Ухвала
від 12.04.2023 по справі 480/1762/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

12 квітня 2023 року Справа № 480/1762/23

Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Кравченка Є.Д., розглянувши у приміщенні суду в м. Суми клопотання Сумської міської ради про закриття провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УРСА-ТОРГ" до Сумської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УРСА-ТОРГ" звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Сумської міської ради, в якій просить:

- визнати протиправною систематичну бездіяльність Сумської міської ради щодо неприйняття рішення за результатами розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «УРСА-ТОРГ» про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 4 а, площею 0,1757 га, кадастровий номер 5910136300:05:001:0039, з цільовим призначенням: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, на якій розташоване нежитлове приміщення, загальною площею 421,5 кв.м., яке складається з побутового приміщення літ. «Б», навісу літ. «В», навісу літ. «Г», огорожа 2, 3 (реєстраційний номер об`єкта 256975459101) та щодо передачі цієї земельної ділянки в оренду ТОВ «УРСА-ТОРГ»;

- зобов`язати Сумську міську раду розглянути на найближчому засіданні та затвердити технічну документацію ТОВ «УРСА-ТОРГ» із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 4 а, площею 0,1757 га, кадастровий номер 5910136300:05:001:0039, з цільовим призначенням: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, на якій розташоване нежитлове приміщення, загальною площею 421,5 кв.м., яке складається з побутового приміщення літ. «Б», навісу літ. «В», навісу літ. «Г», огорожа № 2, 3 (реєстраційний номер об`єкта 256975459101) та передати цю земельну ділянку в користування (оренду) ТОВ «УРСА-ТОРГ».

Ухвалою суду від 02.03.2023 відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

На виконання вимог вказаної ухвали відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому заявив клопотання про закриття провадження у справі, мотивоване тим, що справа не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.

Перевіривши доводи клопотання та матеріали справи, суд зазначає наступне.

Згідно із ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За приписами п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Спір, який виник між двома чи кількома суб`єктами стосовно їх прав та обов`язків у правовідносинах, у яких хоча б один суб`єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого/інших суб`єкта/суб`єктів, а останній (останні) відповідно зобов`язаний (зобов`язані) виконувати вимоги та приписи такого владного суб`єкта, є публічно-правовим. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 у справі № 914/2006/17.

Водночас, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Як встановлено судом з матеріалів справи, позивач звернувся до суду з позовною заявою про визнання протиправною систематичної бездіяльності Сумської міської ради щодо неприйняття рішення за результатами розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «УРСА-ТОРГ» про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Відтак, предметом спору у цій справі є питання неналежного розгляду відповідачем заяви позивача про затвердження технічної документації із землеустрою.

Цей спір не пов`язаний з вирішенням питання приватноправового характеру, а є публічно-правовим, оскільки виник за участю суб`єкта владних повноважень (органу місцевого самоврядування), який реалізовує у цих правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції шляхом розгляду питання щодо затвердження проектної документації про встановлення (відновлення) меж земельної ділянки.

За наведених обставин, враховуючи, що у позовній заяві не порушується питання щодо визнання за позивачем права власності на земельну ділянку, а заявлені вимоги пов`язані із протиправністю бездіяльності суб`єкта владних повноважень, суд дійшов висновку, що у цій справі спір, який виникає з цивільних правовідносин, - відсутній, а дослідженню підлягають виключно бездіяльність Сумської міської ради щодо неналежного розгляду заяви позивача, яка у межах спірних відносин діє як суб`єкт владних повноважень, що свідчить про поширення на цю справу юрисдикції адміністративного суду.

З огляду на зазначене, у клопотанні відповідача про закриття провадження у справі слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 238, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Сумської міської ради про закриття провадження по справі № 480/1762/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УРСА-ТОРГ" до Сумської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.

Суддя Є.Д. Кравченко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2023
Оприлюднено14.04.2023
Номер документу110182155
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —480/1762/23

Постанова від 05.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 06.09.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні