Ухвала
від 07.04.2023 по справі 760/7599/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/7599/23

Провадження № 1-кс/760/7599/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 квітня 2023 року слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду клопотання прокурора нагляду за додержанням законів органами Бюро економічної безпеки України Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні №42022100000000598 від 21.11.2022 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 205-1, ч. 3 ст. 212 КК України,

в с т а н о в и в:

До слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва надійшло вищевказане клопотання в якому прокурор просив передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) для реалізації у порядку та на умовах, визначених статей 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» речових доказів у кримінальному провадженні № 42022100000000598, а саме: 23,980 т. олії соєвої, гідратована, українського походження, наливом, з соєвих бобів врожаю 2022 року, власник ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» (код ЄДРПОУ 44934213), яка завантажена на автомобіль д.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , який перебуває на митному пості «Орлівка» Одеської митниці.

Від прокурора надійшла заява про розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримав з підстав викладених у ньому.

Дослідивши клопотання, додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Встановлено, що детективами Підрозділу детективів (на правах Управління) Територіального управління БЕБ у м. Києві та Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022100000000598 від 21.11.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 205-1, ч. 3 ст. 212 КК України.

Київською міською прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні.

Встановлено, що відповідно до висновків ГУ ДПС у м. Києві № 91/26-15-08-01-20/3961244, № 90/26-15-08-02-20/43214282, №89/26-15-08-01-20/42177554, № 87/26-15-08-02-20/44027421 встановлено, що невстановлені особи, діючи від імені службових ПП «Гатунок» (код ЄДРПОУ 39641244), ТОВ «Леопанс» (код ЄДРПОУ 43214282), ТОВ «Піренком» (код ЄДРПОУ 42177554), ТОВ «Юнлас Пром» (код ЄДРПОУ 44027421) шляхом видачі та використання завідомо підроблених документів від імені ПП «Гатунок» (код ЄДРПОУ 39641244), ТОВ «Леопанс» (код ЄДРПОУ 43214282), ТОВ «Піренком» (код ЄДРПОУ 42177554), ТОВ «Юнлас Пром» (код ЄДРПОУ 44027421) незаконно провели митне оформлення сільськогосподарської продукції невідомого походження, можливо придбаної за готівку без сплати податків постачальником з метою її вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту. Таким чином службові особи ПП «Гатунок» (код ЄДРПОУ 39641244), ТОВ «Леопанс» (код ЄДРПОУ 43214282), ТОВ «Піренком» (код ЄДРПОУ 42177554), ТОВ «Юнлас Пром» (код ЄДРПОУ 44027421), здійснюючи незаконну фінансово-господарську діяльність пов`язаною з підробкою документів та проведенням експортних операцій, можливо ухилились від сплати податків на загальну суму 51 916 917,24 грн.

Крім того, невстановлені особи діючи на території м. Києва в період 2022-2023 років шляхом підроблення документів, які подаються державному реєстратору зареєстрували суб`єкти підприємницької діяльності - ТОВ «Трейд Сенс» (код ЄДРПОУ 44661220), ТОВ «Неко Оілз» (код ЄДРПОУ 44665974), ТОВ «Реммо Компані» (код ЄДРПОУ 44830290) та ТОВ «Транзит Агро-М» (код ЄДРПОУ 44934213), тим самим внесли в реєстраційні документи завідомо неправдиві відомості, які в подальшому здійснюють експортні операції сільськогосподарської продукції на адресу компаній-нерезидентів, а саме: ASTRA BIOPLANT LTD (23 Bulgari str. 7060 Slivo Pole, BULGARIA), JANDA TECHNOLAGIES (Hungary, Reg. No.29297245205), TIRANAGRO LTD (Bulgaria Sofia PC 1404 Triadica District).

В ході досудового розслідування, допитаний засновник, директор та головний бухгалтер ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» (код ЄДРПОУ 44934213) ОСОБА_4 (і.п.н НОМЕР_3), який надав покази про непричетність до реєстрації, фінансово - господарської діяльності ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» (код ЄДРПОУ 44934213) та до здійснення експортних операцій сільськогосподарської продукції.

Крім того, останній дізнавшись, що від його імені не встановлені слідством особи вчиняють протиправні, злочинні дії звернувся до банківської установи АТ «Укрсиббанк» (МФО 351005) із заявою на зміну статусу кваліфікованого сертифікату відкритого ключа від 07.03.2023, з метою блокування криптографічного модулю, а також блокування незаконного ведення фінансово-господарської діяльності підприємства ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» від його імені.

Таким чином, невстановлені досудовим розслідуванням особи, діючи, умисно, протиправно, шляхом підроблення офіційних документів, які видаються та посвідчуються ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» (код ЄДРПОУ 44934213) здійснюють вивезення ТМЦ з території України в режимі експорт.

На даний час невстановлені слідством особи переслідуючи злочинний умисел діючи від імені ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М», з метою отримання особистої вигоди подали до митного оформлення документи, зокрема серед інших: декларація ЕК 10 АА 23UA500130004570U9, відправник ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М», з метою вивезення олії соєвої, гідратована, українського походження, наливом, з соєвих бобів врожаю 2022 р. у кількості 23,980 т., одержувач JANDA TECHNOLOGIES KFT (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary), яка завантажена на автомобіль д.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 та який перебуває на митному пості «Орлівка» Одеської митниці.

Відповідно до митної декларації форма МД-2 поданого електронним декларуванням №ЕК10АА23UA500130004570U9, рахунок № 280220231 від 28.02.2023 до Контракту №S-2802 від 28.02.2023, Міжнародна товарно-транспортна накладна CMR № 280220231, встановлено що невстановлені досудовим розслідуванням особи, діючи, умисно, протиправно, шляхом підроблення офіційних документів, які видаються та посвідчуються ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» здійснює продаж на адресу компанії-нерезидента JANDA TECHNOLOGIES KFT (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary) 23,980 т. олії соєвої, гідратована, українського походження, наливом, з соєвих бобів врожаю 2022 р., яка завантажена на автомобіль д.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 та який перебуває на митному пості «Орлівка» Одеської митниці.

14 березня 2023 року детективом у кримінальному провадженні винесено постанову про визнання речовими доказами 23,980 т. олії соєвої, гідратована, українського походження, наливом, з соєвих бобів врожаю 2022 р., яка відповідно до документів належить ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» (код ЄДРПОУ 44934213), яка завантажена на автомобіль д.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 та який перебуває на митному пості «Орлівка» Одеської митниці.

В ході досудового розслідування ухвалою Солом`янського районного суду м. Києва у справі № 760/5806/23 від 15.03.2023 накладено арешт на майно, а саме: на 23,980 т. олії соєвої, гідратована, українського походження, наливом, з соєвих бобів врожаю 2022 р., власник ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» (код ЄДРПОУ 44934213), яка завантажена на автомобіль д.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , який перебуває на митному пості «Орлівка» Одеської митниці.

Функції та повноваження АРМА визначені статтями 9, 10 Закону України «Про національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Закон). Управління активами, на які накладено арешт, здійснюється АРМА відповідно до статей 19-24 Закону.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону АРМА здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явлено в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Також, абзацом другим частини першої статті 19 Закону визначено, що активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються АРМА не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.

Згідно із частиною першою статті 21 Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюються АРМА шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Реалізація арештованого майна, переданого до АРМА для здійснення заходів з управління цим, здійснюється відповідно до Порядку реалізації арештованих активів на електронних торгах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 719 та договору, укладеного між АРМА та організатором електронних торів на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про відбір на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють реалізацію арештованих активів» від 09.08.2017 № 558.

Розмір процентів відсоткової ставки за користування банками коштами або металами на депозитних рахунках АРМА визначається договором на рівні не нижче облікової ставки Національного банку України або процентної ставки банку за такий вид послуг для третіх осіб (для іншого банку).

Водночас, відповідно до частини четвертої статті 21 Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється АРМА шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління. Рухоме майно може бути передано для реалізації без згоди власника за рішенням слідчого судді, суду за наявності хоча б однієї з таких підстав:1) майно піддається швидкому псуванню; 2) майно швидко втрачає свою вартість; 3) витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості;

Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.

Відповідно до статті 1029 ЦК України за договором управління майном одна сторона (установник управління) передає другій стороні (управителеві) на певний строк майно в управління, а друга сторона зобов`язується за плату здійснювати від свого імені управління цим майном в інтересах установника управління або вказаної ним особи (вигодонабувача).

При цьому, згідно частини третьої статті 21 Закону управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель має права відчужувати активи прийняті ним в управління. Дія договору про управління активами припиняється у разі скасування арешту прийнятих в управління активів або їх конфіскації, спеціальної конфіскації, іншого судового рішення про їх стягнення в дохід держави. Ці та інші умови управління активами зазначаються в договорі між АРМА та управителем.

Оскільки майно зазначеного типу в ухвалі слідчого судді Солом`янського районного суду міста Києва, а саме олія соєва є рухомим майном, яке має специфічні властивості, забезпечення збереження та збільшення вартості такого майна шляхом передачі в управління за договором у порядку та на умовах, визначених Законом, є неможливим шляхом управління з огляду на наступні фактори: умови зберігання можуть призвести до втрати або погіршення властивостей, оскільки зберігання олії потребує дотримання температурного режиму (від +8 до +20 градусів Цельсію) та уникнення контакту з водою, світлом, металами; у зв`язку з обмеженим терміном зберігання (близько 1 року у закритій пляшці та 4 тижні у відкритій), Актив перебуваючи у причепі, може швидко втрачати свою вартість.

Крім того, оскільки олія знаходиться в автомобілях/причепах арешт на які не накладено, виникає необхідність у її переміщенні до іншого місця зберігання, що призведе до значних витрат (протягом одного календарного року можуть перевищувати 50% вартості Активу).

Без забезпечення заходів постійної охорони Актив може бути розкрадений. Неможливість отримання плати (винагороди), а також відшкодування необхідних витрат; неможливість отримання доходів від використання прийнятого в управління майна; неможливість надходжень до Державного бюджету України.

Відповідно до частини шостої статті 21 Закону одержані від реалізації активів кошти зараховуються на депозитні рахунки АРМА.

Наразі розмір відсоткової ставки у гривні на депозитних рахунках АРМА становить 8% річних.

Враховуючи викладене, реалізації - як шлях управління АРМА активами зазначеного типу, забезпечуватиме збереження та/або збільшення вартості такого майна більш ефективно, у порівнянні з передачею в управління за договором, у порядку та на умовах, визначених Законом.

Оскільки, в АРМА відсутні дискреційні повноваження щодо обрання шляху управління Активом, просимо розглянути можливість про передачу Активу АРМА для реалізації.

Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 100 КПК України речовий доказ, який був наданий стороні кримінального провадження або нею вилучений, повинен бути якнайшвидше повернутий володільцю, крім випадків, передбачених статтями 160-166, 170-174 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 100 КПК України речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов`язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абзацу 7 ч. 6 ст. 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» рухоме майно може бути передано для реалізації без згоди власника за рішенням слідчого судді, суду за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) майно піддається швидкому псуванню;

2) майно швидко втрачає свою вартість;

3) витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.

Активи, визначені частиною четвертою цієї статті, передаються для реалізації без згоди власника на підставі ухвали слідчого судді або суду про управління активами шляхом реалізації, копія якої надсилається Національному агентству негайно після її винесення з відповідним зверненням прокурора.

ТМЦ належать до майна, управління яким з огляду на його властивості є неможливо без відчуження такого майна, зокрема майно, призначене для реалізації чи споживання протягом операційного циклу (сировина та матеріали, готова продукція тощо) та їх реалізації забезпечать більш ефективне збереження та збільшення їх економічної вартості.

Досудовим розслідуванням встановлено, що вартість ТМЦ, які належать ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» (код ЄДРПОУ 44934213) згідно середньо-ринкових цін складає понад 800 тисяч гривень.

Враховуючи ті обставини, що майно є речовим доказом у справі, його вартість перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, чинне законодавство України передбачає лише один шлях визначення порядку зберігання речових доказів - це передача майна Національному агентству в управління ним для реалізації або передачі в управління за договором у порядку та на умовах, визначених статей 1, 9, 19-24 Закону.

Відповідно до ч. 7 ст. 100 КПК України у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини 6 цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із ст. ст. 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

На підставі вищевикладеного, з метою належного зберігання речових доказів та в подальшому розгляду питання про їх конфіскації в дохід держави, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання.

Керуючись вимогами ст. 100, 170-173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в :

Клопотання клопотання прокурора нагляду за додержанням законів органами Бюро економічної безпеки України Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні №42022100000000598 від 21.11.2022 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 205-1, ч. 3 ст. 212 КК України задовольнити.

Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) для реалізації у порядку та на умовах, визначених статей 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» речові докази у кримінальному провадженні № 42022100000000598, а саме: 23,980 т. олії соєвої, гідратована, українського походження, наливом, з соєвих бобів врожаю 2022 року, власник ТОВ «ТРАНЗИТ АГРО-М» (код ЄДРПОУ 44934213), яка завантажена на автомобіль д.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , який перебуває на митному пості «Орлівка» Одеської митниці.

На ухвалу слідчого судді безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення може бути подана апеляційна скарга.

Якщо ухвалу суду постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Слідчий суддя

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.04.2023
Оприлюднено12.04.2023
Номер документу110140474
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —760/7599/23

Ухвала від 07.04.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні