримінального правопорушення і є доказами вчинення кримінального правопорушення, а саме: протоколи допитівсвідків ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ,протоколи оглядівза участювказаних свідків,протоколи пред`явленняособи длявпізнання заучасті свідків,протоколи оглядівІнтернет ресурсів,матеріали виконаннядоручення слідчогоЛуганського управлінняДВБ НПУкраїни таінші матеріали,які містятьсяу кримінальномупровадженні, судом досліджено витяг з ЄРДР від 11.07.2022 року, у відповідності до якого 11.07.2022 року до ЄРДР за №62022050020000340 внесені відомості за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, а саме про те, що 09.07.2022 року до Другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Сєвєродонецьку) Територіального управління Державного бюро розслідувань розташованого у м. Краматорську, надійшло повідомлення з управління ГУ СБУ в Донецькій та Луганських областях про те, що старший дільничний офіцер поліції сектору превенції відділення поліції №2 Сватіського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , після окупації РФ території Сватівського району Луганської області перейшов на бік ворогу та зайняв посаду співробітника т.зв. «Міністерства внутрішніх справ Луганської Народної Республіки»
Таким чином, виходячи з наданих копій процесуальних документів, слідчий суддя вважає, що наданими в обґрунтування клопотання доказами слідчим доведено, що: існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, з метою забезпечення конфіскації майна згідно санкції ч. 2 ст. 111 КК України.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання.
Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України,у випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Слідчий суддя погоджується з доводами слідчого, що незастосування арешту може призвести до наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню, зокрема відчуженню або знищенню майна, яке може бути конфісковане в дохід держави при ухваленні вироком суду.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.40, 98, 131, 132, 167, 170, 171КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И ЛА:
Накласти арешт на майно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання, а саме:
- квартиру за адресою: АДРЕСА_2 ;
- будинок за адресою: АДРЕСА_3 ;
- земельну ділянку площею 1,8742 га з кадастровим номером 4425485000:07:002:0126;
- земельну ділянку площею 0,1244 га з кадастровим номером 4425455100:03:001:0423.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду, протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2023 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 110044969 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Болкарьова О. В.
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Болкарьова О. В.
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Болкарьова О. В.
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Болкарьова О. В.
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Болкарьова О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні