ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
10 квітня 2023 року Чернігів Справа № 620/5796/21
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого суддіБаргаміної Н.М.,
при секретаріКондратенко О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про заміну сторони у справі за позовом Головного управління ДПС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Клайсформ» про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Чернігівській області звернулось до суду з клопотанням, в якому просило замінити сторону у справі № 620/5796/21 з Головного управління ДПС у м. Києві на Головне управління ДПС у Чернігівській області.
Вказане клопотання обґрунтоване тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Клайсформ» перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області.
В судове засідання учасники справи, Головне управління ДПС у Чернігівській області не з`явилися, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином, від Головного управління ДПС у м. Києві надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису, відповідно до статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснювалося.
Вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 05.08.2021 позов Головного управління ДПС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Клайсформ» про стягнення податкового боргу було задоволено повністю, стягнуто в дохід бюджету з платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Клайсформ» з усіх рахунків, відкритих у банках, що обслуговують такого платника на суму податкового боргу у розмірі 419968,12 грн.
Частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина четверта статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповіднодо статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Отже, заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи, так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того, виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 24.04.2018 у справі № 2а/0612/649/11.
Пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України встановлено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, крім випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є контролюючі органи або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається (пункт 63.4 статті 63 Податкового кодексу України).
Порядок переведення платника податків на обслуговування з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік / зняття з обліку) врегульовано розділом Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 за № 503/25280 (надалі Порядок № 1588).
Згідно пунктів 10.1, 10.2 Порядку № 1588 процедури, передбачені цим розділом, проводяться у разі зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, включення / не включення до Реєстру великих платників податків, реорганізації чи ліквідації контролюючих органів, внаслідок чого відбувається зміна: 1) контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. У такому випадку контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) або місцем обліку платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку / взяття на облік такого платника податків згідно з пунктами 10.6 - 10.21 цього розділу; 2) ДПІ обслуговування, яка виконує реєстрацію та облік платників податків (без зміни контролюючого органу) згідно з цим Порядком. У такому випадку контролюючий орган вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб згідно з пунктом 10.25 цього розділу; 3) коду території територіальної громади згідно зКАТОТТГ, що відповідає податковій адресі платника податків. У цьому випадку платник податків обліковується в контролюючих органах з урахуванням особливостей, визначених пунктом 10.2 цього розділу. У разі зміни місцезнаходження суб`єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду (календарного року). Якщо внаслідок зміни місцезнаходження щодо юридичної особи (крім юридичних осіб, які включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи - підприємця змінюється територія територіальної громади, такий платник податків обліковується з відповідною ознакою та визначенням коду території територіальної громади згідно з КАТОТТГ, що відповідає: попередньому місцезнаходженню платника податків - до закінчення бюджетного періоду; новому місцезнаходженню платника податків - з наступного бюджетного періоду.
У зв`язку із зміною місцезнаходження / місця проживання платника податків, процедури, передбачені цим розділом, розпочинаються та проводяться контролюючими органами у разі надходження хоча б одного з таких документів: відомостей із Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження платника податків; заяви за формою № 1-ОПП або за формою N 5-ОПП із відповідною позначкою, поданої платником податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання); заяви за формою № 1-ОПН, поданої згідно з підпунктом 2 пункту 5.3 розділу V цього Порядку або абзацами другим, третім пункту 10.1 цього розділу (пункт 10.4 Порядку № 1588).
Відповідно до пункту 10.13 Порядку № 1588 суб`єкт господарювання після зняття з обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням продовжує обліковуватись та сплачувати податки з урахуванням пункту 10.2 цього розділу.
При цьому пунктом 10.14 Порядку № 1588 передбачено, що якщо після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням продовжуються процедури адміністрування податків і зборів, визначеніПодатковим кодексом України, платник податків продовжує перебувати на обліку в такому контролюючому органі за неосновним місцем обліку до завершення процедур такого адміністрування.
Згідно пункту 10.15 Порядку № 1588 контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку разом з одним примірником повідомлення за формою № 11-ОПП (із заповненим IV розділом) у такі строки: після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у пункті 10.13 цього розділу; протягом двох робочих днів після зняття з обліку в інших випадках.
Пунктом 10.16 Порядку № 1588 передбачено, що пакет документів включає: реєстраційну частину облікової справи платника податків (з описом) за весь період існування платника податків; звітну частину облікової справи платника податків (з описом), укомплектовану податковими деклараціями (звітами, розрахунками), іншими документами справи, строк зберігання яких не сплив; дані про контрольно-перевірочну роботу (в тому числі реєстр складених контролюючим органом актів (довідок) перевірок із зазначенням в реєстрі дати та номера акта перевірки, виду перевірки, перевіреного періоду, структурного підрозділу, що здійснював перевірку, місця та строку зберігання матеріалів перевірки); документи щодо заходів із забезпечення погашення податкового боргу, якщо платник податків має податковий борг(за винятком податкового боргу з платежів за місцем розташування (реєстрації) рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність); інформацію щодо адміністративного або судового оскарження сум грошових зобов`язань та судових справ між контролюючими органами і платником податків за останні три роки.
Таким чином, фактично з передачею всього пакету документів платника податків за новим місцем обліку до такого контролюючого органу за новим місцезнаходженням передаються всі обов`язки щодо адміністрування податків та зборів, в тому числі податкового боргу за попередні періоди.
Згідно ідентифікаційних даних Товариства з обмеженою відповідальністю «Клайсформ», 17.02.2021 товариством було змінено місцезнаходження, що пов`язано зі зміною адміністративного району, а 17.03.2021 відповідача взято на облік в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області (а.с. 134).
Таким чином, на теперішній час адміністрування податків та зборів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клайсформ» здійснює Головне управлінні ДПС у Чернігівській області, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про заміну сторони у справі та наявність правових підстав для його задоволення.
Керуючись статтями 241-243, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про заміну сторони у справі задовольнити.
Замінити сторону, Головне управління ДПС у м. Києві, у справі № 620/5796/21 на належну Головне управління ДПС у Чернігівській області.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 10.04.2023.
Суддя Н.М. Баргаміна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2023 |
Оприлюднено | 12.04.2023 |
Номер документу | 110120011 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Баргаміна Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні