17/6751-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"01" листопада 2007 р. Справа №17/6751-А
За адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Волочиському районі, м.Волочиськ Хмельницької області
до Приватного підприємства „Агро-Надра”, с.Рябіївка Волочиського району Хмельницької області
про стягнення заборгованості зі сплати податку з доходів фізичних осіб в сумі 7336,05 грн. та пені в сумі 1186,10 грн.
Суддя В.В.Димбовський
Секретар судового засідання О.В.Гороховська
Представники сторін:
від позивача Петровський В.А. - за постійною довіреністю №32/10-025 від 09.01.07 р.
від відповідача не з'явився
Суть спору: Позивач у позовній заяві та представник у судовому засіданні просять суд стягнути з відповідача 7336,05 грн. податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб та 1186,10 грн. пені згідно вимог Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державним цільовими фондами" та п.11 ст.10 Закону України „Про державну податкову службу".
Відповідач, повідомлений належним чином про розгляд справи ( повідомлення вручені 15.09.07 і 18.09.07 ), повноважного представника в судове засідання не направив, заперечень не надав, тому справа розглядається з врахуванням положень п.8 ст.35 КАС України.
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.
За результатами проведеної позивачем виїзної планової перевірки фінансово-господарської діяльності з питань дотримання відповідачем правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб за період з 21.09.2004 року по 31.12.2006 року складений акт від 04.05.07 №333/23/33007599 .
Перевіркою повноти та правильності перерахування до бюджету утриманих сум податку з доходів фізичних осіб встановлено, що за перевіряємий період працівникам ПП «Агро-Надра»нараховано та виплачено заробітну плату, з якої необхідно перерахувати до бюджету податок з доходів фізичних осіб в сумі 46479,5 грн..
Станом на 01.01.2007р. заборгованість по податку з доходів фізичних осіб становить 7336,05грн. Фактично підприємством перераховано до бюджету 39143,45грн. податку з доходів фізичних осіб, що становить 84,2% від суми податку яку необхідно було перерахувати до бюджету.
Заборгованість по податку з доходів фізичних осіб виникла внаслідок порушення вимог п.п.8.1.2. п.8.1. ст.8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб" №889-1У від 22.05.2003р., а саме, при нарахуванні та виплаті заробітної плати платіжні доручення на перерахування податку в установи банків не подавалися, під час виплати оподатковуваного доходу податок з доходів фізичних осіб до бюджету не сплачувався у строки що встановлені для місячного податкового періоду, незважаючи на те, що кошти на розрахунковому рахунку та в касі підприємства були.
Перевіркою своєчасності перерахування до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб встановлено несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб за період з 01.09.2004р. по 31.12.2006 р. в розмірі 35972,85грн., чим порушено вимоги: п 8.1. п.п 8.1.2. ст.8 Закону України „ Про податок з доходів фізичних осіб" № 889-ІV від 22.05.2003 р, а саме податок з доходів фізичних осіб до бюджету не перераховувався при виплаті заробітної плати, та у строки встановлені для місячного податкового періоду.
Прострочення встановлених строків та порядку сплати (перерахування) , податку з доходів фізичних осіб призвело до виникнення заборгованості. У відповідності із вимогами п.п.16.4.1. п.16.4. ст.16 Закону України від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” на суму податкового боргу нараховується пеня в розмірі 120% річних облікової ставки НБУ, чинної на день виникнення такого податкового боргу або на день його частини погашення залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожен календарний день прострочення у його сплаті. Позивачем нараховано відповідачу пеню за несвоєчасну сплату податку з доходів фізичних осіб в сумі 1186,10 грн..
У зв'язку з несплатою відповідачем до бюджету заборгованості та пені, позивачем поданий позов до суду.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне:
Згідно ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
При цьому згідно п. 11 ст. 1! Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 4.12.90 із змінами і доповненнями, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України. Згідно п.2.3.1. ст. 2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи.
Згідно положень Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " відповідач є платником податків, зборів (обов'язкових платежів), на якого згідно із законом покладено обов'язок утримувати податки.
Законом України „Про податок з доходів фізичних осіб" (пп..8.1.2 ст.8 ) на відповідача покладений обов'язок сплати (перерахування) даного податку до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Згідно п.п. "а" п. 19.2 ст. 19 цього Закону відповідач , як податковий агент, зобов'язаний своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок. Податковий агент - це юридична особа (ЇЇ філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи нерезидент або його представництво, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.
Відповідальність за порушення вищевказаних положень Закону передбачена пп. 20.3.2 п. 20.3 ст. 20 цього Закону, а саме: у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента. Тому правомірно позивачем нарахована пеня.
Крім того, пунктом 3.2.1 ст.З Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " передбачено, що у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
На кошти бюджетного фонду, визначеного підпунктом 3.2.1 цього пункту, не може бути накладено стягнення за причинами, відмінними від стягнення такого податку, збору (обов'язкового платежу), активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду ( господарського суду) (п.3.2.2).
Зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб самостійно визначене відповідачем не потребує узгодження, оскільки податковим законодавством не передбачено встановленої форми податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб та строків її подання.
Судом враховується, що чинними нормативно-правовими актами не передбачено також направлення платникам податків податкових повідомлень-рішень про донарахування та сплату податку за доходів фізичних осіб, тобто самостійно визначених, але не узгоджених зобов'язань.
За таких обставин суд вважає, що заборгованість відповідача по податку з доходів фізичних осіб та пеня підтверджується наявними в матеріалах справи доказами. За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 4, 14, 69-71, 86, 104, 158-163, 167,254-255, п.6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, СУД
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Волочиському районі, м.Волочиськ Хмельницької області до Приватного підприємства „Агро-Надра”, с.Рябіївка Волочиського району Хмельницької області про стягнення заборгованості зі сплати податку з доходів фізичних осіб в сумі 7336,05 грн. та пені в сумі 1186,10 грн. задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства „Агро-Надра”, с.Рябіївка Волочиського району Хмельницької області, вул.Шевченка, 26 ( код ЄДРПОУ 33007599) на користь Державної податкової інспекції у Волочиському районі м. Волочиськ пл.Центральна, За (код ЄДРПОУ 33758060) 7336,05 грн. (три тисяч триста тридцять шість гривень 05 коп.) заборгованості по податку з доходів фізичних осіб та 1186,10 грн. (одна тисяча сто вісімдесят шість гривень 10 коп.) пені.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку, У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справа.
Суддя В.В. Димбовський
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2007 |
Оприлюднено | 09.11.2007 |
Номер документу | 1101310 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Димбовський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні