Рішення
від 06.04.2023 по справі 280/6444/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06 квітня 2023 року Справа № 280/6444/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку письмового провадження, за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» (69106, м. Запоріжжя, вул. Теплична, 5)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, просп. Соборний, 166)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

14.11.2022 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» (далі позивач, ТОВ «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП») до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 27.10.2022 №00035500901.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки в його основу відповідачем покладено помилковий (безпідставний) висновок Акту перевірки про неналежне (з порушенням строку) виконання позивачем визначених ч. 3 ст. 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі Закон №481/95-ВР) зобов`язань з подання Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за серпень 2022 року. Вказаний висновок акту не відповідає обставинам, встановленим під час проведення фактичної перевірки, та є наслідком невірного (неправильного) тлумачення відповідачем норми ч. 3 ст. 16 Закону №481/95-ВР. З посиланням на норми Закону №481/95-ВР вказує, що особа-ліцензіат може бути притягнута до відповідальності у вигляді штрафу за неподання чи несвоєчасне подання щомісячного звіту лише у тому випадку, якщо нею у звітному періоді фактично здійснювалася підліцензійна діяльність. Разом з тим, в ході проведення фактичної перевірки відповідачем було встановлено, що після отримання ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями в період з 19.08.2022 по 29.09.2022, позивач не здійснював підліцензійної господарської діяльності. Розпочати підліцензійну господарську діяльність позивач повинен був виключно після внесення відомостей про приміщення складу (за адресою: м. Запоріжжя, вул. Теплична, 5), яке буде використовуватися ним для зберігання алкогольних напоїв, до Єдиного державного реєстру місць зберігання, а також після отримання відповідної довідки, яка є документом суворої звітності та має постійно перебувати у вказаному вище приміщенні (у місці зберігання алкогольних напоїв). Однак, враховуючи, що станом на момент проведення відповідачем фактичної перевірки заява позивача про внесення місць зберігання алкогольних напоїв (тютюнових виробів) до Єдиного державного реєстру не була розглянута Департаментом контролю за підакцизними товарами та, як наслідок, довідка про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру позивачу не видавалася, він не мав законних підстав для здійснення господарської діяльності з оптової торгівлі алкогольними напоями. Таким чином, з огляду на те, що в період з 01.08.2022 по 31.08.2022, за який на думку відповідача несвоєчасно подано Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА), позивач не здійснював підліцензійної господарської діяльності, відсутні підстави для притягнення його до відповідальності у вигляді штрафу. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 21.11.2022 відкрито провадження у справі №280/6444/22; ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Відповідач позов не визнав, у поданому відзиві (вх. від 07.12.2022 №46591) посилається на те, що за результатами проведеної фактичної перевірки складено акт від 29.09.2022 №2537/08/01/09/44861528, яким встановлено, що ТОВ «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» порушено вимоги ч. 3 ст. 16 Закону №481/95-ВР, а саме: несвоєчасне подання Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) за серпень 2022 року при граничному терміні надання звіту 09.09.2022. Звертає увагу, що при одержанні ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, незалежно від форми власності суб`єкти господарювання повинні подавати до податкового органу звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за основним місцем обліку суб`єкта господарювання за встановленою формою. Враховуючи, що позивачем 19.08.2022 було отримано ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (реєстраційний номер 990208202200049, яка дійсна з 19.08.2022 до 19.08.2027), відповідно він зобов`язаний був до 10.09.2022 подати до контролюючого органу щомісячний звіти форми №1-ОА за серпень 2022 року зі всіма наявними на підприємстві даними щодо обігу алкогольних напоїв. Що в принципі ним і було зроблено, але несвоєчасно 12.09.2022, при граничному терміні надання звіту 09.09.2022 включно. Також посилається на те, що наявність або відсутність Довідки про внесення місця зберігання до єдиного державного реєстру ніяким чином не впливає на обов`язок позивача подавати щомісяця звітність №1-ОА, після отримання ним 19.08.2022 ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі. Вважає, що у спірних правовідносинах відповідач діяв лише в межах діючого законодавства України. Просить у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Згідно з офіційними відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» зареєстровано як юридичну особу 15.07.2022, номер запису: 1001031020000052865, основним видом діяльності за КВЕД є: 46.34 Оптова торгівля напоями.

ТОВ «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» отримано ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі №990208202200049, терміном дії з 19.08.2022 до 19.08.2027.

Згідно з наказом ГУ ДПС у Запорізькій області від 19.09.2022 №999-п, прийнятого на підставі пп. 19-1.1.14, пп. 19-1.1.16. п. 19-1 ст. 19-1, пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, ст. 16 Закону №481/95-ВР, доповідної записки начальника управління контролю за підакцизними товарами Зарецької Юлії від 15.09.2022 №2327вн, призначено проведення фактичної перевірки ТОВ «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» за адресою: м. Запоріжжя, вул. Теплична, 5, з 19.09.2022 тривалістю 10 діб. Перевірку наказано провести за період діяльності з 19.08.2022 по день закінчення фактичної перевірки з метою здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, виявлення порушень установлених правил торгівлі підакцизними товарами; наявності супровідних документів: дотримання стандартів; маркування підакцизних товарів, дотримання мінімальних цін на алкогольні напої, а також інших питань, що регулюють обіг підакцизних товарів в Україні.

За результатами проведеної перевірки податковим органом складено Акт фактичної перевірки від 29.09.2022 №2537/08/01/09/44861528 (далі також - Акт перевірки).

Перевіркою встановлено порушення ТОВ «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» вимог ч. 3 ст. 16 Закону №481/95-ВР, а саме: несвоєчасне подання Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) за серпень 2022 року при граничному терміні надання звіту 09.09.2022.

27.10.2022 на підставі Акту перевірки від 29.09.2022 №2537/08/01/09/44861528 ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення №00035500901, яким до ТОВ «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» застосовано штрафні санкції у вигляді штрафу у сумі 17000,00 грн.

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 27.10.2022 №00035500901, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

За приписами ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються положеннями Податкового кодексу України.

Згідно з пп. 19-1.1.14, 19-1.1.16 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері; здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.

Підпунктом 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно пп. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п. 75.1.3 ст. 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Підстави призначення, обставини та порядок проведення перевірки визначено положеннями ст.80 Податкового кодексу України.

Підпунктом 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового України визначено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності такої підстави у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Як встановлено судом, згідно з наказом ГУ ДПС у Запорізькій області від 19.09.2022 №999-п, прийнятого на підставі пп. 19-1.1.14, пп. 19-1.1.16. п. 19-1 ст. 19-1, пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, ст. 16 Закону №481/95-ВР, доповідної записки начальника управління контролю за підакцизними товарами Зарецької Юлії від 15.09.2022 №2327вн, призначено проведення фактичної перевірки ТОВ «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» за адресою: м. Запоріжжя, вул. Теплична, 5, з 19.09.2022 тривалістю 10 діб. Перевірку наказано провести за період діяльності з 19.08.2022 по день закінчення фактичної перевірки з метою здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, виявлення порушень установлених правил торгівлі підакцизними товарами; наявності супровідних документів: дотримання стандартів; маркування підакцизних товарів, дотримання мінімальних цін на алкогольні напої, а також інших питань, що регулюють обіг підакцизних товарів в Україні.

За результатами фактичної перевірки складено акт перевірки від 29.09.2022 №2537/08/01/09/44861528. На підставі вказаного акту відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 27.10.2022 №00035500901.

Так, оскаржуваним податковим-повідомленням рішенням від 27.10.2022 №00035500901 до позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 17000,00 грн. за порушення ч. 3. ст. 16 Закону №481/95-ВР.

Суд зазначає, що основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон №481/95-ВР.

За змістом ст. 15 Закону №481/95-ВР оптова торгівля на території України алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Положеннями ч. 3 ст. 16 Закону №481/95-ВР передбачено, що суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом.

Контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України (ч. 1 ст. 16 Закону №481/95-ВР).

Приписами ч. 1 ст. 17 Закону №481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Згідно з абз. 22 ч. 2 ст. 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.

Таким чином, указаним законодавчим актом закріплений обов`язок суб`єкта господарювання, який отримав ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями та здійснює таку статутну діяльність, подавати до повноважних контролюючих органів звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) алкогольних напоїв за кожний місяць до 10 числа місяця, що настає за звітним.

Порядок заповнення форми звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» затверджений наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за №343/28473 (далі Порядок №49).

Пунктами 1-2 розд. І Порядку №49 передбачено, що звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (далі - Звіт) подають суб`єкти господарювання, які одержали ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.

Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв`язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.

За правилами п. 6 розд. І Порядку №49 звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.

Інформація подається за кодами та видами алкогольних напоїв усього за звітний період (починаючи з 29 коду) згідно з додатком до наказу Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03 березня 2016 року за № 340/28470. Одиницею виміру, яка застосовується при складанні Звіту, є декалітри (п. 4 розд. І Порядку №49).

В свою чергу, розділом II Порядку №49 «Порядок заповнення розділу І «Обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв»» передбачено, що у графах 1, 2 зазначаються відповідно код та вид продукції згідно з додатком до наказу Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03 березня 2016 року за № 340/28470. У графі 3 зазначається залишок алкогольних напоїв на початок звітного місяця. У графі 4 зазначається обсяг придбання алкогольних напоїв усього за звітний період суб`єктом господарювання, який здійснює оптову торгівлю алкогольними напоями. У графі 5 зазначається обсяг придбання алкогольних напоїв суб`єктом господарювання у виробника алкогольних напоїв у звітному місяці. У графі 7 зазначається обсяг придбання алкогольних напоїв суб`єктом господарювання за імпортом у звітному місяці. У графі 8 зазначається обсяг реалізації алкогольних напоїв усього за звітний період. У графі 9 зазначається обсяг реалізації алкогольних напоїв у роздрібну торгівлю у звітному місяці. У графі 10 зазначається обсяг реалізації алкогольних напоїв підприємствам оптової торгівлі у звітному місяці. У графі 11 зазначається обсяг реалізації алкогольних напоїв на експорт у звітному місяці. У графі 12 зазначаються витрати при проведенні внутрішньо-складських операцій, транспортуванні тощо. У графі 13 зазначається залишок алкогольних напоїв на кінець звітного місяця. У графі 14 надаються необхідні пояснення.

Таким чином, суб`єкт господарювання при заповненні звітності форми №1-ОА має можливість вказати обсяги продукції, яка була придбана та/або реалізована, у тому числі із зазначенням кількості продукції «0».

Як зазначалось вище, суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом.

З матеріалів справи слідує, що 19.08.2022 позивач отримав ліцензію, видану ГУ ДПС у Запорізькій області на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі, реєстраційний номер 990208202200049 із строком дії з 19.08.2022 до 19.08.2027, однак звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма звіту №1-ОА) за серпень 2022 року подав несвоєчасно (12.09.2022), що свідчить про неналежне виконання позивачем покладених на нього обов`язків.

Суд вважає неаргументованими посилання позивача на незаконність застосування до нього штрафу через те, що ним не велась господарська діяльність у вказаний період, оскільки згідно до вимог діючого законодавства подання суб`єктом господарювання до податкового органу звітів про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв пов`язано з отриманням таким суб`єктом господарювання передбаченої Законом №481/95-ВР ліцензії та не залежить від фактичного здійснення господарської діяльності, пов`язаної з торгівлею алкогольними напоями.

Аналогічна позиція у подібних правовідносинах міститься в постановах Верховного Суду від 08.05.2018 у справі №804/2372/16, від 24.04.2019 у справі №814/379/17.

Відтак, суд доходить до висновку про те, що, відповідач, який є суб`єктом владних повноважень, при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 27.10.2022 №00035500901 діяв з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а підстави вважати, що відповідне податкове повідомлення-рішення не відповідає положенням частини 2 статті 2 КАС України - відсутні.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням наведеного у сукупності суд доходить висновку про правомірність податкового повідомлення-рішення від 27.10.2022 №00035500901. Отже, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позовної заяви розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛКО ТРЕЙДІНГ ГРУП» (69106, м. Запоріжжя, вул. Теплична, 5; код ЄДРПОУ 44861528) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, просп. Соборний, 166; код ЄДРПОУ ВП: 44118663) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення виготовлено та підписано 06.04.2023.

СуддяЮ.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2023
Оприлюднено10.04.2023
Номер документу110059517
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —280/6444/22

Рішення від 06.04.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні