Постанова
від 31.08.2010 по справі 2а-4221/10/1470
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд

вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54055

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 год. 00 хв.

м. Миколаїв

31.08.2010 Справа № 2а-4221/10/1470

Миколаївський окр ужний адміністративний суд у складі головуючого судді П тичкіної В.В. при секретарі су дового засідання Котенко О. В . розглянувши у відкритому су довому засіданні справу

за позовом Миколаївського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів,

вул. Нікольська, 46, м. Миколаї в, 54001

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Коровай",

вул. Садова, 46, м. Миколаїв, 54004

про стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені за порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій в сумі 38618,28 грн .,

за участю

представника позивача: Скопенко В.М.

ВСТАНОВИВ:

Миколаївське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (позивач) зв ернулось до суду з позовною з аявою про стягнення з Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Коровай»(відповідач) адміністративно-господарсь ких санкцій в сумі 37857,16 грн. за н евиконання у 2009 році передбач еного статтею 19 Закону Україн и від 21.03.1991 № 875-ХІІ «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні»(надалі - Зако н № 875) нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів та пені в сумі 761,12 грн. за пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій.

Відповідач надав письмові заперечення на позов (ар. с. 33-35), в яких зазначив, що ним було в жито всіх можливих заходів д ля працевлаштування інвалід ів, тому підстави для покладе ння на нього адміністративно -господарської відповідальн ості відсутні.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала; відповідач пр едставника не направив.

В судовому засіданні було п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и і оцінивши письмові докази в їх сукупності, суд дійшов та ких висновків.

Частиною 3 статті 18 Закону № 8 75 встановлено, що підприємств а, установи, організації, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, зобов' язан і виділяти та створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, у тому числі спе ціальні робочі місця, створю вати для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезпеч увати інші соціально-економі чні гарантії, передбачені чи нним законодавством, надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Як вказано у частині 1 статт і 19 Закону № 875, для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , установлюється норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у розмірі чот ирьох відсотків середньообл ікової чисельності штатних п рацівників облікового склад у за рік, а якщо працює від 8 до 2 5 осіб, - у кількості одного роб очого місця. Підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи пр ацює 8 і більше осіб, реєструют ься у відповідних відділення х Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнах одженням і щороку подають ци м відділенням звіт про зайня тість та працевлаштування ін валідів (частина 9 статті 19 Зак ону № 875).

18.02.2010 відповідач подав позива чу «Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік»(ар. с. 9), в якому вказав та ке:

- середньооблікова кількіс ть штатних працівників облік ового складу (осіб) - 280;

- з них середньооблікова кіл ькість штатних працівників, яким відповідно до чинного з аконодавства встановлена ін валідність (осіб) - 7;

- кількість інвалідів - шта тних працівників, які повинн і працювати на робочих місця х, створених відповідно до ви мог статті 19 Закону № 875 (осіб) - 11;

- середньорічна заробітна п лата штатного працівника (гр н.) - 9464,29.

Виходячи з цього звіту, замі сть 11 інвалідів за нормативом у відповідача в 2009 році працюв али 7 інвалідів.

Як вказано у частинах 1, 2 стат ті 20 Закону № 875, підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положення ці єї частини не поширюється на підприємства, установи і орг анізації, що повністю утриму ються за рахунок коштів держ авного або місцевих бюджетів . Порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.

На підставі цього позивач в изначив суму адміністративн о-господарських санкцій - 37857 ,16 грн. і нарахував відповідач у пеню в сумі 761,12 грн. (ар. с. 8).

Заперечуючи проти позовни х вимог, відповідач послався на те, що ним щомісяця до Заво дського районного центру зай нятості подавались звіти про наявність вакансій (ар. с. 13-23); у відповідності з частиною 3 ст атті 181 Закону № 875 пошук підход ящої роботи відповідно до ре комендацій МСЕК, наявних у ін валіда кваліфікації та знань , з урахуванням його побажань , здійснюється державною слу жбою зайнятості.

На думку суду, позовні вимог и підлягають частковому задо воленню.

Адміністративно-господарс ькі санкції за незайняті інв алідами робочі місця не є под атком, збором (обов' язковим платежем), обов' язкова спла та яких передбачена Конститу цією України та Законом Укра їни від 25.06.1991 № 1251-ХІІ «Про систем у оподаткування», а є заходом впливу до правопорушника у с фері господарювання у зв' яз ку зі скоєнням правопорушенн я.

Згідно з частиною 3 статті 217 Господарського кодексу Укра їни (ГК) до суб' єктів господ арювання за порушення ними п равил здійснення господарсь кої діяльності застосовують ся адміністративно-господар ські санкції.

Відповідно до частини 1 стат ті 218 ГК підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання .

Як вказано у частині 2 статт і 218 ГК, учасник господарських відносин відповідає за пору шення правил здійснення госп одарської діяльності, якщо н е доведе, що ним вжито усіх зал ежних від нього заходів для н едопущення господарського п равопорушення.

Судом встановлено, що відпо відач направляв до Заводсько го районного центру зайнятос ті відповідну звітність з ін формацією щодо можливості пр ацевлаштування інвалідів, ал е робочі місця залишились ва кантними у зв' язку з ненапр авленням для працевлаштуван ня інвалідів уповноваженими органами. Так, звітами за січе нь-травень 2009 року відповідач інформував центр зайнятості про наявність 4 (лютий - 5) вака нсій; звітами за червень-груд ень 2009 року відповідач інформ ував центр зайнятості про на явність 3 вакансій.

Обов' язок підприємства з і створення робочих місць дл я інвалідів не супроводжуєть ся його обов' язком займатис я пошуком інвалідів для прац евлаштування.

Враховуючи це, правомірним буде притягнення відповідач а до відповідальності за нез айняте інвалідом 1 робоче міс це у червні-грудні 2009 року (згід но з даними звітів), тобто за 7 м ісяців.

Виходячи з цього, сума адмін істративно-господарських са нкцій складає:

9464,29 грн. (середньорічна зароб ітна плата штатного працівни ка) : 12 місяців х 7 місяців = 5520,63 грн .

Сума пені, обчислена згідно з вимогами «Порядку нарахув ання пені та її сплати», затве рдженого наказом Міністерс тва праці та соціальної по літики України від 15.05.2007 № 223 (див . також розрахунок, ар. с. 8), скла дає:

5520,63 грн. х 0,03% = 1,66 грн. - сума пені в день.

1,66 грн. х 67 днів прострочення ( з 16.04.2010 по 21.06.2010) = 111,22 грн.

Керуючись стаття ми 158, 160-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити ча стково.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ко ровай», ідентифікаційний код 30243665, місцезнаходження вул. Сад ова, 46, м. Миколаїв, 54004, на користь Миколаївського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції в сумі 5520,83 грн. (п' ять тисяч п' ятсот двадцять гривень 83 копі йки) та пеню за порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій в сум і 111,22 грн. (сто одинадцять гриве нь 22 копійки).

В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення 10-денн ого строку з дня проголошенн я/отримання постанови, якщо п ротягом цього часу не буде по дано апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили постанови за наслідками апе ляційного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дання в 10-денний строк з дня пр оголошення/отримання копії постанови апеляційної с карги, вимоги до якої встанов лені статтею 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2010
Оприлюднено08.09.2010
Номер документу11014233
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4221/10/1470

Постанова від 31.08.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 01.07.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні