Миколаївський окружний адміністративний суд
вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54055
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 год. 00 хв.
м. Миколаїв
31.08.2010 Справа № 2а-4221/10/1470
Миколаївський окр ужний адміністративний суд у складі головуючого судді П тичкіної В.В. при секретарі су дового засідання Котенко О. В . розглянувши у відкритому су довому засіданні справу
за позовом Миколаївського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів,
вул. Нікольська, 46, м. Миколаї в, 54001
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Коровай",
вул. Садова, 46, м. Миколаїв, 54004
про стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені за порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій в сумі 38618,28 грн .,
за участю
представника позивача: Скопенко В.М.
ВСТАНОВИВ:
Миколаївське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (позивач) зв ернулось до суду з позовною з аявою про стягнення з Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Коровай»(відповідач) адміністративно-господарсь ких санкцій в сумі 37857,16 грн. за н евиконання у 2009 році передбач еного статтею 19 Закону Україн и від 21.03.1991 № 875-ХІІ «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні»(надалі - Зако н № 875) нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів та пені в сумі 761,12 грн. за пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій.
Відповідач надав письмові заперечення на позов (ар. с. 33-35), в яких зазначив, що ним було в жито всіх можливих заходів д ля працевлаштування інвалід ів, тому підстави для покладе ння на нього адміністративно -господарської відповідальн ості відсутні.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала; відповідач пр едставника не направив.
В судовому засіданні було п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и і оцінивши письмові докази в їх сукупності, суд дійшов та ких висновків.
Частиною 3 статті 18 Закону № 8 75 встановлено, що підприємств а, установи, організації, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, зобов' язан і виділяти та створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, у тому числі спе ціальні робочі місця, створю вати для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезпеч увати інші соціально-економі чні гарантії, передбачені чи нним законодавством, надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Як вказано у частині 1 статт і 19 Закону № 875, для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , установлюється норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у розмірі чот ирьох відсотків середньообл ікової чисельності штатних п рацівників облікового склад у за рік, а якщо працює від 8 до 2 5 осіб, - у кількості одного роб очого місця. Підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи пр ацює 8 і більше осіб, реєструют ься у відповідних відділення х Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнах одженням і щороку подають ци м відділенням звіт про зайня тість та працевлаштування ін валідів (частина 9 статті 19 Зак ону № 875).
18.02.2010 відповідач подав позива чу «Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік»(ар. с. 9), в якому вказав та ке:
- середньооблікова кількіс ть штатних працівників облік ового складу (осіб) - 280;
- з них середньооблікова кіл ькість штатних працівників, яким відповідно до чинного з аконодавства встановлена ін валідність (осіб) - 7;
- кількість інвалідів - шта тних працівників, які повинн і працювати на робочих місця х, створених відповідно до ви мог статті 19 Закону № 875 (осіб) - 11;
- середньорічна заробітна п лата штатного працівника (гр н.) - 9464,29.
Виходячи з цього звіту, замі сть 11 інвалідів за нормативом у відповідача в 2009 році працюв али 7 інвалідів.
Як вказано у частинах 1, 2 стат ті 20 Закону № 875, підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положення ці єї частини не поширюється на підприємства, установи і орг анізації, що повністю утриму ються за рахунок коштів держ авного або місцевих бюджетів . Порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.
На підставі цього позивач в изначив суму адміністративн о-господарських санкцій - 37857 ,16 грн. і нарахував відповідач у пеню в сумі 761,12 грн. (ар. с. 8).
Заперечуючи проти позовни х вимог, відповідач послався на те, що ним щомісяця до Заво дського районного центру зай нятості подавались звіти про наявність вакансій (ар. с. 13-23); у відповідності з частиною 3 ст атті 181 Закону № 875 пошук підход ящої роботи відповідно до ре комендацій МСЕК, наявних у ін валіда кваліфікації та знань , з урахуванням його побажань , здійснюється державною слу жбою зайнятості.
На думку суду, позовні вимог и підлягають частковому задо воленню.
Адміністративно-господарс ькі санкції за незайняті інв алідами робочі місця не є под атком, збором (обов' язковим платежем), обов' язкова спла та яких передбачена Конститу цією України та Законом Укра їни від 25.06.1991 № 1251-ХІІ «Про систем у оподаткування», а є заходом впливу до правопорушника у с фері господарювання у зв' яз ку зі скоєнням правопорушенн я.
Згідно з частиною 3 статті 217 Господарського кодексу Укра їни (ГК) до суб' єктів господ арювання за порушення ними п равил здійснення господарсь кої діяльності застосовують ся адміністративно-господар ські санкції.
Відповідно до частини 1 стат ті 218 ГК підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання .
Як вказано у частині 2 статт і 218 ГК, учасник господарських відносин відповідає за пору шення правил здійснення госп одарської діяльності, якщо н е доведе, що ним вжито усіх зал ежних від нього заходів для н едопущення господарського п равопорушення.
Судом встановлено, що відпо відач направляв до Заводсько го районного центру зайнятос ті відповідну звітність з ін формацією щодо можливості пр ацевлаштування інвалідів, ал е робочі місця залишились ва кантними у зв' язку з ненапр авленням для працевлаштуван ня інвалідів уповноваженими органами. Так, звітами за січе нь-травень 2009 року відповідач інформував центр зайнятості про наявність 4 (лютий - 5) вака нсій; звітами за червень-груд ень 2009 року відповідач інформ ував центр зайнятості про на явність 3 вакансій.
Обов' язок підприємства з і створення робочих місць дл я інвалідів не супроводжуєть ся його обов' язком займатис я пошуком інвалідів для прац евлаштування.
Враховуючи це, правомірним буде притягнення відповідач а до відповідальності за нез айняте інвалідом 1 робоче міс це у червні-грудні 2009 року (згід но з даними звітів), тобто за 7 м ісяців.
Виходячи з цього, сума адмін істративно-господарських са нкцій складає:
9464,29 грн. (середньорічна зароб ітна плата штатного працівни ка) : 12 місяців х 7 місяців = 5520,63 грн .
Сума пені, обчислена згідно з вимогами «Порядку нарахув ання пені та її сплати», затве рдженого наказом Міністерс тва праці та соціальної по літики України від 15.05.2007 № 223 (див . також розрахунок, ар. с. 8), скла дає:
5520,63 грн. х 0,03% = 1,66 грн. - сума пені в день.
1,66 грн. х 67 днів прострочення ( з 16.04.2010 по 21.06.2010) = 111,22 грн.
Керуючись стаття ми 158, 160-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити ча стково.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ко ровай», ідентифікаційний код 30243665, місцезнаходження вул. Сад ова, 46, м. Миколаїв, 54004, на користь Миколаївського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції в сумі 5520,83 грн. (п' ять тисяч п' ятсот двадцять гривень 83 копі йки) та пеню за порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій в сум і 111,22 грн. (сто одинадцять гриве нь 22 копійки).
В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення 10-денн ого строку з дня проголошенн я/отримання постанови, якщо п ротягом цього часу не буде по дано апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили постанови за наслідками апе ляційного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дання в 10-денний строк з дня пр оголошення/отримання копії постанови апеляційної с карги, вимоги до якої встанов лені статтею 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.
Суддя В.В. Птичкіна
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2010 |
Оприлюднено | 08.09.2010 |
Номер документу | 11014233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Птичкіна В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні