справа № 2а-6280/10/0670
категорія 6.6.2
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 серпня 2010 р. м.Житомир
Житомирський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого - судді Мацьки й Є.М.,
при секретарі - Вітковсь кій Т.С.
з участю представника пози вача Грецької Л.В.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м. Жито мирі адміністративну справу
за позовом Новогр ад - Волинської об'єднаної дер жавної податкової інспекції < Текст >
до Суб'єкта підприємни цької діяльності-юридична ос оба Акціонерного товариства закритого типу "Люсан" < Текс т >
про припинення юридичн ої особи,-
встановив:
Новоград-Волинська об'єдн ана державна податкова інспе кція звернулась до суду з поз овом, в якому зазначає, що АТЗ Т "Люсан" більше року не подає податкової звітності. Посила ючись на ст. 38 Закону України „ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців” позивач просить припинити юридичну особу ві дповідача.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала, просила його з адовольнити.
Представник відповідача н адав до суду заяву про розгля д справи без його участі, позо вні вимоги визнав.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, суд вста новив, що відповідно до довід ки Новоград-Волинської об'єд наної державної податкової і нспекції (позивача у справі) А ТЗТ "Люсан" взято на облік як п латник податків та зареєстро вано виконкомом Новоград-Вол инської міської Ради 31.05.1995 р. за № 215.
Відповідно до пунктів 1, 2 ст. 9 Закону України "Про систему о податкування", платники пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) зобов'язані вести бух галтерський облік, складати звітність про фінансово-госп одарську діяльність і забезп ечувати її зберігання у терм іни, встановлені законами, а т акож подавати до державних п одаткових органів та інших д ержавних органів відповідно до законів декларації, бухга лтерську звітність та інші д окументи і відомості, пов'яза ні з обчисленням і сплатою по датків і зборів (обов'язкових платежів).
В порушення зазначеної нор ми Закону АТЗТ " Люсан" не звіт ує до Новоград-Волинської ОД ПІ з 2.02.2007 р., що підтверджується довідкою позивача від 5.07.2010 р.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 р. N 80 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 16.03.98 р. за N 172/2612, якщо пл атник податків не має заборг ованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одн ого року в органи державної п одаткової служби податкових декларацій, документів бухг алтерської звітності, керівн ик державної податкової служ би приймає рішення про зверн ення до господарського суду із позовною заявою про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.
Заборгованість за платежа ми до бюджету у відповідача в ідсутня.
Відповідно до Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, мають право звер татися у передбачених законо м випадках до судових органі в із заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.
Згідно з частиною першою ст . 216 Господарського кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. N 436-IV (далі - ГК Укр аїни) учасники господарських відносин несуть господарськ о-правову відповідальність з а правопорушення у сфері гос подарювання шляхом застосув ання до правопорушників госп одарських санкцій на підстав ах і в порядку, передбачених ц им Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-п равового або майнового харак теру, спрямовані на припинен ня правопорушення суб'єкта г осподарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з частиною першою с т. 247 ГК України у разі здійснен ня суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить за кону чи установчим документа м, до нього може бути застосов ано адміністративно-господа рську санкцію у вигляді скас ування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквід ації.
Відповідно до частини п'ятн адцятої ст. 58 ГК України скасу вання (припинення) державної реєстрації суб'єкта господа рювання здійснюється за його особистою заявою, а також на п ідставі рішення суду у випад ках визнання недійсними або такими, що суперечать законо давству, установчих документ ів, або здійснення діяльност і, що суперечить закону чи уст ановчим документам, або в інш их випадках, передбачених за коном.
Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. N 755-IV (далі - Закон) п ідставою для постановляння с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема є неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону.
Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітується у встан овленому законодавством пор ядку більш ніж на протязі рок у, суд задовольняє позовні ви моги повністю та скасовує (пр ипиняє) державну реєстрацію АТЗТ "Люсан"
Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. N 435-IV (далі - ЦК Укр аїни) учасники юридичної осо би, суд або орган, що прийняв р ішення про припинення юридич ної особи, зобов'язані негайн о письмово повідомити про це орган, що здійснює державну р еєстрацію, який вносить до Єд иного державного реєстру від омості про те, що юридична осо ба перебуває у процесі припи нення. А абзацом другим части ни другої цієї статті передб ачено, що виконання функцій к омісії з припинення юридично ї особи (ліквідаційну комісі ю, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управлін ня юридичної особи.
Згідно з частиною другою ст . 97 ЦК України органами управл іння товариством є загальні збори його учасників і викон авчий орган.
Відповідно до частини п'ято ї ст. 38 Закону суд призначає в р ішенні щодо припинення юриди чної особи у зв'язку з її лікві дацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та вст ановлює строк її роботи. Держ авний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру з апис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступно го робочого дня з дати надход ження відповідного рішення.
А частиною сьомою цієї стат ті передбачено, що державний реєстратор не пізніше насту пного робочого дня з дати вне сення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відп овідне повідомлення.
Відповідно до частини четв ертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особ и поміщає в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення юри дичної особи.
Згідно з частиною першою ст . 36 Закону для проведення держ авної реєстрації припинення юридичної особи в результат і її ліквідації голова лікві даційної комісії або уповнов ажена ним особа після закінч ення процедури ліквідації, я ка передбачена законом, але н е раніше двох місяців з дати п ублікації повідомлення у спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації, по винен подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені цією частиною та частиною др угою цієї статті.
Відповідно до частини вось мої ст. 38 Закону за відсутност і підстав для залишення доку ментів, які подані для провед ення державної реєстрації пр ипинення юридичної особи в р езультаті її ліквідації, без розгляду державний реєстрат ор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис пр о проведення державної реєст рації припинення юридичної о соби.
Згідно з частиною дев'ятою с т. 36 Закону строк державної ре єстрації припинення юридичн ої особи в результаті її лікв ідації не повинен перевищува ти три робочих дні з дати надх одження документів для прове дення державної реєстрації п рипинення юридичної особи.
В зв'язку з наведеним вище с уд покладає функції ліквідат ора АТЗТ "Люсан" на його керівн ика (як його виконавчий орган ), зобов'язує державного реєст ратора не пізніше наступного робочого дня з дати надходже ння даного рішення внести до Єдиного державного реєстру запис про призначення ліквід атора та не пізніше наступно го робочого дня з дати внесен ня до Єдиного державного реє стру запису про призначення ліквідатора АТЗТ "Люсан" наді слати його керівнику, зобов'я зує ліквідатора товариства н е пізніше 10 днів з моменту наб рання даним рішенням законно ї сили помістити в друковани х засобах масової інформації , в яких публікуються відомос ті про державну реєстрацію ю ридичної особи, що припиняєт ься, повідомлення про припин ення АТЗТ "Люсан" та не пізніше двох місяців з дати публікац ії зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендо ваним листом з описом вкладе ння) державному реєстратору документи, передбачені части нами першою та другою ст. 36 Зак ону; встановлює строк роботи ліквідатора 70 днів з дня набр ання даним рішенням законної сили.
Крім того, суд зобов'язує де ржавного реєстратора за відс утності підстав для залишенн я документів, які подані для п роведення державної реєстра ції припинення АТЗТ "Люсан" в р езультаті його ліквідації бе з розгляду, в триденний термі н внести до Єдиного державно го реєстру запис про проведе ння державної реєстрації тов ариства.
Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності.
Відповідно до частини четв ертої ст. 94 КАС України у справ ах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись частиною п'ятнадц ятою ст. 58, частиною сьомою ст. 5 9, частиною першою ст. 216, ст. 218, час тиною першою ст. 238, частиною пе ршою ст. 247 Господарського код ексу України від 16.01.2003 р. N 436-IV; част иною другою ст. 97, частинами пе ршою та четвертою ст. 105 Цивіль ного кодексу України від 16.01.2003 р . N 435-IV; частиною дев'ятою ст. 36, час тинами другою та п'ятою ст. 38 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців" ві д 15.05.2003 р. N 755-IV; п. п. 1, 2 ст. 9 Закону Укра їни "Про систему оподаткуван ня" від 25.06.91 р. N 1251-XII суд,-
постановив:
1. Позов задовольнити повн істю.
2. Скасувати (припинити) держ авну реєстрацію АТЗТ " Люсан" і дентифікаційний код 22051430.
3. Покласти на керівника АТЗ Т "Люсан" виконання функцій лі квідатора юридичної особи.
4. Після набрання даною пост ановою законної сили повідом ити орган, що здійснює держав ну реєстрацію, про те, що АТЗТ "Люсан" перебуває у процесі пр ипинення.
5. Зобов'язати державного ре єстратора не пізніше наступн ого робочого дня з дати надхо дження даного рішення внести до Єдиного державного реєст ру запис про призначення лік відатора АТЗТ "Люсан".
6. Зобов'язати державного ре єстратора не пізніше наступн ого робочого дня з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису про призначення ліквідатора АТЗТ "Люсан" наді слати його керівнику відпові дні повідомлення про прийнят тя судом рішення щодо припин ення АТЗТ "Люсан" у зв'язку з йо го ліквідацією.
7. Зобов'язати ліквідатора А ТЗТ "Люсан" не пізніше 10 днів з д ня набрання даним рішенням з аконної сили помістити в дру кованих засобах масової інфо рмації, в яких публікуються в ідомості про державну реєстр ацію юридичної особи, що прип иняється, повідомлення про п рипинення АТЗТ "Люсан" та не пі зніше двох місяців з дати пуб лікації зазначеного повідом лення подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені частинами першою та другою с т. 36 Закону України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" від 15.05.2003 р. N 755-IV.
8. Встановити строк роботи л іквідатора АТЗТ "Люсан" 70 днів з дня набрання даним рішення м законної сили.
9. Зобов'язати державного ре єстратора за відсутності під став для залишення документі в, які подані для проведення д ержавної реєстрації припине ння АТЗТ "Люсан" в результаті й ого ліквідації без розгляду, в триденний термін внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державн ої реєстрації припинення тов ариства.
10. Копію даної постанови нап равити відповідачу та держав ному реєстратору.
Постанова суду може бути оскаржена до Київськог о апеляційного адміністрати вного суду через Житомирськи й окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційн ої скарги протягом 10 днів з дн я проголошення.
Уразі застосування с удом ч.3 ст. 160 КАС України, а тако ж прийняття постанови у пись мовому провадженні апеляцій на скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії п останови.
Головуючий суддя: Є.М. Мацький
Повний текст постанови в иготовлено: < Дата >
присуджено до стягнення < сума > грн.
матеріальну шкоду < сума > гр н.
моральну шкоду < сума > грн.
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 11013773 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Мацький Євген Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні