Справа № 496/1977/23
Провадження № 3/496/1816/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2023 року Біляївський районний суд Одеської області у складі головуючого - судді Галич О.П., за участю: секретаря - Ткаченко В.М., прокурора - Сцепури О.І., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , розглянувши у залі суду міста Біляївка матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , працюючого на посаді виконуючого обов`язки начальника Виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ»,
за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП,
В С Т А Н О В И В:
17 березня 2023 року до Біляївського районного суду Одеської області надійшло 2 протоколи від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст. 172-7 КУпАП.
Постановою Біляївського районного суду Одеської області вказані провадження відносно ОСОБА_1 було об`єднано в одне провадження та присвоєно єдиний номер 496/1977/23.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді в.о. начальника виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ», будучи посадовою особою юридичної особи публічного права яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єктом відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст. 3акону України «Про запобігання корупції» (далі Закону) від 14.10.2014 року № 1700-VII і Примітки до ст. 172-7 КУпАП, в тому числі зазначених у ст. 28 Закону, прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів та не повідомила безпосереднього керівника, а саме Нерубайську сільську раду Одеської області, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказів:
-№ 8 від 31.05.2021 року про призначення на посаду економіста з договірних та претензійних робіт ОСОБА_2 , яка являється його дружиною та близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, відповідно до протоколу №772/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП;
-№ 8 від 31.05.2021 року про призначення на посаду економіста з договірних та претензійних робіт ОСОБА_2 , яка являється його дружиною та близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, відповідно до протоколу №773/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.
Згідно Розпорядження Тимчасово виконуючого обов`язки Нерубайського сільського голови № 4 - СР від 25 вересня 2013 року ОСОБА_1 було призначено на посаду виконуючого обов`язки начальника Виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ» (далі ВУЖКГ «НАТІ»).
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України встановлено, що засновником ВУЖКГ «НАТІ» (код ЄДРПОУ 32935837, юридична адреса: Одеська область, Одеський район, с. Нерубайське, вул. Зелена, буд. 5), є орган місцевого самоврядування - Нерубайська сільська рада Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04377753, юридична адреса: Одеська область, Одеський р-н, с. Нерубайське, площа Партизан, буд. 4).
Згідно Статуту Виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ», затвердженого рішенням Нерубайської сільської ради № 58-VIII від 27.04.2004, ВУЖКГ «НАТІ» засновано на комунальній власності і підпорядкована Нерубайської сільської ради. Підприємство є юридичною особою, права і обов`язки юридичної особи підприємство набуває з дня його державної реєстрації. Підприємство веде самостійний баланс, має розрахунковий, інші рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням. Підприємство може мати товарний знак, який реєструється відповідно до чинного законодавства. Підприємство має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції і третейському суді.
Таким чином, Виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ» є юридичною особою публічного права.
Згідно до Статті 6 Статуту Виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ» визначено, що управління підприємством здійснює його керівник -начальник. Начальник підприємства: несе повну відповідальність за стан та діяльність підприємства; діє без довіреності від імені підприємства, представляє його в усіх установах та організаціях; розпоряджається коштами і майном відповідно до чинного законодавства; укладає договори, видає доручення, відкриває в установах банків розрахунковий та інші рахунки; несе відповідальність за формування та виконання фінансових планів; призначає на посади та звільняє з посад заступника начальника, керівників та спеціалістів підрозділів апарату управління і структурних підрозділів, старших майстрів і майстрів, тощо.
Таким чином, в.о. начальника ВУЖКГ «НАТІ» ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єктом відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст. 3акону України «Про запобігання корупції» та Примітки до ст. 172-7 КУпАП, та на нього поширюється дія цього Закону, і він зобов`язаний виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначених у ст. 28 Закону, та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією передбаченого ст. 172-7 КУпАП.
Відповідно до Витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб № 00038471243 від 13.02.2022 року, встановлено, що 26.11.2004 року Виконавчим комітетом Нерубайської сільської ради Біляївського районну Одеської області створено актовий запис та зареєстровано шлюб між ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Таким чином, встановлено та підтверджено сімейний (родинний) зв`язокв.о. начальника ВУЖКГ «НАТІ» ОСОБА_1 та економіста з договірних та претензійних робітВУЖКГ «НАТІ» ОСОБА_2 та вказані особи є чоловіком і дружиною і близькими особами відповідно до ст. 1 Закону.
Таким чином, під час виконання службових повноважень у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом, зумовленим сімейними стосунками із економістом з договірних та претензійних робітВУЖКГ «НАТІ» ОСОБА_2 , яка є його дружиною, і наявним майновим інтересом у вигляді надання роботи та можливості отримувати додаткові грошові кошти близькій особі, та його службовими повноваженнями, вираженими у одноосібній службовій можливості ОСОБА_1 призначати працівників на посади та звільняти з посад, що вплинуло на об`єктивність та неупередженість прийняття рішення.
Зібраними доказами встановлено, що в.о.начальника ВУЖКГ «НАТІ» ОСОБА_1 , виконуючи передбачені контрактом і статутом службові повноваження, підписав наказ № 8 від 31.05.2021 року згідно якого призначено на посаду економіста з договірних та претензійних робітВУЖКГ «НАТІ» ОСОБА_2 , яка є його дружиною та близькою особою згідно ст.1 Закону: не повідомив Нерубайську сільську раду Одеського району Одеської області, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання вище вказаного наказу, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП, а саме неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього конфлікту інтересів; вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів під час підписання вище вказаного наказу, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП, а саме вчинення особою дій та прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Відповідно до ст. 12-1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані дотримуватись правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».
У разі виникнення конфлікту інтересів протягом строку здійснення повноважень відповідна особа зобов`язана негайно доповісти про це відповідній раді та вжити всіх необхідних заходів, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів.
Згідно листа Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області встановлено, що від в.о. начальника ВУЖКГ «НАТІ» ОСОБА_1 повідомлення про виникнення у нього реального конфлікту інтересів не надходило.
В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчинені адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 та 2 ст. 172-7 КУпАП визнав та розкаявся у вчиненому.
Прокурор Сцепура О.І. вважала, що протоколи складені з дотриманням вимог КУпАП, в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 та 2 ст. 172-7 КУпАП.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та вивчивши надані докази, суд дійшов до наступних висновків.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Відповідності до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі за текстом Закону) визначено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Крім того, статтею 1 зазначеного Закону встановлено, що:
-реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень;
-приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;
-близькі особи - особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом і мають взаємні права та обов`язки із суб`єктом, зазначеним у частині першій статті 3 цього Закону (крім осіб, взаємні права та обов`язки яких із суб`єктом не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, а також - незалежно від зазначених умов - чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням згаданого суб`єкта.
Відповідно до частини 1 статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Проте, в.о. начальника виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ»ОСОБА_1 , виконуючи службові повноваження, підписав накази:
-№ 8 від 31.05.2021 року про призначення на посаду економіста з договірних та претензійних робіт ОСОБА_2 , яка являється його дружиною та близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, відповідно до протоколу №772/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП;
-№ 8 від 31.05.2021 року про призначення на посаду економіста з договірних та претензійних робіт ОСОБА_2 , яка являється його дружиною та близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, відповідно до протоколу №773/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.
Своїми діями порушив ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомив у встановленому законом порядку безпосереднього керівника Нерубайську сільську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання вище вказаних наказів.
Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, за кваліфікуючою ознакою не повідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів, а також за ч.2 ст.172-7 КУпАП за кваліфікуючою ознакою вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Крім того, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст.172-7 КУпАП, повністю доведена та підтверджується зібраними в справі доказами, а саме: протоколами про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №772/2023, №773/2023 від 13.03.2023 року, копіями наказу №8 від 31.05.2021 року, копіями листа виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ» № 3 від 05.01.2023 року, копіями Розпорядження про призначення в.о. начальника виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ» № 42-СР від 25.09.2013 року, копіями особової картки працівника, копіями автобіографії ОСОБА_4 , випискою Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, статутом виробничого управління житлово-комунального господарства «НАТІ», копіями наказу про прийняття на роботу ОСОБА_2 , копією посадової інструкції витягами з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб №00038471243, письмовими поясненнями ОСОБА_1 , рапортами старшого оперуповноваженого в ОВС Управління стратегічних розслідувань в Одеській області ДСР НП України капітана поліції Б.Іщук.
Відповідно до ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Суд при накладенні стягнення враховує: ступінь суспільної небезпеки правопорушення, особистість правопорушника, той факт, що вона раніше не притягувалася до адміністративної відповідальності, ступінь її провини, майновий стан.
Обставину, яка відповідно до ст. 34 КУпАП, пом`якшує відповідальність, суд визнає щире каяття, обставини, що обтяжують відповідальність, передбачені ст. 35 КУпАП, судом не встановлено.
Враховуючи вищевикладене та вирішуючи питання про адміністративне стягнення, яке слід застосувати до особи, що притягується до адміністративної відповідальності, суд вважає, що воно має бути визначене у вигляді штрафу, згідно санкції ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ст. ст. 33-35, 36, 40-1, 172-7, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законом України «Про запобігання корупції», ст. 5 Закону України «Про судовий збір», суд -
П О С Т А Н О В И В:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 - винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення:
-за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - у вигляді штрафу на користь держави в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 гривень;
-за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП - у вигляді штрафу на користь держави в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 гривень;
На підставі ч. 2 ст. 36 КУпАП призначити остаточне адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536,80 гривень.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Біляївський районний суд Одеської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя О.П. Галич
Суд | Біляївський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2023 |
Оприлюднено | 17.04.2023 |
Номер документу | 110223619 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Біляївський районний суд Одеської області
Галич О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні