Рогатинський районний суд івано-франківської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 349/190/23
Провадження № 3/349/122/23
П О С Т А Н О В А
іменем України
12 квітня 2023 року м. Рогатин
Суддя Рогатинського районного суду Івано-Франківської області Гаврилюк О.О. з участю адвоката Шидзінського І.В. розглянув справу про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , громадянина Вірменії,
за ч. 1 ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
встановив:
ОСОБА_1 керував транспортним засобом в стані алкогольного сп`яніння.
Адміністративне правопорушення вчинено за таких обставин.
23 січня 2023 року о 23 год 37 хв. ОСОБА_1 керував транспортним засобом марки BMV 320 D номерний знак НОМЕР_1 в с. Пуків Рогатин по вул.Шевченка, 120 в стані алкогольного сп`яніння, чим порушив п.2.9 (а) Правил дорожнього руху.
Представник ОСОБА_1 адвокат Шидзінський І.В. вважає, що зазначена постанова протиправна, винесена з порушенням процесуальних норм, а саме: зупинка транспортного засобу була незаконною відповідно Закону України «Про національну поліцію»; ОСОБА_1 був позбавлений можливості скористатися у повному обсязі своїми правами, передбаченими частиною 1 статті 268 КУпАП, а саме правом на участь адвоката та перекладача. З цих підстав просив провадження у справі закрити за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП.
ОСОБА_1 у судове засідання не прибув.
Вислухавши доводи адвоката Шидзінського І.В., дослідивши матеріали справи,суд дійшоввисновку,що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністативного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП, доведена дослідженими в процесі судового розгляду доказами.
Згідно ст. 245 КУпАПзавданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до вимог ст.ст.252,280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд повинен з`ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, для чого дослідити і дати оцінку зібраним у справі доказам.
Згідно ч. 1 ст. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з ч.1 ст. 130 КУпАП керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, є адміністративним правопорушенням і тягне за собою відповідальність.
Відповідно до вимог пункту 2.9 а) ПДР водієві забороняється керувати транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Порядок проведення огляду на стан сп`яніння описано у ст. 266 КУпАП, приписах Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженої наказом від 09 листопада 2015 року № 1452/735, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2015 року за № 1413/27858 (далі - Інструкції), та Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року № 1103 (далі - Порядку).
За змістом ст. 266 КУпАПособи, які керують транспортними засобами і щодо яких є підстави вважати, що вони перебувають в стані алкогольного сп`яніння підлягають відстороненню від керування цим транспортним засобом та оглядові на стан алкогольного сп`яніння.
Огляд водія на стан алкогольного сп`яніння проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів. Під час проведення огляду осіб поліцейський застосовує технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться у присутності двох свідків. Матеріали відеозапису обов`язково долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.
У разі незгоди водія на проведення огляду на стан алкогольного сп`яніння поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів або в разі незгоди з його результатами огляд проводиться в закладах охорони здоров`я.
Згідно п. 2 розділу І Інструкції огляду на стан сп`яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України (далі поліцейський) є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп`яніння згідно з ознаками такого стану.
Такими ознаками алкогольного сп`яніння можуть бути зокрема: запах алкоголю з порожнини рота; порушення координації рухів; порушення мови; виражене тремтіння пальців рук; різка зміна забарвлення шкірного покриву обличчя; поведінка, що не відповідає обстановці. ( п.3 розділу І Інструкції).
З аналізу даної норми вбачається, що абсолютне право визначати ознаки алкогольного сп`яніння мають лише працівники поліції.
Згідно п.6 розділу І Інструкції огляд на стан сп`яніння проводиться:
- поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (далі спеціальні технічні засоби);
- лікарем закладу охорони здоров`я (у сільській місцевості за відсутності лікаря фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку).
Відповідно до п.1 розділу ІІ Інструкції за наявності ознак, передбачених пунктом 3 розділу І цієї Інструкції, поліцейський проводить огляд на стан сп`яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом.
Згідно п.5 розділу ІІ Інструкції перед проведенням огляду на стан сп`яніння поліцейський інформує особу, яка підлягає огляду на стан сп`яніння, про порядок застосування спеціального технічного засобу та на її вимогу надає сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.
Пунктом 7 розділу ІІ Інструкції передбачено , що установлення стану алкогольного сп`яніння здійснюється на підставі огляду, який проводиться згідно з вимогами цієї Інструкції поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів, показники яких після проведення тесту мають цифровий показник більше 0,2 проміле алкоголю в крові.
Згідно п.10 розділу ІІ Інструкції результати огляду на стан сп`яніння водія транспортного засобу, проведеного поліцейським, зазначаються в акті огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів (додаток 2) (далі акт огляду). У випадку установлення стану сп`яніння результати огляду, проведеного поліцейським, зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення, до якого долучається акт огляду.
Акт огляду складається у двох примірниках, один з яких вручається водію, а другий залишається у поліцейського та/або долучається до протоколу про адміністративне правопорушення у разі встановлення стану сп`яніння.
Якщо технічними характеристиками спеціального технічного засобу передбачається роздрукування на папері його показників, ці результати долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.
Згідно п.9 розділу ІІ, п.4 розділу ІІІ Інструкції, з метою забезпечення достовірності результатів огляду водіїв транспортних засобів, які мають бути оглянуті в закладах охорони здоров`я, поліцейський забезпечує доставку цих осіб до найближчого закладу охорони здоров`я не пізніше ніж протягом двох годин з моменту виявлення підстав для його проведення. Метою цього огляду є встановлення наявності чи відсутності стану сп`яніння в обстежуваної особи.
Відповідно дост. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу (ч.2 ст. 251 КУпАП).
Роздруківка з результатом огляду з використанням спеціального технічного засобу засвідчує результат тесту ОСОБА_1 , проведеного за допомогою приладу Alcotest 6810, - 1,27 проміле, проведений інспектором СРПП ВП №4 (м. Рогатин) Лосиком В.Р. ОСОБА_1 відмовився підписуватирезультат тесту.Прилад пройшов повірку 28 вересня 2022 року.
З актаогляду настан алкогольногосп`янінняз використаннямспеціальних технічнихзасобів вбачається,що він складений поліцейським23січня 2023 рокуо 23год 41хв,де зафіксовано,що ОСОБА_1 ,у зв`язкуз виявленимиознаками:різкий запахалкоголю зпорожнини рота,почервонінняобличчя, тремтіння пальців рук пройшов огляд на місці зупинки транспортного засобу за допомогою спеціального технічного засобу - Alcotest 6810, результат огляду на стан сп`яніння - 1,27 проміле. Від підпису зазначеного акту огляду ОСОБА_1 відмовився.
Оскільки ОСОБА_1 не погодився з результатом приладу Alcotest 6810, 24 січня 2023 року о 00 год. 00 хв. інспектором СРПП ВП №4 (м. Рогатин) мол. лейтинантом поліції Торбин В.В. з метою забезпечення достовірності результатів огляду на стан алкогольного сп`яніння складено направлення на огляд водія ОСОБА_1 в заклад охорони здоров`я - КНМП "Рогатинська ЦРЛ".
Згідно висновку щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного сп`яніння № 4 від 24 січня 2023 р., складеного лікарем приймального відділення КНМП "Рогатинська ЦРЛ" ОСОБА_2 о 00 год. 45 хв., ОСОБА_1 перебуває у стані алкогольного сп`яніння.
Судом за клопотанням адвоката Шидзінського І.В. було витребувано акт медичного огляду щодо ОСОБА_1 .
Відповідно до даних, які зазначені у акті 24 січня 2023 року о 00 год. 25 хв. ОСОБА_1 у медичному закладі повторно пройшов огляд на стан алкогольного сп`яніння за допомогою приладу DRAGER 6510 ( повірка якого дійсна до 15 червня 2023 року) - результат 1,09%.
Згідно даних акта у ОСОБА_1 24 січня 2023 року о 00 год. 30 хв. було відібрано біоматеріал - кров.
Результат токсикологічного дослідження №214/2023 біоматеріалу - крові, забір якої здійснено 24 січня 2023 року о 00 год. 30 хв. у ОСОБА_1 - виявлено етанол в концентрації 0, 79 г\л. Коефіціїнт варіації не вище 5%, що підтверджується довідкою, виданою клініко-діагностичною (токситкологічною) лабораторією комунального некомерційного підприємства "Прикарпатський наркологічний центр Івано-Франківьскої обласної ради"
Протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 251 КУпАП є одним із джерел доказів у справі про адміністративне правопорушення.
У протоколі про адміністративне правопорушення серії ААД № 110343, який складений інспектором служби реагування патрульної поліції відділення поліції № 4 (м. Рогатин) Лосиком В.Р. 24 січня 2023 року о 00 год 50 хв., зазначено, що 23 січня 2023 року о 23 год 37 хв. водій ОСОБА_1 керував транспортним засобом марки BMV 320 D номерний знак НОМЕР_1 в с. Пуків по вул. Шевченка, 120, в стані алкогольного сп`яніння, чим порушив п.2.9 (а) Правил дорожнього руху.
Відповідно достатті 251 КУпАПвідеофіксація є теж одним із доказів у справі про адміністративне правопорушення, тому з метою всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, судом був досліджений відеозапис з нагрудної відеокамери інспектора патрульної поліції.
Судом досліджено відеозаписи, які містяться на компакт-дисках в матеріалах справи, на яких безсторонньо зафіксовані обставини події - керування ОСОБА_1 транспортним засобом марки BMV 320 D номерний знак НОМЕР_1 в с. Путятинці по вул. Шевченка,120, зупинка поліцейськими, перевірка документів; проходження водієм огляду на стан алкогольного сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціального технічного засобу, оголошення результату - 1,27 проміле, роз`яснення прав та обов`язків особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; оформлення документів огляду на стан сп`яніння водія транспортного засобу, який здійснено згідно з чинним законодавством.
Отже, наявні у матеріалах справи докази доводять, що водій ОСОБА_1 у якого поліцейським виявлено ознаки алкогольного сп`яніння, на пропозицію поліцейського пройшов огляд на стан алкогольного сп`яніння на місці зупинки за допомогою спеціального технічного засобу, у подальшому в медичному закладі, за результатами якого - він перебував у стані алкогольного сп`яніння.
Пунктом 11 частини 1 статті 23 Закону України «Про Національну поліцію» визначено, що поліція відповідно до покладених на неї завдань регулює дорожній рух та здійснює контроль за дотриманням Правил дорожнього руху його учасниками та за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі.
Частиною першою статті 268 КУпАП визначено права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, серед яких: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідно до статті 278 КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
Таким чином, приписами Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено певну процедуру розгляду справи про адміністративне правопорушення та визначено систему правових механізмів забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
В матеріалах справи наявні докази проведення розгляду справи про притягнення водія ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у відповідності до норм діючого законодавства.
На підставі наведеного суд дійшов висновку, що водій ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.130 КУпАП, оскільки поза розумним сумнівом доведено, що він керував транспортним засобом в стані алкогольного сп`яніння, що є порушенням п.2.9 а) ПДР.
За таких обставин до ОСОБА_1 необхідно застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік.
Відповідно до положень ст.401 КУпАП особа, на яку накладено адміністративне стягнення, сплачує судовий збір.
Керуючись ст. 401, 221, 283-284 КУпАП,
постановив:
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП та накласти адміністративне стягнення штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік.
Штраф необхідно сплатити на рахунок UA148999980313070149000009001, отримувач ГУК в Iв.-Франк.об/Iв.-Фран.о/21081300, код ЄДРПОУ 37951998, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), кодкласифікації доходів бюджету 21081300.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536 грн 80 коп., який сплатити на рахунок - UA908999980313111256000026001, отримувач ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), кодкласифікації доходів бюджету 22030106.
Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову судді подається до Івано-Франківського апеляційного суду через Рогатинський районний суд Івано-Франківської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Гаврилюк О.О.
Суд | Рогатинський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2023 |
Оприлюднено | 13.04.2023 |
Номер документу | 110166793 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції |
Адмінправопорушення
Рогатинський районний суд Івано-Франківської області
Гаврилюк О. О.
Адмінправопорушення
Рогатинський районний суд Івано-Франківської області
Гаврилюк О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні