Постанова
від 14.04.2009 по справі 2а-50/09/1870
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

< Копія >

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 квітня 2009 р. Справа № 2а-50/09/1870

Сумський окружний а дміністративний суд у склад і:

головуючого судді - Мельникова Р. В.

при секретарі судового зас ідання - Іваній О.О.

за участю:

представника позивача - Шаповал Л.О.

представника відповідача - не прибув

розглянув у відкритому суд овому засіданні у приміщенні суду адміністративну справу

за позовом Державної податкової інс пекції в м. Суми

до Приватного підприємств а «студія Ю. Харченко»

про стягнення податкового бо ргу

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

16.02.2009 року, позивач, ДПІ в м. Суми, звернувся до Сумського окружного адміністративног о суду з позовною заявою, в які й просить суд стягнути з Прив атного підприємства «студія Ю. Харченко»в доход місце вого бюджету міста Суми пода тковий борг в сумі 340 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала у повному обсязі, в його о бгрунтування зазначила наст упне.

Працівниками ДПІ в м. Суми п роведена невиїзна документа льна перевірка дотримання ви мог податкового законодавст ва відповідачем (акт перевір ки від 24.06.2008). На підставі акта пе ревірки заступником начальн ика ДПІ в м. Суми було прийняте податкове повідомлення-ріше ння № 0014161502/0/48852 від 03.07.2008 за штрафним и санкціями з комунального п одатку.

Відповідачу було направле но податкові вимоги, але до ць ого часу відомостей про спла ту податкового боргу до пода ткової інспекції не надходил о.

Загальна сума податкового боргу відповідача станом на 07.02.2009 складає 340 грн.

У судові засідання відпові дач свого представника не на правляв, про причини неявки с уд не повідомляв, клопотання про розгляд справи без його у часті в суд не подавав. Відпов ідач був належним чином пові домлений про час, дату та місц е розгляду справи. Про це свід чать повідомлення про вручен ня поштового відправлення, я кі надійшли до суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС Укр аїни адміністративна справа має бути розглянута і виріше на протягом розумного строку , але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановл ено цим Кодексом. Разом з тим , Кодексом адміністративного судочинства не врегульовано питання можливості розгляду справи за відсутності відпо відача, належним чином повід омленого про дату, час та місц е судового розгляду, якщо від нього не надійшло заяви про р озгляд справи за його відсут ності, який не є суб' єктом вл адних повноважень. Згідно з ч . 7 ст. 9 КАС України, у разі відсу тності закону, що регулює від повідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (ана логія закону), а за відсутност і такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (анал огія права). Таким чином, у зв' язку з неврегульованістю КАС України питання про можливі сть розгляду справи за відсу тності відповідача, належним чином повідомленого про дат у, час та місце судового розгл яду, якщо від нього не надійшл о заяви про розгляд справи за його відсутності, який не є су б' єктом владних повноважен ь, суд вважає за необхідне зас тосувати аналогію закону. Ві дповідно до ч. 4 ст. 169 ЦПК Україн и якщо суд не має відомостей п ро причину неявки відповідач а, повідомленого належним чи ном, або причину неявки буде в изнано неповажною, суд виріш ує справу на підставі наявни х у ній даних чи доказів. Врахо вуючи викладене, беручи до ув аги, що відповідач не прибув в судове засідання, причин неп рибуття суду не повідомив, є н алежним чином повідомлений п ро дату, час та місце розгляду справи, суд приходить до висн овку про можливість розгляду справи за наявними в ній дока зами.

Дослідивши матеріали спра ви, суд

ВСТАНОВИВ:

Статтею 67 Конституції України передбачено, що коже н зобов' язаний сплачувати п одатки і збори в порядку і роз мірах, встановлених законом.

Статтею 11 Закону України "Пр о систему оподаткування" від 25 червня 1991 року N 1251-XII закрі плено, що відповідальність з а правильність обчислення, с воєчасність сплати податків і зборів (обов' язкових плат ежів) і додержання законів пр о оподаткування несуть платн ики податків і зборів (обов' язкових платежів) відповідно до законів України.

На підставі п.1 та п.2 ч.1 ст.10 За кону України «Про Державну п одаткову службу в Україні»ві д 05.02.1998 року № 83/98-ВР (зі змінами та доповненнями), державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, р айонах у містах, міжрайонні та об`єднані державні подат кові інспекції здійснюють ко нтроль за своєчасністю, дост овірністю, повнотою нарахува ння та сплати податків та збо рів (обов' язкових платежів) , забезпечують облік платник ів податків, інших платежів, п равильність обчислення і сво єчасність надходження цих по датків, платежів, а також здій снюють реєстрацію фізичних о сіб - платників податків та інших обов' язкових платежі в.

Згідно з п.2 та п.3 ч.1 ст.9 Закон у України «Про систему опода ткування»від 25 червня 1991 року N 1251-XII, платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані подавати до держа вних податкових органів та і нших державних органів відпо відно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов' язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів), сплачув ати належні суми податків і з борів (обов' язкових платежі в) у встановлені законами тер міни.

Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-III передбачено, що п латник податків самостійно о бчислює суму податкового зоб ов' язання, яку зазначає у по датковій декларації, крім ви падків, передбачених підпунк том “г” підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до п.11 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу» від 4 груд ня 1990 року N 509-XII зі змінами та доп овненнями, органи державної податкової служби у випадках , в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право заст осовувати до платників подат ків фінансові (штрафні) санкц ії, стягувати до бюджетів та д ержавних цільових фондів сум и недоїмки, пені у випадках, по рядку та розмірах, встановле них законами України.

Відповідно до п.17.1 ст.17 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »від 21.12.2000р. № 2181-III, штрафні санкці ї за порушення податкового з аконодавства накладаються н а платника податків у розмір ах, визначених цією статтею. Ш трафні санкції накладаються контролюючими органами, а у в ипадку, передбаченому пункто м 17.2 цієї статті, самостійно на раховуються та сплачуються п латником податків.

Платник податків, що не пода є податкову декларацію у стр оки, визначені законодавство м, сплачує штраф у розмірі дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за кож не таке неподання або її затр имку (п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 вказаного За кону).

Пункт 2 ч.1 ст.15 Зако ну України «Про систему опод аткування»від 25 червня 1991 року N 1251-XII визначає, що до місцевих п одатків належить комунальни й податок.

Приватне підприємство « Студія Ю. Харченко» зар еєстроване як юридична особа 19.03.2003, що підтверджується Свідо цтвом про державну реєстраці ю суб' єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с. 13).

24.06.2008 ДПІ в м. Суми була проведе на невиїзна документальна пе ревірка дотримання вимог под аткового законодавства. Пере віркою було встановлено, що П П «Студія Ю. Харченко »не подало податкові розраху нки комунального податку за IV квартал 2007 року і за I квартал 2 008 року (граничний строк подан ня за IV квартал 2007 року - 09.02.2008, гр аничний строк подання за I ква ртал 2008 року - 12.05.2008), чим порушен о абз.3 п.п.4.2 п.4 «Положення про ко мунальний податок», затвердж еного рішенням сесії Сумсько ї міської ради від 25.05.2004 № 812-МР та п.п.«б»4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. № 2181-III.

За результатами перевірки було складено акт про резуль тати невиїзної документальн ої перевірки дотримання вимо г податкового законодавства № 5801/152/32318674 від 24.06.2008 (а.с. 11).

На підставі акту ДПІ в м. Су ми було прийнято податкове п овідомлення-рішення № 0014161502/0/48852 в ід 03.07.2008, про що свідчить коріне ць податкового повідомлення -рішення (а.с. 12).

Відповідно до цього податк ового повідомлення-рішення, сума податкового зобов' яза ння за платежем «комунальний податок»за штрафними (фінан совими) санкціями складає 340,00 г рн.

Акт та податкове повідомле ння-рішення були отримані ві дповідачем, що підтверджуєть ся копіями повідомлень про в ручення поштового відправле ння (а.с. 12).

Відповідачу були надіслан і перша податкова вимога від 24.07.2008 № 1/974 та друга податкова вим ога від 09.09.2008 № 2/1208. Їх отримання п ідтверджується копіями пові домлень про вручення поштово го відправлення (а.с. 5-6).

У разі визначення податков ого зобов'язання контролюючи м органом за підставами, зазн аченими у підпунктах "а" - "в" під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, пла тник податків зобов'язаний п огасити нараховану суму пода ткового зобов'язання протяго м десяти календарних днів ві д дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпо чинає процедуру апеляційног о узгодження (п.п.5.3.1. п.5.3 Закону У країни «Про податок погашенн я зобов'язань платників пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»).

Податкове повідомлення-рі шення відповідачем не оскарж увалось.

Відповідно до п.5.2 ст. 5 Закон у України «Про податок погаш ення зобов'язань платників п еред бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-ІІІ ві д 21.12.2000р., податкове зобов'язанн я відповідача є узгодженим.

П.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 вказаного Зако ну визначає, що узгоджена сум а податкового зобов' язання , не сплачена платником подат ків у строки, визначені цією с таттею, визнається сумою под аткового боргу платника пода тків.

П.п.3.1.1 п. 3.1 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»встановлює, щ о активи платника податків м ожуть бути примусово стягнен і в рахунок погашення його по даткового боргу виключно за рішенням суду.

Станом на 03.02.2009 сума податк ового боргу за узгодженими п одатковими зобов' язаннями ПП «Студія Ю. Харченко »становить 340,00 грн., що підтвер джується довідкою про заборг ованість (а.с. 7) та обліковими к артками платника ПП «Студі я Ю. Харченко»(а.с. 8-10).

Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми на д ень розгляду справи або ж спр остовували доводи позивача, до суду не подано.

У зв' язку з цим суд приходи ть до висновку про те, що відпо відач прострочив виконання з обов' язання по сплаті подат кового боргу, тому зазначена заборгованість підлягає стя гненню з нього у судовому пор ядку.

Суд, заслухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, проаналізувавш и докази у їх сукупності, вва жає, що позов підлягає задово ленню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.3,4,5,17 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовим фондами», ст.9,11 Зак ону України «Про систему опо даткування», ст.ст. 159-163, 186, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов Державної податкової інс пекції в м. Суми до Приватного підприємства «студія Ю. Ха рченко»про стягнення пода ткового боргу задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Приватного під приємства «студія Ю. Харчен ко»(просп. Лушпи, 49/51, м. Суми, 40034 , ід. код 32318674) в доход місцевого б юджету міста Суми (р/р 33213828700002 в ГУ ДК Сумської області, МФО 837013, ко д платежу 16010200, код одержувача 23 636315) податковий борг в сумі 340,00 гр н. (триста сорок грн.).

3. Постанова може бути оскар жена в Харківський апеляційн ий адміністративний суд чере з Сумський окружний адмініст ративний суд шляхом подачі з аяви про апеляційне оскаржен ня постанови суду в десятиде нний строк з дня складення по станови в повному обсязі та п оданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної с карги, або без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

4. Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Повний текст постанови скл адено 21 квітня 2009 року.

Суддя < Текст > Р.В. Мельников

< Список > < Дата >

< з оригіналом згідн о >

< Суддя > < Довідник >

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2009
Оприлюднено06.09.2010
Номер документу11014563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-50/09/1870

Постанова від 14.04.2009

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Р.В. Мельников

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні