Постанова
від 04.04.2023 по справі 902/935/22
ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2023 року Справа № 902/935/22

Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Розізнана І.В., суддя Бучинська Г.Б. , суддя Грязнов В.В.

секретар судового засідання Дика А.І.

за участю представників сторін:

позивача - Сторчак Т.В.

відповідача - не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Акціонерного товариства "Концерн Галнафтогаз" на рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022, повний текст складено 26.12.2022, у справі №902/935/22 (суддя Маслій І.В.)

за позовом Вінницької міської ради

до Акціонерного товариства "Концерн Галнафтогаз"

про визнання додаткової угоди укладеною

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 позов задоволено повністю. Внесено зміни до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006 року, зареєстрованого у Вінницькій регіональній філії ДП "Центр ДЗК" при Держкомземі України, від 26.09.2006 року (із змінами) №040600100231 шляхом визнання додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки укладеною, в іншій редакції.

Не погоджуючись з ухваленим судом першої інстанції рішенням від 14.12.2022 у справі №902/935/22 Акціонерне товариство "Концерн Галнафтогаз" звернулось до Північно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить суд апеляційної інстанції поновити строк на апеляційне оскарження рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22. Скасувати рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22. Прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову Вінницької міської ради до Акціонерного товариства "Концерн Галнафтогаз" про визнання додаткової угоди укладеною відмовити повністю. Судові витрати покласти на позивача.

Апелянт зазначає, що про внесення змін в договір оренди Вінницькою міською радою повинно було бути винесене відповідне рішення, за відсутності якого встановити волю орендодавця щодо внесення змін до договору неможливо.

Проте, Вінницька міська рада не приймала відповідних рішень, що означає відсутність волевиявлення вказаного органу на внесення змін чи укладення будь-яких додаткових угод до Договору оренди, а лист направлений на адресу відповідача з пропозицією укладення додаткової угоди не є в даному випадку таким, на підставі якого у AT "Концерн Галнафтогаз" мав би виникати обов`язок укладати Додаткову угоду.

Листом Північно-західного апеляційного господарського суду №902/935/22/652/232 від 01.02.2023 витребувано матеріали справи №902/935/22 з Господарського суду Вінницької області. 09.02.2023 матеріали справи №902/935/22 надійшли на адресу Північно-західного апеляційного господарського суду.

Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 16.02.2023 у справі №902/935/22 поновлено Акціонерному товариству "Концерн Галнафтогаз" строк на апеляційне оскарження рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22; відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Акціонерного товариства "Концерн Галнафтогаз" на рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22; зупинено дію рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.22 у справі №902/935/22; розгляд справи призначено на 07.03.2023 об 14:30 год.

Запропоновано позивачу у строк до 03.03.2023 надати суду обґрунтований відзив на апеляційну скаргу, в порядку передбаченому статтею 263 ГПК України та докази надсилання копії відзиву та доданих до нього документів відповідачу.

Роз`яснено учасникам справи право участі особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, передбачене статтею 197 Господарського процесуального кодексу України.

Копію ухвали направлено сторонам на електронні адреси, відомості про які наявні в матеріалах справи (а.с. 123-125).

07.03.2023 на адресу Північно-західного апеляційного господарського суду від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу Акціонерного товариства "Концерн Галнафтогаз" на рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22, в якому останній вважає оскаржуване рішення місцевого господарського суду законним та обгрунтованим, а тому просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. У зв`язку із тимчасовою непрацездатністю судді - члена колегії Бучинської Г.Б. в період з 07.03.2023 по 10.03.2023 включно судове засідання у справі №924/617/22, яке призначене на 07.03.2023 об 14:30 год. - не відбулось.

Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 13.03.2023 у зв`язку з тим, що відпали обставини, які унеможливили проведення судового засідання, розгляд апеляційної скарги призначено на 04.04.2023 об 15:00 год.

В судове засідання 04.04.2023 з`явився представник позивача - Сторчак Т.В. (в режимі відеоконференцзв`язку з приміщення Господарського суду Вінницької області), яка заперечила доводи, викладені в апеляційній скарзі з підстав, викладених у відзиві та надала пояснення по суті спору.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомлені.

Відповідно до норм ч. 12 ст. 270 ГПК України неявка у судове засідання сторін, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи, оскільки визначальним є не явка представників, а достатність матеріалів справи для ухвалення рішення у справі.

Відповідно до ст.ст. 269, 270 ГПК України, апеляційна інстанція переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Дослідивши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги стосовно дотримання норм матеріального та процесуального права судом першої інстанції, заслухавши пояснення представника позивача, колегія суддів Північно-західного апеляційного господарського суду дійшла наступного висновку.

Під час дослідження матеріалів справи апеляційним судом встановлено наступне.

Рішенням Вінницької міської ради від 25.05.2006 року №85 ВАТ "Концерн Галнафтогаз" передано в довгострокову оренду терміном до 19.10.2014 року земельну ділянку площею 0,2095 га, розташовану на вул. 30 - річчя Перемоги із них площею 0,1571 га для комерційного використання (будівництва та експлуатація пункту сервісного обслуговування автомобілів та автозаправної станції), площею 0,0524 га для громадського призначення (здійснення благоустрою).

На підставі даного рішення між Вінницькою міською радою (далі позивач, в договорі Орендодавець) та Відкритим акціонерним товариством "Концерн Галнафтогаз" (в подальшому зміна організаційної форми на Акціонерне товариство) (далі відповідач, в договорі Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки від 23.06.2006 року (далі Договір), відповідно до п.1 якого Орендодавець - Вінницька міська рада на підставі рішення № 85 від 25 травня 2006 року 2 сесії 5 скликання, надає, а Орендар набуває право на оренду земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. 30-річчя Перемоги.

Земельна ділянка виділена в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку. В оренду надається земельна ділянка площею 0,0524 га для громадського призначення у такому якісному стані - без техногенної забрудненості. На земельній ділянці об`єкти нерухомого майна - відсутні. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки 0,0524 га - 50092,37 гри. (громадське призначення) (п. 2-5 Договору).

Мета використання земельної ділянки: Земельна ділянка передається в оренду з метою несільськогосподарського використання для громадського призначення (благоустрою) (п. 8 Договору).

Договір укладається терміном до 19 жовтня 2014 року. Договір набуває чинності з дня його державної реєстрації та діє до 19 жовтня 2014 року. По закінченні терміну договору Орендар має переважне право на поновлення договору на новий термін. У цьому разі Орендар повинен повідомити письмово другу сторону про бажання щодо продовження дії договору на новий термін за два місяці до його закінчення (п. 9. та п. 9.1 Договору).

Орендна плата вноситься Орендарем у вигляді та розмірах: грошової оплати у гривнях. Грошова плата вноситься на поточний рахунок власника землі:

Рахунок 33213812600002

Одержувач Міськбюджет м. Вінниці 13050200

Банк одержувач УКД у Вінницькій області

Код банку 802015 код ЄДРПОУ 21727686

Призначення платежу: *; 21727686; 13050200

Орендна плата з юридичних осіб

Плата за оренду землі обчислюється у наступному порядку:

В розмірі 1,5% від грошової оцінки 500923" = 75139 гри. (громадське призначення) грн, в рік (п. 10 та п.п. 10.1 Договору).

Періодичність внесення орендної плати в строки: щомісячно протягом 30 (тридцяти) календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового місяця). Розрахунки закінчуються не пізніше 19.11.2014 року. У розмірі орендної плати податок на землю - входить. Орендна плата справляється також і у випадках, якщо Орендар з поважних причин тимчасово не використовує земельну ділянку за умовами договору (п.п. 10.2. 10.5. Договору)

У разі визнання договору оренди недійсним, одержана Орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди земельної ділянки не повертається (п. 11 Договору).

Розмір орендної плати щорічно переглядається у випадках і з моменту: - зміни умов господарювання, передбачених договором; - підвищення цін, тарифів, тощо, у тому числі внаслідок інфляційних процесів; - погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря; - у разі невиконання Орендодавцем обов`язку повідомити Орендарю про право третіх осіб на орендовану земельну ділянку; - збільшення розмірів ставки земельного податку; - в інших випадках, передбачених законодавчими актами України (п. 12 Договору).

Цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови. Функціональне використання земельної ділянки - для громадського призначення (благоустрою) (п.14 та п. 15 Договору).

Передача земельної ділянки в оренду здійснюється без затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (п. 17 Договору).

Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. Сторони погоджуються з тим, що: - дострокове розірвання цього договору має здійснюватися за умови письмового попередження зацікавленої в цьому сторони не пізніше, ніж за 2 місяці. Будь-які зміни або доповнення до цього договору здійснюються у письмовій формі та підписуються належним чином уповноваженими представниками сторін. Сторони попереджаються, що у випадку, коли будь-яке з положень цього договору втратило юридичну силу, вони невідкладно розпочнуть переговори на засадах взаємної доброзичливості для того, щоб змінити це положення таким чином, щоб у зміненому вигляді воно стало чинним і законним та у максимально можливому обсязі відбивало початкові наміри сторін щодо суті зазначеного положення. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку (п. 33 Договору).

Цей договір набирає чинності після підписання сторонами, нотаріального посвідчення та його державної реєстрації (п. 39 Договору).

Даний договір нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Майструк В.І. 23.06.2006 року та зарєестрований в реєстрі за №2843.

Договір зареєстрований у Вінницькій регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України", про що в у Державному реєстрі земель вчинено запис 26.09.2006 №040600100231.

Рішенням 64 сесії 6 скликання Вінницької міської ради від 29.05.2015 року №2163 "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій, передачу земельних ділянок у власність, в оренду, в постійне користування, поновлення договорів оренди земельних ділянок", зокрема Додатком 2 до даного рішення вирішено, зокрема, поновити термін дії договору оренди від 26.09.2006р. №040600100231, укладеного Публічним акціонерним товариством "Концерн Галнафтогаз" (код ЄДРПОУ - 31729918, юридична адреса: м. Львів, вул. Пластова, 1), на земельні ділянки площею 0,0294 га, кадастровий номер 0510100000:02:072:0021, та площею 0,0230 га, кадастровий номер 0510100000:02:072:0019, за адресою вул. 30-річчя Перемоги, у м. Вінниці, для громадських потреб, терміном на 10 років, шляхом укладання відповідної угоди.

На підставі даного рішення 21.10.2015 р. між Вінницькою міською радою та Відкритим акціонерним товариством "Концерн Галнафтогаз" укладено Договір про поновлення договору оренди земельної ділянки (далі Договір поновлення), посвідченого приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Майструк В.І. від 23.06.2006 р. за реєстровим №2843 відповідно до п. 1.1. якого сторони прийшли до згоди поновити термін дії договору оренди земельної ділянки, посвідченого приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Майструк В.І. 23 червня 2006 року за реєстровим № 2843, зареєстрований у Вінницькій регіональній філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" 26 вересня 2006 року за №040600100231, який укладено між Відкритим акціонерним товариством "Концерн Галнафтогаз" та Вінницькою міською радою, терміном на 10 років, з моменту прийняття рішення міською радою, за умови:

- дотримання цільового використання земельної ділянки;

- утримання в належному стані прилеглої території, відповідно до технічних умов та плану благоустрою, погодженого належним чином;

- утримання в належному технічному, санітарному стані тротуару та частини дороги, що прилягає до земельних ділянок, за окремою угодою та план-схемою, погодженою департаментом комунального господарства та благоустрою;

- заборони розміщення будь-яких об`єктів, ТС, встановлення елементів благоустрою, в т.ч. МАФ, без відповідних дозволів;

- встановлення права третіх осіб на ремонт, прокладку і обслуговування інженерних мереж;

- дотримання вимог Закону України "Про відходи", та інших вимог природоохоронного законодавства;

- дотримання вимог ст. 18 Закону України "Про автомобільні дороги";

- обов`язкового дотримання обмежень, встановлених щодо використання земельної ділянки.

Відповідно до п. 1.2 Договору поновлення Об`єктом оренди є:

Земельна ділянка загальною площею 0,0294 га, кадастровий номер 0510100000:02:072:0021, місце розташування: місто Вінниця, вулиця 30-річчя Перемоги, цільове призначення (вид використання) для громадських потреб. Державну реєстрацію права власності на вищезазначену земельну ділянку, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за Територіальною громадою міста Вінниці в особі Вінницької міської ради, проведено державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції Вінницької області. 10 серпня 2015 року, номер запису про право власності: 10798529. реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 702896305101. Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-0503263452015, виданого Управлінням Держгеокадастру у місті Вінниці Вінницької області 01 вересня 2015 року, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки, встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету міністрів У країни від 17 жовтня 2012 року № 1051, не зареєстровані. Згідно Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Вінниці, виданого Управлінням Держгеокадастру у місті Вінниці Вінницької області 28 липня 2015 року нормативна грошова оцінка землі 125 979, 25 (сто двадцять п`ять тисяч дев`ятсот сімдесят дев`ять) гривень, 25 копійок.

Земельна ділянка загальною площею 0,0230 га, кадастровий номер 0510100000:02:072:0019, місце розташування: місто Вінниця, вулиця 30-річчя Перемоги, цільове призначення (вид використання) - для громадських потреб. Державну реєстрацію права власності на вищезазначену земельну ділянку, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за Територіальною громадою міста Вінниці в особі Вінницької міської ради, проведено державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції Вінницької області, 10 серпня 2015 року, номер запису про право власності: 10798813, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 702915705101. Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-0503263512015, виданого Управлінням Держгеокадастру у місті Вінниці Вінницької області 01 вересня 2015 року, зареєстровані відомості про обмеження у використанні земельної ділянки, а саме: вид обмеження у використанні земельної ділянки - зона особливого режиму забудови, площа земельної ділянки - 0,0230 га, підстава для виникнення - Закон, строк дії обмеження - безстроково. Згідно Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Вінниці, виданого Управлінням Держгеокадастру у місті Вінниці Вінницької області 28 липня 2015 року нормативна грошова оцінка землі 98 555,20 (дев`яносто вісім тисяч п`ятсот п`ятдесят п`ять) гривень, 20 копійок.

Відсутність обтяжень перевірено та підтверджено витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 21 жовтня 2015 року.

Відсутність податкової застави та інших застав підтверджено витягами з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 21 жовтня 2015 року.

Пунктом 2.1 Договору поновлення встановлено, що Грошова плата вноситься на поточний рахунок "Орендодавця", а саме: /Одержувач: УК у м. Вінниці (м. Вінниця) 18010600, п/р 33210812700002, ЄДРПОУ 38054707, Банк: ГУДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015, Призначення платежу: *101, орендна плата з юридичних осіб.

Плата за оренду землі обчислюється у наступному порядку:

- за земельну ділянку площею 0,0294 га в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 125 979,25 грн. = 13 779,38 гривень в рік (для громадських потреб);

- за земельну ділянку площею 0,0230 га в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 98 555,20 грн. = 2 956,66 гривень в рік (для громадських потреб);

- адреса земельних ділянок: місто Вінниця, вулиця 30-річчя Перемоги, площа 0,0294 га та 0,0230 га.

Даний договір набуває чинності після підписання його сторонами, нотаріального посвідчення та державної реєстрації прав оренди та діє до 29 травня 2025 року (п. 3.1. Договору поновлення).

Інші умови Договору оренди, що не враховані даним Договором, залишаються незмінними і сторони підтверджують щодо них свої зобов`язання. Цей договір є невід`ємною частиною Договору оренди земельної ділянки, посвідченого приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Майструк В.І., 23 червня 2006 року, зареєстрованого в реєстрі за №2843 (п. 3.2 та п. 3.3. Договору поновлення).

Рішенням Вінницької міської ради від 25.06.2021 року №501 затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці, яка введена в дію з 01.01.2022 року.

Рішенням Вінницької міської ради від 26.11.2021 року №689 затверджено План заходів щодо запровадження нової нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці з 01.01.2022 року.

У зв`язку зі прийняттям вищезгаданого рішення, позивач 14.07.2022 року направив на адресу Відповідача лист №01/00/010/134566 в якому запропонував укласти Додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006 року, зареєстрованого за №040600100231 від 26.09.2006 року (із змінами) в частині зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0230 га, кадастровий номер 0510100000:02:072:0019, та площею 0,0294 га, кадастровий номер 0510100000:02:072:0021, що розташовані за адресою: м. Вінниця, вул. К. Василенка (бувша вул. 30-річчя Перемоги), та відповідно розміру орендної плати за земельні ділянки, у відповідності до ст.ст. 271, 268, 288 Податкового кодексу України та умов договору оренди земельної ділянки. До даного листа позивачем додано проект додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, вказано на яку адресу необхідно її направити після підписання та повідомлено відповідача про те, що у разі відмови від підписання, неповернення чи ненадання будь-якої відповіді, Вінницька міська рада буде діяти у відповідності до вимог чинного законодавства, з подальшим захистом своїх порушених прав в судовому порядку.

Проект Додаткової угоди про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006 відповідач отримав 27.07.2022 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №2105023533352 наявного в матеріалах справи.

Однак, відповідачем не підписано та не повернуто позивачу зазначений проект Додаткової угоди, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Позивачем до матеріалів справи надано додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006р. зареєстрованого за №040600100231 від 26.09.2006р. (із змінами), якою пункт 5 та підпункт 10.1 Договору оренди викладено у наступній редакції:

"п. 5. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок становить: площею 0,0230 га, кадастровий номер 0510100000:02:072:0019, - 204 398,70 грн. (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови); площею 0,0294 га, кадастровий номер 0510100000:02:072:0021, - 261 274,86 грн. (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови)".

"10.1. Грошова плата вноситься на поточний рахунок Орендодавця (з врахуванням змін рахунків у поточному році), а саме:

Отримувач: ГУК у Він.обл./м.Вінниця/18010600

ЄДРПОУ: 37979858

Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.)

№ рахунку (IBAN): UА158999980334169812000002856

Призначення: * 101; "Орендна плата з юридичних осіб"

Плата за оренду землі обчислюється у наступному порядку:

за земельну ділянку площею 0,0230 га в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 204 398,70 грн. = 6131,96 грн. в рік (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови)";

за земельну ділянку площею 0,0294 га в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 261274,86 грн. = 7 838,25 грн. в рік (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови)".

Також, викладено наступні пункти додаткової угоди:

2. Додаткова угода набуває чинності з 01.01.2022 року.

3. Невід`ємною частиною даної Додаткової угоди є розрахунок орендної плати за земельну ділянку.

4. Інші умови вищезазначеного Договору, що не враховані даною Додатковою угодою, залишаються незмінними і сторони підтверджують щодо них свої зобов`язання.

5. Додаткова угода укладається у 3-х примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у Орендодавця, другий у Орендаря, третій - в органі, який провів державну реєстрацію права оренди земельної ділянки.

Аналогічну редакцію додаткової угоди викладено у прохальній частині позовної заяви.

29.09.2022 Вінницька міська рада звернулась до Господарського суду Вінницької області з позовом до АТ "Концерн Галнафтогаз" в якому просить суд внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006 року, зареєстрованого у Вінницькій регіональній філії ДП "Центр ДЗК" при Держкомземі України, від 26.09.2006 року (із змінами) №040600100231 шляхом визнання додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки укладеною, в вищевикладеній редакції.

Рішенням Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 позов задоволено повністю. Внесено зміни до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006 року, зареєстрованого у Вінницькій регіональній філії ДП "Центр ДЗК" при Держкомземі України, від 26.09.2006 року (із змінами) №040600100231 шляхом визнання додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки укладеною, в іншій редакції.

Надаючи в процесі апеляційного перегляду оцінку обставинам справи в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа також має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Під порушенням слід розуміти такий стан суб`єктивного права, за якого воно зазнало протиправного впливу з боку правопорушника, внаслідок чого суб`єктивне право особи зменшилося або зникло як таке, порушення права пов`язано з позбавленням можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково.

В розумінні закону, суб`єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

Відповідно до частини першої статті 16 ЦК України кожна особа має право звернутись до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Під захистом права розуміється державна примусова діяльність, спрямована на відновлення порушеного права суб`єкта правовідносин та забезпечення виконання юридичного обов`язку зобов`язаною стороною. Спосіб захисту може бути виражений як концентрований вираз змісту (суті) державного примусу, за допомогою якого відбувається досягнення бажаного для особи, право чи інтерес якої порушені, правового результату. Спосіб захисту втілює безпосередню мету, якої прагне досягти суб`єкт захисту (позивач), вважаючи, що таким чином буде припинене порушення (чи оспорювання) його прав, він компенсує витрати, що виникли у зв`язку з порушенням його прав, або в іншій спосіб нівелює негативні наслідки порушення його прав.

Вказаний спір стосується договірних правовідносин, на які поширюється дія загальних норм ЦК України, норм Земельного кодексу України (далі - ЗК України), Закону України "Про оренду землі" (далі - Закон № 161-XIV), тощо.

Частиною першою статті 3 ЗК України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини дев`ятої статті 93 ЗК України відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі статтею 2 Закону № 161-XIV відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються ЗК України, ЦК України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У статті 626 ЦК України закріплено поняття договору, яким є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору (частина третя статті 626 ЦК України).

У пункті 3 частини першої статті 3 ЦК України закріплено, що загальними засадами цивільного законодавства є, зокрема, свобода договору.

Також у статті 627 ЦК України закріплено принцип свободи договору та визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Частиною першою статті 628 ЦК України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

У силу статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

Відповідно до статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

За статтею 648 ЦК України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства.

Відповідно до статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Визначення договору оренди землі містить стаття 792 ЦК України, відповідно до якої за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

У статті 13 Закону № 161-XIV вказано, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

За змістом статті 15 Закону № 161-XIV істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

У частині першій статті 30 Закону № 161-XIV передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди (частини перша - третя статті 21 Закону № 161-XIV).

Разом з тим згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності - обов`язковий платіж, що його орендар вносить орендодавцю за користування земельною ділянкою.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку й орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Подвійний статус орендної плати зумовлює ту обставину, що при визначенні її розміру, окрім норм цивільного, земельного законодавства та Закону № 161-XIV необхідно враховувати і вимоги ПК України.

За змістом статті 1 Закону України «Про оцінку земель» (далі - Закон № 1378-IV) нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з підпунктом 14.1.125 статті 14 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За правилами частини п`ятої статті 5 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Частинами першою, другою статті 20 цього Закону визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація; дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Порядок затвердження технічної документації з оцінки земель визначений статтею 23 Закону № 1378-IV. Згідно із частиною першою цієї статті технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою; протягом місяця з дня надходження технічної документації відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Відповідно до частини третьої цієї статті витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Частиною четвертою вказаної статті врегульовано, що рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України.

Відповідно пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України об`єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Пунктом 271.1 статті 271 ПК України визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XII ПК України, а у разі якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.

У пункті 288.1 статті 288 ПК України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

В пункті 5 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2004 року № 220 зі змінами, внесеними згідно з постановами Кабінету Міністрів України № 1724 від 13 грудня 2006 року, № 780 від 03 вересня 2008 року, № 843 від 23 листопада 2016 року, № 890 від 22 листопада 2017 року та № 650 від 22 липня 2020 року, передбачено обов`язкове зазначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки (земельних ділянок) на дату укладення договору, оскільки вказаний показник як складова орендної плати є істотною умовою договору оренди. Крім того, цей показник обраховується, у свою чергу, з урахуванням певних характеристик земельної ділянки, відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об`єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду (пункт 288.2 статті 288 ПК України).

У пункті 288.4 статті 288 ПК України вказано, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з положеннями підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки. Для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

У підпункті 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України передбачено, що річна сума орендної плати не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Щодо висновку місцевого господарського суду про наявність підстав для внесення змін до Договору оренди щодо розміру ставки орендної плати у відсотковому співвідношенні до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, то колегія суддів погоджується з ним з огляду на таке.

При визначенні розміру орендної плати, у випадку передачі в оренду земель комунальної власності, має враховуватися нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства, а річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території, однак і не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки.

Лише у випадку, передбаченому підпунктом 288.5.3. пункту 288.5 статті 288 ПК України орендна плата може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, - у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Однак у даному випадку така обставина відсутня.

При цьому мінімальна ставка орендної плати для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, визначена в розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, а для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки.

Отже, при розгляді справи необхідно враховувати як можливість зміни умов договору щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, так і розміру, ставки орендної плати щодо такої нормативної оцінки.

Згідно витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок вбачається, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 0510100000:02:072:0019 становить 204 398,70 грн., а земельної ділянки кадастровий номер 0510100000:02:072:0021 становить 261 274,86 грн.

Відповідно до частин 2, 3 та 4 статті 188 Господарського кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

У зв`язку зі зміною істотної умови договору оренди - зміна нормативної грошової оцінки земель міста Вінниці, в тому числі земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:072:0019 та 0510100000:02:072:0021 які орендуються відповідачем, позивачем, враховуючи умови договору оренди та рішень Вінницької міської ради №501 від 25.06.2021 та № 689 від 26.11.2021, 14.07.2022 на адресу відповідача направлявся лист №01/00/010/134566 з пропозицією підписати додаткову угоду.

Відповідач згідно з положеннями частини 3 статті 188 ГК України у двадцятиденний строк після одержання такого листа мав би повідомити позивача про результати його розгляду, однак відповіді позивачем не отримано.

Водночас, відповідач продовжив користуватися земельними ділянками та в матеріалах справи відсутні докази повернення таких земельних ділянок.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

У разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо (частина 1 статті 653 ЦК України).

Статтею 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон № 280/97-ВР) встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

За змістом пункту 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання уповноваженими органами плати за користування землею.

При цьому, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, в зв`язку з чим, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

В свою чергу, орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною. Тому застосування нової нормативної грошової оцінки є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Вичерпний перелік документації з оцінки земель визначений ст. 20 Закону України "Про оцінку землі". Зокрема частина 2 статті 20 цього Закону передбачає, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Матеріали справи містять виданий Відділом №1 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Витяг, який сформований 14.01.2022 року з нової технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: 0510100000:02:072:0019, яка складає 204398,70 грн. та 0510100000:02:072:0021, яка складає 261274,86 грн.

Новий бланк Витягу НГО розроблений згідно п.17 Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок та затверджений Наказом Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 21.12.2021 року №139.

Розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які орендує відповідач згідно з договором оренди землі від 26.09.2006 року та зроблений на підставі такої нормативної грошової оцінки розрахунок розміру орендної плати за земельні ділянки, визначено Вінницькою міською радою на підставі витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель від 14.01.2022 року.

Висновки про можливість зміни умов договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадку зміни нормативно грошової оцінки землі викладені Верховним Судом у постановах від 20.11.2019 у справі №916/2769/18, від 22.01.2019 у справі №922/539/18 та від 16.02.2021 року у справі 921/530/18.

Враховуючи те, що орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною, а нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки є обов`язковою підставою для перегляду розміру орендної плати, а тому враховуючи умови договору оренди, суд першої інстанції правомірно задоволив заявлені позивачем вимоги щодо внесення змін до договору оренди на підставі статті 651 ЦК України, статтей 288, 289 ПК України, статтей 21, 23, 30 Закону України "Про оренду землі" та укладення Додаткової угоди до Договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006, зареєстрованого за №040600100231 від 26.09.2006 р. (із змінами), виклавши текст Додаткової угоди в редакції позивача.

Однак колегія суддів додатково звертає увагу на висновок, зроблений Великою Палатою Верховного суду у постанові від 16.02.2021 у справі №921/530/18 "Якщо договір змінений судом, то відповідне договірне зобов`язання змінюється з момету набрання рішенням суду законної сили (частина 3 ст. 653 ЦК України)".

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, не врахував вказаного, виклавши п. 2 вищевказаної Додаткової угоди наступного змісту: "Додаткова угода набуває чинності з 01.01.2022 року".

Таким чином, колегія суддів апеляційного господарського суду приходить до висновку, що суд першої інстанції правомірно задоволив позовні вимоги, однак п. 2 резолютивної частини рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22, в якому викладений зміст Додаткової угоди підлягає зміні, з викладенням п. 2 Додаткової угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006 р., зареєстрованого за №040600100231 від 26.09.2006 р. (із змінами) у зміненій редакції, а саме: "Додаткова угода набуває чинності з моменту набрання судовим рішенням законної сили".

З врахуванням вищевикладених висновків колегії суддів, не знайшли свого підтвердження доводи апелянта щодо того, що про внесення змін до Договору оренди Вінницькою міською радою повинно було бути прийняте окреме рішення щодо відповідача.

Частиною 3 статті 13 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

У відповідності з п. 3 ч. 2 ст. 129 Конституції України та ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Згідно ч. 1 ст. 9 Конституції України та беручи до уваги ратифікацію Законом України від 17.07.1997 №475/97-ВР Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і Першого протоколу та протоколів № 2,4,7,11 до Конвенції та прийняття Закону України від 23.02.2006 №3477-IV (3477-15) "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", суди також повинні застосовувати Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод (Рим, 4 листопада 1950 року) та рішення Європейського суду з прав людини як джерело права.

Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року).

Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 275 ГПК України, апеляційна інстанція за результатами розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині або змінити рішення.

Відповідно до ч. 4 ст. 277 ГПК України зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частини.

З огляду на встановлене судом апеляційної інстанції, враховуючи положення статті 275 та статті 277 ГПК України, апеляційний господарський суд приходить до висновку, що апеляційна скаргу Акціонерного товариства "Концерн Галнафтогаз" на рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22 не підлягає до задоволення. Суд першої інстанції правомірно задоволив позовні вимоги, однак п. 2 резолютивної частини рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22, в якому викладений зміст Додаткової угоди підлягає зміні, з викладенням п. 2 Додаткової угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006 р., зареєстрованого за №040600100231 від 26.09.2006 р. (із змінами) у зміненій редакції, а саме: "Додаткова угода набуває чинності з моменту набрання судовим рішенням законної сили".

На підставі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір за розгляд апеляційної скарги покладається на апелянта.

Керуючись ст.ст. 269, 270, 272, 273, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Акціонерного товариства "Концерн Галнафтогаз" на рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22 залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2022 у справі №902/935/22 змінити, виклавши п. 2 Додаткової угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2006 р., зареєстрованого за №040600100231 від 26.09.2006 р. (із змінами) в наступній редакції: "Додаткова угода набуває чинності з моменту набрання судовим рішенням законної сили".

В решті рішення суду першої інстанції залишити без змін.

3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення до Верховного Суду, відповідно до ст.ст. 287-291 ГПК України.

4. Справу №902/935/22 повернути до Господарського суду Вінницької області.

Повний текст постанови складений "14" квітня 2023 р.

Головуючий суддя Розізнана І.В.

Суддя Бучинська Г.Б.

Суддя Грязнов В.В.

Дата ухвалення рішення04.04.2023
Оприлюднено17.04.2023
Номер документу110229061
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —902/935/22

Постанова від 04.04.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 13.03.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 16.02.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Судовий наказ від 24.01.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Рішення від 14.12.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 30.11.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 31.10.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні