Рішення
від 12.04.2023 по справі 400/1381/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2023 р. № 400/1381/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Біоносенко В. В. в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до Вільнозапорізької сільської ради, вул. Москаленка, 35,Вільне Запоріжжя,Баштанський район, Миколаївська область,55650, провизнання протиправним та скасування рішення XI позачергової сесії VIII від 30.11.2021р. №236, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до адміністративного суду з позовом до Вільнозапоріжської сільської ради з вимогами: визнати протиправним та скасувати рішення ХІ позачергової сесії VIII скликання Вільнозапорізької сільської ради від 30.11.2021 №236 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 »; зобов`язати Вільнозапорізьку сільську раду прийняти рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га, що розташована в межах територіях Вільнозапорізької сільської ради Баштанського району Миколаївської області (за межами с. Показне) за його заявою від 20.10.2021.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що з метою реалізації права на безоплатне отримання із земель комунальної власності для ведення особистого селянського господарства, визначеного Земельним кодексом України, він звернувся до Вільнозапорізької сільської ради про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність. Рішенням ХІ позачергової сесії VIII скликання Вільнозапорізької сільської ради від 30.11.2021 №236 відмовлено в наданні дозволу, в зв`язку з тим, що земельна ділянка площею 4,9 га, кадастровий номер 4824581200:06:000:0446, включена до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності право на оренди на яку підлягає продажу на земельних торгах у формі аукціону. Позивач вважає, зазначене рішення протиправним. Із вимог ч.7 ст.188 ЗК України, випливає обов`язок відповідача надати вищевказаний дозвіл або надати мотивовану відмову у його наданні і така відмова буде вважатися мотивованою в розумінні підстави відмови, зазначеної в даній нормі закону. Проте, у спірному рішення не зазначено, яким саме вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів, та іншої містобудівної документації, схемам землеустрою і техніко-економічної обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених законом порядку, не відповідає місцезнаходження земельної ділянки орієнтовної площею 2 га, яку ОСОБА_1 обрав для безоплатної приватизації. Посилання відповідача на те, що земельна ділянка включена до переліку земельних ділянок, призначених для продажу на земельних торгах є безпідставним оскільки воно не узгоджується з вимогами ст.136 Земельного кодексу України, яка визначає процедурні питання, пов`язані з підготовкою лотів для продажу на земельних торгах. Згідно ч.4 ст.136 Земельного кодексу України, проведення земельних торгів щодо земельних ділянок або прав на них здійснюється за рішенням організатора земельних торгів, у якому зазначається перелік земельних ділянок або прав на них (із зазначенням кадастрових номерів, площ та їх цільового призначення), які виставляються на земельні торги окремими лотами. Підготовка лотів до проведення земельних торгів включає виготовлення та затвердження у встановленому законодавством порядку документації із землеустрою, зокрема у разі зміни цільового призначення земельної ділянки. Відповідачем не було визначено про проведення земельних торгів, тому перелік земельних ділянок, затверджений рішенням №189 не є рішенням у розумінні ст.136 ЗК України. З інформації від 20.01.2022 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 4824581200:06:000:0446, також не вбачається, що відбулася зміна її цільового призначення. Отже, стосовно цієї земельної ділянки, не проведено всі необхідні дії для включення її до переліку земельних ділянок або права на них, які встановлюються на земельні торги. Отже, стосовно земельної ділянки, кадастровий номер 4824581200:06:000:0446 відсутні підстави для відмови у наданні позивачу дозволу на розроблення проекту землеустрою.

Відповідач відзиву на позов не надав.

Суд розглянув справу 12.04.2023 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

20.10.2021 ОСОБА_1 звернувся до Вільнозапорізької сільської ради з заявою про надання йому дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, що розташована в межах Вільнозапорізької сільської ради за межами населеного пункту с. Показне Новобузького району Миколаївської області. До заяви ОСОБА_1 долучено графічні матеріали з позначенням бажаної земельної ділянки з кадастровим номером 4824581200:06:000:0446.

30.11.2021 Вільнозапорізька сільська рада ухвалила Рішення №189 «Про визначення і затвердження переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення відповідної документації». Зазначеним рішенням було затверджено Перелік, до якого включено земельну ділянку 4824581200:06:000:0446 площею 4,9 га в с. Показне.

30.11.2021 Вільнозапорізька сільська рада ухвалила Рішення №236 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 », яким відмовила позивачу в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0 га в зв`язку з тим, що земельна ділянка, площею 4,9 га (кадастровий номер 4824581200:06:000:0446) включена до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах.

Згідно п. «б» ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Відповідно до ст.33 Земельного кодексу України земельні ділянки, призначені для ведення особистого селянського господарства, можуть передаватися громадянами у користування юридичним особам України і використовуватися ними для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства без зміни цільового призначення цих земельних ділянок.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами врегульовано ст. 118 Земельного кодексу України.

Згідно з ч.6,7 ст.118 Земельного Кодексу України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч.7 ст.118 Земельного кодексу України підставою для відмови у надання дозволу на розроблення проекту землеустрою може бути лише невідповідність місце розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Щодо земельних ділянок, які включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності, або права на них, виставлені на земельні торги, додатково ч.4 ст.136 Земельного кодексу України, передбачена пряма норма щодо заборони відчужування, передання в заставу, надання в користування до завершення торгів.

Відповідно до сталої судової практики, яка викладена у постановах Верховного Суду від 03 квітня 2018 року у справі №815/3059/17, від 17 жовтня 2019 року у справі №823/1120/16, від 08 листопада 2019 року у справі №420/914/19, від 23 січня 2020 року у справі № 620/1058/19, від 28 жовтня 2020 року у справі №819/1976/17, від 22 жовтня 2020 року у справі №815/7279/16, від 29 березня 2021 у справі № 2040/6485/18, від 13 квітня 2021 року у справі №818/1470/18, від 29 липня 2021 у справі №120/1317/19-а, від 29 жовтня 2021 у справі №340/1039/20, від 6 квітня 2023 у справі №120/815/22-а та ін., приписи ст. 136 ЗК України, якою визначено порядок добору земельних ділянок державної чи комунальної власності та підготовка лотів для продажу на земельних торгах, свідчать про те, що віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах є також самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

За таких обставин суд дійшов висновку, що у відповідача були законні підстави для відмови позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту, у зв`язку з чим у суду немає підстав для визнання протиправним цього рішення та задоволення позовних вимог.

Судові витрати покласти на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 НОМЕР_1 ) до Вільнозапорізької сільської ради (вул. Москаленка, 35,Вільне Запоріжжя,Баштанський район, Миколаївська область,55650 04375671) відмовити повністю.

2. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 12.04.2023

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2023
Оприлюднено14.04.2023
Номер документу110181316
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —400/1381/22

Рішення від 12.04.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 10.05.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні