Красноокнянський районний суд Одеської області
Справа № 506/294/23
Провадження № 3/506/413/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 квітня 2023 року смт Окни
Суддя Красноокнянського районного суду Одеської області Бурдинюк О.С., за участю секретаря Таратунського С.С., розглянувши матеріали, що надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Одеської області, Красноокнянського району, смт Красні Окни, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , державного реєстратора відділу центру надання адміністративних послуг Окнянської селищної ради, одруженого, маючого на утриманні двох малолітніх дітей, який протягом року не піддавався адміністративному стягненню,
- за ч.1, ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
18.07.2022 року о 14 годині 19 хвилин, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді державного реєстратора відділу центр надання адміністративних послуг Окнянської селищної ради Одеської області, а отже, згідно п.п. «в» п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» будучи суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення, діючи з прямим умислом, свідомо, в порушенняст.28Закону України«Про запобіганнякорупції»,не повідомивОкнянську селищнураду Одеськоїобласті пронаявність унього реальногоконфлікту інтересівпід часприйняття рішеннята вчиненнядій,щодо прийняттязаяви продержавну реєстраціюправ таїх обтяжень,щодо іншогоречового права,реєстраційний номер51772058від 18.07.2022 та вподальшому прийняврішення № 64236018від 20.07.2022, про проведення державної реєстрації іншого речового права, права оренди земельної ділянки, кадастровий номер земельної ділянки 5123183400:01:001:0756, між ТОВ «Господарство «Олеся» та ОСОБА_2 , яка є його племінницею та близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП.
Крім того, в той же день і час, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді державного реєстратора відділу центр надання адміністративних послуг Окнянської селищної ради Одеської області, а отже,згідно п.п.«в» п.1ч.1ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції» будучисуб`єктом відповідальностіза корупційніправопорушення,діючи зпрямим умислом,свідомо, впорушення ст.28Закону України«Про запобіганнякорупції»,вчинив діїта прийняврішення вумовах реальногоконфлікту інтересів,щодо прийняттязаяви продержавну реєстраціюправ таїх обтяжень,щодо іншогоречового права,реєстраційний номер51772058від 18.07.2022 та вподальшому прийняврішення №64236018від 20.07.2022, про проведення державної реєстрації іншого речового права, а саме права оренди земельної ділянки, кадастровий номер земельної ділянки 5123183400:01:001:0756, між ТОВ «Господарство «Олеся» та ОСОБА_2 , яка є його племінницею та близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
За цими фактами співробітником Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відносно ОСОБА_1 складені протоколи про адміністративні правопорушення № 800 від 21.03.2023 року за ч.1 ст. 172-7 КУпАП та № 801 від 21.04.2023 року за ч.2 ст. 172-7 КУпАП.
Учасники, повідомлені належним чином, до суду не з"явилися, ОСОБА_1 надав заяву про розгляд справи у його відсутність, вину визнав повністю. При прийняті рішення просив суд врахувати сімейний стан та позитивні характеристики з місця роботи. (а.с. 70).
Дослідивши надані письмові докази, судом встановлені наступні обставини.
ОСОБА_1 будучи державним реєстратором відділу центр надання адміністративних послуг Окнянської селищної ради Одеської області 18.07.2022 року близько 14.19 год прийняв заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права), реєстраційний номер 51772058 від 18.07.2022, від ОСОБА_3 , про реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 5123183400:01:001:0756. (а.с. 12-13).
В подальшому 20.07.2022, ОСОБА_1 , керуючись ст. 10 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. 18 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 № 1127, прийняв рішення № 64236018 від 20.07.2022, про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, та провів державну реєстрацію іншого речового права, права оренди земельної ділянки, на підставі договору оренди землі від 15.07.2022 між ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та ТОВ «Господарство «Олеся» (код ЄДРПОУ 32141343). (а.с.14, 15-20).
Відповідно до рішення №74/3 VIII від 24.12.2020 року в структурі Окнянської селищної ради утворено відділ «Центр надання адміністративних послуг» Окнянської селищної ради, розміщено за адресою: вул. Першотравнева, 6, смт Окни та затверджено положення про відділ (а.с.31, 34-37).
Згідно зрозпорядженням №42-Квід 18.02.2021 ОСОБА_1 з 19.02.2021року призначенона посадудержавного реєстратора відділу центр надання адміністративних послуг Окнянської селищної ради Одеської області та присвоєно 10 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах 5 категорії посад. (а.с.25).
При призначення на посаду ОСОБА_1 було попереджено про спеціальні обмеження, встановлені ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про запобігання корупції», а також ознайомлено з посадовою інструкцією. (26, 27-30).
Крім того, згідно наданих витягів з Державного реєструактів цивільногостану громадянщодо актовогозапису пронародження №00038755475,№ 00038755528,№ 00038755568від 07.03.2023 вбачається що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 є донькою ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , який в свою чергу є рідним братом ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Таким чином, ОСОБА_2 , є племінницею ОСОБА_1 (41-43, 44-46, 47-49).
У відповідності зі ст.1КпАП України завданням Кодексу Українипро адміністративніправопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Відповідно до п.п.«в», п.1, ч.1 ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції» суб`єктами відповідальності за корупційні правопорушення є: особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Диспозиція ч. 1,2 ст.172-7КУпАП є бланкетною й передбачає відповідальність за порушення особою встановлених законом вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
Відповідно до ч.1 ст.1Закону України«Про запобіганнякорупції» визначено, що реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону, особи, зазначені у п. 1, 2 ч.1, ст. 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів. 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно, 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Згідно абз. 3 ч. 2 ст. 10 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор не має права приймати рішення про державну реєстрацію прав на своє ім`я, на ім`я свого чоловіка (дружини), його (її) та своїх родичів (батьків, дітей, онуків, діда, баби, братів, сестер), суб`єкта господарювання, засновником (учасником) якого він є. У такому разі державна реєстрація прав проводиться іншим державним реєстратором.
Відповідно до ст. 4 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державній реєстрації прав підлягає право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки.
Як зазначено вище, ОСОБА_2 , є племінницею ОСОБА_1 та є близькою особою згідно ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції».
Виконуючи посадові обов`язки ОСОБА_1 18.07.2022 прийняв заяву, реєстраційний номер 51772058 від 18.07.2022, про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, щодо іншого речового права, а саме оренди земельної ділянки кадастровий номер земельної ділянки 5123183400:01:001:0756.
Відповідно дост.10ЗУ «Продержавну реєстраціюречових правна нерухомемайно таїх обтяжень»та посадовоїінструкції, ОСОБА_1 під часприйняття заявиповинен бувперевірити документина наявністьпідстав дляпроведення реєстраційнихдій,тобто ознайомитисяз договороморенди землі,укладеним між ОСОБА_2 таТОВ «Господарство«Олеся» та виявити виникнення реального конфлікту інтересів - суперечність між приватним інтересом, зумовленим сімейними стосунками із ОСОБА_2 , яка є його племінницею, та його службовими повноваження, що вплинуло на об`єктивність та неупередженість прийняття рішення.
Таким чином, ОСОБА_1 був зобов`язаний повідомити щодо виникнення конфлікту інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та не вчиняти відповідні дії в умовах реального конфлікту інтересів.
Однак, згідно відповіді з Окнянської селищної ради Одеської області, від державного реєстратора відділу центр надання адміністративних послуг Окнянської селищної ради Одеської області Ремінного О.О. повідомлень щодо виникнення конфлікту інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» за період з 01.07.2022 по 01.08.2022 не надходило.
Відповідно до вимог законодавства про адміністративні правопорушення, момент складання протоколу про адміністративне правопорушення не ототожнюється з моментом виявлення його вчинення. Моментом виявлення вчинення є момент його виявлення правоохоронними органами держави.
Часом вчинення ОСОБА_1 правопорушення пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1,2 ст. 172-7 КУпАП, є дата прийняття рішення, а саме 20.07.2022 року.
Відповідно до ч.4 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Суд вважає, що днем виявлення адміністративного правопорушення, вчиненого ОСОБА_1 є саме 09.03.2023 року дата відповіді Окнянської селищноїради Подільськогорайону Одеськоїобласті від09.03.2023року №02-15/725 по запит Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України щодо надання інформації по повідомленням щодо виникнення конфлікту інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» за період з 01.07.2022 по 01.08.2022 року (а.п.21).
Таким чином, у діях ОСОБА_1 наявні ознаки складу адміністративних правопорушень, а саме: за ч.1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів.
Відповідно санкції ч. 1 ст.172-7 КУпАП за це правопорушенняна особу накладається стягнення у виді штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім того, відповідно до ч.2 ст.172-7 КУпАП за це правопорушення на особу накладається стягнення у виді штрафу від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ч.2 ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
З урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи правопорушника,який раніше не піддавався адміністративному стягненню, позитивно характеризується за місцем робити, має на утримання двох малолітніх дітей, обставин, що пом`якшують відповідальність щире розкаяння винного, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, необхідно призначити стягнення у вигляді мінімального штрафу, в межах санкції ч.2 ст. 172-7 КУпАП.
Відповідно до ч.4 ст.283 КУпАП постанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення повинна містити положення про стягнення з особи, щодо якої її винесено, судового збору.
Згідно п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» ставка судового збору у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення складає 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст.ст.9,24,33,34,221,283,284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
П О С Т А Н О В И В:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7 та ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Накласти на ОСОБА_1 , /РНОКПП НОМЕР_2 /, адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3400 /три тисячі чотириста / гривень.
Стягнення штрафу проводити на р/р UA248999980313000106000015626, отримувач коштів: ГУК в Од.обл/отг смт Окни/21081100, Банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат), ЄДРПОУ 37607526; МФО 899998, код платежу: 21081100, призначення платежу: штрафи від населення.
Стягнути з ОСОБА_1 , /РНОКПП НОМЕР_2 /, судовийзбір у сумі536,80грн.на користь держави на рахунок: Отримувач коштів; ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106 (Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783; Банк отримувача Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету 22030106.
Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення копії постанови про накладення штрафу, у разі несплати у встановлений строк штрафу з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови, а прокурором - в межах повноважень, визначених ч.5 ст.7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Бурдинюк О. С.
Суд | Красноокнянський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2023 |
Оприлюднено | 13.04.2023 |
Номер документу | 110172122 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Красноокнянський районний суд Одеської області
Бурдинюк О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні