Ухвала
від 06.04.2023 по справі 711/2045/23
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/2045/23

Номер провадження 1-кс/711/629/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2023 року м.Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду клопотання старшого слідчого в ОВС СУ Головного управління національної поліції України в Черкаській області ОСОБА_3 , в рамках кримінального провадження №12022250000000196, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.07.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий в ОВС СУ Головного управління національної поліції України в Черкаській області ОСОБА_3 , звернулася до слідчого судді із клопотанням в якому просить надати доступ до документів, які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_4 » (код НОМЕР_1 ) юридична адреса: АДРЕСА_1 .

Своє клопотання мотивує тим, що до СУ ГУНП в Черкаській області з УСР в Черкаській області ДСР НП України надійшли матеріали за зверненням голови ГО « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо можливих неправомірних дій посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення підбору постачальників та закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану.

За даним фактом 27.07.2022 внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато досудове розслідування в кримінальному провадженні №12022250000000196, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Так, із матеріалів, які стали підставою для внесення відомостей до ЄРДР вбачається, що відповідно до Постанови КМУ від 03.05.2022 № 528 «Деякі питання фінансування закупівлі товарів тривалого зберігання в умовах воєнного стану» (далі Постанова 528), затверджено розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, яким на обласний бюджет Черкаської області було виділено 164 млн. 374 тис. грн.

Відповідно до п. 2 Порядку і умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану (далі Порядок), затвердженого Постановою 528, головним розпорядником субвенції є Мінінфраструктури. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.

Пунктом 3 Порядку встановлено, що використання субвенції здійснюється з дотриманням умов тристоронніх договорів (далі - договори) на здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, зокрема на придбання необхідних продовольчих і санітарно-гігієнічних товарів, а також пакувальних товарів для їх фасування, пального, будівельних матеріалів для проведення першочергових аварійно-ремонтних робіт на об`єктах, які пошкоджені внаслідок бойових дій, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів, допоміжних засобів до них, медичного обладнання, укладених відповідно до Постанови КМУ від 02.03.2022 № 185«Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану» (далі Постанова 185), замовниками за якими є обласні, ІНФОРМАЦІЯ_3 , а платником за грошовими зобов`язаннями замовників за договорами - АТ ІНФОРМАЦІЯ_4 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_5 ).

Пунктом 4 Порядку передбачено, що субвенція надається шляхом її перерахування Мінінфраструктури на рахунок ІНФОРМАЦІЯ_6 , відкритий в державному банку, з подальшим спрямуванням ІНФОРМАЦІЯ_7 на оплату грошових зобов`язань замовників перед постачальниками товарів (виконавцями робіт або надавачами послуг) відповідно до укладених договорів та рахунків постачальників товарів (виконавців робіт або надавачів послуг) за договорами.

Абзацом 3 підпункту 1 пункту 1 Постанови 185 передбачено, що в умовахвоєнного стану ІНФОРМАЦІЯ_5 уповноважується виступати: платником за тристоронніми договорами, замовником за якими є військові адміністрації, із здійснення закупівель за рахунок коштів державного бюджету для задоволення нагальних потреб функціонування держави (на придбання необхідних продовольчих та медичних товарів).

Пунктом 3 цієї постанови встановлено, що за договорами, передбаченимиабзацом третімпідпункту 1пункту 1,оплата здійснюєтьсяза погодженнямв частинізатвердження переліківпродукції,постачальників,обсягів тацін напродукцію,що закуповуються: за продовольчу продукцію - з Міністерством аграрної політики та продовольства, за медичні товари - з Міністерством охорони здоров`я.

Постановою КМУ від 28.02.2022 №169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі Постанова 169) встановлено, що умовах воєнного стану оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законами України«Про публічні закупівлі» та«Про оборонні закупівлі» (підпункт 1 ), проте замовники під час здійснення передбачених цією постановою закупівель повинні відповідно доЗакону України«Про публічні закупівлі» дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та забезпечувати оприлюднення укладеного договору в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів після його підписання. Зазначений строк продовжується на час неналежного функціонування електронної системи закупівель, підтверджений її адміністратором. Договір, не оприлюднений в електронній системі закупівель у встановлений строк, є нікчемним (підпункт 3).

В свою чергу, відповідно до пункту 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюютьсяза такимипринципами: 1)добросовісна конкуренціясеред учасників; 2)максимальна економія,ефективність тапропорційність; 3)відкритість тапрозорість навсіх стадіяхзакупівель; 4)недискримінація учасниківта рівнеставлення доних; 5)об`єктивне танеупереджене визначенняпереможця процедуризакупівлі/спрощеноїзакупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Так, ІНФОРМАЦІЯ_8 отриману відповідно до Постанови 528 субвенцію з державного бюджету в сумі 164 млн. 374 тис. грн. розподілила наступним чином: понад 130 млн. грн. для закупівлі товарів (продуктів харчування та інше), де відповідальним за придбання визначено ІНФОРМАЦІЯ_9 та понад 30 млн. грн. для закупівлі лікарських засобів, медичного обладнання, де відповідальним за придбання визначено ІНФОРМАЦІЯ_10 .

Закупівлі здійснювалася на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_11 , відповідно до договору на постачання продовольчих товарів тривалого зберігання та/або пакувальних товарів для їх фасування (в редакції оприлюдненій на сайті АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 за посиланням - ІНФОРМАЦІЯ_12 |, за бюджетною програмою 3101710 (КЕКВ 2620).

Проведеним аналізом отриманих в ІНФОРМАЦІЯ_9 копій документів щодо проведення закупівель товарів та співставленням цін на ці товари, що маються у відкритих джерелах, встановлено, що частина продуктів була закуплена по завищеним цінам, зокрема:

-консерви рибні банка № 5, 240 гр. (постачальник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 ») за ціною 34,08 грн. (з ПДВ) за одну банку в кількості 262680 шт. на загальну суму 8952134,4 грн. (з ПДВ), в той час, як виробник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » реалізовувала таку продукцію за ціною 26, 52 грн(з ПДВ) за одну банку;

-свинина тушкована 0,425 кг. (постачальник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 ») за ціною 69,9 грн. (з ПДВ) за одну банку на загальну суму 5871 600 грн.(з ПДВ) та одночасно ця сама продукція придбавалася у виробника ПП « ОСОБА_5 » за ціною 58,5 грн. (з ПДВ) за одну банку на загальну суму 4914 000 грн. (з ПДВ).

Також проводилася закупівля інших продуктів харчування, таких як: паштет з куркою (постачальник ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_16 »), олія соняшникова (постачальники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 »), цукор (постачальник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 »), молоко сухе (постачальники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ПП « ОСОБА_6 »), молоко згущене (постачальники ПП « ОСОБА_6 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_21 »), макаронні вироби та крупи (постачальники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 »), сушки ванільні та печиво (постачальники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 »), борошно (постачальник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 »), напій кавовий (постачальник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 »), вода негазована (постачальник ТОВ ПІП « ІНФОРМАЦІЯ_33 ») та інше.

На даний час частина придбаних продуктів харчування відповідно до актів прийому-передач передана ІНФОРМАЦІЯ_9 на потреби ІНФОРМАЦІЯ_34 , а частина зберігається в складських приміщеннях, що розташовані за адресою: АДРЕСА_2 (ДО « ОСОБА_7 »).

Таким чином є підстави вважати, що посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_9 , під час підбору постачальників та проведення закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану, в порушення підпункту 3 пункту 1 Постанови 169, не дотримувалися принципів здійснення публічних закупівель, закупівлі проводилися не безпосередньо у виробників продуктів харчування, а через підприємства-посередники, що призвело до закупівлі товарів за завищеними цінами, чим державному бюджету завдано збитків.

Враховуючи зазначені вище положення КПК України, з метою встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, орган досудового розслідування вважає за необхідне дослідити документи, в тому числі і під час проведення відповідних експертиз, які знаходяться у володінні ПП « ОСОБА_4 » щодо виконання умов договору на постачання продовольчих товарів тривалого зберігання та/або пакувальних товарів для їх фасування (в редакції оприлюдненій на сайті АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 за посиланням - ІНФОРМАЦІЯ_12 |, за бюджетною програмою 3101710 (КЕКВ 2620), а саме свинини тушена 0,425 кг ж/б на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_11 .

Приймаючи до уваги вищевикладене, враховуючи тяжкість даного кримінального правопорушення та той факт, що дослідження податкових документів має суттєве значення для досягнення дієвості цього провадження, ініціатор клопотання просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які знаходиться у володінні ПП « ОСОБА_4 » (код НОМЕР_1 ) юридична адреса: АДРЕСА_1 .

В судове засідання слідча ОСОБА_3 не з`явилася, проте надала суду заяву, в якій просила провести розгляд клопотання за її відсутності на підставі обґрунтування, викладеного у клопотанні та з урахуванням доказів доданих до нього.

Представник ПП « ОСОБА_4 » в судове засідання не викликався відповідно до ч.2 ст.163 КПК України.

Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та дослідивши докази по даних матеріалах, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно доч.1ст.159КПК України,тимчасовий доступдо речейі документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно приписів ч.5ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Частиною 6ст.163 КПК Українивстановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно п.п.3.3. розділу 3 «Економічна експертиза» 1 «Криміналістичні експертизи» Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Наказом Міністерстваюстиції України№ 53/5від 08.10.1998 (у редакції наказуМіністерства юстиції України№ 1950/5 від 26.12.2012), разом з документом про призначення експертизи (залучення експерта) експерту слід надати документи бухгалтерського та податкового обліку, які містять відомості - вихідні дані для вирішення поставлених питань. Такими документами можуть бути: прибуткові та видаткові накладні, ордери, звіти матеріально відповідальних осіб, картки складського обліку, касові книжки, матеріали інвентаризації, акти ревізій, табелі, наряди, акти приймання виконаних робіт, трудові договори, розрахункові платіжні відомості, виписки банку, платіжні доручення і вимоги, договори про матеріальну відповідальність, накопичувальні (оборотні) відомості, журнали-ордери, меморіальні ордери за балансовими рахунками, головні книги, баланси та інші первинні та зведені документи бухгалтерського та податкового обліку і звітності.

Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вищевказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і перебувають у володінні ПП « ОСОБА_4 », а також враховуючи неможливість отримати відомості, які містяться у зазначених документах, в інший спосіб, а також враховуючи, що вказані документи необхідні задля проведення експертизи, а тому клопотання як обґрунтоване підлягає до задоволення.

В той же час слідчий суддя не вбачає підстав для надання тимчасового доступу до документів іншим працівникам які будуть виконувати постанову про виконання слідчих дій на іншій території, оскільки відповідно до положень п.3 ч.2 ст.40 КПК України вказане питання відноситься до компетенції слідчого, та вважає за можливе обмежитись лише слідчими вказаними у клопотанні та які входять до групи слідчих, визначеної постановою про доручення здійснення досудового розслідування слідчій групі від 01.08.2022.

Керуючись ст.ст.159, 163-164, 166 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого в ОВС СУ Головного управління національної поліції України в Черкаській області ОСОБА_3 , в рамках кримінального провадження №12022250000000196, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.07.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України задовольнити частково.

Надати тимчасовий доступ начальнику відділу СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_8 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_9 до документів за 2022 рік щодо виконання на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_11 умов договору на постачання продовольчих товарів тривалого зберігання та/або пакувальних товарів для їх фасування (в редакції

оприлюдненій на сайті АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_12 |, за бюджетною програмою 3101710 (КЕКВ 2620)), а саме свинина тушена 0,425 кг ж/б, які знаходиться у володінні ПП « ОСОБА_4 » (код НОМЕР_1 ) юридична адреса: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення (виїмки) документів.

Уповноваженим особам ПП « ОСОБА_4 » надати начальнику відділу СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_8 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_9 , або слідчим СУ ГУНП у Тернопільській області, відповідно до постанов про виконання слідчих дій на іншій території, доступ до документів з можливістю вилучити наступні документи:

завірені належним чином копії статут підприємства, реєстраційні документи (довідка про взяття на облік платника податку, довідка або витяг з ЄДР, тощо); штатний розклад; наказів на призначення на посади та функціональні обов`язки (посадові інструкції): директора, головного бухгалтера, працівників, які були задіяні під час проведення операцій із придбання сировини для вироблення свинини тушеної, виготовлення свинини тушенї, зберігання, транспортування та продажу та/або торгових представників (менеджерів), які були задіяні в придбанні свинина тушена; положення чи інший розпорядчий документ, яким визначений порядок ведення договірної роботи на підприємстві; положення про бухгалтерську службу чи інший розпорядчий документ, яким визначений порядок організації та ведення бухгалтерського обліку, фіксації фактів проведених господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності, а також визначення осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку на підприємстві; документи, що підтверджують наявність виробничих потужностей для виготовлення свинини тушеної; документи, відповідно яких надано дозвіл на виготовлення свинини тушеної 0,425 кг ж/б, її відповідності державним вимогам безпечності та якості продуктів харчування, ДСТУ та санітарним вимогам; технологічна інструкція (схема) та рецептури виготовлення свинина тушена 0,425 кг ж/б;

в оригіналах: договори, що підтверджують закупівлю сировинидля виготовленнясвинини тушеної(здодатками,додатковими угодами,специфікаціями,тощо) тадокументи бухгалтерськогообліку тафінансово-господарськоїзвітності,які підтверджуютьвиконання цихдоговорів,постачання,проведення розрахунків,складський облікта використаннятоварно-матеріальнихцінностей (рахунки-фактури;видаткові накладні;акти приймання-передачітоварно-матеріальнихцінностей;товарно-транспортнінакладні; оборотнівідомості знадходження тавибуття товарно-матеріальнихцінностей;документи складськогообліку;акти приймання-передачі;акти звіркивзаєморозрахунків;платіжні доручення;виписки збухгалтерських програмпо роботіс контрагентами,тощо);договори наскладське зберіганнясировини таготової продукції(здодатками,додатковими угодами,специфікаціями,тощо)та документи бухгалтерського обліку та фінансово-господарської звітності, які підтверджують виконання цих договорів (рахунки-фактури; акти виконаних робіт/наданих послуг; акти приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей на складське зберігання; акти звірки взаєморозрахунків; платіжні доручення; виписки з бухгалтерських програм по роботі с контрагентами, тощо); документи, які надавали поставники сировини в підтвердження відповідності державним вимогам безпечності та якості поставлених продуктів харчування, їх відповідності ДСТУ та санітарним вимогам; документи, що підтверджують проведення виробничого процесу з перероблення сировини та виготовлення свинини тушеної (накладні на внутрішнє переміщення сировини та готової продукції, змінний виробничий звіт, оборотні відомості з надходження та вибуття товарно-матеріальних цінностей; документи складського обліку; тощо); документи, що підтверджують постачання свинини тушеної 0,425 кг ж/б, на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_11 та проведення розрахунків (рахунки на оплату, товарно-транспортні накладні, акти приймання-передачі, накладні, акти звірки розрахункі, доручення на одержання товарно-матеріальних цінностей, виписки з комп`ютерних програм щодо взаємовідносин з контрагентами; аналітичні та синтетичні дані бухгалтерського обліку, тощо); документи, що підтверджують проведення господарських взаємовідносин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_2 ) з приводу постачання в 2022 році свинини тушеної 0,425 кг ж/б (договори (з додатками, додатковими угодами, специфікаціями, тощо) та документи бухгалтерського обліку та фінансово-господарської звітності, які підтверджують виконання цих договорів (рахунки на оплату, видаткові накладні; податкові накладні; акти приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей; товарно-транспортні накладні; оборотні відомості з вибуття товарно-матеріальних цінностей; акти приймання-передачі; акти звірки взаєморозрахунків; платіжні доручення; виписки з бухгалтерських програм по роботі с контрагентами(), тощо.

За мінуванням потреби, оригінали вилучених документів підлягають поверненню до ПП « ОСОБА_4 » після проведених експертиз.

Строк дії цієї ухвали становить два місяці з дня її винесення.

Володільцю речей роз`яснити наслідки невиконання даної ухвали, передбачені ст.166 КПК України.

Дві копії ухвали вручити учасникам кримінального провадження.

Ухвала оскарженнюне підлягаєі запереченняпроти неїможуть бутиподані підчас підготовчогопровадження всуді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення06.04.2023
Оприлюднено08.05.2024
Номер документу110090604
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —711/2045/23

Ухвала від 06.04.2023

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Піковський В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні