Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 квітня 2023 р. № 520/12420/22
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Арніко Трейд" (вул. Червоні ряди, буд. 14, кім. 209,м. Харків,61012) до Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,33023), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Арніко Трейд", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,33023), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053), в якому просить суд:
1. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії регіонального рівня Головного управління ДПС України у Рівненській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, про відмову в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7457224/40599704 від 12.10.2022.
2. Зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 18.07.2022 №8 до податкової накладної від 23.06.2022 № 11, виписаного на ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛА-ВІЯ» код ЄДРПОУ 33553413, за датою його первинної реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 04.08.2022
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АРНІКО ТРЕЙД» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України (код ЄДРПОУ 43142449) та Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393) суму сплаченого судового збору у розмірі 2481,00 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення комісії регіонального рівня Головного управління ДПС України у Рівненській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, про відмову в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7457224/40599704 від 12.10.2022 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 02.01.2023 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам через електронний кабінет, що підтверджується матеріалами справи.
Представником відповідачів - Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України та Державної податкової служби України,16.01.2023 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що в спірних правовідносинах діяв в межах чинного законодавства України.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «АРНІКО ТРЕЙД» є юридичною особою приватного права, дата на номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи - 24.06.2016, 14801020000069981.
Місцезнаходження ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» відповідно до інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 61012, Харківська обл., м. Харків, вул. Червоні Ряди, буд.14, кім. 209. Керівником підприємства з 25.07.2017 року є Кінаш Юлія Олегівна .
Підприємство зареєстроване платником податку на додану вартість з 01.09.2016 (ШН 405997020339).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРНІКО ТРЕЙД» на підставі Договору оренди частини нежитлових будівель та прилеглої території № 0104-20 від 01.04.2020, укладеного з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАПІТАЛ К.» (код за ЄДРПОУ 37660930), користується частиною нежитлової будівлі під літ «А-1», загальною площею 21.0 кв.м. та частиною прилеглої території до неї, що використовується ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» для стоянки автомобілів, а також нежитловою будівлею під літ. «В-1», загальною площею 236,7 кв.м. Зазначені приміщення та^прилегла територія знаходяться за адресою: місто Харків, Мереф`янське шосе, 21.
Відповідно до пункту 2.1. Договору, Орендар використовує Об`єкт оренди для здійснення діяльності, яка не заборонена чинним законодавством України, з цільовим призначенням - ведення господарської діяльності: виробництво продукції, облаштування офісу та території для стоянки автомобілів.
Вказані господарські відносини відображаються в бухгалтерській звітності ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРНІКО ТРЕЙД». Крім того, підприємством сплачується орендна плата за Договором оренди частини нежитлових будівель та прилеглої території № 0104-20 під 01.04.2020.
01.06.2022 ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» отримало від ТОВ «КАПІТАЛ К.» рахунок на оплату № 24 від 01.06.2022 року на суму 53 400,00 грн, в тому числі ПДВ - 8 900,00 грн, товари (роботи, послуги), які ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» повинно оплатити на підставі цього рахунку: оренда нежитлового приміщення за адр. Мереф 'ямське шосе, буд. 21 в червні 2022 року.
Також, за результатом надання послуг з оренди за Договором, сторони підписали Акт надання послуг № 31 від 30.06.2022 року, найменування робіт, послуг відповідно до якого: оренда нежитлового приміщення за адр.: Мереф 'янське шосе, буд. 21 в червні 2022року.
01.07.2022 ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» отримало від ТОВ «КАПІТАЛ К.» рахунок на оплату № 38 від 01.07.2022 року на суму 53 400,00 грн, в тому числі ПДВ - 8 900,00 грн, товари (роботи, послуги), які ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» повинно оплатити на підставі цього рахунку: оренда нежитлового приміщення за адр. Мереф 'янське шосе, буд. 21 в липні 2022 року.
За результатом надання послуг з оренди за Договором, сторони підписали Акт надання послуг № 37 від 31.07.2022 року. Найменування робіт, послуг відповідно до якого: оренда нежитлового приміщення за адр.: Мереф 'янське шосе, буд. 21 в липні 2022року.
Оплата послуг оренди за червень та липень 2022 року була здійснена 05.09.2022, що підтверджується платіжним дорученням № 2373 від 05.09.2022.
Додатково інформація про оплату послуг за Договором оренди частини нежитлових будівель та прилеглої території № 0104-20 від 01.04.2020 у червні-липні 2022 року підтверджується інформацією з оборотно-сальдової відомості по рахунку «631» за період з 01.06.2022 по 06.09.2022, відбір по контрагенту та розрахунковим документам.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАПІТАЛ К.» своєчасно реєструються податкові накладні за фактом надання вищевказаних послуг з оренди приміщень на ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРНІКО ТРЕЙД», що відображається в щомісячній декларації з податку на додану вартість, яка подається нашим підприємством.
Інформація про місцезнаходження об`єктів оподаткування ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» подана за формою 20-ОПП до Холодногірської ДПІ ГУ ДПС Харківської області та прийнята 28.08.2021 згідно із квитанцією № 2 за реєстраційним номером 9248282846.
Відповідно до форми 20-ОПП, адреса місцезнаходження офісу зазначена: місто Харків, вулиця Червоні ряди, буд. 14, кім. 209, але, у зв`язку із введенням воєнного стану на території України, на підставі Указу Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», керівником підприємства Кінаш Юлією Олегівною за погодженням із трудовим колективом було прийняте рішення щодо облаштування офісу за адресою: місто Харків, Мереф`янське шосе, 21, оскільки така можливість передбачена Договором оренди частини нежитлових будівель та прилеглої території № 0104-20 від 01.04.2020, у зв`язку із можливістю обладнання бомбосховища на випадок активних бойових дій та повітряної тривоги на території міста Харкова і Харківської області, що для забезпечення роботи людей в умовах воєнного стану є більш безпечним.
Згідно з інформацією з програмного забезпечення «BAS Бухгалтерія»: оборотно-сальдової відомості по рахунку 1121 за період з 01.03.2022 по 09.08.2022, відбір за окремими позиціями, серед основних засобів Підприємства наявні:
1) ноутбук «Samsung»;
2) БФП ч/б друку Samsung SL-M2070 W (SL-M2070W/XEV/FEV);
3) багатофункціональний пристрій ECOSYS, 00-000256;
4) роутер безпровідний.
16.08.2019 ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, що підтверджується Витягом з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, дата формування витягу 16.08.2019 року. Підприємством регулярно подаються декларації з акцизного податку до контролюючих органів та реєструються акцизні накладні.
Для здійснення торговельної діяльності у підприємства наявна ліцензія на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі (реєстраційний номер 0990614202100250, дата реєстрації 28.05.2021, строком дії з 28.05.2021 до 28.05.2026), яка видана Головним управлінням ДПС у Харківській області.
04.05.2022 року позивач - ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД», здійснило поточну річну сплату за ліцензію, що підтверджується платіжним дорученням № 2164 від 04.05.2022, призначення платежу: «*;101;40599704;ПЛАТА ЗА ЛІЦЕНЗІЮ НА ПРАВО ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ ПАЛЬНИМ № 990614202100250 3 30.05.2022 ПО 30.05.2023;».
На Ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 0990614202100250 відсутня відмітка про поточну сплату за ліцензію за період з 30.05.2022 по 30.05.2023, оскільки як раз у зв`язку із форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили), факт настання яких засвідчила Торгово-промислова палата України (далі - ТПП) починаючи з 24.02.2022 через військову агресію Російської Федерації проти України, підприємство не мало змоги фізично дістатися до відповідного територіального органу Державної податкової служби України через те, що на території міста Харків велися та ведуться активні бойові дії, податкові органи не працюють у штатному режимі
ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» акредитоване на митниці, як особа, яка має провадити зовнішньоекономічну діяльність і є особою, яка здійснює операції з товарами під час їх митного оформлення і має обліковий номер UA10040599704, що підтверджується витягом із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами від 06.03.2020.
Фактичним місцем здійснення господарської діяльності ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» є місто Харків, Мереф`янське шосе, 21 звідки на дату подання цих пояснень здійснюється керівництво та управлінська діяльність, підприємства.
Також судом встановлено, що у травні 2022 року покупцем ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» було укладено зовнішньоекономічний контракт №04/05 від 04.05.2022 із нерезидентом PRIVATE LIMITED COMPANY STACROLOFT INC. OU (Естонія), як з продавцем. На виконання умов контракту між сторонами було укладено Додаток № 5 від 20.06.2022, відповідно до якого сторонами було погоджено постачання 40 тон (+/-10% в опціоні продавця) газу вуглеводневого скрапленого на умовах FCA, Poland, Sokolka, Terminal Barter за ціною 1015,00 євро/мт.
Згідно із умовами договору оплата товару здійснюється на умовах 100% попередньої оплати на підставі виставленого продавцем інвойсу шляхом термінового банківського переводу.
Станом на 20.06.2022 сальдо по розрахункам між ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» та STACROLOFT INC. OU складало 161,10 євро (заборгованість на користь Постачальника), що підтверджується актом звірки взаємних розрахунків за період з 15.06.2022 по 31.07.2022 між ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» та STACROLOFT INC. OU.
20.06.2022 року ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» отримало інвойс № 24 від 20.06.2022 на попередню оплату (invoice pro-forma) від PRIVATE LIMITED COMPANY STACROLOFT INC. OU. 21.06.2022 ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» було частково оплачено 36,00 тон за інвойсом № 24 від 20.06.2022 на загальну суму 36540,00, що підтверджується платіжним дорученням в іноземній валюті № 27 від 21.06.2022.
За фактом завантаження ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» отримало інвойси № 49 від 30.06.2022 на суму 18 736,90 Євро та № 50 від 30.06.2022 на суму 19 183,50 Євро на підставі яких було здійснено остаточне розмитнення товару і товар випущений у вільний обіг. Таким чином, за фактом відвантаження була скоригована фактична кількість продукції, яка склала 37,36 тон, відповідно сума доплати склала 1219,30 Євро. Зазначена сума була сплачена ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» 06.07.2022, що підтверджується платіжним дорученням в іноземній валюті № 40 від 06.07.2022 та актом звіряння розрахунків № 176 від 31.07.2022.
Відповідно до умов договору ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» були подані рознарядки на відвантаження продукції за вих. № 23062022-1 від 23.06.2022 та № 23062022-2 від 23.06.2022. Відповідно до поданих заявок, транспортні засоби, які прибули в місце завантаження були завантажені та замитнені на експорт, що підтверджується такими документами: 1. Міжнародною товарно-транспортною накладною CMR 621/EX/G/2022 від 30.06.2022; 2. Паспортом контролю 546/04/IRE/2022 від 28.06.2022; 3. Електронною декларацією є-AD від 30.06.2022; 4. Документом важення (Dokument przewozowy № DP/9693/2022) від 30.06.2022; 5. Міжнародною товарно-транспортною накладною CMR 620/EX/G/2022 від 30.06.2022; 6. Електронною декларацією e-AD від 30.06.2022; 7.Документом важення (Dokument przewozowy № DP/9694/2022) від 30.06.2022.
Відвантаження газу скрапленого на базисі FCA, Poland, Sokolka, здійснювалось за рахунок ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» транспортним засобом, наданим на замовлення підприємства перевізником ТОВ «СПЕЦТРАНССЕРВІС» на підставі Договору про надання транспортних послуг № 20051-Т від 20.05.2022, що підтверджується заявками про надання транспортних послуг, вих. № 22062022-1 від 22 червня 2022 року та вих. № 22062022-2 від 22.06.2022, товарно-транспортними накладними на відпуск і перевезення газу вуглеводневого скрапленого № 02072022-1 від 02.07.2022 та № 02072022-2 від 02.07.2022 та відповідними актами про надання послуг № 605 від 02.07.2022 та № 606 від 02.07.2022. Оплата за надані послуги була здійснена на підставі pax. № 161 від 04.07.2022 та № 162 від 04.07.2022, що підтверджується платіжними дорученнями № 2266 від 04.07.2022 та № 2267 від 04.07.2022.
Відповідно особою, відповідальною за митне оформлення та фінансове врегулювання виступало в цій господарській операції ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД». Відповідно до вимог Митного кодексу України ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» до перетину товаром кордону було перераховано на електронний рахунок митниці згідно із платіжним дорученням № 2261 від 30.06.2022 попередню оплату за митне оформлення, що сплачується до моменту фактичного ввезення (імпорту) товару. Товар розмитнений і очищений від митних формальностей було випущено у вільний обіг на підставі вантажних митних декларацій типу ЇМ 40 ЕА № UA903050/2022/006815 та № UA903050/2022/006747.
Розмитнення товару відбувалось за вантажними митними деклараціями типу ЇМ 40 ЕА, відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2022 року «Деякі питання митного оформлення окремих товарів, що ввозяться на митну територію України у період дії воєнного стану № 236, згідно із яким на період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, під час ввезення на митну територію України товарів їх декларування та митне оформлення відповідно до митного режиму імпорту може здійснюватися шляхом подання попередньої митної декларації, яка містить всю необхідну інформацію для випуску товарів, без пред`явлення таких товарів митному органу відповідно до частини 5 статті 259 Митного кодексу України, з огляду на активні бойові дії в різних регіонах України наявні значні ризики порушення стабільної роботи окремих митних постів, належного функціонування інформаційно-телекомунікаційних систем, що функціонують для забезпечення реалізації митної справи.
Резервним місцем розмитнення визначено зону митного контролю на території ТОВ «СОТА АЛЬЯНС ТОРГ» Волинська обл., с. Старовойтове, вул. Прикордонників 1 (графа 29 МД типу ЇМ 40 ЕА). Відповідно у ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» наявний договір із зоною митного контролю № 186 від 23.05.2022, але з врахуванням вищенаведеного, послуги ТОВ «СОТА АЛЬЯНС ТОРГ» на користь ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» за цим Договором не надавались.
ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» були оплачені послуги митного брокера ФОП ОСОБА_2 (код ДРФО НОМЕР_1 ), які надавались на підставі Договору на митно-брокерське обслуговування № 01/07-АТ від 01.07.2021р. За фактом надання послуг підприємство отримало акт № 4-АТ від 15.07.2022 та рахунок № 4-АТ від 15.07.2022. Послуги були оплачені в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням № 2298 від 18.07.2022 та банківською випискою з розрахункового рахунку ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» за 18.07.2022 року.
Також судом встановлено, що 23.05.2022 між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРНІКО ТРЕЙД» та ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛА-ВІЯ», код ЄДРПОУ 33553413, було укладено Договір поставки нафтопродуктів та газу вуглеводневого скрапленого № 23051-Н від 23.05.2022 (далі - Договір). Відповідно до п. 1.1. Договору № 23051-Н від 23.05.2022 Постачальник зобов`язується передати, а Покупець прийняти і оплатити нафтопродукти та (або) газ вуглеводневий скраплений (надалі -«Товар») на базисі поставки, в кількості, асортименті, за цінами та строками поставки згідно із умовами Договору та Додатків до нього, які є невід`ємною частиною Договору (далі -Додатки).
Відповідно до вимог вищезазначеного Договору Сторонами укладено Додаток № 5 від 21.06.2022 відповідно до якого сторонами погоджено постачання 40,052 т (+/- 10% в опціоні Продавця) газу вуглеводневого скрапленого марки ПБТ (код УКТЗЕД 27111297) на умовах СРТ ЗМК на території ТОВ «СОТА АЛЬЯНС ТОРГ», Волинська обл., с. Старовойтове, вул. Прикордонників, 1, згідно з умовами ІНКОТЕРМС 2010.
Ціна Товару відповідно до Додатку № 5 від 21.06.2022 складає 39252,34 без урахування ПДВ. Загальна вартість товару попередньо погоджена Сторонами 1682200,01 (один мільйон шістсот вісімдесят дві тисячі двісті гривень 01 копійка), в тому числі ПДВ -110050,47 грн (сто десять тисяч п`ятдесят гривень 47 копійок).
Строк відвантаження Товару відповідно до Додатку № 5 від 21.06.2022 року -червень-липень 2022 року.
Відповідно до п. 4 Додатку № 5 до Договору № 23051-Н від 23.05.2022 сторонами погоджені такі умови оплати: 100% оплата за Товар здійснюється протягом 2 банківських днів з дати виставлення рахунку шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
21.06.2022 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРНІКО ТРБЙД» виставило рахунок на оплату ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛА-ВІЯ» № 1065 від 21.06.2022 року на суму 1682200,01 (один мільйон шістсот вісімдесят дві тисячі двісті гривень 01 копійка), в тому числі ПДВ -110050,47 грн (сто десять тисяч п`ятдесят гривень 47 копійок).
23.06.2022 року на банківський рахунок ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» надійшли грошові кошти від ТОВ «ЛА-ВІЯ» у сумі 1 682 200,01 грн (один мільйон шістсот вісімдесят дві тисячі двісті гривень одна копійка), що підтверджується платіжним дорученням №364 від 23.06.2022. Призначення платежу відповідно до платіжного доручення: «Оплата за скраплений газ згідно рахунку №1065 від 21.06.2022 р. в т.ч. ПДВ ПО 050,47 грн» (Перша подія). Банківську виписку з розрахункового рахунку ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» за 23.06.2022 додаємо.
02.07.2022 року була здійснена реалізація газу вуглеводневого скрапленого загальною вагою 37,36 тон на загальну суму 1 518 398, 28 грн, в тому числі ПДВ -102 652,72 грн, що підтверджується видатковими накладними № 1232 від 02.07.2022 року на суму 793 800,08 грн, в т.ч. ПДВ - 51 930,85 грн та № 1233 від 02.07.2022 на суму 775 320,07, в т.ч. ПДВ-50 721,87 грн.
Відповідно до пункту 5.2.2. Інструкції про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, що затверджена Наказом Міністерства палива та енергетики України № 332 від 03.06.2002, приймання СВГ, що надійшов автомобільним транспортом від постачальників, проводиться вантажоодержувачем на підставі видаткових та товаротранспортних накладних (типова форма N 1-ТН, затверджена наказом Міністерства транспорту та Міністерства статистики України від 29.12.1995 р. N 488/346 "Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля") та документів про якість (паспортів) на СВГ, оформлених у відповідності до ДСТУ 4047-2001, з обов`язковим складанням акта приймання за кількістю СВГ, що надійшов автомобільним транспортом, за формою N З-ГС.
ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» як Постачальник було зобов`язане надати Покупцю товарно-транспортну накладну та видаткову накладну на товар, що, власне кажучи, і було надано. Підкреслюємо, що зберігання Товару не є обов`язком Постачальника враховуючи конкретні умови поставки поставки.
По факту приймання-передачі СВГ за кількістю ТОВ «ЛА-ВІЯ» були складені Акти приймання-передачі за кількістю СВГ, що надійшов автомобільним транспортом № 030722-1 від 03.07.2022 та №030722-2 від 03.07.2022. ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» звернулось до ТОВ «ЛА-ВІЯ» із проханням про надання вищезазначених Актів, копії яких, разом із копіями посвідчень на приймання СВГ до них працівників ТОВ «ЛА-ВІЯ», ТОВ «СПЕЦТРАНССЕРВІС», що підтверджується матеріалами справи.
ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» були зареєстровані акцизні накладні № 174 від 02.07.2022, документ прийнято 02.07.2022, що підтверджується квитанцією 2-АН, реєстраційний номер 9107430973 та № 177 від 02.07.2022, документ прийнято 02.07.2022, що підтверджується квитанцією 2-АН, реєстраційний номер 9107476650.
Наявність у ТОВ «АРІНКО ТРЕЙД» газу автомобільного вуглеводневого марки ПБТ (2711129700) підтверджується оборотно-сальдовою відомостю по рахунку № 281 «Товари» в розрізі надходження газу автомобільного вуглеводневого марки ПБТ (2711129700) за період з 30.06.2022-02.07.2022; інформація про реалізацію Товару, яка описана в розділі 4 цих Письмових пояснень, підтверджується карткою рахунку. № 361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями", призначеної для обліку розрахунків з вітчизняними покупцями за реалізовану продукцію, товари, виконані роботи, надані послуги (у тому числі на виконання бартерних контрактів) за період з 21.06.2022-03.10.2022.
Згідно із пп. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Таким чином суд зазначає, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг є дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню, і відповідно, за першою подією ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» було складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну №11 від 23.06.2022.
Однак, відповідно до інформації за карткою рахунку 6811 «Розрахунки за авансами одержаними» за якими ведеться облік одержаних авансів під поставку матеріальних цінностей або під виконання робіт, а також суми попередньої оплати покупцями (замовниками) рахунків постачальника за продукцію і виконані роботи, за контрагентом ТОВ «ЛА-ВІЯ» станом на 03.07.2022, з урахуванням реалізації Товару відповідно до видаткових накладних № 1232 від 02.07.2022 та № 1233 від 02.07.2022, обліковується попередня оплата, у розмірі 113 079,86 грн (сто тринадцять тисяч сімдесят дев`ять гривень вісімдесят шість копійок).
В липні 2022 року ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» та ТОВ «ЛА-ВІЯ» склали та підписали Акт звірки взаємних розрахунків за період: 01.06.2022-12.07.2022 року, відповідно до змісту якого, у взаєморозрахунках між сторонами наявне кінцеве сальдо: 124 159,86 грн.
12.07.2022 року ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» отримало лист від ТОВ «ЛА-ВІЯ», вих. № 12/07-2022 від 12.07.2022 року, відповідно до змісту якого, ТОВ «ЛА-ВІЯ» просить ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» повернути надмірно перераховані грошові кошти за скраплений газ в сумі 124 159,86 грн грн (сто двадцять чотири тисячі сто п`ятдесят дев`ять гривень вісімдесят шість копійок) на підставі Акту звірки взаємних розрахунків, підписаного Сторонами, які включають в себе суму попередньої оплати у розмірі 113 079,86 грн (сто тринадцять тисяч сімдесят дев`ять гривень вісімдесят шість копійок), сплачених за pax. № 1065 від 21.06.2022.
18.07.2022 року ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» було повернуто грошові кошти у сумі 124 159,86 грн (сто двадцять чотири тисячі сто п`ятдесят дев`ять гривень вісімдесят шість копійок) ТОВ «ЛА-ВІЯ», що підтверджується платіжним дорученням № 2300 від 18.07.2022 року на суму 124 159,86 грн, призначення платежу відповідно до платіжного доручення: «Повернення надмірно перерахованих грошових коштів згідно із актом звірки та листом № 12/07-2022 від 12.07.2022 в т.ч. ПДВ -7% 8 122,61 грн».
03.10.2022 року ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» направило ТОВ «ЛА-ВІЯ» лист. вих. № 03102022-1 від 03.10.2022 року із змісту якого виходить, що ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» направляє ТОВ «ЛА-ВІЯ» Акт звірки взаємних розрахунків за період 23.06.2022-18.07.2022 між ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» та ТОВ «ЛА-ВІЯ» за Договором поставки газу вуглеводневого скрапленого № 23051-Н від 23.05.2022 та рахунком на оплату № 1065 від 21.06.2022 р. та просить підтвердити, що сума попередньої оплати у розмірі 113 079,86 грн (сто тринадцять тисяч сімдесят дев`ять гривень вісімдесят шість копійок) повернута ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» 18.07.2022 року в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням № 2300 від 18.07.2022 року.
04.10.2022 ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» отримало лист від ТОВ «ЛА-ВІЯ», вих. № 041022/1 від 04.10.2022 року, відповідно до якого, у відповідь на лист ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД», вих. № 03102022-1 від 03.10.2022 ТОВ «ЛА-ВІЯ» надає підписаний Акт звірки взаємних розрахунків за період 23.06.2022-18.07.2022 між ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» та ТОВ «ЛА-ВІЯ» за Договором поставки газу вуглеводневого скрапленого № 23051-Н від 23.05.2022 та рахунком на оплату № 1065 від 21.06.2022 p., підтверджує, що інформація, що міститься в зазначеному Акті звірки взаємних розрахунків є правильною та сума попередньої оплати у розмірі 113 079,86 грн дійсно була повернута ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» 18.07.2022 за платіжним дорученням № 2300 від 18.07.2022.
У зв`язку із поверненням ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД», як постачальником, суми надмірно сплачених коштів, які вважаються попередньою оплатою, ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №8 від 18.07.2022 до податкової накладної № 11 від 23.06.2022.
04 серпня 2022 року позивачем відправило на реєстрацію розрахунок коригування від 18.07.2022 № 8 до податкової накладної від 23.06.2022 № 11, складений на платника податку на додану вартість ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛА-ВІЯ» (код ЄДРПОУ 33553413, ШН 335534102281). Реєстрація вказаного розрахунку коригування, відповідно до п. 201.16 ст. 206 Податкового кодексу України в ЄРПН була зупинена, про що підприємство дізналось з квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (реєстраційний номер РК до ПН в ЄРПН № 9148703699 від 04.08.2022). В полі «результат обробки» РК зазначено, що сума компенсації вартості товару/ послуги 2711, зазначеного в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань перевищує величину залишку такого товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/ послуги), що відповідає п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано платнику податків надати пояснення і копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК.
06.10.2022 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРНІКО ТРЕИД» в електронній формі засобами електронного зв`язку відправило до контролюючого органу письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 18.07.2022 № 8 до податкової накладної від 23.06.2022 № 11 для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію РК до податкової накладної (вих. № 06102022-1 від 06 жовтня 2022 року). На підтвердження інформації, що зазначена в розрахунку коригування до податкової накладної, реєстрація якого була зупинена, були податні письмові пояснення та документи як додатки до Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 06.10.2022 № 06102022 (загальна кількість додатків - 50). Квитанція № 2 про прийняття документу реєстраційний номер 9201763887 від 06.10.2022.
12.10.2022 року через електронний кабінет платника податків ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» отримало Рішення про відмову в реєстрації розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7457224/40599704 від 12.10.2022, відповідно до змісту якого контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, зокрема зазначено, що «відсутні оборотно-сальдові відомості по pax. 311, 631, відсутні документи щодо транспортування та зберігання».
Не погодившись з зазначеним рішенням, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.
За наслідками розгляду скарги було прийнято рішення № 59102/40599704/2 від 04.11.2022 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7457224/40599704 від 12.10.2022 без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до статті 192 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), пункт 192.1. якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Згідно п. 12 Порядку №1246 після надходження розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації розрахунку коригування.
Відповідно до п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації розрахунку коригування.
Водночас, п. 201.16 ст. 201 ПК України, передбачено, що реєстрація розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 2 до Порядку зупинення №1165), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення №1165).
Суд зазначає, що зі змісту квитанції від 04.08.2022 року вбачається, що серед підстав для зупинки реєстрації розрахунку коригування владний суб`єкт обрав п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Так, за змістом п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій підставою для зупинки послугувало твердження про: «Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 p., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 p., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги».
За приписами п. 10 та п. 11 Порядку зупинення №1165 у разі зупинення реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації у зазначаються: 1) номер та дата складення розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (надалі - Порядок №520), у разі зупинення реєстрації розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної в розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН.
Як вже було зазначено судом вище, позивач скористався своїм правом та надав відповідачам пояснення із копіями документів, які підтверджують обставини через які направлявся на реєстрацію РК-8.
Проте, Рішенням № 7457224/40599704 позивачу було відмовлено в реєстрації РК-8 з мотивів «відсутні оборотно-сальдові відомості по pax. 311, 631, відсутні документи щодо транспортування та зберігання».
Суд зазначає, що відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 року (далі - Порядок 520), встановлено невичерпний, але рекомендований перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Таким чином суд зазначає. що Порядком № 520 не передбачено обов`язкового надання платником податків оборотно-сальдових відомостей у складі документів, необхідних для розгляду питання щодо прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію якого зупинено в Реєстрі.
Однак судом встановлено, що позивачем - ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД», з метою виконання вимоги контролюючого органу, що зазначене у Рішенні № 7457224/40599704 та для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію розрахунку коригування від 18.07.2022 № 8 до податкової накладної від 23.06.2022 № 11 надало у складі Скарги до комісії регіонального рівня додатково оборотно-сальдові відомості по рахунку 311 за 23.06.2022 та 18.07.2022 року, а також картки рахунку 311 за 23.06.2022 та 18.07.2022 та оборотно-сальдову відомість по рахунку 632 за період з 21.06.2022 по 31,07.2022, відбір по контрагенту.
Суд зазначає, що вимога про надання оборотно-сальдової відомості по рахунку 631, в Рішенні № 7457224/40599704 є незастосовною в описуваній господарській операції, оскільки рахунок 631 містить інформацію про «рахунки із вітчизняними постачальниками», а в письмових поясненнях ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» було зазначено, що також: випливає із наданих документів, що постачальником Товару є нерезидент PRIVATE LIMITED COMPANY STACROLOFT INC. OU (Естонія), що с достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію РК до ПН, з цієї причини.
ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» додатково надало до комісії центрального рівня оборотно-сальдову відомість саме по рахунку 632 «Розрахунки з іноземними постачальниками».
Щодо твердження контролюючого органу про ненадання ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» документів щодо транспортування та зберігання, суд зазначає, що ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» було надано міжнародну товарно-транспортну накладну CMR 621/EX/G/2022 від 30.06.2022; міжнародну товарно-транспортну накладну CMR 620/EX/G/2022 від 30.06.2022; товарно-транспортні накладні на відпуск і перевезення газу вуглеводневого скрапленого № 02072022-1 від 02.07.2022 та № 02072022-2 від 02.07.2022, вантажні митні декларації типу ЇМ 40 ЕА № UA903050/2022/006815 та № UA903050/2022/006747. Вищезазначені документи є документами щодо транспортування Товару.
Щодо ненадання ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» документів щодо зберігання Товару, суд зазначає, що зберігання Товару відповідно до обумовлених Сторонами умов поставки, що викладені ними у відповідних Додатках, не передбачено. Тому. Відповідно, документів щодо зберігання Товару не було надано платником податку, оскільки зберігання Товару з боку ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» не здійснювалось.
Відповідно позиції Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, що міститься у Постанові Верховного суду від 17 жовтня 2022 року по справі № 640/19539/19, документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються, тощо.
Водночас, сама собою наявність або відсутність окремих документів, а також недоліки в їх оформленні не можуть бути підставою для висновку про відсутність господарських операцій та відмови у формуванні податкового кредиту, якщо з інших даних вбачаються зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі платника у зв`язку з його господарською діяльністю.
Колегія суддів звернула увагу, що податковим законодавством не встановлено конкретного переліку первинних документів, складенням яких мають опосередковуватись ті чи інші господарські операції. Наявність або відсутність окремих документів, як і деякі помилки чи неточності у їх оформленні, не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних випливає, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце (відбулися), а певні недоліки в заповненні первинних документів носять оціночний характер.
З урахуванням вищевикладеного суд дійшов висновку, що надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує здійснює коригування кількісних і якісних показників від 18.07.2022 року №8 до податкової накладної від 23.06.2022 року № 11.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення комісії регіонального рівня Головного управління ДПС України у Рівненській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, про відмову в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7457224/40599704 від 12.10.2022 є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.
Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 18.07.2022 №8 до податкової накладної від 23.06.2022 № 11, виписаного на ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛА-ВІЯ» код ЄДРПОУ 33553413, за датою його первинної реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 04.08.2022 року.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Арніко Трейд" (вул. Червоні ряди, буд. 14, кім. 209,м. Харків,61012) до Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,33023), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати рішення комісії регіонального рівня Головного управління ДПС України у Рівненській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, про відмову в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7457224/40599704 від 12.10.2022.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 18.07.2022 №8 до податкової накладної від 23.06.2022 № 11, виписаного на ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛА-ВІЯ» код ЄДРПОУ 33553413, за датою його первинної реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 04.08.2022 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Арніко Трейд" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 1240 (одна тисяча двісті сорок) грн. 50 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Арніко Трейд" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 1240 (одна тисяча двісті сорок) грн. 50 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2023 |
Оприлюднено | 17.04.2023 |
Номер документу | 110182475 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні