Справа № 522/2644/20
Провадження № 2/522/1047/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27березня2023 року Приморський районний суд м. Одеси в складі:
головуючого-судді Абухіна Р.Д.,
за участю секретаря судових засідань Кріцької Д.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі засідань суду в м. Одесі цивільну справу в загальному проваджені за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АПТЕКА НІЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА» до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про відшкодування матеріальної шкоди,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідністю «АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА» звернулось до суду з позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про відшкодування матеріальної шкоди, утворену у наслідок нестачі.
З урахуванням уточнених позовних вимог, позивач просить стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АПТЕКА НИЗКИХ ЦІН ОДЕСА (ЄДРПОУ 37946288) матеріальну шкоду, утворену внаслідок нестачі:
Мотивує вимоги тим, що 11 листопада 2019 року на підставі наказу № 07/11/1-інв. Від 07.11.2019 року в аптеці № 1 за адресою: м. Одеса, вул. Канатна, 72, що належить товариству з обмеженою відповідальністю «АПТЕКА НИЗКИХ ЦІН ОДЕСА», було проведено інвентаризацію товарно -матеріальних цінностей. За результатами інвентаризації було виявлено нестачу у розмірі 98578,16 гривень, у т.ч. ПДВ.
Отже, Позивач обгрунтовує заподіяну Відповідачами Товариству матеріальну шкоду та виникнення у них обов`язку відшкодувати Позивачу завдану нестачею матеріальну шкоду наступним:
1. Наявність прямої дійсної шкоди, завданої Товариству нестачею, та її розмір у сумі 98 578, 16 грн. (дев`яносто вісім тисяч п`ятсот сімдесят вісім грн. 16 коп.) підтверджується інвентаризаційними документами (інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей від 11.11.2019 р., Протоколом інвентаризаційної комісії від 11.11.2019 р., звіряльною відомістю результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей від 11.11.2019 р., в яких відображені розбіжності між даними бухгалтерського обліку та фактичною наявністю активів (товару), а також документами попередньої інвентаризації товарно-матеріальних цінностей від 09.07.2019 р., якими підтверджується відсутність факту нестачі товару за попередній період, а саме: інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей від 09.07.2019 р., Протоколом інвентаризаційної комісії від 09.07.2019 р. та звіряльною відомістю результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей від 09.07.2019 р., розпискою матеріально відповідальних осіб аптеки №1 про передачу під відповідальне зберігання цінностей та їх прийняття згідно інвентаризаційного опису товарно-матеріальних цінностей №1 від 09.07.2019 року.
2. Спричинення матеріальної шкоди заподіяної Позивачу неналежним виконанням працівниками (матеріально-відповідальними особами) своїх посадових обов`язків (які викладені в посадових інструкціях), а саме недбайливого ставлення до ТМЦ в аптеці та невжиття заходів до запобігання шкоди, незабезпечення збереження товарів в аптеці, не інформування власника про всі обставини, які загрожують зберіганню цінностей, чим також було порушено умови договорів про колективну (бригадну) відповідальність, за якими матеріально-відповідальні особи прийняли на себе зобов`язання нести перед Позивачем матеріальну відповідальність за нестачу матеріальних цінностей. Вина матеріально-відповідальних осіб підтверджується також пояснювальними записками працівників, які погодились добровільно відшкодувати матеріальну шкоду. Шкода спричинена працівниками під час виконання ними своїх трудових обов`язків.
3. Позивачем були створені усі необхідні умови для нормальної роботи і забезпечення повного збереження дорученого Відповідачам товарно-матеріальних цінностей, у відповідності до вимог ч.1 ст.131 КЗпП, адже було укладено договір №120 на централізоване спостереження та спостереження,сигналізацією термінового виклику групи затримання від 01.05.2016 р., договір №192 на технічне обслуговування установки автоматичної пожежної сигналізації від 01.05.2016 р., договір № 228-П на централізоване спостереження за протипожежним станом об`єкта від 01.05.2016 р. Виконавці за вказаними договорами здійснюють охорону майна в аптеці №1 сучасними методами шляхом встановлення та обслуговування системи спостереження (сигналізації сповіщення), інше.
У свою чергу ч.2 ст.131 КЗпП України, зазначено, що працівники зобов`язані бережливо ставитися до майна підприємства, установи, організації і вживати заходів до запобігання шкоді, чого Відповідачами не було дотримано, що призвело до виникнення нестачі ТМЦ.
4. Спричинена матеріальна шкода, яка підлягає відшкодуванню, була розподілена між членами колективу (бригади) пропорційно місячній тарифній ставці (посадовому окладу) і фактично відпрацьованому часу за період від останньої інвентаризації до дня виявлення шкоди (відповідно до умов п.16 Розділу 4 договору про колективну (бригадну) відповідальність). Розрахунок розподілення матеріальної шкоди викладений у Додатку №1 до позовної заяви, з додаванням розрахункових листків та табелів обліку використання робочого часу.
5. Колективна (бригадна) матеріальна відповідальність була встановлена в товаристві Наказом №18/11/13 від «18» листопада 2013 р. Про установлення колективної матеріальної відповідальності для колективів аптечних закладів товариства, що було погоджено у відповідності до вимог чинного законодавства загальними зборами трудового колективу Товариства протоколом №1 від 18.11.2013 року. У відповідності до положень КЗпП України (ч. 1 ст.12 КЗпП), у разі відсутності первинної профспілкової організації, в товаристві на загальних зборах працівників вільно обираються представники. Більш того, Верховний суд України в Ухвалі від 06.05.2004 року по справі № 6-706кс03 також дійшов висновку, що відсутність профспілкового комітету не є перешкодою для запровадження колективної (бригадної) відповідальності працівників
Від представника відповідачів ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 надійшов відзив на позовну заяву, в якій просять відмовити у задоволені позовних вимог.
Від відповідачки ОСОБА_5 надійшов відзив, просить відмовити у задоволені позову.
Ухвалою Приморського районного суду міста Одеси від 19.03.2020 року відкрито провадження у справі, встановлений загальний порядок розгляду справи.
Ухвалою того ж суду від 12 серпня 2022 року провадження у справі закрито в частині вимог до ОСОБА_8 , в зв`язку з відмовою позивача від цих позовних вимог.
Ухвалою від 03 червня 2021 року закрито підготовче засідання, справа призначена до судового розгляду по суті.
В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, просила їх задовольнити.
Інші учасники справи в судове засідання 27.03.2023 повторно не з`явились.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні фактичні обставини справи.
Судом встановлено, 11 листопада 2019 року, на підставі Наказу № 07/11/1-інв. від 07.11.2019 р., в аптеці №1 за адресою: м. Одеса, вул. Канатна, 72), що належить Товариству з обмеженою відповідальністю «АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА» було проведено інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей. За результатами інвентаризації, було виявлено нестачу в розмірі 98 578, 16 грн. (дев`яносто вісім тисяч п`ятсот сімдесят вісім грн. 16 коп.), у т.ч. ПДВ.
У відповідності до положень Наказу Міністерства фінансів України від 02.09.2014 р. №879 «Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов`язань», факт нестачі підтверджується інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей від 11.11.2019 р., Протоколом інвентаризаційної комісії від 11.11.2019 р., звіряльною відомістю результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей від 11.11.2019 р., в яких відображені розбіжності між даними бухгалтерського обліку та фактичною наявністю активів (товару), а також документами попередньої інвентаризації товарно-матеріальних цінностей від 09.07.2019 р., якими підтверджується відсутність факту нестачі товару за попередній період, а саме: інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей від 09.07.2019 р., Протоколом інвентаризаційної комісії від 09.07.2019 р. та звіряльною відомістю результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей від 09.07.2019 р., розпискою матеріально відповідальних осіб аптеки №1 про передачу під відповідальне зберігання цінностей та їх прийняття згідно інвентаризаційного опису товарно-матеріальних цінностей №1 від 09.07.2019 року
Товар, який не було виявлено за результатами проведеної інвентаризації, зазначений в накладних, які викладені в Реєстрі накладних на товар.
Згідно довідки Товариства від 20 січня 2020 р. розмір шкоди, завданої Позивачу нестачею товарно-матеріальних цінностей складає 98 578, 16 грн. (дев`яносто вісім тисяч п`ятсот сімдесят вісім грн. 16 коп.), у тому числі ПДВ 8 555, 31 грн.
Згідно зазначених інвентаризаційних документів, нестача товарно-матеріальних цінностей виникла за період роботи аптеки №1 з 10.07.2019 року по 11.11.2019 року.
У період виникнення нестачі з 10.07.2019 р. по 11.11.2019 р. матеріально-відповідальними особами в аптеці по АДРЕСА_1 , в період виявленої нестачі з 10.07.2019 р. - 11.11.2019 р. підтверджуються наказами при прийняття на роботу, наказами про переведення та наказами про припинення трудового договору, згідно наданих суду даних:
ОСОБА_1 - Завідуюча аптекою: прийнята на роботу: 10.07.2019 р.
наказ №10/07-1к від 08.07.2019 р., дата звільнення 12.11.2019 р. наказ №12/11-1к від 28.10.2019 р.;
ОСОБА_9 - Маркувальник- прийнята на роботу: 25.07.2019 р.
наказ №25/07-3к від 25.07.2019 р. Працює;
ОСОБА_2 - Маркувальник- прийнята на роботу: 01.08.2019 р. наказ №01/08-11к від 29.07.2019 р.; дата звільнення 11.11.2019 р., наказ №11/11-1к від 06.11.2019 р.;
ОСОБА_3 Маркувальник- прийнята на роботу: 26.07.2019 р.
наказ №26/07-1к від 25.07.2019 р. дата звільнення:15.10.2019 р. наказ №15/10-2к від 02.10.2019 р.;
ОСОБА_4 -Фармацевт - прийнята на роботу: 11.07.2019р.- 31.07.2019 р. наказ №11/07-2к від 11.07.2019 р. наказ №01/08-9к від 01.08.2019 р. 19.08.2019р.- 30.09.2019 р.
наказ №19/08-3к від 19.08.2019 р. наказ №01/10-2к від 26.09.2019 р.; дата звільнення 26.12.2019 р.
наказ №26/12-2к від 20.12.2019 р.;
ОСОБА_10 Маркувальник прийнята на роботу: 23.04.2019р.-31.07.2019 р. наказ №23/04-6к від 23.04.2019 р., Працює
ОСОБА_5 - Фармацевт - прийнята на роботу: 20.08.2019р. -03.09.2019 р.
наказ №20/08-2к від 19.08.2019 р., Працює
ОСОБА_6 -Маркувальник прийнята на роботу: 23.10.2019 р.
наказ №23/10-5к від 23.10.2019 р. 29.10.2019 р. дата звільнення: наказ №29/10-6к від 29.10.2019 р.
ОСОБА_11 - Старший провізор -прийнята на роботу: 07.11.2019 р.
наказ №07/11-5к від 06.11.2019 р., Працює
ОСОБА_12 ОСОБА_13 , прийнята на роботу: 07.11.2019 р.
наказ №07/11-2к від 05.11.2019 р.; Працює
ОСОБА_14 - Фармацевт - 23.04.2019 р. наказ №23/04-5к від 23.04.2019 р., Працює
ОСОБА_7 Фармацевт - 25.01.2019 р. наказ №25/01-4к від 24.01.2019 р.
12.07.2019 р. дата звільнення: наказ №12/07-3к від 11.07.2019 р.
Наказом №18/11/13 від «18» листопада 2013 р. «Про установлення колективної матеріальної відповідальності для колективів аптечних закладів товариства» в Товаристві було встановлено колективну матеріальну відповідальність для колективів аптечних закладів, що було погоджено у відповідності до вимог чинного законодавства Загальними зборами трудового колективу Товариства протоколом №1 від 18.11.2013 року.
Із вказаними вище працівниками Товариство оформило трудові відносини, вони були прийняті в колектив аптеки №1 у АДРЕСА_1 , та з ними були укладені договори про колективну (бригадну) матеріальну відповідальність від 27 лютого 2019 р., від 01 серпня 2019 р., від 21 жовтня 2019 р., та від 07 листопада 2019 р. (надалі договори), передані під відповідальне зберігання всі цінності згідно інвентаризаційного опису товарно-матеріальних цінностей. Договори переукладались у зв`язку із зміною керівника колективу (бригади) - завідувача аптеки, вибуття членів колективу (бригади).
Згідно п. 8 Розділу 2 зазначених договорів члени колективу (бригади) прийняли на себе зобов`язання: а) дбайливо ставитись до цінностей і вживати заходів до запобігання шкоди; б) в установленому порядку вести облік, складати і своєчасно подавати звіти про рух та залишки цінностей; в) своєчасно інформувати власника по всі обставини, які загрожують зберіганню цінностей.
Відповідно до п.12, п.16 Розділу 4 зазначених договорів: п. 12 «Підставою для притягнення членів колективу (бригади) є матеріальна шкода, заподіяна розкраденням, нестачею, умисним знищенням або зіпсуттям матеріальних цінностей, а також їх знищенням або зіпсуттям через недбалість, що підтверджується інвентаризаційними документами».
В ході перевірки причин нестачі товарно-матеріальних цінностей в аптеці, було встановлено, що нестача виникла в результаті неналежного виконання працівниками (матеріально-відповідальними особами) своїх посадових обов`язків, а саме недбайливого ставлення до ТМЦ в аптеці та невжиття заходів до запобігання шкоди, незабезпечення збереження товарів в аптеці, не інформування власника про всі обставини, які загрожують зберіганню цінностей, чим також було порушено умови договорів про колективну (бригадну) відповідальність, за якими матеріально-відповідальні особи прийняли на себе зобов`язання нести перед Позивачем матеріальну відповідальність за нестачу матеріальних цінностей.
На адресу працівників (матеріально-відповідальних осіб) ОСОБА_1 , ОСОБА_9 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_14 , ОСОБА_7 , Позивачем були направлені письмові вимоги від 02.12.2019 р. про надання письмових пояснень щодо нестачі товарно-матеріальних цінностей та відшкодування завданої матеріальної шкоди, запропоновано з`явитись до керівника Товариства для вирішення питання щодо відшкодування Товариству завданої нестачею матеріальної шкоди або повідомити про це письмово.
На вказані вимоги, працівниками ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_14 були надані Позивачеві пояснювальні записки, в яких працівники повідомили, що нестача ТМЦ виникла у зв`язку із порушенням посадових обов`язків, недбайливого ставлення до ТМЦ в аптеці, порушенням умов договору про колективну матеріальну відповідальність, незабезпечення збереження товарів в аптеці, невжиття належних заходів до запобігання спричинення шкоди, замовчування про факти відсутності товарів керівництву всіма членами колективу. Ці працівники добровільно відшкодували Позивачеві матеріальну шкоду, завданою нестачею у розмірі пропорційно місячній тарифній ставці (посадовому окладу) і фактично відпрацьованому часу за період від останньої інвентаризації до дня виявлення шкоди згідно умов договорів про колективну (бригадну) відповідальність, що підтверджується прибутковими касовими ордерами.
Як зазначає представник позивача, ОСОБА_9 було відшкодовано Позивачеві 14 493,81 грн., згідно прибуткового касового ордеру №10 від 20.01.2020 р., ОСОБА_10 було відшкодовано 1 221,10 грн., згідно прибуткового касового ордеру №11 від 20.01.2020 р., ОСОБА_12 було відшкодовано 668,86 грн., згідно прибуткового касового ордеру №13 від 21.01.2020 р., ОСОБА_11 було відшкодовано 899,70 грн., згідно прибуткового касового ордеру №14 від 21.01.2020 р., ОСОБА_14 було відшкодовано 19 082,54 грн., згідно прибуткового касового ордеру №15 від 22.01.2020 р. на загальну суму 36 366,01 гривень.
Інші працівники жодних пояснень не надали, в добровільному порядку не відшкодували Позивачеві матеріальну шкоду, завданою нестачею, тому Позивач звернувся до суду для стягнення завданої шкоди у судовому порядку.
Як зазначає позивач, на день подачі позовної заяви, відповідачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 були звільненні. Законодавством не передбачено звільнення працівника від обов`язку відшкодувати заподіяну Товариству шкоду).
Загальний розмір шкоди, що підлягає відшкодуванню Позивачу становить 62 212,15 грн.:98578,16 грн. (загальний розмір заподіяної нестачею шкоди) - 36 366,01 грн. (загальний розмір добровільно відшкодованої шкоди працівниками)) = 62 212,15 грн.
Розрахунок розподілення сум відшкодування матеріальної шкоди, завданою нестачею, між матеріально-відповідальними особами, у тому числі Відповідачами, розроблений позивачем відповідно до п.16 Розділу 4 договору про колективну (бригадну) відповідальність, Наказу Мінторгу СРСР від 19.08.1982 р. №169 та знаходиться в матеріалах справи.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 134 КзпП України, відповідно до законодавства працівники несуть матеріальну відповідальність у повному розмірі шкоди, заподіяної з їх вини підприємству, установі, організації, у випадках, коли між працівником і підприємством, установою, організацією відповідно до статті 1351 цього Кодексу укладено письмовий договір про взяття на себе працівником повної матеріальної відповідальності за незабезпечення цілості майна та інших цінностей, переданих йому для зберігання або для інших цілей.
Відповідно до ст. 135-2 КЗпП України, при спільному виконанні працівниками окремих видів робіт, зв`язаних із зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або застосуванням у процесі виробництва переданих їм цінностей, коли неможливо розмежувати матеріальну відповідальність кожного працівника і укласти з ним договір про повну матеріальну відповідальність, може запроваджуватися колективна (бригадна) матеріальна відповідальність.
Колективна (бригадна) матеріальна відповідальність установлюється власником або уповноваженим ним органом за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації. Письмовий договір про колективну (бригадну) матеріальну відповідальність укладається між підприємством, установою, організацією і всіма членами колективу (бригади).
Перелік робіт, при виконанні яких може запроваджуватися колективна (бригадна) матеріальна відповідальність, умови її застосування, а також типовий договір про колективну (бригадну) матеріальну відповідальність розробляються за участю профспілкових об`єднань України та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері праці, трудових відносин та зайнятості населення.
Відповідно до п.п. 1, 5 Переліку робіт, при виконанні яких може запроваджуватися колективна (бригадна) матеріальна відповідальність, затвердженого Наказом №43 Міністерства праці України від 12.05.1996р., зокрема передбачені наступні роботи:
п.1 Роботи, пов`язані з виконанням касових операцій.
п.5 Роботи, пов`язані з продажем (видачею) товарів (продукції), їх підготовкою до продажу незалежно від форм торгівлі та профілю підприємства (організації)»
Відповідно до ч. 1 ст. 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно доп.16Розділу 4 договорупро колективну(бригадну)відповідальність заподіяна колективом (бригадою) шкода підприємству, установі, організації, яка підлягає відшкодуванню, розподіляється між членами цього колективу (бригади) пропорційно місячній тарифній ставці (посадовому окладу) і фактично відпрацьованому часу за період від останньої інвентаризації до дня виявлення шкоди.
Для визначення розміру відшкодування матеріальної шкоди, завданою нестачею, кожного працівника, використовується формула, наведена в п. 7.3 Вказівок про порядок застосування в державній торгівлі законодавства, що регулює матеріальну відповідальність робітників і службовців за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації, затверджених наказом Мінторгу СРСР від 19.08.82 р. № 169.
Розрахунок розподілення сум відшкодування матеріальної шкоди, завданою нестачею, між матеріально-відповідальними особами наведений позивачем та знаходиться в матеріалах справи.
Відповідно доп.3Постанови ПленумуВерховного судуУкраїни «Просудову практикуу справахпро відшкодуванняшкоди,заподіяної підприємствам,установам,організаціям їхпрацівника» від22.12.1992року: суд у кожному випадку зобов`язаний вживати передбачених законом заходів до всебічного, повного й об`єктивного з`ясування обставин, від яких згідно зі статтями 130, 135-3, 137 КзпП України залежить вирішення питання про покладення матеріальної відповідальності та про розмір шкоди, що підлягає відшкодуванню. Зокрема, з`ясувати: наявність прямої дійсної шкоди та її розмір; якими неправомірними діями її заподіяно і чи входили до функцій працівника обов`язки, неналежне виконання яких призвело до шкоди; в чому полягала його вина; в якій конкретно обстановці заподіяно шкоду; чи були створені умови, які забезпечували б схоронність матеріальних цінностей і нормальну роботу з ними; який майновий стан працівника. Якщо шкоду заподіяно кількома працівниками, в рішенні суду має бути зазначено, які конкретно порушення трудових обов`язків допустив кожен працівник, ступінь його вини та пропорційна їй частка загальної шкоди. За явку до нього може бути застосовано відповідний вид і межі матеріальної відповідальності.
Згідно ст.136 КЗпП України покриття шкоди працівниками в розмірі, що не перевищує середнього місячного заробітку, провадиться за розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, а керівниками підприємств, установ, організацій та їх заступниками - за розпорядженням вищестоящого в порядку підлеглості органу шляхом відрахування із заробітної плати працівника.
Розпорядження власника або уповноваженого ним органу або вищестоящого в порядку підлеглості органу має бути зроблено не пізніше двох тижнів з дня виявлення заподіяної працівником шкоди і звернено до виконання не раніше семи днів з дня повідомлення про це працівникові. Якщо працівник не згоден з відрахуванням або його розміром, трудовий спір за його заявою розглядається в порядку, передбаченому законодавством.
У решті випадків покриття шкоди провадиться шляхом подання власником або уповноваженим ним органом позову до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду.
У п.12 Узагальнень Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ Про практику застосування судами законодавства, що регулює матеріальну відповідальність працівників за шкоду, заподіяну роботодавцю від 01.09.2015 року, зазначено, що відсутність погодження договору з профспілковим комітетом не може бути підставою для відмови у задоволенні позову про відшкодування шкоди, заподіяної роботодавцю, якщо у справі буде встановлено, що профспілки на підприємстві немає і профспілковий комітет відсутній.
Як зазначає позивач, профспілковий комітет в Товаристві відсутній, було обрано представника (уповноважену особу) від трудового колективу. Отже, вимоги ч.2 ст. 135-2 КЗпП України Товариством були дотримані.
Відповідно до п.9 Узагальнень Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про практику застосування судами законодавства, що регулює матеріальну відповідальність працівників за шкоду, заподіяну роботодавцю» від 01.09.2015 року, зазначено, що «в справах про відшкодування шкоди, заподіяної підприємствам, установам, організаціям їх колишніми працівниками, потрібно керуватися нормами статей 130 - 137 КЗпП. Звільнення працівника не припиняє його обов`язку відшкодувати заподіяну підприємству, установі, організації шкоду».
При таких обставинах, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «АПТЕКА НІЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА» підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.4,5,12,13,17-19,76-82,89,141,258,259,263-266,268,352,354,355 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю «АПТЕКА НІЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА» до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про відшкодування матеріальної шкоди задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників НОМЕР_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА (ЄДРПОУ 37946288) матеріальну шкоду, утворену у наслідок нестачі в розмірі 19 230,82 (дев`ятнадцять тисяч двісті тридцять грн. 82 коп.) та судовий збір в розмірі 649,76 (шістсот сорок дев`ять грн. 76 коп.).
Стягнути з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_3 ,паспорт серії НОМЕР_2 ,виданий АрцизькимРВ УМВСУкраїни вОдеській області29.05.2003року,має правоздійснювати будь-якіплатежі безідентифікаційного номеру)на користьТовариства зобмеженою відповідальністюАПТЕКА НИЗЬКИХЦІН ОДЕСА(ЄДРПОУ37946288)матеріальну шкоду,утворену унаслідок нестачів розмірі15158,62(п`ятнадцятьтисяч стоп`ятдесятвісім грн.62коп.)та судовийзбір врозмірі 512,17(п 'ятсот дванадцять грн. 17 коп.).
Стягнути з ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ( АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників НОМЕР_3 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА (ЄДРПОУ 37946288) матеріальну шкоду, утворену у наслідок нестачі в розмірі 12 304,00 (дванадцять тисяч триста чотири грн. 00 коп.) та судовий збір в розмірі 415,72 (чотириста п`ятнадцять грн. 72 коп.).
Стягнути з ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників НОМЕР_4 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА (ЄДРПОУ 37946288) матеріальну шкоду, утворену у наслідок нестачі в розмірі 9 868,71 (дев`ять тисяч вісімсот шістдесят вісім грн. 71 коп.) та судовий збір в розмірі 333,44 (триста тридцять три гривні 44 коп.).
Стягнути з ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ( АДРЕСА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників НОМЕР_5 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА (ЄДРПОУ 37946288) матеріальну шкоду, утворену у наслідок нестачі в розмірі 1 994,45 (одна тисяча дев`ятсот дев`яносто чотири грн. 45 коп.) та судовий збір в розмірі 67,40 (шістдесят сім гривен 40 коп.).
Стягнути з ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ( АДРЕСА_6 , Реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників НОМЕР_6 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА (ЄДРПОУ 37946288) матеріальну шкоду, утворену у наслідок нестачі в розмірі 1064,09 (одна тисяча шістдесят чотири грн. 09 коп.) та судовий збір в розмірі 35,95 (тридцять п`ять грн. 95 коп.).
Стягнути з ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_7 , реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників НОМЕР_7 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АПТЕКА НИЗЬКИХ ЦІН ОДЕСА (ЄДРПОУ 37946288) матеріальну шкоду, утворену у наслідок нестачі в розмірі 670,62 (шістсот сімдесят грн. 62 коп.) та судовий збір в розмірі 22,66 (двадцять дві грн. 66 коп.).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення суду складено 05.04.2023.
Суддя Р. Д. Абухін27.03.23
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2023 |
Оприлюднено | 10.04.2023 |
Номер документу | 110054498 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них завданої майну фізичних або юридичних осіб |
Цивільне
Приморський районний суд м.Одеси
Абухін Р. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні